Jump to content

IVF behandeling september.. wie nog meer?

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

vanaf september krijg ik mijn eerste IVF behandeling. Erg spannend, ik heb begrepen dat ik de hoogste dosering krijg en vind dat vooral het engste aan het hele verhaal. 6 september uitleg spuiten enzo; zodra de eerste rode duivels komen in die maand beginnen, dus met een beetje geluk op 6 september...

Wie nog meer start IVF september, is misschien leuk elkaar in de gaten te houden?

mvg aukus

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Zoals de planning er nu uitziet gaan wij ook weer van start.

Spannend Aukus voor de eerste en hopelijk laatste keer.

Jullie hebben ook wat meegemaakt.

Ik kom wel meekletsen als wij ook opstarten.

Posted

Ik wil ook meeschrijven!!

Wij starten ook in september met onze eerste ivf/icsi poging.

10 augustus krijgen we prikinstructies en gaan we de planning doornemen.

En wat leuk dat je uit Kampen komt. Ik kon uit Emmeloord!!

Hoeveelste poging is dit voor jullie Silvino?

Posted

Toekie dit is de 3de ivf/icsi nadat de laatste in oktober is afgebroken.

En we hebben nogal wat iui's achter de rug, zie handtekening.

Spannend zeg dat jullie gaan beginnen in september.

Probeer er een beetje blanco in te gaan en laat het over je heen komen, zegt de expert ;-)

Posted

Als het goed is kan ik ook in september weer van start!

Over 3 weken hebben wij onze evaluatiegesprek en als wij er dan aan toe zijn gaan we ervoor!

Posted

He Sylvano, Toekie en Eve,

wat spannend he allemaal. Ik ben erg benieuwd hoe ik op de hormonen zal reageren.

@Slvano, nou jij kan het weten, ik zal zeker proberen om het over mij heen te laten komen, hoewel dat wel lastiger in de praktijk zal zijn...

@Toekie, Emmeloord joh, goh daar ben ik zelfs geboren. Maar vanaf mijn 5e zijn mijn ouders veel rond verhuisd en ben ik voor de grootste gedeelte van mijn jeugd opgevoed in de Haarlemmermeer, Nieuw Vennep. Op mijn 20e gingen ze weer terug en ik ben toen aan de kunstacademie van Kampen aangenomen. En dan blijf je snel ergens plakken he. Heb nog veel familie in de Noordoostpolder want Ingmar is een geboren en getogen Marknessenaar...

@ Eve, leuk dat je ook kan beginnen in september als jullie er aan toe zijn.

Wat vonden jullie eigenlijk het zwaarste van de IVF behandeling en wat viel jullie uiteindelijk erg mee?

gr. aukus

Posted

Ik vind alles zwaar...hahaha.

Nee zonder gekkigheid, hoe vaker ik hormonen spuit hoe meer last ik krijg. Ik heb helaas heel veel last door de hormonen zowel lichamelijk en geestelijk.

Daarom heb ik er best veel tijd tussen zitten om te herstellen. Ik val ook volledig uit met werken.

Voor mij is het zwaar en kan ik niet zeggen dat er dingen zijn die meevallen.

Maar sommige gaan door het traject met weinig of geen lichamelijke klachten, de ww zijn voor iedereen zwaar, vooral wk 2.

Posted

Het zal ook wel afhangen van de hoogte van de dosis hormonen lijkt me. Ik schijn de grootste dosis te krijgen omdat ik tegen een vervroegde overgang aanhang. Ik ben erg benieuwd hoe ik erop reageer. En die wachtweken, waar wacht je dan eigenlijk op? week 2 noem je dan, is dat dan week 2 van je cyclus dat je hormonen spuit om te kijken hoe groot de eiblaasjes zijn of week 2 na de punctie of het is gelukt of niet? Zoals je merkt ik ben zo groen als een blaadje wat betreft IVF...

gr. aukus

Posted

Na de tp mag je 14-15-16 dagen later, afhankelijk van het protocol zkh testen. De eerste ww vliegt bij mij altijd voorbij en dan is alles mogelijk en heb je vertrouwen. Ww 2 komt het test moment dichterbij je kan last krijgen van de Pregnyl of Utrogestan zodat je jezelf zw voelt. Dan is het opeens de harde realiteit, wel of niet zw. Dat kan een zware wk dus zijn en als je de verhalen leest loopt iedereen tegen dezelfde spanningen aan.

Posted

Goh Sylvino,

nadat ik die reactie plaatste heb ik amar eens even gekeken en las hetzelfde als wat jij dus onlangs terug schreef. Wachtweken lijken mij inderdaad vervelend, vooral als je die hormonen krijgt en je lichaam denkt dat die zwanger is. Maar goed, ik zal het tegen die tijd wel merken, kan er toch niet op vooruit denken-voelen-doen..... maar bedankt voor de IVF info....

Best fijn dat we het jou als ervaringsexpert kunnen vragen, maar tegelijkertijd ook niet leuk....

Posted

Sylvino, blanco ingaan, kan niet meer. Teveel gelezen ;-)

Maar je weet natuurlijk nooit hoe het zal zijn en wat het met je doet.

Die wachtwachten...zijn die nu zoveel anders dan bij het proberen

via de natuurlijke weg? Ik vond die tweede week wachten altijd

al vervelend.

Posted

Hoi Aukus,

Ik wens je heel veel succes!

Vandaag begin ik voor het eerst met ivf/icsi. Vanavond mn 1e decaptyl spuit. Ik ben benieuwd hoe de komende periode zal gaan reageren.

Groetjes, Esma

Posted

Hoi hoi,

mag ik met jullie meekletsen? Ik ben Laila, 32 jaar. Mijn vriend en ik hebben in april gehoord dat de zaadkwaliteit van manlief dermate slecht is dat wij een indicatie hebben voor IVF/ICSI. Wij hebben 2 augustus onze IVF/ICSI intake gehad en kunnen medio september beginnen met onze eerste poging. We hebben alle formulieren en het recept voor de hormonen al in huis.Ik heb volgende week donderdag nog een HSG. Dit was bij mij nog niet gedaan en de gyn wil dit onderzoek toch nog doen voordat we het traject gaan beginnen. In september gaan wij nog een weekje naar Engeland en zodra wij terugkomen en mijn menstruatie zet door kunnen we beginnen. Nu het zo dichterbij komt vind ik het wel heel spannend worden allemaal. Ik merk dat ik steeds meer behoefte heb om met meiden die in hetzelfde schuitje zitten te kletsen over hun gevoelens en ervaringen...

@Sylvino en Eve: jullie hebben al veel meegemaakt zie ik. Vergeleken met jullie ben ik een groentje! Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.

En hoewel het misschien vrijwel onmogelijk is, hoop ik toch nog op een natuurlijke zwangerschap in de laatste twee 'natuurlijke pogingen' die wij voordat we beginnen nog hebben...

Liefs, Laila

Posted

Herkenbaar verhaal.

Ook wij hoorden in april van de slechte zaadkwaliteit van aanstaande.

2 weken geleden onze intake en na vakantie en trouwerij 21-9 beginnen.

10 augustus krijg ik prikinstructies.

Ik kan niet (meer) wachten om te beginnen (hoe zwaar het misschien ook wordt!).

Hoe lang hebben jullie al een kindwens? Ik zolang ik me kan herinneren. Altijd niet de

goede omstandigheden. Begin 2009 wel, één maand begonnen, en toen storte ik in

(zware burn-out). Toen anderhalf jaar herstellen en nu alweer een jaar aan het proberen.

We zullen zien wat er voor ons is weggelegd!

Posted

Ja, je weet nooit. Wij hebben nog 1x. Zit tegen eisprong aan (hoop ik). Hierna even aan de pil om begin te kunnen bepalen en niet ongesteld te zijn op mijn trouwdag.

Posted

@Toekie: jullie hebben al heel wat achter de rug zie ik! Ik hoop voor jullie dat er nu alleen maar goede dingen komen! Jullie trouwerij lijkt mij een goede start.

@ Esma: hoe ervaar jij het spuiten? En heb je bijwerkingen van de hormonen? Spannend hoor, jij bent volgens mij de eerste in het groepje die van start is gegaan.

Onze kinderwens is nu zo'n twee jaar en we zijn in januari 2010 actief gaan proberen. Nu ik weet dat we voor het IVF/ICSI traject gaan, kan ik ook niet meer wachten. Het weekje Engeland maakt dat we niet eerder kunnen beginnen. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant kunnen we dan opgeladen beginnen aan ons traject. Ik ben altijd heel regelmatig met mijn menstruatie (cyclus van 25 dgn) en zou dan op de dag dat wij terugkomen ongesteld moeten worden (18-09). Dit betekent dat ik dan ook direct kan beginnen!!!!

Ik ben heel benieuwd hoe alles zal gaan, hoe ik op de hormonen ga reageren, hoe ik de punctie ga ervaren en hoe de wachtweken zullen zijn... Probeer er zo open mogelijk in te stappen.

Posted

Beste Aukus,

Ik spoot ook de hoogste dosering 450 EH Menopur. Het enige waar ik last van had was hoofdpijn. Damn ik werd daar echt niet goed van zware hoofdpijn. Voor de rest nergens last van.

Ik ga nu een combinatie spuiten van 225 EH Menopur en 225 EH Gonal of Puregon ben benieuwd hoe die combinatie zal zijn.

De wachtweken waren voor mij echt killing. Ze mogen mij in een kunstmatige coma brengen en na 2 weken wakker maken!! De 2e week was het ergste en dan die

stomme mutsebollen (utrogestan) voel je je blijkbaar ook zwanger. Misselijk, borsten die op meloenen lijken en zeer gevoelig zijn. En het broekeloeren...........

Eindeloos de race naar het toilet maken om te zien of er iets in je inlegkruisje zit. Ja te triest voor woorden maar dat kunnen die ellendige wachtweken met je doen.

Ze maken je helemaal nuts!

Persoonlijk zag ik vooral tegen de punctie op. Ohhhh menn ik stierf duizend doden. Ik kan mij nog heel goed heugen dat ik met de eerste punctie daar weer heerlijk wijdbeens lag en dat ze begonnen om met jodium schoon te maken en van de spanning riep ik auwwwww ze keken mij echt aan van die is helemaal lijp we zijn nog niet eens begonnen. En ik gelijk ehh sorry deze auwww was ff te vroeg besteld. Iedereen lachen en vanaf dat moment was de spanning eraf. Toen ze bezig waren heb ik mij bezig gehouden met mijn ademhaling en achteraf riep ik dan ook ....was dat alles??!! Ik voelde wat prikjes maar het was allemaal heel goed te doen. Maar iedereen beleef eea op zijn eigen manier en de pijngrens ligt bij iedereen verschillend.

Dames het gaat druk worden in september!! Veel succes allemaal.

Liefs,

Ohh en voor de rest stelt het niet veel voor!!:laugh:

Posted

He Laila en Gabrie: fijn dat jullie ons komen verblijden. Het voelt echt goed om deze aankomende periode met iedereen te kunnen delen aangezien mijn omgeving nooit helemaal goed kan invoelen hoe dit voor ons is...

@Laila - wij (Ingmar en ik) zijn ook na 2 jaar doorverwezen. Omdat mijn fsh erg schommelt tussen te hoog en normaal ben ik extra dankbaar dat wij September mogen beginnen... nog gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk - hopelijk wordt het een fijne dag met fantastisch weer.

@Gabrie: ik weet nog goed dat een tijdje terug leek dat wij als POFfertjes zo goed als afgeschreven werden beschouwd. Ik ben zo blij dat je mee doet met ons! Ik zal je ervaringen met de hoogste dosis hormonen op de voet volgen... het duurt nog even voordat ik mee mag doen; maar toch.... Trouwens cyclusweek 2 krijg je toch ook echo's om de follikelgroei te volgen. Mag je dat wel in Nederland doen?

Ik vind de uitnodiging van Otjes okay klinken maar ik vind 'onze topic' ook erg fijn... maar als jullie daarheen verhuizen ga ik ook mee natuurlijk :-)

Posted

Hallo Laila,

De eerste keer prikken was een ramp, ik was te gespannen waardoor ik de naald niet eens in mijn buik geprikt kreeg. Werd misselijk, ging zweten en viel bijna flauw. De 2e heeft mijn man gedaan, dit ging gelukkig wel goed. Zo meteen alweer de 4e. Volgens mij heb ik nog niet zo'n last van de hormonen, ik ben nu nog vrij ontspannen. Ben benieuwd hoe het vanaf maandag zal gaan, want dan moet ik weer werken.

Ik ben benieuwd hoe jij op de hormonen gaat reageren.

Groetjes,

Esma

Posted

Gabrie, ik kan me helemaal voorstellen dat je door de spanning te vroeg was met AU zeggen :happy: Maar wat fijn dat de punctie zelf zo mee viel!

Esma, spannend hoor dat prikken. Hoe gaat dat eigenlijk? Moet jij in een spier prikken of 'gewoon' in je buik met zo'n zelfde soort apparaatje als bij suikerziekte?

En mag je zelf weten wanneer je prikt? (hoe laat bedoel ik en moet het steeds op hetzelfde tijdsstip?)

Aukus, ik ben het met je eens. Ik schrijf ook liever hier verder.

Ik heb mijn eisprong trouwens achter de rug. Gisteren is mijn temp omhoog gegaan. Ik verwacht 20 augustus mijn laatste voorlopige spontane NOD.

Posted

Hallo allemaal.

Ik kom hier ook meekletsen ;)

25 aug hebben we de informatiebijeenkomst, prikinstructies, uitdelen recepten en het inplannen van de ICSI. Waarschijnlijk beginnen we dan gelijk de daaropvolgende cyclus

Spannend hoor!! Ik heb er zin in!!

Posted

Toekie ik weet dat de Puregon met een mooie pen geleverd wordt. En dat doet inderdaad denken aan insuline voor diabetici.

Maar Menopur is een ander verhaal dat moet ze zelf gaan mengen.

Ik schrijf liever hier verder.

Posted

Lieve meiden,

Wat is er alweer veel geschreven!

@ Esma: het prikken lijkt mij ook een ramp! Kan me zo voorstellen dat het prikken lastig was. Het is tegennatuurlijk om jezelf opzettelijk pijn te doen door een naald in je buik te prikken. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! Zet hem op meid! Op naar mooie follikels en nog mooiere eitjes!

@ Joekie: zie ik het nou goed in jouw handtekening? Hebben jullie een jaar moeten wachten voordat jullie konden beginnen! Dat lijkt mij erg moeilijk! Fijn dat je je bij ons hebt aangesloten.

@ Toekie: ik hoop dat je 20 augustus niet ongesteld wordt! Dat zou super zijn. Ik ga voor je duimen!

@ Gabrie: Ik krijg straks Fostimon en ook dit wordt niet in een pen aangeleverd, maar in poedervorm. Je moet zelf mengen...

Ik denk dat ik een vroege eisprong krijg deze week. Heb al vanaf zaterdag 'vruchtbaar slijm'. Donderdag stond mijn HSG (baarmoederfoto) gepland. Omdat mijn eisprong w.s. te vroeg komt is deze nu uitgesteld naar 5 september... Hebben jullie trouwens een HSG gehad? En zo ja: wat waren jullie ervaringen?