Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeejjjj, gezellig dat wij hier weer wat actiever zijn!

Nathalie, ik had wel kort geleden een pb-tje ontvangen en was nog voornemens om even te reageren. Ik ben het echter helemaal vergeten, sorry, sorry sorry!

Hoe is het met jou en de misselijkheid?

Ik lees dat je volgende week de nekplooimeting hebt. Wat spannend!

Ik ben zo blij voor jullie dat alles goed gaat met de 2 ukkies!

Waar loop je nu onder controle.

Eva, hoe is het met jou?

Ik heb verder een beetje vergelijkbaar verhaal als Henne. Ik slik nog dagelijks 10 mg prednisolon en moet dus ook verplicht in het ziekenhuis bevallen vanwege het stressschema.

(enkele pagina's terug staat trouwens volledig in welke gevallen mbt het gebruik van prednisolon, een stressschema geadviseerd wordt).

Bortvoeding daarna is geen probleem. Dat kan probleemloos t/m 25 mg (althans, heb ik mij laten vertellen).

Verder heb ik behoorlijke bekkenklachten (loop met een speciale bekkenband) en heb veel harde buiken. Op advies van de therapeut en gyn, ben ik nu met "vervroegd" zwangerschapsverlof. Ik zit in de ziektewet totdat mijn verlof daadwerkelijk in gaat.

Ik moet het dus rustig aan doen.

Gelukkig gaat met ons ukkie alles naar wens!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Borstvoeding is idd een probleem. Bij iets hogere dosis adviseren ze wel drie uur tussen inname prednisolon en volgende voeding te houden, maar is met 10mg niet nodig.

Geplaatst

Maakt niet uit hoor Wen, snap heel goed dat je nu wat anders aan je hoofd hebt!!! Vind het leuk weer wat van je te horen!

Wat balen van je harde buiken en je bekkeninstabiliteit!! Lijkt me ook lastig omdat je natuurlijk al een kleine hebt! Je moet toch door zeg maar.

Wel goed dat je nu in de ziektewet zit want voor jezelf zorgen is nu wel heel erg belangrijk!!

Gelukkig gaat het goed met jullie kleintje!!

Even een vraagje...nieuwsgierigheid...als je nou in het zh bevalt mag je dan ook kiezen hoe je bevalt? Op de baarkruk, in bed of in bad of is het gewoon standaard in bed?

Hoe willen jullie bevallen eigenlijk?

Wen hoe vaak laat jij je bloed nog controleren bij dr. Pf en Henne hoe vaak heb jij dat tijdens de zwangerschap laten doen?

19/12 was bij mij de laatste bloedcontrole en eigenlijk was dr. Pf zijn advies na 3 weken weer echter, ik raakte in het zh, kon niets meer. Nu hebben we eigenlijk geen 260 euro over voor bloedafname ivm onverwachtse rekeningen.. Over een week of 4 zou het financieel gezien wel weer kunnen, is dit erg?? Ik gebruik net als jullie 10 mg prednison en moet zeggen dat ik gedurende de zwangerschap geen allergieaanval heb gehad en dus geen promethazine heb hoeven bijslikken!

Met de misselijkheid gaat het goed! Nog wel misselijk maar met de zetpillen goed te doen!! Al 5 dagen niet meer gebraakt en ik kan weer vast voedsel eten heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!

Wij lopen in het S.paar.ne zh in H.oofd.dorp, ben wel verwend met echo's dus nu zo'n lange tijd moeten wachten op een echo vind ik wel zenuwslopend!

Groetjes Nathalie

Heeejjjj, gezellig dat wij hier weer wat actiever zijn!

Nathalie, ik had wel kort geleden een pb-tje ontvangen en was nog voornemens om even te reageren. Ik ben het echter helemaal vergeten, sorry, sorry sorry!

Hoe is het met jou en de misselijkheid?

Ik lees dat je volgende week de nekplooimeting hebt. Wat spannend!

Ik ben zo blij voor jullie dat alles goed gaat met de 2 ukkies!

Waar loop je nu onder controle.

Eva, hoe is het met jou?

Ik heb verder een beetje vergelijkbaar verhaal als Henne. Ik slik nog dagelijks 10 mg prednisolon en moet dus ook verplicht in het ziekenhuis bevallen vanwege het stressschema.

(enkele pagina's terug staat trouwens volledig in welke gevallen mbt het gebruik van prednisolon, een stressschema geadviseerd wordt).

Bortvoeding daarna is geen probleem. Dat kan probleemloos t/m 25 mg (althans, heb ik mij laten vertellen).

Verder heb ik behoorlijke bekkenklachten (loop met een speciale bekkenband) en heb veel harde buiken. Op advies van de therapeut en gyn, ben ik nu met "vervroegd" zwangerschapsverlof. Ik zit in de ziektewet totdat mijn verlof daadwerkelijk in gaat.

Ik moet het dus rustig aan doen.

Gelukkig gaat met ons ukkie alles naar wens!

Geplaatst

Ik ben met ca 13 weken geweest, toen kon ik gaan afbouwen. Toen dat mis ging met 21 weken zijn we nog keer geweest om te kijken of immuun actief was (was niet zo). Oh en helemaal in begin net na positieve test.

Als jij nu geen allergieën hebt zou ik overwegen niet af te bouwen maar dit zo te houden. Antihistamine is ook niet alles tijdens een zwangerschap!

Oh en ik mag bevallen zoals ik wil, zolang de ziekenhuis omgeving en faciliteiten het toelaten natuurlijk. Moet alleen wel sowieso aan ctg geloof ik, dus dat beperkt mogelijkheden al wel wat.

Ik heb aangegeven dat ik het op het moment zelf verder wil bekijken qua houdingen enzo, kan ik nu nog niks van zeggen, nog nooit een wee gehad ;-)

Geplaatst

Ik heb ook diverse keren mijn bloed moeten laten controleren.

Ik heb een controle gehad nadat ik een positieve test had. Ik moest toen de actuele medicatie blijven doorgebruiken. Dat was toen 20 mg.

Ik moest daarna ook met circa 13 weken weder komen voor een controle om te kijken of ik mocht afbouwen. Ik mocht toen afbouwen naar 15 mg, maar mijn bloed liet wel iets van activitatie zien, dus mocht niet volledig gaan afbouwen.

Toen ik op 15 mg zat, kreeg ik weer een bloedonderzoek. Ik mocht afbouwen naar 10 mg, maar wederom niet volledig.

Nadat ik eenmaal had afgebouwd naar 10 mg, kreeg ik (na enkele weken) weer een bloedonderzoek. Mijn bloed liet activatie zien en ik moest weer 15 mg gaan gebruiken.

Er werd mij geadviseerd om na 2 weken weer bloedonderzoek te laten doen, zodat ik mogelijk daarna weer naar 10 mg terug kon.

Vlak na dat bloedonderzoek, kreeg ik de griep en heb toen niet mijn bloed laten onderzoeken. Ik heb toen zelf de link gelegd tussen de griep en de activatie. Wat overigens wel al eens bevestigd was door Pf dat een griep of hevige verkoudheid invloed kan hebben om de uitslag mbt activatie. Ik ben toen zelf (mischien eigenwijs) weer gaan afbouwen naar 10 mg en daar zit ik nog steeds op. Onze verbouwing voor de kinderkamer was echt een heel stuk duurder uitgevallen en wilde niet weer 260 euro uitgeven om het advies te krijgen om weer terug te gaan naar 10 mg.

Ik zit nu nog steeds op de 10 mg. Ik reageer daar gewoon goed op.

Heel officieel moet ik nog eenmaal mijn bloed laten controleren, maar ook onze geldboom heeft nog geen nieuwe blaadjes, dus ik vind het wel even prima zo. Mijn gewrichtsklachten zijn beheersbaar met die 10 mg en in een eerder mailtje had Pf al aangegeven dat het verstandig zou zijn om gedurende mijn zwangerschap prednisolon te blijven gebruiken vanwege gewrichtsklachten die konden duiden op een vorm van reuma (is nooit onderzoek naar gedaan) en dus ook weer invloed heeft op het immuunsysteem.

Ik moet dus nog even met hem overleggen of het echt noodzakelijk is om nogmaals bloed te laten controleren of dat ik die 10 mg gedurende de laatste 8 weken (zonder onderzoek) kan blijven doorslikken.

Tja, en wat betreft bevallen. Ik had het liefst een badbevalling gehad. Alleen ons ziekenhuis heeft die facilliteiten niet. Ook tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was dit onmogelijk omdat mijn verloskundige dit niet wilde en er geen ervaring mee had.

Ik had toen als alternatief de baarkruk gekozen. (ook daar werd door de vk moeilijk over gedaan, maar dat is een ander verhaal)

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was het de bedoeling op thuis te bevallen. Echter, halverwege moest ik vanwege een medische indicatie naar het ziekenhuis.

Ook daar in het ziekenhuis had ik gelijk aangegeven dat ik met de baarkruk wilde bevallen. Er werd mij toen verteld dat dit alleen mogelijk was, als dit in overeenstemming was met onze toestand op dat moment en/of het feit dat ik gekoppeld lag aan apparatuur.

Uiteindelijk was het vanwege de omstandigheden (vacuumpomp, ctg etc) niet mogelijk om op de baarkruk te bevallen.

Voor nu heb ik een geboorteplan opgesteld, waarin weer plaats is voor de baarkruk. Het lijkt mij nog enigzins de meest natuurlijke houding om te bevallen, gezien de zwaartekracht. Daarnaast heb ik de droom om ons kindje zelf aan te pakken zodra het geboren wordt.

Tijdens mijn vorige bevalling had ik bijna alleen rugweeen en vond het liggen op een bed verschrikkelijk. (ik heb toen urenlang achterstevoren op een stoel gezeten en aan deurposten gehangen...haha). Helaas moest ik in het ziekenhuis aan allerlei apparatuur gekoppeld worden, waardoor ik toch in bed kwam te liggen.

Nou is iedere bevalling weer anders, dus ik wacht het maar even af hoe het gaat lopen.

Het allerbelangrijkste blijft toch de gezondheid van het kindje en jezelf.

Geplaatst

Wendy en Henne,ben ik er heel blij mee ,dat met jullie goed gaat.Heeeeeeelveeeeeeeeeeeel succes meiden ik hoop echt dat het goed gaat komen,Nathalie jij ook heel veel succses met je zwangerschaap geniet ervan..

Henne ik herinner me nog steeds jou mooie kleine ronde buik haha toen je 4 manden zwanger was. zeker dat je buik nu groter geworden.ik wens je heel snel zonder problemen bevallen.

nu is koud, in het winter heb ik echt geen zin .ik ga na 2 of 3 manden nog 1 poging doen in Gent.daarom heb ik mij prednisolon afgebouw van 25 mg naar 10 mg nu gebuik ik 10 mg prednisolon.

liefs,

Eva

Geplaatst

Thanks voor je info Henne!

Ik ben nu 12 weken en 2 dagen dus ik kan aannemen dat als ik geen allergieaanval heb gehad m'n immuunsysteem relaxed is? Of zit ik er nu weer naast?

Na de positieve zwangerschapstest heb ik ook bloed gebracht, net als jij eigenlijk..

Wanneer adviseer je mij om weer bloed af te laten nemen Henne??

Dan ga ik nog even door met die 10 mg prednison..

Ze zijn bij jou in het zh dus wel flexibel Henne als ik het zo lees, dat is wel fijn!

Spannend hoor!!

Groetjes Nathalie

Ik ben met ca 13 weken geweest, toen kon ik gaan afbouwen. Toen dat mis ging met 21 weken zijn we nog keer geweest om te kijken of immuun actief was (was niet zo). Oh en helemaal in begin net na positieve test.

Als jij nu geen allergieën hebt zou ik overwegen niet af te bouwen maar dit zo te houden. Antihistamine is ook niet alles tijdens een zwangerschap!

Oh en ik mag bevallen zoals ik wil, zolang de ziekenhuis omgeving en faciliteiten het toelaten natuurlijk. Moet alleen wel sowieso aan ctg geloof ik, dus dat beperkt mogelijkheden al wel wat.

Ik heb aangegeven dat ik het op het moment zelf verder wil bekijken qua houdingen enzo, kan ik nu nog niks van zeggen, nog nooit een wee gehad ;-)

Geplaatst

Jeetje Wen jij bent al heel wat geld kwijt aan bloedonderzoeken!!!! Pfff.

Dan valt die 1200 euro van ons nog mee!!

Ik snap dat je nu graag op die 10 mg blijft als je reumatische klachten onder controle zijn zo!

Jeetje wat jammer dat een badbevalling niet mogelijk was zeg! En wat je zegt over die baarkruk, dat klinkt wel heel logisch!! Ook mooi als je zelf je kindje kan aanpakken!

Ik hoop voor je dat het nu wel mogelijk is op de baarkruk!

Groetjes Nathalie

Ik heb ook diverse keren mijn bloed moeten laten controleren.

Ik heb een controle gehad nadat ik een positieve test had. Ik moest toen de actuele medicatie blijven doorgebruiken. Dat was toen 20 mg.

Ik moest daarna ook met circa 13 weken weder komen voor een controle om te kijken of ik mocht afbouwen. Ik mocht toen afbouwen naar 15 mg, maar mijn bloed liet wel iets van activitatie zien, dus mocht niet volledig gaan afbouwen.

Toen ik op 15 mg zat, kreeg ik weer een bloedonderzoek. Ik mocht afbouwen naar 10 mg, maar wederom niet volledig.

Nadat ik eenmaal had afgebouwd naar 10 mg, kreeg ik (na enkele weken) weer een bloedonderzoek. Mijn bloed liet activatie zien en ik moest weer 15 mg gaan gebruiken.

Er werd mij geadviseerd om na 2 weken weer bloedonderzoek te laten doen, zodat ik mogelijk daarna weer naar 10 mg terug kon.

Vlak na dat bloedonderzoek, kreeg ik de griep en heb toen niet mijn bloed laten onderzoeken. Ik heb toen zelf de link gelegd tussen de griep en de activatie. Wat overigens wel al eens bevestigd was door Pf dat een griep of hevige verkoudheid invloed kan hebben om de uitslag mbt activatie. Ik ben toen zelf (mischien eigenwijs) weer gaan afbouwen naar 10 mg en daar zit ik nog steeds op. Onze verbouwing voor de kinderkamer was echt een heel stuk duurder uitgevallen en wilde niet weer 260 euro uitgeven om het advies te krijgen om weer terug te gaan naar 10 mg.

Ik zit nu nog steeds op de 10 mg. Ik reageer daar gewoon goed op.

Heel officieel moet ik nog eenmaal mijn bloed laten controleren, maar ook onze geldboom heeft nog geen nieuwe blaadjes, dus ik vind het wel even prima zo. Mijn gewrichtsklachten zijn beheersbaar met die 10 mg en in een eerder mailtje had Pf al aangegeven dat het verstandig zou zijn om gedurende mijn zwangerschap prednisolon te blijven gebruiken vanwege gewrichtsklachten die konden duiden op een vorm van reuma (is nooit onderzoek naar gedaan) en dus ook weer invloed heeft op het immuunsysteem.

Ik moet dus nog even met hem overleggen of het echt noodzakelijk is om nogmaals bloed te laten controleren of dat ik die 10 mg gedurende de laatste 8 weken (zonder onderzoek) kan blijven doorslikken.

Tja, en wat betreft bevallen. Ik had het liefst een badbevalling gehad. Alleen ons ziekenhuis heeft die facilliteiten niet. Ook tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was dit onmogelijk omdat mijn verloskundige dit niet wilde en er geen ervaring mee had.

Ik had toen als alternatief de baarkruk gekozen. (ook daar werd door de vk moeilijk over gedaan, maar dat is een ander verhaal)

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was het de bedoeling op thuis te bevallen. Echter, halverwege moest ik vanwege een medische indicatie naar het ziekenhuis.

Ook daar in het ziekenhuis had ik gelijk aangegeven dat ik met de baarkruk wilde bevallen. Er werd mij toen verteld dat dit alleen mogelijk was, als dit in overeenstemming was met onze toestand op dat moment en/of het feit dat ik gekoppeld lag aan apparatuur.

Uiteindelijk was het vanwege de omstandigheden (vacuumpomp, ctg etc) niet mogelijk om op de baarkruk te bevallen.

Voor nu heb ik een geboorteplan opgesteld, waarin weer plaats is voor de baarkruk. Het lijkt mij nog enigzins de meest natuurlijke houding om te bevallen, gezien de zwaartekracht. Daarnaast heb ik de droom om ons kindje zelf aan te pakken zodra het geboren wordt.

Tijdens mijn vorige bevalling had ik bijna alleen rugweeen en vond het liggen op een bed verschrikkelijk. (ik heb toen urenlang achterstevoren op een stoel gezeten en aan deurposten gehangen...haha). Helaas moest ik in het ziekenhuis aan allerlei apparatuur gekoppeld worden, waardoor ik toch in bed kwam te liggen.

Nou is iedere bevalling weer anders, dus ik wacht het maar even af hoe het gaat lopen.

Het allerbelangrijkste blijft toch de gezondheid van het kindje en jezelf.

Geplaatst

Hoi Eva,

Bedoel je dat je in Mei weer gaat beginnen??

Ik moet namelijk nog het een en ander wegbrengen naar het ziekenhuis..

Je kan me een PB sturen..

Groetjes Nathalie

Wendy en Henne,ben ik er heel blij mee ,dat met jullie goed gaat.Heeeeeeelveeeeeeeeeeeel succes meiden ik hoop echt dat het goed gaat komen,Nathalie jij ook heel veel succses met je zwangerschaap geniet ervan..

Henne ik herinner me nog steeds jou mooie kleine ronde buik haha toen je 4 manden zwanger was. zeker dat je buik nu groter geworden.ik wens je heel snel zonder problemen bevallen.

nu is koud, in het winter heb ik echt geen zin .ik ga na 2 of 3 manden nog 1 poging doen in Gent.daarom heb ik mij prednisolon afgebouw van 25 mg naar 10 mg nu gebuik ik 10 mg prednisolon.

liefs,

Eva

Geplaatst
Thanks voor je info Henne!

Ik ben nu 12 weken en 2 dagen dus ik kan aannemen dat als ik geen allergieaanval heb gehad m'n immuunsysteem relaxed is? Of zit ik er nu weer naast?

Na de positieve zwangerschapstest heb ik ook bloed gebracht, net als jij eigenlijk..

Wanneer adviseer je mij om weer bloed af te laten nemen Henne??

Dan ga ik nog even door met die 10 mg prednison..

Ze zijn bij jou in het zh dus wel flexibel Henne als ik het zo lees, dat is wel fijn!

Spannend hoor!!

Groetjes Nathalie

Tja, 'normaal' zou je met twaalf weken ongeveer bloedonderzoek doen en gaan afbouwen. Maar gezien de allergieën die je hebt zou ik even met Pf overleggen of het niet verstandiger is 'gewoon' op deze dosis te blijven zitten de rest van de zwangerschap. Is misschien wel zo rustig voor je lijf, als je op deze dosis aanval-vrij bent?

Geplaatst

Thanks!

Ik zal zeker even contact met dr. Pf opnemen! Volgende maand zou ik eventueel weer een bloedonderzoek kunnen laten doen..

Groetjes Nathalie

Tja, 'normaal' zou je met twaalf weken ongeveer bloedonderzoek doen en gaan afbouwen. Maar gezien de allergieën die je hebt zou ik even met Pf overleggen of het niet verstandiger is 'gewoon' op deze dosis te blijven zitten de rest van de zwangerschap. Is misschien wel zo rustig voor je lijf, als je op deze dosis aanval-vrij bent?
Geplaatst

Henne, meid het einde is in zicht.....wat zal jij blij zijn als je eindelijk je eigen koekie in je armen hebt.

Wendy jij nog heel even door "ploeteren"vervelend van je bekken!

Nathalie al weer ruim 12 weken de 1ste magische grens ben je nu voorbij geniet van je kleine wondertjes.

Geplaatst

Dank je Gabrie!

Wanneer ga jij voor icsi 6?

Groetjes Nathalie

Henne, meid het einde is in zicht.....wat zal jij blij zijn als je eindelijk je eigen koekie in je armen hebt.

Wendy jij nog heel even door "ploeteren"vervelend van je bekken!

Nathalie al weer ruim 12 weken de 1ste magische grens ben je nu voorbij geniet van je kleine wondertjes.

Geplaatst

Gabrie, gezellig dat je weer even langs komt! Hoe is het met jou? Al bekend wanneer jullie weer gaan starten in DD? (denk regelmatig aan je).

Geplaatst

Ik kom weer even spieken hoe het met jullie is :-) wat geweldig toch dat het zo goed gaat Henne en Wen. Wat een wonderen. En Natalie zwanger van een 2ling! Geweldig!!!

Hier gaat het even wat minder. Net poging gehad in januari en daarbij zijn geen bevruchtingen opgetreden. Dat hebben we nog nooit gehad, dus of mijn AMH in 1 jaar tijd zo verslechterd is? Ik weet het nu niet meer. Dr S heeft geen verklaring, en hoopt dat het de volgende keer beter is. Maar ik ben het even helemaal zat. Weer een flinke teleurstelling, weer de hoop gehad en *bam* weer neergehaald. Heeft 1 van jullie wellicht een hoopvol verhaal voor me?

Geplaatst

Dolfijntje, wat ontzettend kl**!!! Ik kan mij voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt. Knuffel, meis!

Waren wel al je eicellen rijp? (klinkt mischien raar, maar ik heb zelf 1 ervaring in DD en toen waren 6 van de 8 eicellen onrijp waardoor er geen bevruchting was ontstaan. Bleek dat de punctie net even iets te vroeg was ingepland).

Hoeveel Dhea slik je en hoe lang?

Wordt het protocol een volgende keer veranderd of juist niet?

Ik heb helaas ook geen antwoord op je vraag. Ik kan je alleen maar toewensen dat je snel weer de kracht kan vinden om door te gaan om dit hele proces te gaan afsluiten met een blijvende en gezonde zwangerschap.

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Dank je voor je lieve reactie Wen! In welk zkh ben jij uiteindelijk zwanger geraakt?

Ik had 7 follikels, nooit gedacht met dit AMH! En 4 eicellen gevonden... 2 daarvan waren maar goed genoeg voor de PICSI.

Ik slik nu 4 maanden 50 mg DHEA. Begin echter nu overal aan te twijfelen, lees namelijk weer op het internet dat je DHEA niet mag nemen als je endo hebt. Laat ik dat nou ook hebben.

Hadden we de poging wel door moeten laten gaan? Mijn man had namelijk flinke koorts, maar dr S vond dat niet erg. Maar wat is san de oorzaak van de geen bevruchtingen? Ik weet dat de natuur gewoom zijn gang gaat en dat er vaak geen antwoord te krijgen is, maar dit vind ik gewoon frustrerend.

Hij had het wel over andere hormonen/ hoeveelheid etc de volgende keer, dus dat wordt wel weer aangepast gelukkig. Heb nu alleen nogal een periode van nergens zin in hebben. Ik wil niet meer naar het zkh, ik wil niet meer al die toestanden aan mijn lichaam. Steeds weer de hoop en steeds weer de tekeurstelling. Wat hebben we nu de afgelopen 7 jaar gedaan met ons leven? Wordt er zo moedeloos van.

Geplaatst

Dolfijntje wat rot zeg :-((( kan helaas geen goed advies geven, ondanks alles hebben wij gelukkig altijd wel één bevruchting gehad. Dit is zo frustrerend, kan me voorstellen dat je het nu even goed zat bent en niet meer weet wat je wilt. Veel sterkte xx

Geplaatst

Dank je Henne! Voor ons was dit ook de eerste keer en hopelijk ook de laatste keer!

hoe gaat het nu met jou? Al 40+5 zie ik! Zijn alle controles nog steeds goed en hoe voel je je? Al voorweeen gehad en is er al gesproken over wanneer inleiden? Heel veel sterkte met de laatste loodjes. Lijkt me zo'n gek idee dat elk moment de bevalling kan beginnen.

Geplaatst

Dolfijntje alles gaat hier prima, kind wil er alleen niet uit :-D Ook nog niks van voorweeen oid gehad. Vanochtend was ik bij de verloskundige en bleek er net genoeg ontsluiting om een beetje te strippen. Als dat geen effect heeft gaan ze met 41 weken inleiden. Het is idd een heel raar idee hoor, uiterlijk eind deze week heb ik een zoon...jaar geleden nooit kunnen denken.

Geplaatst

Gewoon voor het eind van de week je kindje in je armen... Wat een geluk! Ik hoop dat het strippen effect zal hebben en dat je in ieder geval wat zal gaan rommelen. Heel veel sterkte alvast hoor! Enne, de roepnaam van de kleine wordt Sebastian toch? :-)

Geplaatst
Ik kom weer even spieken hoe het met jullie is :-) wat geweldig toch dat het zo goed gaat Henne en Wen. Wat een wonderen. En Natalie zwanger van een 2ling! Geweldig!!!

Hier gaat het even wat minder. Net poging gehad in januari en daarbij zijn geen bevruchtingen opgetreden. Dat hebben we nog nooit gehad, dus of mijn AMH in 1 jaar tijd zo verslechterd is? Ik weet het nu niet meer. Dr S heeft geen verklaring, en hoopt dat het de volgende keer beter is. Maar ik ben het even helemaal zat. Weer een flinke teleurstelling, weer de hoop gehad en *bam* weer neergehaald. Heeft 1 van jullie wellicht een hoopvol verhaal voor me?

Lieve Dolfijntje, wat een nachtmerrie.... Met 7 follikels en 4 eitjes, hoe kan dit? Ja, dat is jouw vraag uiteraard ook.

Of ik je een hoopvol verhaal kan vertellen weet ik niet. Ik weet wel dat Sometimes (schrijft voornamelijk mee bij de 'oudere' dames), ondanks haar lage AMH en haar leeftijd zwanger is geworden dmv een combinatie van hormonen. Zij spoot een combi van gonal-f en menopur.

Van mezelf weet ik geen AMH, maar die zal waarschijnlijk niet hoog zijn. Ik ben moeilijk te stimuleren, had de eerste 2 rondes steeds maar 4 eicellen, eerste keer 3 en tweede keer 2 bevrucht. De derde IVF heb ik het korte schema gehad en ook de combi gonal-f/menopur (beiden 225) gespoten. Deze keer 5 follikels, 5 eicellen, 4 bevruchtingen. Ik heb geen enkele keer cryo's gehad. De eerste keer 1 topper, daarvan ben ik toen even zwanger geweest. Tweede keer een 'goede' terug, niks gebeurd. Derde ronde een topper en een goede terug (was voor het eerst dat er überhaupt 2 goed genoeg waren voor terugplaatsing). Tevens heb ik van te voren een Pipelle gehad en ben ik na de TP direct met Ascal gestart (moest eigenlijk pas vanaf een positieve test).

Of bij mij de 'betere' stimulatie is geweest ten gevolge van het korte schema of tengevolge van de combinatie van hormonen, weet ik niet. Maar misschien is het het proberen waard?

Heel veel sterkte en ik ga zo enorm hard voor je duimen dat de volgende ronde een fantastisch resultaat gaat brengen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

He bah dolfijntje wat ontzettend klote is dat!! Ik snap heel goed dat je er nu even zat van bent!

Geef jezelf de tijd om dit te verwerken!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Beanie, ik heb toevallig nu dit keer ook die combi gebruikt (225 menopur en 225 gonalf) Super fijn dat het bij jou wel is gelukt. Raar hè hoe je lichaam elke keer weer anders op reageert?

Nathalie ik zie bij jou ik je handtekening ook staan dat je bij ICSI 5 geen bevruchtingen had EN dat dat ook de eerste keer was in DD. En daarna dus wel zwanger! Be je in DD gebleven? Was er een oorzaak waarom er geen bevruchtingen waren?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden