Ga naar inhoud

IVF behandeling september.. wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

laila, ja we hebben een jaar op de wachtlijst gestaan... 't Is wat he! ;)

Ik heb ook een HSG gehad.

Ik vond het geen pretje maar wel te doen. De ervaringen zijn erg verschillen heb ik wel gehoord..

Geplaatst

Ik klets overal wel mee :-)

Net het recept ingeleverd bij de apotheek.

Ben net van mijn ongi af dus dan komt het alweer dichtbij.

Pffff ben er nog niet klaar voor...

Geplaatst

Gabrie, zelf mengen..ok...ik laat het maar over me heen komen en hoor woensdag wel meer.

Laila, ik heb geen hsg gehad.

Joekie, ook ík heb er zin in!

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

Nog even een vraag:

Diegene van wie de partner slecht zaad heeft, hoeveel miljoen zaadcellen had je partner en hoeveel procent bewegelijk?

Ik ben vooral benieuwd naar het antwoord van Esma!

Als jullie dit niet willen beantwoorden, snap ik dat hoor!

Mijn aanstaande had 1e keer:

3 miljoen waarvan 25% bewegelijk

2e keer:

3 miljoen waarvan 9 % bewegelijk

3e keer:

17,6 miljoen waarvan 40% bewegelijk

Geplaatst

Ik heb altijd alleen het aantal gehoord, dus wat er overbleef en 100% beweegelijk.

Kan alleen zeggen dat dit varieerde tussen de 4 miljoen en 0,0.

Geplaatst

Hallo Laila,

.

Bedankt voor je lieve bericht! Vandaag prik nr 6. Het gaat gelukkig steeds beter, maar het blijft een gemene prik. Ach ja je moet er wat voor over hebben.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees al een paar dagen mee met jullie! Hopenlijk mag ik ook gezellig mee kletsen. Ik zal even kort mn verhaal vertellen. 9 jaar geleden zijn we begonnen met het proberen te krijgen van een kindje. Binnen een half jaar was ik zwanger en dit is toen helaas mis gegaan. Daarna 2 jaar helemaal niets geen zwangerschap niets. Toen bleek ineens dat ik een te hoge prolactine had. Medicatie gekregen en binnen no time weer zwanger. Dit ging heel vaag mis. Ik verloor wat bloed en de embryo bleek wat klein te zijn en toen heeft het ziekenhuis besloten mij te curreteren (er was ook geen kloppend hartje te zien). Daarna heb ik nog 4 miskramen gehad. Vanaf de 2e miskraam heb ik nooit meer een embryo gezien in mijn baarmoeder. Ik heb heel wat ziekenhuizen gezien maar nooit een HSG gehad totdat ik in juli zou beginnen met IUI. Voor de zekerheid is toen een HSG gemaakt. Ik heb best behoorlijk pijn gehad (om eerlijk te zijn was dit het ergste onderzoek wat ik in de afgelopen 7 jaar heb gehad) en toen bleken dus beide eileiders dicht te zitten. IUI poging is gestaakt en overmorgen heb ik een gesprek met een arts voor de 1e ivf behandeling. Ik hoop nog eind deze maand te kunnen beginnen. Dat zou heel fijn zijn. Ik heb er nooit 1 ondergaan maar ik heb nu wel het gevoel dat 9 jaar eindelijk onze wens wellicht vervuld gaat worden. Nu is er eindelijk een medische oorzaak. 7 jaar hebben ze gezegd dat er niets mis met mij was op een iets te hoge prolactine en een iets te traag werkende schildklier na.

Ik wens jullie heel veel succes en ben benieuwd hoe julle het allemaal ervaren.

Groetjes Lisette

Geplaatst

@Sylvino: spannend hoor! Ook ik heb het gevoel er niet klaar voor te zijn, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of je er wel klaar voor kunt zijn? We willen toch allemaal gewoon via de natuurlijke weg een zwangerschap? Voor mij voelt het hele IVF/ICSI verhaal een soort van tegennatuurlijk. Alles in mij zegt dat ik dit niet wil, maar ik wil wel een kindje en als dit de enige weg is, dan is het maar zo...

@Toekie: wij hebben twee keer een onderzoek gehad. Eerste keer 2 miljoen zaadcellen, niet goed bewegelijk (percentages nooit gehoord). Tweede keer getest. Toen hoorde we dat na de opzwemtest nog 600.000 zwemmers overhadden. Dit was een indicatie voor IVF, waarbij ze afhankelijk van de zaadkwaliteit op het moment van de punctie ook kunnen kiezen voor ICSI.

@Esma: ik vind je een kei en ben blij dat het prikken beter gaat!

@Liselotje: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. En fijn dat je met de IVF mag beginnen!

Ik begrijp niet zo goed waarom sommige meiden wel en andere geen HSG hebben gehad. IN mijn geval zeggen ze dat dit volgens het protocol gedaan moet worden, ook al is er geen enkele indicatie dat er met mij iets mis is. Daarnaast is het voor de IVF/ICSI behandeling niet relevant of mijn eierstokken doorgankelijk zijn. Ook is er geen sprake van herhaalde miskramen. Ben uberhaupt nog nooit zwanger geweest... Nou ja, ik ga het maar gewoon ondergaan straks.

Mijn man heeft trouwens vorige week bloed moeten laten prikken voor een chromosomen onderzoek. Hebben jullie dit ook moeten doen? Het zou te maken hebben met het feit dat ze bij ons mogelijk ICSI gaan toepassen ipv IVF...

Geplaatst

Hey Laila,

Ik vind het juist fijn dat ze een HSG doen. Dan weet je tenminste zeker of je eileiders wel of niet doorgankelijk zijn. Het is geen makkelijk onderzoek natuurlijk maar wel te doen. Ondanks dat het heel pijnlijk was maar nu 2 weken later ben ik ze toch superdankbaar dat ik het heb gehad. Welk ziekenhuis lopen jullie allemaal?

Ik heb ook een chromosomenonderzoek gehad. Gelukkig kwam daar niets uit. Bij mij is er alleen naar voren gekomen uit mijn bloed dat ik antistoffen maak tegen sperma. In UZ Gent waar ik eerder liep geven ze daar prednison voor. Omdat IVF zo intensief is en de vergoedingen zo onduidelijk zijn voor Belgie heb ik er toch voor gekozen om in Nederland de behandeling te ondergaan. Morgen ga ik naar t Flevoziekenhuis.

Geplaatst

He lieve mensen,

Wat leuk om te lezen dat onze topic blijft uitbreiden!!! Gezellig hoor.

@Joekie, leuk dat je meeschrijft. 25 augustus, spannend hoor. Ik moet nog wachten tot 6 september maar hopelijk zal ik dan ook vrij snel kunnen beginnen.... Omdat ik te horen heb gekregen dat ik de hoogste dosis hormonen zal krijgen ben ik vooral erg benieuwd naar welke dat dan zullen zijn. Tegen prikken zie ik niet zo heel erg op... Dat zowel jij als Laila een jaar op de wachtlijst heb moeten staan lijkt me erg lastig.... Omdat ze haast hebben bij mij hoef ik dat niet, dat klinkt dan niet helemaal eerlijk als je dat dan zo leest hier allemaal...maar ja helaas heb ik dan ook urgentie, want mijn eicellen zijn bijna op en dat klinkt al helemaal niet leuk.

@Toekie, bij ons ben ik de stoorfactor, het valt me op dat er nog best veel ´mannelijke´ vruchtbaarheidsproblemen zijn. Voor wie mijn blog ook ewl eens gelezen heeft was de laatste telling bij mijn vent 160 miljoen, echt een invasie....

@Liselotje... meis wat een hoop ellende. Die miskramen zullen er flink in hebben gehakt, bij wel in ieder geval en dat waren er slechts 2 in vergelijking tot jou. Wel fijn dat ze toch maar even een HSG hebben uitgevoerd. Nu hopen dat IVF jullie ellende zal doen vergeten en dat je over een tijdje digitaal rond mag stuiteren dat je zwanger bent...

@Laila, ik heb ook geen HSG gehad, maar misschien was daar ook geen indicatie meer voor toen ze een overschot overgangshormoon vonden bij mij.....en chromosoom onderzoek is ook niet uitgevoerd.

Nou meiden, sommige zijn al bezig en voor andere komt de datum dichterbij. Spannend allemaal hoor....

Keep u posted,

Geplaatst

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en wil even laten weten hoe het gegaan is.

Ik heb prikinstructies gehad en we hebben een voorlopige planning gemaakt tot en met de punctie.

Ik heb mezelf ook geïnjecteerd. Dat ging goed al is dat natuurlijk wennen.

Ik moest ook een klein flesje van glas met water breken (om te mengen met Menopur) en daarmee

sneed ik in mijn vinger..oeps. Nu heb ik een soort plastic hoedje meekregen zodat dat

niet meer gebeurd. Een kneuzenhoedje 1_wink.gif

Hé wat leuk Liselotje, wij zitten ook in het Flevoziekenhuis!!

Later reageer ik uitgebreider. Eerst even koken ;-)

Geplaatst

Toekie wat grappig dat je een kneuzenhoedje hebt gekregen haha :)

Het zijn ook rotdingen om te breken volgens mij!!

Aukus, ik snap dat jullie voorrang hebben hoor! Als je eicellen bijna op zijn geeft dat ook geen gerust gevoel ;)

Dan wacht ik nog wel even voor je!

Geplaatst

@Joekie spannende dag vandaag zeg! Good luck! Is dit jullie eerste poging?

@Toekie was je er gisteren rond 2 tot 4 uur? Ik zag wel een meisje met bruin krullend haar en een lange man (wat kalend) en die zaten buiten later bij de ingang. Die kwam ik 2 keer tegen.Grappig. Is dit ook jullie eerste poging? Ik moet zodra ik ongesteld ben bloedprikken en dan gaat mn man ook maar gelijk en dan gaan we 15-9 weer terug en horen we wanneer we kunnen starten en maken ze een definitieve planning. Welke arts heb je? Ik heb dr K. Aardig mens houdt je tenminste reeel! Ik voelde me echt wel bij haar op mn gemak. Ze dacht alleen dat 1 eileider waarschijnlijk toch wel toegankelijk was bij mij en dat ie gewoon verkrampt was door de HSG en de pijn. Maar toch gezien mijn geschiedenis wil ze niet verder onderzoeken en gewoon IVF of ICSI toepassen (icsi zou kunnen ivm anti spermalichamen).

@Aukus jullie krijgen nu de 2e poging las ik dat goed. Was de eerste poging gestaakt?

@Esma hoe gaat het met prikken?

@Laila wanneer krijg je je HSG onderzoek

Geplaatst

Hoi Liselotje,

Het prikken gaat gelukkig goed. Gisteren ongesteld geworden, gelukkig is mijn hoofdpijn hierdoor afgenomen.

Hoe gaat ie met jou??

Groetjes, Esma

Geplaatst

He allemaal,

@Joekie, ik ben erg benieuwd, mag je beginnen?

Hopelijk gaat het een beetje voorspoedig ook bij Gabrie! Ben blij om te horen dat het bij jou goed gaat, dat prikken....

@ Liselotje, nee hoor dit wordt onze eerste poging. In eerste instantie zouden we helemaal niet mogen proberen door rare hoge hormoon waardes, maar nu toch! Dus ik ben erg benieuwd naar het hele proces.... Omdat ze denken dat ik (eenzijdig) POF heb, oftewel vervroegd in de overgang kom heb ik in de handtekening elk eiblaasje neergezet die ze maar tegen kwamen hahahaha, voelt toch fijn ook al zijn het klutseieren...

Ik zit trouwens bij Isala Zwolle, ik merk wel dat ze erg begripvol zijn dus ik voel me daar goed op mijn plaats. Mijn dokter komt reëel over en dat vinden we erg fijn.....

Geplaatst

Lieve Aukje,

Bij ons is het wachten op een zaad onderzoek van mijn man. Daarna gaan we inplannen.

Momenteel slik ik de pil (kan het krommer?!!) Maar dat is dan straks makkelijker met het plannen van de behandeling ben namelijk onregelmatig ongi.

Alle prikkende dames succes en we doen het allemaal voor een heel goed doel.

Aukje jij moet nog ff wachten en dan mag je meedoen met het hele circus!

Liefs,

Geplaatst

He lieve mensen,

He Roos, wat lees ik in je handtekening: 9 eitjes, wat fantastisch zeg... heb je meteen een PB gedaan met alleen maar de herhaling 'goed zeg'... ik ga zo duimen en een kaarsje opsteken, 13 augustus moet een goede dag worden voor jou - joehoe!

He Gabrie, ja lijkt me inderdaad wel raar om weer even aan de pil te moeten gaan. Maar misschien ook wel fijn - even een soort rust voor de hele circus. Inderdaad, ik hoef nog maar even te wachten. Het rare is dat ik er de laatste paar dagen meer naar uit kijk, het begint ook echt realiteit te worden.... terwijl het eerder nog vol was met het verwerken van slecht en toen ineens goed nieuws. ik voel me strijdvaardig en vind het fijn dit met alle dames te kunnen bespreken hier in onze topic. Ik vind het ook leuk dat ik niet de enige nieuwkomer ben, dat scheelt een hoop!

en Joekie, mag je al eens beginnen?????

En ladies... wat een hoop geprik, of oefen geprik dan maar weer, het is wel spannender met de dag aan het worden. Hoe gaan jullie mannen er mee om? Zijn ze net zo nuchter en standvastig rustig zoals mijn vent? Die arme mannen, ze zullen ons flink moeten nemen zoals we zijn de aankomende tijd hahaha, ach ja....

Geplaatst

Jaahh!! Ik mag starten op 23 augustus met prikken :D

Heb er helemaal zin in :D

Mijn vriend laat het maar aan mij over allemaal.. Heeft niets met de MMM.

Ik vind het prima, zie er zelfs naar uit haha

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom me ook bij jullie aansluiten. Ben helaas geen groentje meer, maar heb gelukkig wel een positievere ervaring. Ergste bijwerking van decapeptyl bij mij is hoofdpijn, welke bij mij te onderdrukken is met paracetamol. Nadat ik start met puregon heb ik geen last meer van bijwerkingen. Eerste punctie was wel pijnlijk, maar 2e en 3e punctie vielen gelukkig hartstikke mee. Waarschijnlijk omdat ik hier niet zo gespannen in ging, omdat ik wist wat ging komen. Ook van de ontstane overstimulatie heb ik weinig last gehad, heb gewoon door kunnen werken (heb wel een kantoorbaan). Inderdaad zijn de wachtweken ontzettend spannend, maar heb altijd veel steun aan mijn hubbie en familie en vrienden. Dus kan lekker van me af praten. Ik hoop dat mijn verhaal jullie wat meer moed geeft.

Ik start pas eind september en ga begin september nog op vakantie, dus zal niet superactief zijn, maar lees wel mee en duim mee voor jullie.

Groetjes

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven! Leuk!

@ Joekie: wat super dat je zo snel mag beginnen! Leuk hoor!

@ MamavanSeppe: welkom in ons clubje, leuk dat je mee komt schrijven.

@Liselotje: mijn HSG is nu gepland voor 5 september. Ik heb volgende week nog een tel. afspraak met de gyn omdat ik graag een toelichting wil op de noodzaak voor dit onderzoek.

Wij denken er overigens over om te gaan overstappen van ziekenhuis. Wij lopen bij het Rijnland in Leidschendam. De puncties worden gedaan in het Rijnland in Alphen aan de Rijn (wel door dezelfde gyn). Het Rijnland werkt samen met het Dianosse in Voorburg, die na de punctie de bevruchting en de terugplaatsing doen. Kortom: we hebben voor een ICSI/IVF traject te maken met drie ziekenhuizen. Ik vind dit wat te gek. Nu bleek van de week ook nog eens dat onze ivf arts vanaf september zelf met zwangerschapsverlof is en we dus een andere arts krijgen. In dat geval maak ik liever helemaal de switch naar Voorburg zodat alles in een ziekenhuis kan plaatsvinden. Ik heb ze van de week gebeld en ze hebben geen wachtlijst. Ze gaan nu met mijn gyn overleggen of ze het beleid dat in Leidschendam is uitgezet zondermeer kunnen overnemen. In dat geval kunnen we gewoon in september van start gaan. Spannend! Iemand ervaring met Voorburg?

Meiden, het is bijna weekend!!! Gaan jullie nog wat leuks doen? Wij hebben een druk, maar gezellig weekend voor de boeg. Morgen ga ik op stap met mijn zusje, 's avonds met mijn man en vrienden een hapje eten in Utrecht. Zondag komen mijn schoonouders op bezoek om onze twee nieuwe kittens te komen bekijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden