Ga naar inhoud

ivf in Rijnstate Arnhem? iemand ervaring tips?


hoopvol07

Aanbevolen Berichten

Ik heb al eens eerder gereageerd op jou, geloof ik.. Ik ben uit Arnhem weggegaan omdat ik het een vreselijke afdeling vond.. Heb alleen een goed woord over voor de fertiliteitsverpleegkundige met de blonde haren, echt een schatje!

 

Ik zit nu in Nijmegen en dat is echt een verademing als je Arnhem gewend bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

hey margot, ja je komt me bekend voor,

 

ik denk dat je ingeborg bedoeld:) haha die is idd superlief, ellen vind ik ook lief,

 

fijn dat het in nijmegen goed bevalt, ik lees daar ook wisselende verhalen over, maar zou daar toch wel op een gesprek gaan als mn iui niet lukt

 

dank je voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoopvol,

 

Je moet de site lezen als je wilt welke technieken. Jij weet zelf welke misschien bij jou van toepassing zijn. Daar zijn ze verder met de ontwikkeling. ook qua finacien, is het afhankelijk van jouw zorgverzekaraar. Het kost tijd om het uit te zoeken......Ik doe dit, omdat het goed voelt. Mijn vriend en ik staatn er samen achter. Ik kan niet meer naar nijmegen, omdat ik te oud ben voor ivf daar.. ..We hadden genoeg embryo's en twee cryo's. Weet je al wat je doet??

Veel sterkte en liefs,

Stef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi stef,

 

heb mn 6e iui gehad, mag de 17e testen...... wat we daarna doen als het niet gelukt is, is proberen nog 1 iui voor elkaar te krijgen.... en sowieso heb ik een gesprek met de gynaecologe in arnhem... vanuit daar maken we een keuze, en ik wil ook ff in t radboud kijken, puur omdat wij zo onregelmatig werken( verpleeghuis) hebben we wel wat stabilliteit nodig, maar ik hou dusseldorf in de gaten....

 

t probleem is ook dat de ene zegt dat ik ervroegd i de overgang kom.. mn fsh schommelt rond de 11 mar dan isie weer 9 en dan weer 13, maar de ander zegt zolang je amh goed is is er weinig aan de hand, ik wil sowieso denk ik 1 poging in nl doen, en kijken hoe ik op de hormonen reageer, want da is noal verschilend...

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop ook in Rijnstate.

7x IUI mislukt en nu net begonnen met spuiten voor IVF nummer 1.

Ook in vind de artsen en de assistentes erg vriendelijk. Ze nemen goed de tijd om je op je gemak te stellen, om uitleg te geven en om vragen te beantwoorden.

 

Ik heb wel even getwijfeld over overstappen naar Nijmegen omdat je dan alles in één ziekenhuis hebt, maar twee keer een tripje naar Utrecht is ook eigenlijk geen ramp. Rijnstate kan ik vanaf huis zo naar toelopen en dat heeft ook zeker zijn voordelen.

 

@Hoopvol: wat was dat voor gruwelverhaal?

Die zul je vast over elk ziekenhuis wel vinden, maar ben nu wel nieuwsgierig natuurlijk. :icon_smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ga als het goed is volgende maand beginnen met IVF in het rijnstate zkh in Arnhem. Wie heeft hier nog meer IVF gedaan en wat zijn jullie ervaringen met IVF in dit zkh?

 

Wij hebben hier tot nu toe IUI gedaan en ik kan niet zeggen dat ik heel tevreden ben over het zkh. In 2006 zijn we via IUI zwanger geworden van onze dochter. Dit was alleen een ander zkh en daar was ik erg tevreden over. Helaas zijn we naar een andere plaats verhuisd waardoor behandeling in ons oude zkh niet meer mogelijk is. Bovendien zouden we voor IVF toch naar Arnhem/utrecht moeten uitwijken.

 

Ik hoor graag jullie ervaringen...

 

Groetjes

 

 

nog n reactie

 

Ik ga dit topic graag volgen. Wij starten in juni 2009 met IVF in het Rijnstate. Ik heb soms ook mijn twijfels bij dit ziekenhuis.... Vooral de steeds maar afwachtende houding komt mij de keel uit (mijlenver). We hebben net, na 4 jaar en 6 miskramen en veel zeuren, eindelijk voor elkaar dat we met IVF mogen beginnen in juni. Tamelijk belachelijk, maar goed, ik wil toch ook niet zomaar switchen van ziekenhuis want wie weet is het elders echt niet beter.

 

 

nog n reactie

 

Fijn dat jullie wel een goede ervaring hebben met het rijnstate. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de verpleegkundigen allemaal hartstikke aardig vind. Het zijn de artsen waar ik een probleem mee heb. Ze luisteren gewoon niet en ik krijg het idee dat ze maar wat doen...

 

 

reactie

 

hey meid,

 

ik doe ook ivf in rijnstate.

geen slechte ervaringen mee.

op een paar dingetjes na dan, een vrouwelijke arts heb ik slechte ervaringen mee, en er gaan ook soms wat dingen mis betreft de afspraken.

moet er soms iets te vaak achteraan bellen.

maar het gaat uiteindelijk om hoe je behandeld word.

 

heb je meer vragen stel ze gerust of anders via pb.

 

x lisa.

__________________

zo alle ellende maar even weg gehaald!!!

we kijken weer vooruit biggrin.gif

 

 

reactie

Thanks.

Op zich heb ik goede ervaringen met de personen op de afdeling voortplantingsgeneeskunde. De verpleegkundigen en artsen zijn begripvol en fijn. Waar ik last van heb is dat constante afwachtende. Voor andere meiden is dat mogelijk anders. Ze wachten bij mij veel en vaak af omdat wel ik zwanger kan worden (ook zonder hulp), maar niet kan blijven tot nu toe. Ze kiezen dus naar mijn smaak veel te vaak voor afwachten omdat ze hopen dat het alsnog vanzelf gebeurt, maar na 4 jaar heb ik daar gewoon nul vertrouwen in. Vanuit het oogpunt van die afdeling is dat vermoedelijk de juiste houding, maar ik heb behoefte aan doorpakken ookal is er bij ons sprake van een bijzondere situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, dat topic heb ik wel gelezen.

Vond dat nog niet zo heel gruwelijk.

Dat afwachtende is gewoon een keuze denk ik.

Ik heb zelf ook 7x IUI in eigen cyclus gehad, een ander ziekenhuis zou waarschijnlijk allang milde hormoonstimulatie hebben gedaan denk ik.

Maar dat is een keuze en vind ik zelf niet zo'n probleem.

 

Ben benieuwd naar de rest. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

horror verhaal tegen over één van de vrouwelijke artsen. Ze scheen een IVF gedaan te hebben zonder verdoving te geven en aangezien ik al echt bang ben voor de pijn zat ik echt wel even zo hock:

 

Ondertussen zijn we gestart met de eerste IVF poging. Ik mag nu bijna beginnen met het spuiten van Gonal-F en dan heb ik 2 juni de eerste meting. Tot nu toe vind de begeleiding wel oké. Ik heb aangegeven dat ik erg op zie tegen een punctie en nu krijg ik twee kalmerende tabletjes voor de punctie. Verder vond ik de uitleg over de medicijnen matig. Ik spuit nu Lucrin en er was mij niet verteld dat ik een ontrekkingsbloeding kan krijgen. Ik schrok me van de week dus kapot toen ik hevige krampen kreeg en de dag erna een bloeding. Op een ander forum werd mij verteld dat je inderdaad een bloeding kunt krijgen na het stoppen met de pil en het beginnen met lucrin. Erg vervelend dat dat me van te voren niet gezegd is.

 

Voor de rest is het allemaal nog even afwachten hoe het gaat verlopen.

 

 

 

suuska

 

dit is een beetje onderzoek wat ik gedaan heb, via google, ik heb nog meer, maar kan alleen maar kleine stukjes knippen en plakken, ik zeg eerlijk dat van de pagina waar ik dit vandaan heb, de negatieve reacties zijn, maar er waren misschien maar 3 positieve reacties...

 

ik heb vrijdag een punctie gehad, met een zetpil en een vagina prikje, maar ik voelde het gewoon, t duurde maar een minuut of 12 maar toch was het erg onprettig...

 

ben benieuwd hoe jij het ervaart

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi we waren tegelijk, ik kreeg wel hormoonstimulatie bij de iui, maar dat afwachtende merk ik ook heel erg, met horror verhaal bedoelde ik ivf zonder enige pijnstilling... maar goed,

 

ik denk niet dat ik ivf in rijnstate ga doen, als ze niet doen wat ik wil, klinkt beetje raar, maar ik ga een zh zoeken die er 2 terugplaatst als ik dat wil, een redelijke verdoving, openstaan voor icsi, verder kijken dan hun neus lang is... ik hoop dat radboud daar bij aansluit

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die onttrekkingsbloeding wist ik ook niet, las ik toevallig vanmiddag in hetzelfde topic dat je nu quote. :icon_smile:

Vind ik wel slordig dat niemand dat zegt.

 

Punctie zonder prikje lijkt me niet fijn.

Rijnstate is sowieso al karig met de pijnstilling vergeleken met andere ziekenhuizen.

Zelf ben ik niet zo van de pijnstilling en vind ik dat prima, maar ik hoop van harte dat ik daar na de punctie nog zo over denk.

26 september heb ik de eerste echo, dus de punctie zal ergens tussen 28 en 31 september worden verwacht ik.

Ik laat absoluut mijn ervaring nog even weten hier.

Hopelijk valt het net zo hard mee als de HSG. Viel die bij jou ook mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi suuska, ja laat maar weten be benieuwd,

maar als je een hsg mee vind vallen, danzal de punctie ook mee vallen, ik vond de hsg egt heel nar, maar dat komt ook gedeeltelijk doordat ze extra gingen spuiten omdat ze dachten aan de geopereerde kant wat raars te zien

 

grappig he dat t bj iedereen zo verschillend is, misschien komt t ook dat ik t idee een naald door je vagina, door je eierstok een naar idee vind, en als laatst komt er bloed uit je doos, helderrood ja ik weet t niet ....vond t geen pretje, napijn vond ik t eerste half uur meevallen... Ze vroeg of ik paracetamol wilde ik zei nee hoor t gaat wel, ze zei weet je t zeker? Ikke ja hoor, maar eenmaal aan een kopje koffie mt sausijsje deed t toch el zeer haha.... En dan die iui in die pijnlijke doos jakkie

 

haha sorry voor mn taalgebruik, zo ben ik een beetje xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

hier ben ik weer eens.

hoopvol ik ga de 17e heel hard voor je duimen!!!!:toppie:

suuska, zelf heb ik kwa pijnstilling niet echt te klagen in arnhem, heb genoeg gekregen voor voor die tijd en ook nog wat voor na de punctie.

ook toen ik problemen had met mijn eileiders kreeg ik van mijn arts goede en voldoende pijnstilling

ik hoop dat bij jou de punctie ook mee valt en dat er een hele goed uitslag komt

zelf moet ik morgen voor mijn 2e echo en ik hoop dan de dag te horen van mijn punctie

ik laat gauw horen hoe het gegaan is en of de pijn mee gevallen is

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik zag ook erg op tegen de punctie en wilde daarom eerst geen ivf. Ik heb daarom om een narcose gevraagd voor de punctie en gekregen. in Dusseldorf is dit standaard......

 

Als je er tegenop ziet: zeg het en vraag om extra pijnmedicatie!!!!!

 

Groetjes,

 

Stef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

vrijdag heb ik in arnhem dus de punctie gehad.

het viel mij erg tegen, het was best pijnlijk.zowel de verdovingsspuiten als het aanprikken zelf.

zelf vandaag heb ik nog best veel buikpijn

uiteindelijk hebben de 7 eicellen gevonden en die worden nu in utrecht bevrucht.

maandag horen we hoeveel embrios er zijn en of er 1 terug geplaatst wordt en hoelaat

ik laat het wel weer horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

he hoopvol,

nou hier ben ik dan weer

we hadden 7 bevruchte eicellen, ze hebben 1 goede terug geplaatst en de rest was helaas niet goed genoeg om ze in te vriezen.

ik voelde me best lekker na die tijd en had ook echt wel de gebruikelijke zwangerschaps symptomen( pijnlijke borsten, misselijk)

helaas is het na bijna 14 dagen toch mis gegaan en zullen we voor de 2e kans moeten gaan en dus weer het hel traject moeten volgen.

heb wel bij de arts aangedrongen dat er een andere methode voor de punctie moet komen want dat was erg

dus in november hebben we een gesprek in arnhem en hopelijk mogen we in december weer starten

hoe gaat het bij jou??

ik lees het wel weer

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nybia,

 

hier nog steeds pauze, dus tja gebeurt niet veel hihi;)

krijgen 21 oktober gesprek met dr nap, over hoe en wat verder,,,, heb nog genoeg hormonen voor een iui, dus hoop dat ze er tussendoor nog 1 willen doen, en ondertussen beetje kijken voor ivf in t radboud

 

wat zeiden ze dat je een andere methode wilde voor de punctie? waren ze het er mee eens?

 

en mooi kut dat t mislukt is;( jammer... wilde je er ook per se maar 1 teruggeplaatst hebben? doen ze trouwens een bloedtest?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het misliep Nybia.

Hopelijk is je volgende poging wel raak en krijg je meer pijnstilling bij de punctie.

 

Ik heb inmiddels ook de punctie gehad en bij mij viel het enorm mee.

De prikjes van de verdoving waren wel gemeen, maar het aanprikken (ik had niet gedacht dat dat met zoveel geweld zou gaan) was meer raar dan pijnlijk.

Na vijf minuten zat ik alweer achter de koffie.

 

Ik vond het wel een kille en zakelijke bedoening in Utrecht, ben blij dat ze in Arnhem allemaal wat hartelijker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden