Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal, vandaag heb ik niet zo'n geweldig nieuws gehad.

van de 8 follikels zijn er maar 3 doorgaan groeien waarvan de ene 18 is, de ander 19 is en de andere maar 13.

de rest van de follikels is rond de 10 gebleven, erg weinig dus.

ik heb dinsdag de punctie, mits dat die 2 er dan nog zijn, want er is altijd een kleine kans dat die dus weg zijn.

erg hoopvol ben ik niet meer, wat een nieuws weer.....

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

vandaag dan toch een punctie gehad en inderdaad maar 3 eitjes.

punctie viel op zich erg mee, tuurlijk, je voelt het maar die van mij viel echt mee.

ook natuurlijk omdat ik maar 3 follikels had.

de buikpijn die je daarna hebt vind ik erger! net alsof ik een week niet heb kunnen uitgaan...( op de wc)

maar oke, we weten waarvoor we het doen.

nu hopen op een wonder dat er toch iets bevrucht word :nerves:

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Is een tijdje geleden. Mijn griepje bleek een bacteriele infectie te zijn. Ben echt heel erg ziek geweest, had ook een allergische reactie waardoor ik van top tot teen onder de uitslag zat, wat vreselijk jeukte. Mn huid is nu aan het vervellen. Ook had ik nog een schimmelinfectie en heb nu nog neptranen nodig voor mn ogen die ineens geen traanvocht meer produceren. De bacterie kan ik opgelopen hebben tijdens de punctie. Misschien door de bloeding van het infuus wat ze niet gestelpt kregen. Ik vind het eng en ben doodsbenauwd om weer naar het ziekenhuis te gaan om de behandeling voort te zetten. We hebben 1 cryo. De gedachte alleen al aan weer hormonen gebruiken en zelfs weer een punctie bij een nieuwe poging maken me paniekerig. Terwijl ik toch een vrij nuchter persoon ben. Ben ontzettend geschrokken van alles, alles heeft ook wel erg tegengezeten tijdens deze eerste ivf.

Het voelt een beetje als een afgepakte kans. Ik werd ongesteld toen ik zo ziek was en het enige wat ik kon denken was..mooi nu mag ik medicijnen hebben. En eigenlijk moeten we nu zelfs blij zijn dat het niet is gelukt, wat had dit allemaal met het kindje gedaan? Het voelt allemaal heel raar, angstig en dubbel. Aan de ene kant ben ik er zo ontzettend klaar mee met de behandelingen en aan de andere kant is daar dat eeuwige verlangen naar een kindje van ons samen.

Ik wilde toch ff mn hart luchten, ben een beetje in de war door alles. Zal wel weer goedkomen maar is toch even lekker om het van me af te schrijven.

@Nicole, ik las dat het niet is gelukt, kan niet in woorden uitdrukken hoe vreselijk ik het vind voor jullie. Doe lekker rustig aan meid. Hebben jullie nog cryo's?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Tjonge Debbie,

Het lijkt je ook niet mee te zitten in de ziekenhuiswereld!!! Wat een vervelend dat je 2x last hebt gehad van een ingreep in het ziekenhuis.

Ik kan me voorstellen dat het je huiverig maakt voor een volgende poging! Maar aan de andere kant... het moet nu dan toch ook gewoon een keer goed kunnen gaan????

Succes met het verwerken!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

vandaag dan toch een tp gehad van 1 emmy!

echt een wonder want er was maar 1 eitje geschikt voor icsi en die is bevrucht!

6 cellig! wat een wonder!

en nu maar w8 !!

Geplaatst

He Debbie,

joh dat je zo ziek bent geweest, wat ontzettend vervelend, ik kan me goed voorstellen dat je er even genoeg van hebt en nu er even niet aan moet denken om weer te gaan spuiten etc..

Hopelijk voel je je nu weer wat beter... en misschien dat je toch wel weer snel voor je cryo wilt gaan.. dat is idd zo fijn dat je dat kan doen zonder hormoen te hoeven gebruiken..

Maar eerst dit allemaal ff een plekje geven en dan vol goede moed aan je cryo beginnen..

Veel sterkte, lfs kim

Geplaatst

dank je, valesca.ik duim ook voor alle andere meiden die in de ww zitten en natuurlijk voor alle meiden die nu in mm zitten!

op het moment word ik gek van mezelf!

Geplaatst

Kan het me helemaal voorstellen hoor!!!!!

Ik denk dat ik ook flink wat afleiding zou moeten zoeken,gaat bij ons ook wel lukken(als ik het als afleiding kan zien)want 25 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis

Geplaatst

wij kregen gisteren te horen dat het ICSI wordt ipv 'gewone' IVF. Ik mag deze namiddag bellen voorhet resultaat en voor de datum van de terugplaatsing.

ZENUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Spannend!!!!!!!!!!!!

Weet je ook waarom het ICSI is geworden???

Hopelijk komen er een heleboel mooie embryootjes uit!!!!

Groetejsssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Weet je ook waarom het ICSI is geworden???

m'n man had blijkbaar nog te weinig zwemmertjes voor 'gewone' IVF

ik mocht dus gisteren bellen, en er was toen al zeker ééntje bevrucht, dat wordt vandaag teruggeplaatst.

Geplaatst

hoi Freija,

Heel veel succes met je terugplaatsing vandaag!! Hopelijk is het een toppertje!!

Geplaatst

hoi allemaal,

@ freija, toppie, je hebt er 1 terug geplaatst gekregen, nu maar w8

zelf kan ik , volgens mij, van de ww af, heb namelijk al ligt rose bloedverlies.

heb vanacht flink gejankt en vraag me af waarom???

mijn kleine emmy is gewoon weg....

ik duim voor iedreen die nu aan de wacht is!

Geplaatst

nee, het is echte ongi!!

ben zo verdrietig.. ik weet wel dat je niet teveel moet hopen, vanwege eventuele tegenslag maar het blijft hard!

kan alleen maar janken.

en als ik dan naar het toilet ga, en dan die ongi zie, dan moet ik eraan denken dat ik mijn, eventuele kind ga doorspoelen en dat doet zo'n pijn...

tranen blijven maar komen en nu moet je weer aan dat eindeloze proces beginnen.

vooral nu, nu je die steun zo goed kunt gebruiken, is er gewoon niemand die er voor je is, niemand in je/mijn ongeving weet hoe moeilijk het is als je dit moet doormaken.

waarom mocht het gewoon niet zo zijn?

wat heb ik in mijn leven zo verkeerd gedaan dat ik dit verdiend heb?

ik hoop voor jullie dat het beter bij jullie verloopt!

Geplaatst

Draakje... Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt.

Het is idd super en mega balen voor je meissie!

Helaas is het bij mij niet beter verlopen dan voor jou.

Hebben jullie nog cryo's?

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hey Draakje!

Wat balen zeg!

maar effe :nono:": Je hebt helemaal niets gedaan waardoor je dit hebt verdiend hoor!!! Dat moet je je heeeeeeeeeel gauw uit je hoofd zetten! Weg met die gedachte:getOUT_2:!!!!!

Sommige dingen gebeuren!

En je hebt nog kansen hoor! Dit was nog niet het einde!!!!

Hihihihi, effe peptalk!

Maar ik kan me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed voorstellen dat het effe heftig en zwaar is!!!

Sterkte!!!

Groetjessssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden