Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Gast Jootje75
Geplaatst

Hoihoi, ik voel me weer een stuk beter ja. Zo zie je dat het even een paar dagen nodig heeft maar dat het zonnetje altijd weer doorbreekt.

We zijn echt even blij dat die onzekerheid voorbij is en we hebben weer zin om dingen te ondernemen. We hebben gelijk een vakantiehuisje geboekt voor het paasweekend. Even eruit!

Dinsdag heb ik al evaluatiegesprek. Heel spannend omdat we het dan over m'n eileider gaan hebben. We wachten maar af.

Ik moest met 15 dagen testen en hoefde vanaf dag 13 geen bolletjes meer te gebruiken, net als bij Maatje dus. En ik werd precies op dag 15 ongi :-(

Iets voelen zegt dus helemaal niks Maatje. Meiden die iets voelden bleken niet zwanger en meiden die soms niks voelen wel. En ik had echt wat bijwerkingen van de progestan volgens mij. De test is de enige zekerheid!

Veel succes allemaal op het wachtbankje!!

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pfff.... ik kan jullie haast niet meer bijhouden ;-) Ga straks alle posts even rustig doorlezen en beantwoorden.

Met mij gaat het elke dag weer beter. Ik heb, zoals ook wel was verwacht, een beetje last van overstimulatie. Een hele dikke, opgezette buik door de eierstokken die zich na de punctie weer helemaal hebben volgezogen met vocht (dus nog steeds rond de 12-14 cm doorsnede zijn). Heb daarnaast vocht in mijn buik. Vlak voor de tp hebben ze bloed afgenomen en dat was gelukkig allemaal goed. Heb 4 dagen na de tp het heel rustig aan moeten doen (bankliggen). Het is nu een kwestie van rustig aan doen en heeeel veeel water drinken. Ben wel weer begonnen met werken.... de muren thuis kwamen op me af.

Voordeel van de overstimulatie (positief blijven ;-)) is dat ik nog totaal niet bezig ben met een eventuele zwangerschap. Word nu nog helemaal in beslag genomen door mijn waterbuik en alle ongemakken daaromheen. Maar zal ongetwijfeld volgende week anders worden....

Meiden, kom vanavond uitgebreider bij jullie terug!

groetjes,

Marieke

Geplaatst

He Marieke,

Je moet echt wel rustig aan blijven doen hoor!

Ik weet niet wat voor baan je hebt, maar ik mocht absoluut nog niets doen die weken na de punctie (ik werk in de zorg).

Bij mij zeiden ze dat doordat er vocht in mn buik zat de eierstokken (die dus lekker aan het drijven zijn in het vocht) door te veel bewegen wel eens rond hun as konden gaan draaien en dat zou dan gevaarlijke situaties kunnen opleveren. Mocht dus ook absoluut niet te snel de trap oplopen.

Hebben ze bij jou verder geen adviezen gegeven?

Geplaatst

He Kim,

Klinkt alsof jij het veel erger had dan ik! Hoe gaat het nu met je??

Op de echo was duidelijk te zien dat er vocht aanwezig was, maar de vlek was 'slechts' 3x5cm, relatief klein dus.

Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik weer aan de slag mocht en of het geen kwaad kon. Dat was volgens mijn arts geen probleem. Ik doe veel werk achter de pc, dus zittend. En pak nu de auto in plaats van de fiets naar mijn werk. Ik kreeg verder geen adviezen mee, behalve natuurlijk dat ik het rustig aan moet doen (niet rennen enzo.... maar dat is ook wel het laatste wat in me opkomt op dit moment!) en dat ik goed naar mijn eigen lichaam moet luisteren. Als mijn buik dikker wordt of als ik veel aankom in korte tijd, dan moet ik uiteraard meteen contact opnemen met het ziekenhuis.

Dank voor je bezorgdheid!

Benieuwd wat ze zeggen bij jouw evaluatie. Zo te horen ben jij ook behoorlijk over gestimuleerd (13 cryo's! dat is wel weer mooi meegenomen ;-)) Houd me op de hoogte.

groetjes,

Marieke

Geplaatst

hallo allemaal,

het word nu echt spannend voor een paar.

maartje heel veel succes morgen.

assie succes met spuiten. welkom

groetjes nicole

Geplaatst

Voel me vanochtend weer iets beter. Elke dag wordt die buik weer een klein beetje minder opgeblazen. Het vocht trekt er langzaam uit weg.

Herken wel wat jullie zeggen over 's avonds, dat de buik dan stukken dikker is. Dat heb ik ook zeker.

En van die overgevoelige borsten... noem ze 'mijn ballonnen' haha, vreselijk. Had van een vriendin begrepen, die al 10 iui pogingen achter de rug heeft, en nu ook bezig is met haar eerste ivf, dat je totaal niet meer moet afgaan op de signalen van je lichaam. Je wordt zo volgepompt met hormonen dat je vanalles kan en gaat voelen....dat advies helpt me nu wel, merk ik. Ik probeer geen aandacht te besteden aan steken in mijn buik, het opgeblazen gevoel (overstimulatie kan verergerd worden door een eventuele zwangerschap), de gevoelige borsten, de prikkelbaarheid en wisselend humeur....maar ja, proberen en echt doen liggen soms ver uit elkaar.....

De onzekerheid die erbij komt kijken, bij elke kleine stap in het proces.... Dit is mijn eerste poging, maar ik kan me nu al wel voorstellen dat de teleurstelling heel groot zal zijn als mocht blijken dat het niet gelukt is deze keer. Maar dat ik ook opgelucht zal zijn dat het allemaal achter de rug is. Dat er weer zekerheid is. Jootje, wat jij ook schrijft.

Die vraag over wel/niet in bad, daar heb ik ook nog niks over gehoord. Ik vroeg het me laatst ook af. Wij hebben een bad en het leek me heerlijk om even te dobberen in het warme water. Heb het toch maar niet gedaan... zal die vraag ook even uitzetten bij mijn arts. Horen jullie nog van me.

Nou meiden, lekker genieten van het weekend!!

Maatje, hele dikke knuffel.

Geplaatst

Maatje, wat ontzettend klote dit......had zo gehoopt op een positieve test voor je......heel veel sterkte meid, hiervandaan alvast een megakuffel.......:hugg:

Liefs, San

Geplaatst

maartje, wat klote voor jouw en je man.

heel veel sterkte met het verwerken van dit slechte nieuws.

liefs nicole :sorry:

Gast Jootje75
Geplaatst

Maatje, wat jammer zeg. Een enorme teleurstelling. Hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ik had idd ook een behoorlijke overstimulatie, ik had uiteindelijk 27 eitjes. Waarvan 22 bevrucht, dus vandaar zoveel cryo's nog..

De reden was dat ik niet mocht werken had ook wel te maken met mn werk: veel staan en lopen, veel tillen van vaak zware patienten. Als ik idd een `zittende baan` had gehad, mocht ik wel bv proberen halve dagen of een aantal uren te werken.

Ik moet zeggen dat ik er nog behoorlijk tijdje last van heb gehad, ook nadat ik al ongesteld was geworden. Moest echt helemaal lichamelijk weer op krachten komen, waarschijnlijk hadden de 3 weken bankliggen daar ook wel mee te maken..

Voel me eigenlijk sinds afgelopen week weer langzaam `normaal`..

dus al met al een behoorlijke impact op je lijf..

Ben ook wel erg benieuwd naar as maandag... je hoort het wel..

Weet je al of jij nog cryo's hebt? Jij had ook behoorlijk wat eitjes..

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden..

Allereerst ook hier bedankt voor de lieve berichtjes.

Ben echt blij met jullie!!

Hier ook even mijn verhaal:

Gistermorgen wakker geworden en ik voelde al gelijk dat ik pijn in m'n buik had.

Toch mannetje wakker gemaakt en met de test naar de WC gegaan.

Er over geplast en de test aan het mannetje gegeven.

Bij het afvegen zag ik al dat het te laat was..Eerst oud bloed en vanaf gistermiddag is het flink doorgezet..

Echt balen, maar we wisten het eigenlijk al... we hadden zelf al zoiets van, dan gaat met de lucrin in m'n lichaam niet goed.

Afijn, maandag maar even het ziekenhuis bellen en kijken wat er nu gaat gebeuren.

en een vraag: Hoelang zat er bij jullie tussen voordat de cryo terug geplaatst werd??

Mariek: Gaat het een beetje?? Vervelend he dat lichaam! Gelukkig voelde ik van te voren al dat het niets zou worden, dus de klap is bij ons wel meegevallen.. maar het blijft balen..

San: Bedankt voor de knuffel... ik ga duimen voor je..

Jootje: Hier gaat het wel goed.. De ongi is door en wij hebben er nu vrede mee en denken dat het alleen maar goed is dat mijn buik even een opschoonactie aan het houden is.. Jij sterkte dinsdag! laat je nog wat weten?

Geplaatst

Erg jammer Maatje dat het niet gelukt is....heel erg sneu voor jullie....

Hopelijk heb je bij de volgende poging meer geluk...

M,n duimen draaien over-uren voor iedereen die bezig is of weer gaat beginnen.....

Geplaatst

Mogge Dames,

Hoe gaat het met iedereen hier??

Ik heb net het Erasmus gebeld en heb voor morgen een telefonische afspraak gemaakt om vragen te stellen wat er nu verder gaat gebeuren.

Ik begreep van de assistent dat we volgende week eventueel al een cryo tp kunnen gaan doen, maar dat dat helemaal aan ons ligt wat we willen.

Wat hebben jullie gedaan?

En hoe gaat dat eigenlijk met je "natuurlijke" eitje wat zich klaar maakt om te komen?? straks krijg ik een cryo tp, springt m'n eitje, die wordt niet bevrucht en laat los, neemt ie dan de cryo mee?

Ik snap er helemaal niets meer van.. :hmz::hmz:

Geplaatst

Hallo dames,

volgens mij ben ik ongesteld aan het worden. Volgens het ziekenhuis mag ik 12 maart een test doen, maar ik was vanmorgen zo zenuwachtig (beginnend oud bloedverlies, zoals mijn menstruatie meestal begint) dat ik vanmorgen al heb getest; negatief....

Maatje, wij zitten nu dus ook te denken aan hoe dat gaat met tp van een cryo, zelfde vragen als jij eigenlijk. Of ben ik te voorbarig?

San en Debbie, hoe is het bij jullie?

Iemand moet toch een keer positief testen??!! Word hier erg wanhopig van!

Geplaatst

Hey meiss....t zal toch niet waar zijn.......k weet t ook niet hoor, de positieve testen zijn extreem dun gezaaid de afgelopen tijd.......heel veel sterkte.......

Hier gaat t nog goed, maar heb niet echt het idee dat het dit keer wel is gelukt.....k krijg dat idee gewoon niet uit mijn hoofd.....de vorige keer werd ik precies twee weken na de punctie ongi, dus t zal hier dan ook vandaag of morgen moeten komen.......al hoop ik natuurlijk nog steeds dat het lekker een maand of 9 wegblijft......we wachten nog maar even (heeeeeeeeel ongeduldig) af.......

Nogmaals sterkte meid,

Knuff, San

Geplaatst

He Anne,

Wat jammer zeg.... weer een teleurstelling.... en inderdaad, wéér een negatieve uitslag..... Heel veel sterkte, meis! :knuf:

Geplaatst

Jeetje anne, bij jou ook niet gelukt?!

Het is idd echt niet te geloven, test hier dan helemaal niemand positief????

Heel erg balen voor je, sterkte...

Ik kom dus net uit het ziekenhuis van mn evaluatie en ik heb dat dus ook ff gevraagd over je eigen eitje dat dan net springt.

Dat is dus nu ook bij mij het geval, op de echo was net een follikel te zien van rond de 25, ik heb meteen toen ik weer thuis was de pregnyl al moeten zetten en zo hebben we as zondag de cryo tp.

Mn eigen eitje springt dus als het goed is woendagochtend vroeg (36 uur na de pregnyl) en 4 dagen later (op zondag) wordt dus mn cryo teruggeplaatst, maar volgens de gyn kunnen ze elkaar niet beinvloeden.

Stel als mn eigen eitje bevrucht wordt en in zou nestelen dan is dat al gebeurd als mn cryo teruggeplaatst wordt..

Zo heeft de gyn het me vertelt, ik hoop dat het duidelijk voor jullie is??

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het??

Om 12 uur krijgen we een telefoontje vanuit het ziekenhuis om te bespreken wat we gaan doen.

Ben heel erg nieuwschierig..

Anne.. Balen meissie! Hoe gaat het nou? is het al een beetje doorgezet? Sterkte voor jou en je mannetje..

Kim.. bedankt! iets meer duidelijkheid, maar wat als als je eigen eitje niet bevrucht wordt??

Mariek en San.. nog een paar dagen voor jullie!

Komen de posi testen er dan eindelijk aan??

Geplaatst

Thanx Mariek..!

Maatje, heel veel succes vandaag! Hopelijk mag je snel beginnen met je cryo!!

Liefs, San

Geplaatst

hallo allemaal,

annet, wat erg voor je! hoopte zo voor je dat het een innestelingsbloeding was!

ook voor alle anderen: sterkte!!!!

ben zelf vandaag voor mijn eerste echo geweest en mocht starten met de gonal-f.

volgende week voor de 2e echo en dan is het spannend hoeveel follikels er zijn!

ben zo nerveus!!

en het word waarschijnlijk een paaspunctie ( mits alles goed gaat).

Geplaatst

Hey draakje, spannend zeg! Fijn dat het allemaal zo lekker verloopt...! Heel veel succes met je "paaseieren" hihi.......

Groetjes, San

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden