Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, nog een paar uur en dan gaan we.

Sandra, weet je al iets?

Ik ben erg emotioneel vandaag, zal wel een combinatie zijn van spanningen en hormonen. Ben wel veel met Ivana bezig ook (overleden dochtertje). Na vandaag kan ik zwanger zijn van mn 2e kindje...zoveel gebeurd allemaal.

We blijven positief en we gaan ervoor.

Meiden succes!!!

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge meiden!

Iedereen als eerste natuurlijk heel veel succes.

Jootje: Het gaat een stuk beter dan gisteren... gisteren nogal veel krampen in m'n buik wat echt op ongi krampen leken, maar sinds vanmorgen is dit merendeels weg, dus voel me goed...

Jij nog een paar dagen.. heb je enig idee of je eerder gaat testen? Wij hebben op 9-3 de testdag, maar hebben in gedachten de 1e test op 8-3 te doen ( als we het zo lang volhouden )

Nicole: Die pillen heb ik ook moeten slikken voor de cystes.. 1 dag ervoor, op de dag zelf en 1 dag erna 3x daags..

Sterkte!

Debbie: Weet je al iets????

Kim: Misschien gekke vraag, maar had je voordat je ongi werd veel pijn in je buik? Of kwam het onverwachts??

Mariek: Gefeliciteerd met je verjaardag en welkom hier!

Sorry als ik iemand vergeten ben... ga weer ff aan de slag hier op de zaak.

Groetjes van Daantje ( maatje )

Geplaatst

hey Debbie,

Kan me goed voorstellen dat je dochter Ivana nu extra in je gedachten op komt met de gedachte morgen weer zwanger te zijn.

Veel sterkte de komende dagen!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Veel sterkte Debby...

Ook ik kan me voorstellen dat je nu meer met je dochter Ivana bezig bent...

Jeetje...het is me ook al allemaal niet wat zeg!!!

Hopelijk gaat alles lukken meid...het is je van harte gegund...

Succes...

Geplaatst

ook wij zijn nu voor de eerste keer begonnen!

ik ben 17 februari met de deca gestart en heb 11 maart de eerste echo!

ik ben echt benieuwd!!

Geplaatst

Hoi Draakje,

Welkom hier. Spannend allemaal he. Lukt het een beetje met spuiten?

Veel succes en hou ons op de hoogte he.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben vanaf vandaag nieuw hier...

Ik ga in april voor de eerste maal op consultatie.

Mijn vriend heeft al een zoontje en was dan gesteriliseerd.

Hij heeft dan een maand geleden een hersteloperatie laten uitvoeren, maar deze is mislukt.

Ik hoop dat ik hier mee even kan meeleven en een beetje ontdekken hoe jullie er allen mee omgaan.

Heb vorige week echt een down-weekje gehad...

groetjes

Geplaatst

hoi draakje, welkom hier en succes met spuiten.

hoi debbie is alles goed gegaan? wat was de kwaliteit, en hoeveel heb je terug laten plaatsen? het valt niet me allemaal, je bent nu heel dicht bij een zwangerschap, nu twee weken op de bank.

liefs nicole

san hoe is het bij jouw gegaan?

Geplaatst

hoi deeske, wat kunnen ze nu nog voor jullie doen of gaan ze het nog eens proberen om het te herstelen?( als ik het mag vragen)

ik ben hier niet zo in thuis.

heel veel sterkte nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Er is er 1 van a kwaliteit teruggeplaatst en we hebben 1 cryo. Heb vandaag al een emmer vol gehuild geloof ik. Met de terugplaatsing schoot mn man zelfs vol nou dat gebeurt toch niet snel.

Hebben jullie ook digipoli? We hebben net de foto van de embryo bekeken, lijkt op een klein bloemetje haha, mn man gelijk oke dan wordt het dus Fleur haha. Iedereen zal voor ons duimen en kaarsjes branden dus we hopen maar dat het helpt.

Deeske, welkom hier. Gaan ze nu pesa doen of zoiets? Zaad uit de bijbal proberen te halen. Welk ziekenhuis gaan jullie? Mijn man heeft ook al een dochter en was ook gesteriliseerd maar gelukkkig is de hersteloperatie wel gelukt. Dat komt waarschijnlijk door zn leeftijd. Hij was 25. Ik hoop dat ze nog iets voor jullie kunnen doen. Spannend hoor. Succes!!!

Anne en San, weten jullie al iets???

Groetjes Debbie.

Geplaatst

dat is goed nieuws, ik hoop dat je die niet nodig heb,

ik zal voor jullie duimen en een kaarsje aan steken,

en die tranen mogen er best zijn, het is ook niet niets wat jullie hebben mee

gemaakt,

heel veel liefs nicole

Geplaatst

Hey meiden...

Hier nog even snel een berichtje voor ik naar huis ga..

Draakje: Welkom en veel succes!

Deeske: Mijn man heeft ook al 2 zonen uit een eerder huwelijk en is ook gesteriliseerd geweest. Elke keer als we in het ziekenhuis waren kregen we een andere uitslag van het zaadonderzoek. De ene keer was het helemaal niets en werd ons verteld dat we nooit kids konden krijgen en de andere keer was het zo goed dat de doktoren ons vroegen wat we kwamen doen. We zijn 3 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk bij een academisch ziekenhuis ( het erasmus ) terecht gekomen en zij wilde ons gelijk helpen. Ik wens je heel veel succes en je kunt alles bij ons kwijt!

Debbie: Blij dat het allemaal goed is gegaan en wat leuk dat je een foto hebt gezien.. hebben wij helemaal niet gehad, boehoe.... maar natuurlijk welkom op de wachtbank meissie!!!!

Iedereen alvast een fijne avond en prikse voor de dames die er vanavond weer voor gaan.

Tot later dames!

Geplaatst

Vanochtend terug voor 2e fm... er zijn nog meer follikels bijgekomen!! Grootste waren al rond de 20mm... begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Het zijn er wel héél veel. Voel het ook behoorlijk. Fietsen over drempels enzo doe ik maar niet meer.

De arts zit er gelukkig bovenop. De kans op overstimulatie wordt met de dag groter. Er is bloed afgenomen, maar de waardes zijn allemaal nog binnen de normen. Moet me de komende dagen rustig houden en veel water drinken. Vanavond Pregnyl toedienen. Zaterdagochtend terug voor de punctie. Werd me al voorzichtig verteld dat ik rekening moet houden met minimaal 3 dagen herstel... arghhh... Al met al dus een heel kort traject als ik het vergelijk met anderen. Ben de 21e begonnen met spuiten en heb 1 maart de punctie.

Debbie, heel veel succes meid, de komende tijd op de bank. Kan me heel goed voorstellen dat het een emotionele tijd voor jullie is.

Draakje, Deeske, welkom hier! Ben net als jullie ook nog een groentje ;-)

Maatje, zenuwwwslopend lijkt me het! wel of niet zelf testen...? weet je al wat je gaat doen?

Nicole, succes morgen met de echo! Toch elke keer weer heel spannend hoe het er nu uitziet.

liefs,

Marieke

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen?

Trekken we het nog een beetje?

Ik heb vandaag even een off-day..

Mariek: Ik hoop voor je dat er geen overstimulatie gaat plaatsvinden en dat je gewoon lekker bij ons op het wachtbankje mag zitten. Ik heb trouwens nog geen idee wat we gaan doen, maar ik gok toch echt op de 8e testen.

Nu, tot vanmiddag maar weer...

Geplaatst

Hey meiden!!! Ik ga ook lekker op het wachtbankje zitten....gisteren om 12.00 een tp gehad van een toppertje. In totaal waren er 11 van de 17 bevrucht, een goede score lijkt mij....de beste hebben ze gebruikt voor de tp gisteren. Of de andere 10 goed genoeg zijn om cryo's te worden weten we nog niet, daar krijgen we later bericht over....

Nicole, dus ze zijn goed aan het groeien die follies?

Deeske, welkom hier...je hebt al een behoorlijk traject afgelegd zie ik!! Heel veel succes...

Debbie, wij waren ook emotioneel hoor...t is toch een bijzonder moment die tp....toch hebben we dit keer ook heel veel lol gehad, hub heeft de laborant helemaal uitgehoord over wat er nu precies allemaal te zien was op de echo....haha....en die man maar wijzen.....dit is de blaas, de linkereierstok, de baarmoeder, het slijmvlies enz...enz.....hij weet nu dus precies waar alles zit :good1:

Marieke, hopelijk geen overstimulatie meid! Heel veel succes, enne, heeeeeel veel water drinken he?!

Meiden, we gaan ervoor!!!

Liefs, San

Geplaatst

Sanne: goed nieuws zeg! klinkt zeker als goed resultaat. hoop voor je dat er een paar mooie cryo's bij zitten, maar uiteraard nog meer dat ze niet nodig zullen zijn. heel veel succes op de bank de komende tijd!!

Maatje: :icon_sunny: :hug:

Voel me vandaag beter dan gisteren. Doe het ook lekker rustig aan. Thuis dag op de bank :bf_nonew: (toch wel weer een voordeel van freelancer zijn ;-)) Ben aan het sparen voor vanavond, want heb met een groep vrienden afgesproken voor mijn verjaardagsborrel en diner in een cafe. Kijk er zo naar uit, wil het eigenlijk niet afblazen.

Literrrrrs water/thee aan het drinken!!! Waarom is dat eigenlijk, dat we zoveel moeten drinken? Heeft het te maken met de nierfunctie? Weet iemand dat?

Tot vanmiddag!

Geplaatst

hoi dames, ik ben vanmorgen weer geweest voor een fm, alles was goed de grootste waren 20 en nog een paar van 15, er zaten er nu R 14 en L 2 en een hele kleine, ik heb bloed moeten prikken, krijg vanmiddag te horen of het zondag of maandag word de punctie.

moest rustig aan doen maarja, moet nog zoveel doen,

fietsen vind ik ook erg pijnlijk.

mariek succes morgen met de punctie.

en de rest van de dames succes op het bankje.

groetjes nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Ziet er goed uit toch? Morgen is je kleine meid jarig, dus moeilijk om rustig aan te doen maar doe toch maar stapje terug he. Ben benieuwd wanneer de punctie zal zijn.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

hoi allemaal,

mijn mannetje zet me gelukkig de spuiten want zelf durf ik dat niet.

de ene dag gaat het wat beter dan de andere dag , maar is wel vol te houden.

ik heb gelukkig geen last van hoofdpijn maar ben wel wat vermoeider, denk dat dat van de deca komt maar dat neem ik voor lief.

jullie ook allemaal sterkte en succes!!!!

Geplaatst

he meiden,

Vandaag punctie gehad. Had me helemaal ingesteld op een vervelende, pijnlijke ervaring, en hoewel dat het ook was, en ik heeeeeel blij was toen het over was (barste na het verlossend woord 'klaar!' in tranen uit, puur van de ontlading), viel het uiteindelijk ook wel weer mee.

Er zijn aan beide kanten 25 follikels/eiblaasjes leeggeprikt, rond de 50 in totaal dus. Ben 6x aangeprikt :eek: Maar! Uitslag: 22 eitjes. Maandag horen we of er goede embryo's bijzitten en of ik voldoende hersteld ben om dinsdag voor de tp te gaan.

Nicole, succes met de punctie!

Is het nog een beetje vol te houden op de bank, Debbie? Hopelijk kom ik je snel gezelschap houden ;-)

groetjes,

Marieke

Geplaatst

hallo allemaal,

ik heb maandag om 9 uur de punctie spannend,

heb wal last van mijn buik, komt omdat ik druk in de weer ben geweest de dochter is vandaag 3 jaar geworden, morgen goed uit rusten voor de punctie.

mariek dat zijn er veel succes met de uitslag maandag.

draakje succes met spuiten, ik heb vandaag de laaste gezet.

debbie en san , hoe gaat het met de progestan, valt het mee,

ik vind het maar niets maar het is voor een goed doel.

liefs nicole

Geplaatst

Nicole, gefeliciteerd met je dochter! Spannend maandag de punctie. Jullie moeten dan zeker wel heel vroeg opstaan en gaan rijden? Dan heb je Donderdag waarschijnlijk de tp. Hoop dat alles goed verloopt en wens je heel veel sterkte en succes.

Mariek, jeetje wat een boel eitjes joh. Succes met de uitslag Maandag. Heb je nog veel buikpijn? Zal voor je duimen!!

Bij mij gaat alles wel goed hoor, ben er alleen echt constant mee bezig, zal het wel of zal het niet.....

We moeten nog maar geduld hebben het is niet anders. Die progestan is echt smerig trouwens.

man is weer een beetje opgeknapt dus we zijn er vandaag weer even lekker uitgeweest. beetje afleiding moet ik wel zoeken anders maak ik mezelf gek maar zal niet de enige zijn denk ik.

Meiden succes weer allemaal, ga weer naar idols kijken.

Groetjes Debbie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden