Jump to content

weer een negatieve test..hoe ga je ermee om?

Recommended Posts

Posted

he dames,

ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Fertile Mindset van Sarah Holland (via de website van Zita West) en krijg dus regelmatig nieuwsbrieven met af en toe wel eens interessante tips en weetjes.

Vandaag kreeg ik de volgende nieuwsbrief binnen over hoe je kunt omgaan met je gevoelens die je krijgt/hebt als je weer voor de zoveelste keer een negatieve test in handen hebt...alweer maar een streepje ipv twee, terwijl je lichaam je mss heel andere signalen heeft gegeven...Misschien kun je deze methode ook toepassen wanneer een poging/behandeling mislukt is...voelt eigenlijk net als een negatieve test...misschien zelfs nog iets heftiger...

Het is wel in het Engels...

A BFN (a ‘Big Fat Negative’ = a negative pregnancy test) is no doubt one of the hardest things to face when you’re trying for a baby. And when you’ve been trying for a long time, it’s something you’ve had deal with all too often.

Although the advice is to wait until your period is late to avoid negative test anxiety, some people, myself included, by the very nature of their fertility issues have to test early to avoid early miscarriages. So it may be that you’re facing ‘test day’ every single month..

It’s first thing in the morning and you’re alone in your bathroom, faced with the sight of just one blue line and not two. All the possible pregnancy symptoms you’d been experiencing over the last few days now hold no significance and you feel like your world is crashing down. Facing another negative test can make you feel extremely sad, anxious and despairing, to name just a few of the emotions that may overwhelm you at this time.

Although it is perfectly natural – and expected – to feel disappointment when you see a negative test, the intense negative emotions are something we can definitely do without, and the EFT exercise below will reduce them for you.

If you’re not at the right time for testing now, do remember and bookmark this page in case you need it in the future. (If you’re new to EFT you’ll need to learn to use the technique first. I recommend watching this short video on Fertile Mindset TV. It’s less than 7 minutes long!)

Karate Chop Set Up Phrases:

“Even though I’m so upset by this negative test and can’t believe I’m not pregnant again, I deeply and completely accept myself.”

“Even though I’m devastated that I’m not pregnant, I deeply and completely accept myself.”

“Even though I’m so worried that I’ll never see a positive test and just can’t imagine seeing two blue lines, I deeply and completely accept myself and choose to look ahead with hope.”

Then tap and say:

Top of head: “I’m so upset I’m not pregnant”

Eyebrow: “I can’t believe I’m not pregnant this month”

Side of eye: “I hate seeing these negative tests”

Under eye: “I’m so devastated that it’s over for me this month”

Under nose: “I just want to cry looking at this test”

Chin: “When will it be my turn?”

Collarbone: “I can’t face this disappointment”

Under arm: “I so want to be pregnant, it’s not fair”

Now try a tapping round with positive statements:

Top of head: “I can deal with this negative test”

Eyebrow: “I acknowledge how disappointed I feel”

Side of eye: “And I can look ahead to my next chance to conceive”

Under eye: “I look forward to another chance”

Under nose: “I can start again to prepare myself for pregnancy”

Chin: “I can move on from this test and think ahead”

Collarbone: “I look to the future with hope”

Under arm: “One day I will see my positive pregnancy test”

Use these EFT tapping rounds as many times as you need to, to give yourself support during this upsetting time. I hope you find that applying EFT to all your feelings of sadness and disappointment helps you move on to your next cycle and your next opportunity to get pregnant with a feeling of hope, expectation and quiet optimism; truly creating your ideal mindset for conception. icon_smile.gif

liefs,

Nico

Posted

ik geloof echt dat het bij sommige mensen werkt maar ik heb het een paar keer geprobeerd maar mij lukt het niet hoor. Elke keer als ik zo'n zinnetje oplees denk ik erachteraan "jaaaaaaa hoorrrr.. NOT" of "who am i kidding?" sorry klinkt misschien een beetje sarcastisch maar ik heb dat echt...

Posted

Nico, bedankt voor je post, mijn reactie is juist weer dat ik het jammer vind dat ik hem nu lees. Ik heb heel wat negatieve tests gehad (echt nog nooit een positieve..) en op een gegeven moment zo bang geworden voor weer een teleurstelling, dat ik het niet meer wilde. Inmiddels is het voor ons voorbij de MMM, en merk ik dat ik na een verdrietige periode weer tot rust kom, en weer meer in het leven kan staan. Het is gelukkig niet het zwarte gat waar ik bang voor was. Als ik alles wat ik de loop der jaren over positief denken en affirmaties heb gelezen ga samenvatten, zie je echt dat uit onderzoek komt dat het werkt. Het werkt om niet bij de pakken neer te zitten, het helpt niet om úberpositief"te zijn, maar het helpt wel als je positief bent met realiteitszin. Als ik deze oefening hierboven lees, dan komt het daar echt op neer. Ik voelde me altijd zo vreselijk teleurgesteld als ik weer een negatieve test in handen had, ik denk zeker dat deze oefening me had kunnen helpen te focussen op gedachten die wel werken, in plaats van weer die riedel,"oh help het lukt niet, het gaat nooit lukken straks worden we nooit ouders! Die gedachten hebben me niet geholpen maar alleen maar angstig en gedeprimeerd gemaakt. En gevoel te falen. Terwijl de waarheid is dat je misschien inderdaad wel geen ouders wordt, maar dat het niet hoeft te betekenen dat je faalt, ja het lukt je niet om zelf kinderen te krijgen. Maar er is meer dan dat.

Dankjewel Nico! Ik hoop dat er mensen zijn die de post kunnen gebruiken, ik denk echt van wel! Als het je overdreven lijkt, of je hebt het gevoel dat het niet voor je werkt, probeer het dan met kleine aanpassingen waardoor het misschien wel voor je kan werken, hoe dan ook voor alle lotgenoten met negatieve testen en teleurstellingen: probeer het, want teleurstellingen geven soms zoveel stress dat het echt kan helpen om op zoek te gaan naar iets wat je kracht en steun kan geven ( en anders gewoon hier alle frustraties van je afschrijven toch ; - ) liefs van Eef

Posted

ja Eef ik denk dat je daar wel een punt hebt wat mij betreft dan, ik vind het persoonlijk wat overdreven die uitspraken. Ik bedoel, tè positief voor mij waardoor het voor mij niet meer geloofwaardig is. Misschien dat ik het inderdaad eens kan proberen met wat kleine aanpassingen. Wat minder positief maken. Wie weet werkt het dan wel. Thanx voor de tip!

Posted

Mee eens. Ik kan me bijvoorbeeld prima vinden in de insteek van zita west: probeer je negatieve gedachten om te buigen naar iets positiefs (niet we hebben heel erg slecht zaad, maar duw el we hebben toch naar mooi duizend goeie zaadcellen...op die manier). Maar de positieve affirmatie die ik ook wel eens geprobeerd heb te luisteren en die het had over 'ik accepteer dat ik zwnager word op het moment dat ik er klaar voor ben' RUK OP ik ben er allang klaar voor. Soms zijn die dingen zo geformuleerd dat het net lijkt alsof het je eigen schuld is dat het nog niet gelukt is en dat werkt echt als een rode lap op een stier.

Eft is trouwens bedoeld om trauma's te verwerken, het idee is dat je fysiek reageert op mentale trauma's en dat je daardoor dingen niet meer durft. Die klop punten en de daarbij de positieve zinnen zorgen er schijnbaar voor dat die negatieve (fysieke) reactie op geljke situaties wegblijft. Het gaat dus niet perse om positief blijven. Je mag ook zeggen 'ook al ben ik bang voor nog meer teleurstellingen, ik accepteer mezelf'. Ik heb het boekje uitgeleend, maar zal er nog eens wat over schrijven als ik het terug heb.

Posted

Eef...ja...jammer dat je het niet eerder had en mss op jouw manier kunnen toepassen...het overpositieve trekt me zelf ook niet zoveel aan...en ik denk ook wel dat ieder het op zijn eigen manier kan toepassen...

mocht ik nog eens iets voorbij zien komen, dan zal ik het met jullie delen..als het zinvolle tips zijn, die nog niet waarschijnlijk bekend zijn...al denk ik dat we hier wel zo'n beetje ervaringsdeskundigen zijn en wel voldoende tips weten hoe we zouden kunnen omgaan met diverse situaties...

Henne...altijd welkom aan/bijvullingen...

liefs,

Nico

Posted

Volgens mij ging het in dat boekje ook anders, niet met van die (over)positieve affirmaties. Dus als ik het terugheb zal ik dat checken ;-)