Ga naar inhoud

Welk ziekenhuis / kliniek in NL of Buitenland?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb nu 2 IVF-behandelingen gehad in NL. Ik vraag me af of het zin heeft verder te gaan, of uit te wijken naar een andere kliniek. Misschien in het buitenland, waar betere resultaten of methoden zijn. Heeft iemand info of ervaring?

Geplaatst

hoi gme, ik heb geen ervaring in het buitenland maar ikweet wel dat op de site van freya een oordeel staat over alle ziekenhuizen/klinieken in NL. Mogelijk kan je daar ook wat vinden over andere landen.

Geplaatst

Of het zin heeft om verder te gaan hangt van veel factoren af.

Zelf ben ik van mening, ook door verhalen, dat soms een frisse kijk op dingen door andere artsen tot een beter en positiever resultaat kan leiden, of dat nu in nl is of in het buitenland.

Kijk wat je mogelijkheden zijn en welke kliniek/zkh je aanspreekt.

Een vrijblijvend advies is nooit weg. Wat ik van je begrijp is dat jullie nog 1 vergoedde ivf poging hebben, daar zou ik zo wie zo gebruik van maken.

Veel succes.

Geplaatst

Ben hetmet Sylvino eens, een frisse blik kan nooit kwaad. En soms zelfs erg veel goed doen. Het hangt er ook vanaf hoe het tot nu toe is verlopen. Hoeveel eitjes had je, hoeveel embryo's, waren er cryo's etc...

Geplaatst

Ik sluit me aan bij eerdere reacties, wellicht dat inetrnet je verder helpt, sommige klinieken /ziekenhuizen geven op hun site veel informatie.

Ik denk dat ik in jouw situatie hier eens wat rond zou neuzen en dan op een aantal plaatsen een gesprek zou aanvragen,het is van zoveel factoren afhankelijk. Feit is wel dat de behandelingen in nl. Minder uitgebreid zijn, dwz. Dat ze in het buitenland vaker nog andere technieken toepassen zoals assisted hatching, imsi , picsi maar ja wellicht is dat juist voor jullie niet interessant....

Ga wat gesprekken aan en kijk ook waar het goed voelt, erg belangrijk !

Heel veel succes!

Geplaatst

Het meeste is al wel gezegd en daar sluit ik me volledig bij aan. Je moet jezelf ook vooral afvragen... heb je nog vertrouwen in waar je nu zit?

Hoe zijn de behandelingen verlopen: aantal embryo's, evt. cryo's enz.... Heb je het gevoel dat er naar je geluisterd wordt? Wat is de reden dat jullie in de mmm zitten enz... allemaal factoren die er vanaf hangen.

Zelf ben ik na 3 icsi-pogingen overgestapt naar DD, inderdaad met een frisse blik... second opinion aangevraagd en voilà er ging een wereld voor ons open. Wij hadden nl. geen vertrouwen meer in ons eigen ziekenhuis en zijn daarom verder gaan kijken. Uiteindelijk hebben we een behandeling ondergaan die hier in NL niet mogelijk is. De opbrengst was erg teleurstellend, we hadden ook maar 1 embryo, maar ik ben zooooo blij dat we die stap gemaakt hebben.

Ik wens je veel succes, er is in ieder geval genoeg info te vinden over bepaalde klinieken/ziekenhuizen. Kijk ook eens rond... of sluit je aan bij verschillende topics op dit forum om info te winnen mbt de klinieken/ziekenhuizen, wel of niet in het buitenland.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden