Jump to content

Recommended Posts

Posted

We gaan voor een broertje of zusje voor ons kleine meisje! De eerste 2 spuiten zitten er al weer in. Blijf het elke keer weer spannend vinden, dat geprik. Even een paar keer diep ademhalen en laten vallen die pen...'kom op, gewoon erin zetten...het is zo gepiept...dan ben je er weer even vanaf...', gaat er dan door me heen.

Ben zo benieuwd wat deze dosering gaat doen. Spoot vorige keer, ruim 3 jaar geleden alweer, 225 ie. Nu 150. Toch een derde minder. Terwijl ik 3 jaar ouder ben. Maar een herhaling van vorige keer is ook weer niet goed, dus beter die lagere dosering. Nu alleen duimen duimen duimen dat er een mooi aantal follikels meegroeien. 8-10 zou ik heel blij mee zijn. Die kans is aanwezig, had bij de uitgangsecho 11 follikels aan de linkerkant en 10 rechts, dus als daar de helft ongeveer van mee gaat doen... woensdag weten we meer!

liefs,

Mariek

• Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Thanks, Caroline!

En jij gefeliciteerd, meid!! Een tweeling! Hoe vind je dat? De reden dat ik dat vraag is omdat ook bij ons een reeele kans aanwezig is dat we een tweeling krijgen, 25% zoiets, begreep ik. En ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik het zou vinden als ze zouden zeggen 'gefeliciteerd, het zijn er 2!' Is het schrikken? Of juist extra genieten? Ben je bang voor eventuele complicaties? Of heb je er alle vertrouwen in dat het goed gaat?

Posted

Haha wat een vragen: ja, ja, ja en ja!

Er werd me verteld dat boven de 40 (ik ben 42) de kans superklein is op een tweeling, we hadden bij ICSI 3 en 4 ook al 2 terug geplaatst... dus dat geloof je dan. Het was erg schrikken voor mij, mijn vriend had het de nacht voor de echo gedroomd dus hij zag de bevestiging van zijn droom en schrok niet.

Ik ben nog steeds een beetje in shock (weet het pas 2 dagen) maar begin het steeds leuker te vinden. Ik ben best bang voor complicaties maar het ziet er allemaal goed uit (niet eentje veel kleiner wat je vaak ziet) dus heb er ook wel vertrouwen in.

Als ik had mogen kiezen had ik voor 1 gekozen, we hebben natuurlijk al een dochter. (ik ben heel blij dat die straks al 8 is, kan ze mooi helpen) Maar ik zie het ook wel als extra cadeautje.

Je ziet: veel mixed emotions! Eerst moeten we sowieso de komende weken goed door zien te komen, de arts zei dat als ze het met 12 weken allebei nog goed doen, is de kans groot dat ze allebei blijven zitten...

Tja, je hoopt jarenlang dat een tweede kindje je nog gegeven is en dan heb je er straks drie, haha! Nooit kunnen dromen.

Posted

Hey Mariek!

Je eigen topic! Leuk!

En natuurlijk heel veel succes! Er gaan vast een paar mooie follikels groeien! Dus jullie laten 2 embryo's terug plaatsen???

Groetjessssssssssss

Posted

@Caroline, haha, ja, veel vragen, juist omdat er volgens mij zoveel op je afkomt zodra je krijgt te horen dat het er 2 zijn. Aan jouw antwoord te zien is dat bij jou/jullie niet anders ;-) Wat bijzonder, dat je vriend het had gedroomd!

Wij krijgen straks ook 2 terug, gezien de leeftijd en ook omdat ons meisje ook 1 van 2 was en bij mij, zeker in het begin, heel vaak de gedachte door mijn hoofd spookte van 'gelukkig dat we voor 2 hebben gekozen! want stel nou dat ze die andere hadden teruggeplaatst ipv het embryootje wat nu is blijven zitten....' Dus ook hier de kans dat het er 2 worden. Was vorige keer heel blij en opgelucht dat het er maar 1 was, dus kan me je eerste reactie goed voorstellen! Aan de andere kant, ook wel weer heeeeeel bijzonder, een tweeling, zeker als het er allemaal goed uitziet. Ben je nog extra misselijk nu?

Fijn inderdaad dat je dochter tegen die tijd al 8 is. Stel je voor dat je een dreumes rond had rennen, pffff ;-)

@Sil-vie, Wish, thanks!

@Elke, dank! En jij gefeliciteerd, wat gaaf dat je een zoontje krijgt na Tess. Hoe gaat het? Voel je je goed?

@Hilde, ja, volg jouw goede voorbeeld van een eigen topic ;-) En ja, we laten er 2 terugplaatsen. Vorige 2 keren met de cryo's ook gedaan, nu weer. De kans dat er dan 1 blijft zitten is toch wat groter... En jij? Als je 2 goede emmies hebt, laat je er dan ook 2 terugplaatsen?

liefs,

Mariek

Posted

Nee, wij gaan in eerste instantie weer voor 1. Thirse was ook uit 1. De vorige keer ben ik dus ook zwanger geweest, dus we gaan er vanuit dat het deze keer lukt ;-)).

En we zijn deze keer gewoon gelijk samen zwanger ;-)))!

Groetjessssssssssss

Posted

Mariek, Heel veel succes!!!!

Ik weet uit ervaring dat de wens voor een brusje net zo intens kan zijn terwijl je je tegelijkertijd realiseert hoe gelukkig je al bent met een gezond kindje.

Ik ga keihard voor je duimen dat er snel een brusje voor jullie dochtertje gaat komen.

Posted

Dank je, Wen. Klopt als een bus wat je zegt. De wens is heel groot, maar tegelijkertijd voel ik me rijk met ons kleine meisje. Het voelt af en toe raar genoeg best een beetje dubbel. Heel veel succes met je 4e icsi!! Hoop voor je dat deze vierde raak is en jullie kereltje er een zusje of broertje bij krijgt!

Vandaag de 4e spuit alweer gezet. Voel al best verschil, het voelt al 'voller' laag in mijn buik. Merk het vooral bij het bukken. Drink voor de zekerheid maar extra veel water.

Hilde, duim voor je dat er een paar mooie embryootjes ontstaan en je straks een topper teruggeplaatst krijgt! Zou zo geweldig zijn om samen opnieuw zwanger te zijn. Ben je me ook deze keer weer voor ;-)

liefs,

Mariek

Posted

Ja, maar niet zo ver als de vorige keer ;-))! Succes met je volle buik. Er werd mij ook nog op gewezen dat het vaak de darmen zijn die je zo voelt. Die reageren ook nogal op de hormonen.....

Groetjesssssssssssssssssss

Posted

Mariek, ook voor jou stijgt de spanning weer. Nog een paar daagjes en dan heb je een beetje zicht op wat er allemaal in je buik afspeelt. Misschien volgende week al een tp?........

Liefs, Nora.

Posted

Ohh! Nou, dan zullen het mijn darmen wel zijn die ik voel, die reageren inderdaad nogal de laatste tijd...flink gerommel en geborrel. Had die link nog niet gelegd, maar klinkt heel logisch....

He mama-van-twee, hoe gaat het met jullie? Flink aanpoten? Flink genieten? Flink alles? ;-)

Ja, zou kunnen, eind volgende week misschien al. Zo spannend inderdaad!

Posted

Mariek, dank je. Na een rustpauze gaan wij in september weer beginnen voor een brusje. Ik heb er nog steeds volop het vertrouwen in dat er ooit nog een klein hummeltje gaat bijkomen. Tot die tijd geniet ik dubbel en dwars van mijn zoontje.

Spannend, weer in de race! Wanneer heb je de eerste FM? Is toch altijd weer spannend. Beetje zicht hoeveel en hoe hard de eitjes groeien. Succes! Op naar een mooie FM meting.

Posted

Vanochtend eerste follikelmeting gehad: 2 wat grotere rechts, 1 heel grote links en heel véél kleintjes... met andere woorden, exact hetzelfde beeld als vorige keer... ondanks de lagere dosering.

De hele grote is al 18mm...Er is bloed geprikt om te kijken of die grote al op springen staat. Moet sowieso vanavond de Cetrotide erbij spuiten.

Baal toch wel een beetje, had gehoopt op meer groeiers en minder hard. Die ene hele grote gooit roet in het eten. Nu krijgen de andere follikels, ook de vele kleintjes, niet de kans om mooi groot te groeien. Waarschijnlijk vindt de punctie al weer binnen een dag of 3-4 plaats. Baal best wel een beetje. De punctie vorige keer was echt gruwelijk, 20 minuten aan beide kanten, meer dan 50 kleine follikels die aangeprikt moesten worden. Hoop zo dat het deze keer wat minder kleintjes zijn!

Maar goed, nu maar duimen dat de kleintjes evengoed een paar rijpe eitjes bevatten.

Moet morgen weer terug voor FM 2.

Posted

Balen dat het zo tegenvalt! Kan me voorstellen dat je nu ook al weer enorm tegen de punctie op ziet.

Maar.... (ook al moest je even wachten tot ze het goede embryootje hadden gevonden), het heeft je destijds wel een pracht van een dochter opgeleverd..> Dus wie weet wel weer?

Misschien ziet het er morgen wat beter uit?

Groetjessssssssssss

Posted

Mariek,

spannend zeg. een broertje of zusje voor yinthe!

wij krijgen een zoon erbij.. dus 2 jongens! ook via cryo. yinthe ook toch?

Hoe vindt jij het deze keer? minder zwaar of juist meer?

Ik vond het echt een stuk zwaarder hoor, echt zag zo op tegen het spuiten(bij Julian nooit) en ook tegen de punctie. gelukkig hadden we cryo's en 1 daarvan zit er al bijna 18 weken. gaat allemaal zo snel.

vandaag begonnen met een begin voor de babykamer. Ook wel erg leuk allemaal weer.

nou ik hoop dat het snel lukt en dat yinthe een mooi broertje of zusje krijgt!

liefs

Desiree

Posted

Hee Mariek,

Kan me voorstellen dat je baalt. Ik had er 'maar' 15 en ik vond het al pijnlijk. Hopelijk is het beeld morgen toch nog wat veranderd. Wel raar dat je met een mindere hoeveelheid toch weer zoveel kleintjes hebt gekregen. Hebben ze daar nog een uitleg over?

Liefs, Nora.

Posted

He mama-van-twee, hoe gaat het met jullie? Flink aanpoten? Flink genieten? Flink alles? ;-)

Ja, zou kunnen, eind volgende week misschien al. Zo spannend inderdaad!

Hier alles oké by the way. Ja, het is erg druk soms, maar we genieten volop en zijn zo trots! Soms is het wat lastig als beide meisjes om hun mama huilen, dan moet er eentje even wachten en dat vind ik moeilijk, maar dat is gelukkig nog niet veel voorgekomen. Vandaag weer eens met grote zus op de fiets gezeten. Heerlijk! Hoe mooi en prachtig ik het ook vind om zwanger te zijn, het is ook heel erg fijn als je je lijf weer terug hebt.

Liefs, Nora.

Posted

@Dees, gefeliciteerd!! Wat gaaf dat het de 2e keer ook weer gelukt is om zwanger te worden. En weer een zoon, leuk toch! En makkelijk met de kleertjes enzo ;-)

@Nora, ja, dat zal inderdaad wel lastig zijn, als ze beide huilen om mama. Maar goed te horen dat je volop geniet!

Vandaag weer geweest voor FM2. Grootste follikel is inmiddels 19mm. Rechts zitten 12 follikels, links 20. Ongeveer 12 follikels in totaal zijn nu gemiddeld 12mm, de rest is nog klein. Tja, waarom het evengoed zo hard gaat met slechts 150 eenheden weten ze ook niet. Ben gewoon hyper-gevoelig voor hormonen (en heel vruchtbaar). Baarmoederslijmvlies ziet er goed uit, wordt al mooi dik.

Ben iets gerustgesteld deze keer. Die grote laten ze eventueel gewoon springen als die 25mm of groter is en de rest nog niet is opgegroeid tot 16mm minimaal. Pas dan zijn ze volgens de arts echt goed rijp. Maar opnieuw bloed geprikt om LH waarde te bekijken. Zolang die laag blijft mag ik gewoon door blijven gaan met stimuleren, zodat de follikels door kunnen groeien naar 16mm of groter.

Het is gewoon exact hetzelfde beeld als vorige keer.

Punctie nog besproken, want ziet er naar uit dat opnieuw heel veel follikels aangeprikt moeten worden, maar extra pijnstilling is helaas niet mogelijk.... moet me dus echt even mentaal voorbereiden op weer een killer van een punctie..... arghhh.....

Word vanmiddag teruggebeld met uitslag van het bloedonderzoek en wat ik vanaf nu moet doen. Log dan wel weer even in.

liefs,

Mariek

Posted

Pfffffffffffffffft, da's vervelend dat je je weer op zo'n nare punctie moet voorbereiden! Maar wel een geruststelling lijkt me dat ze zeggen dat ze die ene gewoon kunnen laten springen en voor de anderen kunnen gaan....

Heel veel sterkte, en ben benieuwd naar wat je vanmiddag te melden hebt!

Groetjessssssssss

Posted

Wow, wat een aantal! Wel raar dat wat extra pijnstilling niet kan. Zoals ik al zei, op tv gezien dat sommige vrouwen ko lagen van de medicatie.....

Check vandaag nog even in. Succes!

Liefs, Nora.