Ga naar inhoud

In de mmm voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, suf he, dat het niet mogelijk is om extra pijnstilling te krijgen. De arts zei dat ze al de maximale hoeveelheid doen, dat meer geven geen direct effect heeft op de pijn, maar je er wel misselijker van wordt. Doe mij ook maar ko! Ga het morgen maar eens aankaarten...vriendin zei gisteren al gekscherend dat mijn vriend maar een hamer moest meenemen... haha. Probeer er maar om te lachen, maar brrrrrr....zie er echt wel tegenop.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mariek, hoe is het gegaan? Mooie score? Extra pijnstilling voor elkaar gekregen?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Zie dat ik in mijn eigen dagboekje nog niets over de terugplaatsing heb verteld!

Ben keurig met een volle blaas verschenen. Er werd ons verteld dat dit embryootje nog mooier was als zijn grote zus en de vorige embryo. Nou, ik kon de stoel op.

Echo op de buik, catheter naar binnen... Beetje prikken hier, beetje prikken daar... Tja er zat een knik in de toegangsweg tot de baarmoeder, waardoor ze niet in de baarmoeder kon komen... Nog eens proberen... Nou, wie weet, als ik ging plassen, dat dan de knik weg was. En ik ben slank, dus ze verwachtte mijn baarmoeder ook met een lege blaas wel te kunnen zien. Hop, kleren weer aan... over de gang... naar de wc, weer terug de kamer in..... spul weer uit en op de bank. Ja, zo was die knik weg...

Maar het bleef lastig om de catheter naar binnen te krijgen.... Uiteindelijk gaf de arts op en heeft er een andere arts bij gevraagd. Deze heeft ook nog even moeten friemelen... Moest nog een keer gaan verliggen. De baarmoedermond zat ver naar achteren, en daardoor was het lastig... De vorige arts die de vorige 2 terugplaatsingen heeft gedaan, heeft dat wel eens gezegd, dat die verder naar achteren ligt.

Maar eh, het is gelukt. De kleine is gisteren aan boord gegaan. Heb wel mee gekregen dat ik nog wat helder rood bloedverlies kon hebben (de catheter was ook wat rood, dus daar hield ik alvast rekening mee). En ik moest weer een paar dagen rustig aan doen. Dus zit nu met de beentjes omhoog op de bank. Mannetje is vandaag naar een kookworkshop in De Engel, het restaurant van Herman de Blijker, en ons meissie is uit logeren bij vrienden....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Sorry, Mariek, had effe niet opgelet! Het was niet mijn, maar jouw dagboek... Knikker het bericht er maar fijn uit!

Maar, fijn dat het vandaag niet was waar je bang voor was. Ik heb ook een keer gehad dat er wat vocht terug kwam uit het 'wondje' waar ik gespoten had. Die fijne darmen zorgen bij mij ook steeds voor een feestje. Ik had ook te weinig follikels om mijn eierstokken enzo te kunnen voelen, maar mijn buik voel ik wel. Puur mijn darmen.... Maar goed, alles voor het goede doel. Hoop voor je dat vanavond de Pregnyl erin mag... Hoe eerder je terugkunt kijken op de punctie, hoe plezieriger.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

He lieve forumvriendinnetje,

haha, Hilde, zal zo je bericht verwijderen. Geeft niet hoor, vind het heel gezellig dat je hier meeschrijft!

Vanochtend dus weer een FM gehad. Het is vol vanbinnen: 14 meegroeiers rechts, 14 links en dan nog een handjevol kleintjes aan beide kanten. Arts telde 40 follikels in totaal, incl de kleintjes. Wordt weer een erg leuk punctie (NOT!!!).

Vanmiddag gebeld, moet vanavond de Pregnyl zetten. Maandag 1 augustus is de punctie. BRRRRRR.....zie er echt waanzinnig tegenop na het drama van vorige keer. Dit keer zal niet anders zijn, het beeld is exact hetzelfde. Heb 2 dagen de tijd om mezelf moed in te spreken... zal zoooooo blij zijn als dat weer achter de rug is....

Hilde, uiteindelijk scheelt het dus maar 1 week. Jij had jouw punctie maandag de 25e, ik een week later op maandag 1 aug. Op 40 weken zwangerschap (en we gaan er gewoon vanuit dat het voor beide raak is deze keer!) is 1 week verschil niks. We gaan ervoor he, zou echt leuk zijn om beide weer tegelijk zwanger te zijn!!!!

Nora, lief dat je zo meeleeft! Nee, geen extra pijnstilling voor elkaar gekregen. Ze geven blijkbaar al het maximale, zeggen ze... aan algehele narcose doen ze niet. Mijn vriend kan zich er vreselijk over opwinden, in Belgie tenslotte doen ze het bijna altijd onder algehele narcose, waarom dan niet nu een uitzondering voor iemand met 40 follikels? Maar ik heb het maar naast me neergelegd. De strijd levert alleen maar extra spanning en stress op, en hopelijk is het met een half uurtje straks gepiept.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Tja, en zelf nog wat extra druppeltjes ofzo nemen is ook niet handig natuurlijk bovenop alle medicatie die je in het ziekenhuis krijgt....

Maar... lekker dat de spuit er vanavond in mag en dat d-day ook bepaald is. Tja, ze zeggen wel dat als je iets heel leuk vindt, het de 2e keer vaak zo tegenvalt... Zou het ook zo werken met als je punctie een drama was, het de 2e keer wat minder heftig is? Tja, hoeft natuurlijk ook niet he?

En inderdaad... Lopen we precies een week achter elkaar aan met de zwangerschap. Jij liep met Yinthe ook overtijd toch? Ik heb Thirse ook een week extra bij me gedragen.... Wie weet bevallen we deze keer gelijk....

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hee,

Misschien een idee om de zwangerschapsyoga-boeken (als je die hebt...) erbij te halen zodat je je morgen kunt focussen op de ademhaling. Mij heeft het in ieder geval door de bevalling gesleept.

Veel sterkte! Morgen om deze tijd zit het er op!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hee Mariek,

Misschien dat je nog moet of dat het net is gebeurd maar ik hoop dat het allemaal is meegevallen. Laat je het even weten?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Het viel mee gelukkig! Blijft naar zo'n punctie, maar was er beter op voorbereid deze keer. Je weet nu tenslotte wat er komen gaat. Bleef rustig en probeerde zo ontspannen mogelijk te blijven en dat lukte aardig. Goed op ademhaling gelet en toen was het met een kwartiertje gepiept. Resultaat: 32 eitjes! Niet te geloven hè...kan het nog haast niet geloven. 11 daarvan waren niet rijp, maar kunnen de komende dagen misschien nog rijp worden, maar 21 waren dus sowieso goed. Echt bizar, ben minder gestimuleerd dan vorige keer maar heb wel meer eitjes...

Nu buiten op de bank aan het bijkomen en hard aan het duimen dat er veel mooie embryo's uit voortkomen.

Hilde, dat zou leuk zijn, op dezelfde dag bevallen in mei ergens ;-)

Nora, lekker aan het genieten van je meisjes?

Geplaatst

Gaaf Mariek, ook dat het is meegevallen! En 32 eitjes... Enorm! Daar moet weer wat moois en goeds inzitten! Rust goed uit, veel drinken, lekker laten verwennen vandaag en morgen en overmorgen ;-)

Maar eh, Mariek, als alles oke gaat, dan is mijn uitgerekende bevallingsdatum 14 april.... Ruim 2 weken laten zitten is wel errug lang hoor ;-))

Ben benieuwd hoeveel embryootjes er bij jullie ontstaan... Wanneer hoor je dat?

Groetjesssssssssss

Geplaatst

oh, haha, dan reken ik vast helemaal verkeerd. Eind april, begin mei, het is allemaal prima. Een voorjaarskindje, heerlijk. Duim, duim, duim.

Ik moet morgen bellen om te horen wanneer de terugplaatsing de dag erna is. Hopelijk krijg ik dan ook te horen hoeveel bevruchtingen er zijn, maar misschien hoor ik dat ook pas tijdens de terugplaatsing. Ben heel benieuwd. H had niet echt een goede dag gisteren, hij moest nog een keer terug. Maar er is vast genoeg opgewekt voor de bevruchting van alle eitjes. We doen ISCI tenslotte.

Hoe gaat het met je Hilde? Koorts helemaal weg nu?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hi Sylvino! Ja, veel he...dacht eerst dat ik de arts niet goed had verstaan. 'Hoeveel?!' En nee, cryootjes heb ik vast niet nodig ;-) maar hoop evengoed toch op een paar. Ons meisje is ook een eskimootje geweest...

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Nou, gisteravond was ie weer 37.4.... Blijf dus nog maar effe proberen rustig aan te doen, hoewel ik wel weer wat meer ga rondrommelen hoor. Die bank is wel een keer klaar.

Ben benieuwd of je vandaag al wat hoort. En morgen weer terugplaatsing! Fijn! Vervelend dat je vriend nog weer terug moest. Maar nu is het vast oké, anders hadden ze vast wel weer wat van zich laten horen.

Groetjessssssss

Geplaatst

Hee Mariek,

Las in het augustus-topic dat je twee mooie embryo's hebt teruggeplaatst gekregen. Spannend nu! Dat moet vast helemaal goed komen. Nu nog last van je buik? Had je bij Yinthe al snel het gevoel dat je zwanger was? Bij al mijn zwangerschappen voelde ik het al heel snel. De laatste keer begon ik al vrij snel misselijk te worden. Ach ja, je moet er wat voor over hebben :)

Hier alles nog steeds goed. Gisteren met de kleine naar het cb geweest. Ze is in twee weken tijd 1,5 pond aangekomen! Hahaha, met de bv zit het dus wel goed. Verder alles oké. Weet je, dat is ook het fijne van een tweede, je bent zelf zoveel relaxder (schrijf je dat zo?) en alles gaat veel gemakkelijker. Ik hoop dat je dat snel zelf mag ervaren (en eventueel een derde :))

Liefs, Nora.

Geplaatst

He Nora,

Fijn dat het zo goed gaat met de kleine meid!! Die bv zit inderdaad wel goed ;-)

Ja, gisteren 2 toppertjes teruggeplaatst gekregen. Van de 13. Dus weer een mooi aantal embryootjes. Blij en opgelucht, want ze moesten ook dit keer weer de punctie vrij snel doen waardoor de follikels lang niet allemaal de gewenste grootte waren. Morgen of maandag ontvangen we als het goed is een brief met daarin informatie over eventuele cryo's.

Nee, ik voelde vorige keer helemaal niet dat ik zwanger was. Had juist krampen en ongi pijntjes, was er van overtuigd dat het niet was gelukt. Alleen, ik werd maar niet ongesteld en toen kreeg ik met de dag meer hoop. It ain't over till the fat lady sings! Dat bleef maar door mijn hoofd gaan bij elk toiletbezoek ;-)

Hoop natuurlijk dat het deze keer meteen raak is, maar er zitten best wel wat risico's aan ivm potentiele overstimulatie. Niet een ideale situatie om zwanger te worden, zo direct na een heftige punctie, maar goed. Hoop dat mijn lichaam zich daar niks van aantrekt en de embryootjes gewoon lekker innestelen (1 mag ook!).

Fijn dat het allemaal wat relaxter is met een tweede. Scheelt toch he, als je het allemaal al een keer hebt meegemaakt. Ik hoor het van iedereen die een tweede krijgt. Zal toch wel iets anders zijn als je er ineens 2 bijkrijgt, haha.

tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Mariek!

Gefeliciteerd met je 2 embryo's aan boord! Hopelijk kan je er ook een beetje van genieten, ondanks dat je lijf wrs. nog lekker aan het tegensputteren is van de punctie. Kan je rust houden?

En 13 embryo's! Mooi resultaat! Hopelijk krijg je ook nog een leuke brief thuis over een paar dagen!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

heeel veel suc6 met wachten mariek!

2 tp? spannend.. straks krijg je er nog 2 bij..

Hier gaan we voor je duimen.. en ook voor Hilde..

liefs

Desiree

Geplaatst

He Dees!

Jij al weer bijna op de helft. Bijna de 20-weken echo. Hoe gaat het? Voel je je goed?

Ja joh, dat het een tweeling zou kunnen zijn, daar staan wij ook af en toe bij stil. De kans is nog steeds kleiner dan dat er maar 1 innestelt, maar toch...! Zal denk ik wel heel even moeten slikken hoor, mocht het gelukt zijn en het er 2 zijn ;-)

Even een vraagje aan de mama's: Yinthe wil sinds kort niet meer in de slaapzak slapen, maar perse onder een dekentje (vindt ze vast stoerder ofzo), met dus de consequentie dat ze 's nachts zich regelmatig loswoelt en wakker wordt van de kou. Iemand tips hoe ik dat kan tegengaan? Oh, en ze klimt tegenwoordig ook uit haar bedje. En dan heb ik het over haar ledikant. Ze klimt gewoon over de spijlen heen! We gaan dus vandaag snel een peuterbedje halen die wat lager is. Daar zal ze ook uitklimmen, maar dan is de afstap iets minder hoog... Naar bed gaan is de laatste week een constant in bed leggen/uit bed klimmen/ weer in bed leggen/ weer uit bed klimmen. Soms gaat dat wel 1,5 uur zo door. Hebben jullie daar nog tips voor??

liefs,

Mariek

Geplaatst

Tja, het is ook lastig! Thirse slaapt sinds mei in het peuterbed omdat ze uit haar ledikant klom. En toen ze daar in ging wilde ze ook meteen haar slaapzak uit. Ze ligt bijna altijd netjes onder de dekens, en anders dekt ze zichzelf wel weer toe. Mijn schoonmoeder heeft dat een keer gezien toen ze bij hen (op de slaapkamer) sliep. Ze zeggen dat kinderen het 's nachts ook vrij warm hebben. Ons meisje is vaak ook zweterig als ze uit bed komt. 's Middags helemaal! Kruipt Yinthe niet zelf onder de dekens?

Hier komt mevrouwtje ook wel eens uit bed. Als het 2x is gebeurd, zeggen we vaak: als je nu weer uit bed komt, draaien we de deur van je kamer eventjes op slot. Klinkt misschien wel heel bot, maar het helpt haar wel om op haar kamer/in haar bed te blijven. Ze heeft er zelf ook wel eens om gevraagd: mama, kamer op slot?

Tja, ik heb verder niet zo heel veel tips... Sorry.....

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Yinthe is ook warm als ze slaapt, maar goed, als ze een paar uur boven de deken ligt koelt ze toch wel behoorlijk af. Ze trekt de deken ook zelf over haar heen, behalve als ze slaapt....

Goed idee van slot, dat hadden we gisteren ook al bedacht, alleen....haar deur heeft geen slot. Snel regelen dus ;-) Want nu doet ze doodleuk de deur open, komt ze de trap af en steekt ze d'r kopje om de hoek beneden en zegt ze 'Yinthe boefie!!'

Geplaatst

Hahaha. Yinthe boefie. Kinderen zijn zo schattig. Gisteren haalde ik Isis uit bed en er zat een nat plekje op het matras zegt ze 'het regent'. Zo lief.

Hier overigens geen tips. Isis trekt de dekentjes meestal weer over zich heen. Misschien heel strak de dekentjes instoppen zodat ze niet los kunnen?....

Hier wachten we nog even met een groter bed (ze klimt er ook nog niet uit...) want ben bang dat ze dan inderdaad constant in de woonkamer staat of nog lekker gaat zitten spelen.....

Hoe is trouwens met je buik? Voelt het weer een beetje goed aan?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Ja, leuke fase he. We liggen hier regelmatig helemaal in de deuk. Heerlijk die humor van die kleintjes. Zo genieten!

Met de buik gaat het steeds beter. Voel het nog wel, maar elke dag weer iets minder. Gaat goed eigenlijk. Geen overstimulatie-gevaar meer volgens mij, alles voelt rustig. Dus dat zal dan wel betekenen dat deze poging niet is gelukt.... net als de verse poging vorige keer. Maar! Zojuist het ziekenhuis gebeld en we hebben 7 cryootjes verdeelt over 3 rietjes! Dus als ze goed ontdooien nog 3 pogingen hierna. Kijk, dat geeft de burger weer moed.

Hoe gaat het met de meisjes? Kleine nog steeds aan het groeien als kool?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja, je lacht je suf. Ook als je eigenlijk niet 'mag' lachen omdat ze stout zijn. Vanmiddag met Isis een appeltaart gebakken, trekt ze de doos met eieren van het aanrecht. Terwijl ik de prut opruim zegt ze alsmaar 'solly solly'. Hahaha, kan dan niet boos zijn.

Verlies de moed niet hoor! Je hoeft niet perse een hele zere buik te krijgen. Misschien is ie nog zo beurs dat je het niet eens meer merkt. En wouw, 7 cryo's. Dat is heel positief. Die van mij ligt nu weer lekker boven te slapen. Die van jou nu vast ook :)

De meisjes doen het nog steeds erg goed. Vorige week een paar brakke nachten, maar de laatste nachten gaat het weer goed (al blijft het pittig natuurlijk...) Isis vraagt behoorlijk wat aandacht maar da's ook de leeftijd. Juno is een rustig schatje. Snel getroost en huilt weinig (hopen dat dat zo blijft.....) en wat ook wel leuk is: ze heeft meer van mij weg dan van mijn man. Dat was bij Isis wel anders. Qua karakter is het weer meer mijn man. Rustig, geduldig, lief. Grappig hoe kinderen toch zo kunnen verschillen.

Liefs, Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden