Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En zo werd het 1 januari, iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vanmorgen weer braaf het ochtendplasje weggespoeld........... (ik twijfelde wel, maar had nog geen 5 uur geslapen, dus het was toch niet geconcentreerd genoeg!)

Geplaatst

Ik heb geen NOD, zolang ik de Utrogestan bollen blijf schieten, gebeurt er helemaal niets, als ik ermee stop breken de dijken na 3 dagen door......

Daarom hou ik me erg vast aan de afscheiding 3 dagen na plaatsing, dat heb ik nog nooit gehad.........

Geplaatst

Ik werd een enkele keer wel ongi door de bollen heen hoor! Maar ze zijn verraderlijk, ook qua symptomen...

Dank, het is een foto van vrijdag. Ik gun er jullie ook zo 1 (of 2 ;-) !!!

Geplaatst

Ik ben niet eerder ongi geworden door de bollen heen, ook geen afscheiding, gewoon helemaal niets.......

Die bijwerkingen ben ik mee bekend, maar toch is het deze keer net even anders, misschien omdat ik gelijk doorgegaan ben met deze behandeling en er nog hormonen in mijn lichaam zaten?

Ik ben nu de hele dag door vaag misselijk, met uitschieters naar goed misselijk, mijn borsten zijn nu groter dan vorige keer, tepels ook en heb witte puntjes op mijn tepelhof, ook is mijn baarmoeder de hele dag "aanwezig" met krampjes en steekjes, ik vraag me af of de werking van Estradiol doorgaat na het starten van de Utrogestan en het endometrium doorgaat met opbouwen, het lijkt mij niet en is een logische gevolgtrekking dat mijn baarmoeder aan "het werk" is en hopelijk goed aan het werk om een onderkomen te zijn voor de komende 36 weken voor 1 of 2 wondertjes (kunnen er ook nog 3 of 4 worden want bij onze donoren zitten aan beide kanten tweelingen in de familie, haha!)

Als er alsjeblieft tenminste 1 mag blijven plakken deze keer...........

Je echo is prachtig, je ziet gewoon echt alles, zo bijzonder!

Geplaatst

Oeh, een meerling. Lala, dat zou wel helemaal gaaf zijn! Nou maar idd 1 zou al helemaal geweldig zijn!!!

Ja bijzonder he? Het wordt steeds meer een mensje. Mannetje zelfs. :)

Geplaatst

jeetje sun, blijft spannend he :) hoop het zo voor je...maar een 4 ling...*zucht* vind 1 al zwaar haha :)

we duimen gewoon voor die geweldige positieve test donderdag en jeetje wat knap dat je toch niet test, ik moest echt testen om de rust te vinden voor de volgende test :)

Geplaatst

Een vierling zou wel heavy wezen..................:sweat:

Ik vind het knap dat jullie je rust kunnen halen uit het testen........ als ik nu zou weten dat hij positief zou zijn, dan sta ik nu met mijn pipetje op de wc hoor!

Die ene streep op de test vind ik zo'n afknapper, de moed zakt acuut in mijn schoenen, want als het vorige week zaterdag echt een innesteling geweest zou zijn, dan zou de test volgens de wet van Bartje nu positief moeten wezen en haal ik er geen rust uit met denken dat ik te vroeg getest zou hebben.....

Geplaatst

ik had juist het idee van...als ik nu test en hij is negatief, dan komt dat omdat hij te vroeg is (ipv negatief) dat hield mij op de been...als ik nou had getest op de dag dat ik mocht, dan is ook meteen de hoop weg, denk dat ik het daarom zo vroeg deed, gewoon om niet meteen mijn hoop de grond in te boren, tenslotte is het te vroeg he (kan je dan nagaan hoe groot mijn verbazing was met de laatste keer, ik verwachte een negatieve test, hij was alleen positief, hahaha....was net zo schrikken overigens ;)

maar das mijn reden waarom ik vroeg testte eigenlijk, vanwege de hoop die dan niet meteen weg is (en zou jij ook dan moeten hebben, tenslotte nu negatief is gewoon nog lekker 4 dagen te vroeg snap je? :) dus eigenlijk zet je het vroeg testen gewoon verkeerd in je hoop neer :)

Geplaatst

Je hebt idd een andere manier van ertegenaan kijken, kan me voorstellen als je test met het idee dat hij wel negatief zou zijn en hij word positief je het eigenlijk ook niet gelooft......

Denk dat als ik positief zou mogen testen het ook niet geloof tot de echo met een mooi vruchtzakje en een hartslag........

Geplaatst

Ik had van de vorige keer nog een DA test liggen, heb getest vanmorgen en hartstikke negatief........

Ik kan wel wat peptalk gebruiken, het ligt aan de test, het is te vroeg, ik geloof er niet meer in en snap er niks van............

Geplaatst

We gaan uit van te vroeg. Positief bekijken sun!

Ik duim keihard voor je dat hij over twee of drie daagjes positief is. ;)

Komop meid, de moed niet verliezen!

Geplaatst

He gatsie! Maar die DA testen ken ik niet en die zijn vast niet bedoeld voor vroegtesten. Zoek ff vroegtesters topic op? Daar staat lijstje met hcg waarden erbij.

En zie hier: http://www.medischforum.nl/onderwerp/18838 (kan nog goed opdrogen!)

En dan later vergelijken met hier; http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/257678-vinden-jullie-posotief-negatief-da-eigen-huismerktest.html

Misschien voor morgen ff die kruidvat 2 voor 5 halen?

He verdorie, je wilt graag meteen een streep! Hoop niet dat we je teveel hebben zitten prikkelen tot testen hoor. Hou hoop!

Geplaatst

tis gewoon te vroeg lieverd, en ik heb een hekel aan de DA testen, die doen het naar mijn idee gewoon niet...ben en blijf fan van de kv testen (alhoewel mijn ziekenhuis daar weer geen lol in had, hihi) maar meid...geen hoop verliezen, want das het voordeel van vroeg testen, je dagen zijn nog niet voorbij, wet van bartje gaat niet altijd op (de ene test met 7 dagen al onzettend positief en de ander pas 16 dagen na tp) dus ondanks dat de test (rottest) negatief is, ligt de hele wereld nog open voor je de aankomende dagen, dus probeer het positief in te blijven zien, tenslotte test je ook te vroeg he :)

heel veel liefs en knuffels jouw kant op, het komt heus allemaal wel goed, de ene niet, dan de ander wel!

Geplaatst

Vorige keer waren alle 2 voor 5 van kv uitverkocht, was in 3 winkels geweest en heb toen deze van DA gekocht........

Vanmorgen in een opwelling, mijn man weet het geeneens, over dat ding geplast, maar vannacht om 1 uur nog gedronken en vanmorgen om 7 uur getest, ik heb de kv testen liggen, wacht gewoon nu echt tot donderdag........

Geplaatst

O meid wat balen, maar de DA testen zijn echt rot testen, daar kun je niet mee vroeg testen, nog ff afwachten tot donderdag en dan met kv test.

liefs medusa

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Ik ben zo blij met jullie !

Zat gisteren echt in een dip, voelde ook niks meer van krampen of steekjes, was ook niet misselijk, een negatieve test, dacht echt even van nou, dat was hem dan..........

Vanmorgen weer katmisselijk, weet dat het van de hormonen kan zijn, maar goed, geeft de burger weer moed voor de komende 2 dagen, donderdag netjes een testje doen met geconcentreerde urine en een kv test!

Dikke knuffel voor allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden