Ga naar inhoud

ivf in Rijnstate Arnhem? iemand ervaring tips?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zetpil Diclofenac en vier prikjes in de vaginawand.

En een Oxazepammetje de avond ervoor en een uur voor de punctie.

Was in mijn geval dus voldoende.

De gyn vertelde dat de meeste vrouwen de punctie op deze manier "goed te doen" vonden.

De verdovingsprikjes waren scherp maar heel kort en het aanprikken zelf voelde als een heel korte, maar heftige menstruatiekramp.

Ik hoop voor je dat dit je angst wat wegneemt. :happy11:

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nybia,

Ik vind het echt erg voor je om te lezen, dat de punctie zo'n pijn deed. Zoals ik eerder had vermeld, heb ik de narcose gehad in het Rijnstate. Ze gebruiken geen infuus, waardoor pijnstilling sneller kan werken. Ik geloof dat ze in Dusseldorf alle embryootjes invriezen. Je zou dr. Scoltes kunnen mailen. Onze gryo is nu teruggeplaatst in Dd. Wij hadden deze van Utrecht naar Dd gebracht. Ook hebben ze de hachting-methode toegepast.....

Succes, sterkte en alle goeds!

Stef.

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi dames, dit topic is lang niet beschreven, maar ik ga hier wat neerzetten, zodat andere meiden er misschien wat aan hebben... dit heb ik in een ander topic geschreven en heb t gekopieerd en geplakt

hoi meiden,

wilde jullie ons nieuws delen:) ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, en ik heb helemaal open kaart gespeeld, wat betreft onze twijfels bij dit ziekenhuis

onze punten waren namelijk

- in dit zh krijg je altijd maar 1 embryo terug

- teveel verschillende artsen

- voor de bevruchting en terugplaatsing vd embryo's moeten we naar utrecht

- een te vast protocol naar mijn mening

ik heb daar antwoorden op gekregen wat ons heeft doen besluiten om toch hier in arnhem te blijven

namelijk, dat als wij er goed over nadenken dat ze achter onze keus wilt staan om 2 embryo's terug te plaatsen

- zij onze vaste arts is, en meer betrokken word

- de bevructing en terugplaatsing blijven wel in utrecht, maar ze zei dat als we naar nijmegen wilden, dat we dan voor iedere echo daarheen moeten, + dat er een kleine wachtlijst is, en in arnhem mogen we meteen door

- dat vaste protocol wil ze wel versoepelen bijvoorbeeld omdat ik wisselend op puregon reageer, wil ze het ook wel een keer met menopur proberen

dus wij zijn erg tevreden.... we hebben afgesproken dat ik nog 3x iui ga proberen (dit wilden we zelf) omdat ik het nu nog even druk heb met mn opleiding, en dan word icsi toch pittig, en ik wil me voor 01-01-12 goed orienteren op verschillende verzekeringen, wat het beste is om te nemen, en met wie we dus het beste af zijn.

zodra ik ongesteld word, (ongeveer 3 weken) gaan we ook weer bloedprikken op fsh en amh hormoon, en dan begin ik weer aan iui poging nummer 5.

ohja, we hadden het er dus over of het dan ivf of icsi word, en ze gaf het advies om icsi te doen. ze zei letterlijk dat omdat de zaadcellen zo verschillend van kwaliteit/kwantiteit zijn, dat ze niet wil dat we alles voor niks doen, en dan kan ivf net tekortschieten

al met al zijn we happy, er gaat weer wat gebeuren:)

liefs

• 1 maand later...
Geplaatst

hallo allemaal,

na een hele poos van afwezigheid, hier weer eens een berichtje

er is dus in de afgelopen tijd veel gebeurt

helaas is dus de eerste poging mislukt en heb daarna veel last gehad dat mijn hormoonspiegel niet wilde zakken

nu hebben we besloten om in januari weer te starten met poging2, met de punctie krijg ik wat meer pijnstillers en gaan ze evt maar aan 1 kant prikken

gelukkig heeft onze gyn. besloten dat e nu wel 2 embryo's terug mogen plaatsen ipv 1 dus we blijven hopen.

ik beloof nu wat vaker wat te schrijven!!!

iedereen veel suc6!!!!

liefs

nybia

Geplaatst

@suuska: bedankt voor je bericht, we blijven positief en we gaan er weer voor in januari!

ik ben het helemaal met je eens dat het in utrecht een super koele en zakelijke bedoeling is, vooral bij het inleveren van de eicellen en later met het sperma

de arts die de terug plaatsing deed was wel vriendelijk maar er liepen allerlei mensen omheen en dat vond ik erg vervelend, de mevrouw die de bevruchte eicel binnenbracht vond ik erg koel en afstandelijk.

ik hoop dat het straks in januari/februari wat beter is

jij ook heel veel suc6 met de volgende poging|!!!

Geplaatst

hoi nybia, lang geleden....:) jammer dat de poging mislukt is joh...maar gelukkig mag je er de volgende keer 2

ook jammer dat ze in utrechtzo afstandelijk zijn.... heel veel succes alvast in febr

ps we hebben een topic over starten met icsi/ivf in januari/febr. als je wilt kom je er gezellig bij

liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Ook wij lopen in het Rijnstate. Hebben er tot dusver hele fijne ervaringen, zowel met de fertiliteitsartsen als de verpleegkundigen.

Alles wordt goed geregeld en voorbereid, ze nemen alle tijd voor je, voel me er geen nummer en ze reageren snel als je belt of mailt

.

Nu kreeg ik zojuist te horen dat Dr. van de Kamp weggaat bij Rijnstate. Hier baal ik enorm van. De andere artsen zijn ook heel prettig maar bij haar voelden mijn man en ik ons enorm op ons gemak. Bijna alle afspraken hebben we ook bij haar gehad, ook de afspraken ronden verder beleid bepalen en de echo in januari zou zij ook gaan doen. Helaas is dat nu dus niet meer het geval.

Dat we met de eitjes op de buik geplakt naar utrecht moeten vind ik niet zo'n probleem. Als we bijvoorbeeld in Nijmegen zouden zijn, dan zouden we voor iedere dingetje daarheen moeten rijden en in de spits zijn we dan net zolang onderweg ;-)

Maar goed dat is hoe ik er nu op dit moment nog over denk he, moeten het eerst nog echt ervaren!!

• 1 maand later...
Geplaatst

hallo zipa,

fijn dat je een goed gevoel heb in arnhem.

ook wij hebben het altijd heel prettig gevonden daar

jammer dat dr. van de kamp weg gaat, al snel???

wij hebben wel bij de echo's en punctie te horen gekregen dat ze nooit met zekerheid kunnen zeggen bij welke arts je terug moet komen, alle artsen werken maar partime.

dat vonden wij wel vervelend omdat je met je arts toch een vertrouwensband op bouwt en een andere arts werkt ook weer anders.

met de eitjes op de buik naar utrecht was ook voor ons geen probleem, alleen vinden wat het daar wat kil en afstandelijk als je daar komt, maar ja ik denk maar zo, als de tp geweest is kom je er ip niet meer

ik wens je kei veel suc6 en ik zal duimen dat het gaat lukken bij de poging!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden