Ga naar inhoud

1e IVF behandeling, maar 5 follikels?!! help

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh ... wat spannend Fee!

Ik had met de 2e IVF hele rare follikelmetingen (8 follikels links ... 3 minuten later: oh nee, dat was rechts ... enz enz ... dat gaf een lekker gevoel, not).

Bij de punctie maar 3 eicellen ... dat was erg slikken, want bij de 1e IVF 8 eicellen.

Dat wachten op dat telefoontje ... zooo eng. Ik had 1 goed embryo, die is teruggeplaats en nu bijna 13 maanden oud :)

Succes joh!

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meis, alles is mogelijk...

laatste pogingen had ik steeds maar 2 goede follikels, 2 eitjes, 1 emmy.... was dus super somber gestemd. maar bij de derde keer bleef dat eigenwijze enige emmy'tje wel bij me zitten!

Maar wat ik niet zo goed snap (voor een evt volgende poging zou je dat in de gaten kunnen houden:) is er geen uitgangsecho gemaakt? dan kunnen ze zien hoeveel follikels er klaar liggen voordat je begint met stimuleren. Een poging kan dan evt afgebroken worden voordat je begint met de dure hormonen zoals puregon.

Een andere optie zou evt zijn kort protocol: daarbij begin je met deca op de 1e dag van je menstruatie en moet je de 2e of 3e dag voor je uitgangsecho komen. Mochten er te weinig follikels klaarliggen, dan kan besloten worden om meteen af te breken.

Maar dat is allemaal voor later: concentreer nu maar op deze drie eitjes. wens ze kracht en geef ze liefde daar in dat koude lab! Ik duim voor je voor morgen!

Gtz, Y

Geplaatst

Na een nacht niet kunnen slapen en twee dagen in helse spanning met beurse eierstokken van de punctie kreeg ik vanochtend het telefoontje: "Ik heb slecht nieuws voor u. Er is niets gebeurd, er heeft geen bevruchting plaatsgevonden." Ik barste in tranen uit. Onze eerste IVf poging en het is nog niet eens tot een bevruchting gekomen, we hebben niet eens een terugplaatsing gehad en het is nu al mislukt! Wat zonde! Wat is dit een zware achtbaan zeg....Ik ben ontroostbaar.

De gynaecoloog belde vanmiddag en op mijn vraag of het misschien iets te maken had met mijn eicelkwaliteit zei ze dat ze dat niet kunnen onderzoeken (daar schijnen nog geen tests voor te zijn). Het enige wat ze kunnen doen is de dosis puregon verhogen met de hoop op meer eitjes en ICSI doen. Op mijn vraag waarom ze niet meteen ICSI deden toen de bevruchting niet lukte, was het antwoord dat ze na ivf geen icsi meer kunnen doen (in dezelfde poging), dat kan pas de volgende ronde.

Ik zit bij het Medisch Centrum Kinderwens. Heeft iemand ervaring met deze kliniek? Ik vind het allemaal zo snel en zo zakelijk gaan....Ik heb het gevoel dat ze zo weinig onderzoeken en volgens standaard protocollen werken...

liefs van een ontroostbare Fee

Geplaatst

Fee dat is kut met hoofdletters.

Wij zitten ook bij MCK en wel goede ervaringen ook met eigen inspraak. Wij mochten de vorige keer zelf beslissen wat we wilden. Het lab had een voorstel gedaan aan de hand van de eicellen en zaadkwaliteit en hadden dus inspraak. Snap eerlijk gezegd niet waarom er ter plekke dan niet is besloten voor icsi.

Wat een ontzettende domper meid. Vraag een gesprek aan met je gyn.

Wie heb je? Wij dr Pieterse en hebben ook goed contact ze luister en wij hebben inspraak. Schrijf alles op een briefje, doe ik ook. Ook het verloop van de ontwikkeling embryo's hebben we gevraagd en gezien.

Dit kan en hoeft niets te betekenen voor een volgende ronde.

Sterkte verder Fee!!!

Geplaatst

Lieve Fee, wat klote zeg om het zo maar even te zeggen maar houdt moed meid ! Ik ben het lichtende voorbeeld dat het allemaal goed gaat komen. Ik heb een enorme medische achtergrond (bottumor, UCTD auto imuunziekte, bloedstollingsprobleem , manlief was al gesteraliseerd , had m'leeftijd niet mee, weinig eitjes, zelfs eitjes zoekgeraakt ! ja echt !) Had bij de laatste poging maar 3 eitjes ! Waarvan 1 topembryo en zie hier sinds 27 mei moeder van zoon Storm. Ik leef met je mee ! Het kan echt ! Nu is het heel erg klote maar houd moed en hoop want hoop doet leven ! Het is je zo gegund !

Geplaatst

Dank voor jullie reacties. Ik ben nog steeds perplex. Mijn eerste IVF poging die eindigt zonder bevruchting. Ik kan er maar niet over uit. Het optelsommetje blijft maar in mijn hoofd rondspoken: weinig eicellen + geen bevruchting= slechte eicelkwaliteit? Waarom kunnen ze dat niet onderzoeken?

Groetjes Fee

Geplaatst

hoi fee, wat vreselijk zulk nieuws!

Echt ronduit waardeloos. Eicelkwaliteit kunnen ze in duitsland wel onderzoeken althans ze kunnen op 4 chromosomenafwijkingen testen zg poollichaamonderzoek. Aan de andere kant.. Je kunt ook gewoon n slechte maand gehaf hebben. Is mij ook 1 keer gebeurd, geen bevruchtingen. Alle andere keren wel, 8 keer wel, 1 keer niet dus. Ik zou eerst een keer icsi proberen dan heb je vast een heel ander plaatje. Onwijs ellendig dit rotnieuws maar het kan gebeuren. Ik heb daarna een kindje gekregen dus geef de moed niet op meis!

Heel veel sterkte met t verwerken van deze ellende.

Liefs

noor

Geplaatst

Fee, echt waardeloos dit. Snap helemaal dat je erdoor zit. Toch moet je niet te snel conclusies trekken. Ik zou wel aandringen op een evaluatiegesprek en evt vragen of ze je amh waarde wilen nakijken. (is een waarde die aangeeft hoe groot de voorraad eicellen nog is).

Voor nu, veel tijd voor elkaar nemen, uithuilen en dan zul je zien dat je vanzelf weet wat de volgende stap moet zijn.

Geplaatst

He Fee, dat is echt ellendig zeg! Het rotte is dat zo'n eerste ronde vaak echt een soort proefronde is: testen hoe jij op de medicijnen reageert, kijken hoe de bevruchting verloopt etc. en in Nl gaan ze liever voor ivf dan icsi, omdat het zaad zichzelf dan selecteert.

aan de positieve kant (ook al heb je daar nu natuurlijk niets aan): je zit nog lang niet aan de volle dosis stimulatie, dus dat biedt perspectief. En: het was ivf, geen icsi. dus je hebt nog veel kansen op verbetering. Is de zaadkwaliteit wel voldoende? wellicht kun je voor een volgende poging beide voor ondersteuning met vitaminen gaan (zie topic onder meen ik 40+ over voedingssupplementen). Dat is het advies uit dusseldorf en ook in belgie wordt dat gebruikt voor verbetering van zaad en eicellen.

Ik zou wel echt een evaluatiegesprek vragen, vragen waarom er na de uitgangsecho bij deze poging is besloten tóch door te gaan ondanks weinig klaarliggende follikels (of is er geen uitgangsecho gedaan? waarom dan niet?) . checken of je kort protocol kunt krijgen, zodat ze beter van te voren kunnen inschatten hoeveel eicellen er liggen, en afbreken als dat nodig is. idd amh laten testen (dat zegt iets over de veroudering van de eitjes en hoeveel er gemiddeld klaar kunnen liggen), en vragen hoe de kwaliteit van het zaad is...

heel veel succes en: uithuilen en opnieuw beginnen... een stukje wijzer de mm in!

Geplaatst

Ik wilde nog zeggen dat jullie reacties erg steunend zijn. Nu weet ik waar ik naar moet vragen in een volgend gesprek:

vragen naar een test voor mijn AMH waarde en poollichaamonderzoek, vragen waarom er geen uitgangsecho is gemaakt.

De zaadkwaliteit van mijn vriend is trouwens goed. We hebben het korte protocol gehad.

Ik lees dat men in Dusseldorf menopur ipv puregon gebruikt en Cetrotide ipv Decapeptyl omdat dat de eicelkwaliteit ten goede komt.

Moet ik hier ook naar vragen in mijn kliniek?

Is het ook mogelijk dat met een verhoging van de dosis Puregon weer slechts enkele follikels rijpen in een nog hoger tempo (en

dus overrijp worden)? Dus dat het er niet meer worden, maar alleen maar sneller gaat?

Mijn 5 follikels waren met 100 e Puregon al erg rijp.....

Liefs Fee

Geplaatst

Hoi Fee,

als je al kort protocol had, snap ik er helemaal niks van dat ze door zijn gegaan na de uitgangsecho. dan hadden ze toch moeten zien dat er maar zo weinig follikels klaar lagen?

poollichaam onderzoek doen ze vgs mij niet in Nl, en het lijkt me nu ook nog wat vroeg. eerst ff icsi proberen. amh waarde kan wel een indicatie zijn waarom je maar zo weinig follikels had en of je evt bij volgende cycli zou kunnen rekenen op meer.

mag ik vragen hoe oud je bent?

Geplaatst

@Sylvino, Waarom doen ze dat niet standaard bij mck? dat is toch enorm belangrijk? Als er te weinig follikels zin is het immers niet zinvol om door te gaan en zonde van de poging..

Ik ben trouwens 35 jaar...

Geplaatst

Weet ik ook niet, heb dat een keer gevraagd is geen standaard protocol. Maar als ik wilde kon ik wel de echo krijgen.

Ik ben altijd duidelijk op de voorgrond van de artsen aanwezig geweest en heb geleerd om mijn mond open te trekken. Hiervoor hadden wij bij het zkh 5 iui's en IVF gedaan en daar luisterde ik braaf en deed wat ze zeiden maar dat is misgegaan.

Spreek je angst uit en vraag om antwoorden, kunnen ze misschien niet altijd geven maar laat merken dat je een eigen mening hebt.

Vindt ik heel belangrijk en ze onthouden wie je bent!

Geplaatst

Fee, wat ontzettend rot dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden.

Ik ben verder onbekend met MCK, wij zijn bij het Geertgen geweest, maar ik weet nog wel dat ik tijdens mijn IVF in eerste instantie maar 3 follikels had die groot genoeg waren voor een punctie. Ik heb toen ook gevraagd of het wel zinvol was om de IVF door te zetten en het antwoord was toen dat het zonde zou zijn om er een escape IUI van te maken en dat kwaliteit voor kwantiteit gaat. Er was ook geen reden om aan te nemen dat een IVF met een opbrengst van 3 niet zou lukken.

Ik denk dat het inderdaad zo is dat de eerste IVF ook voor het ziekenhuis uit meer onzekere factoren bestaat. Zij weten niet hoe de bevruchting zal gaan lopen en ik denk dat ze ook bij een opbrengst van 3 eicellen nog een goede bevruchting verwachten. Uit gesprekken met onze gyn is ook wel eens gezegd dat de medische wetenschap gewoon niet altijd weet waarom het niet wil lukken en dat het tijdens onderzoeken, IUI's en IVF steeds duidelijker wordt wat er aan schort en dat men daar de behandeling in principe ook op aanpast. Ik zou dus zeker gaan voor een evaluatie-gesprek en ook al je vragen op papier zetten zodat je tijdens het gesprek ook niets vergeet te vragen. Ik heb hierboven al een boel goede vragen gelezen.

Ik wil je veel sterkte wensen met het verwerken van deze poging en heel veel succes met het vervolg.

Geplaatst

bij 35 kan het idd al zo zijn dat je eicelvoorraad al wat op raakt. de amh is daar een indicatie van. maar het kan ook zijn dat je gewoon een slechte maand had (dat kan wel een paar follikels schelen per maand, geen enorme aantallen, maar toch... een maand verschuiven kan redelijk makkelijk bij kort protocol). als ze geen standaard uitgangsecho doen,. dan zou ik er de 2e keer wel om vragen.

Ik heb één keer een escape iui gehad, de 1e poging voor brusje. toen had ik maar 4 follikels waarvan er 2 gingen groeien. De maand erna had ik er weer maar 4 of misschien 5 klaarliggen, waarvan er maar 2 goed gingen groeien. Omdat ik bij mijn eerste ook al een low responder was, hebben we besloten om gewoon door te gaan met de punctie. het zou toch niet beter worden.

overigens ben ik het ook eens: beter kwaliteit dan kwantiteit. het blijft balen dat je de eerste keer niet eens een tp had. Maar ga er gewoon opnieuw voor, met de vitamientjes en icsi, zou ik zeggen!

(ps: ik sprak vandaag een vriendin van 39, zij had 20 follikels, 12 eitjes en niet één bevruchting... dus tja, meer is ook niet altijd beter :-S)

Geplaatst

Eef, wat rot dat er geen bevruchting is geweest en dat je er helemaal door heen zit.

Net als wat al gezegd is hier, schrijf je vragen op papier en stel e bij de evaluatie. Wellicht kun je idd met een ander hormoon wel het gewenste resultaat behalen.

ieder ziekenhuis heeft zijn eigen protocollen en procedures. Zo is er in Maastricht ook geen mogelijkheid om van ivf icsi te maken. Ze kijken hier naar de kwaliteit van de zaadcellen. Als dit goed is, dan wordt er ivf toegepast. Is dit niet goed, dan passen ze icsi toe. Ik heb dit toen als antwoord namelijk gekregen toen we bij onze derde ivf ook geen bevruchting hadden, 5 follikels, 3 eicellen, geen bevruchting.

eicelkwaliteit is gewoon moeilijk te bepalen. Je kunt wel idd via een test je amh waarde laten testen. zelf kun je (volgens mij, maar correct me if I'm wrong dames) de kwaliteit helaas niet beter maken, maar je kunt wel de omgeving waarin je follikels groeien verbeteren. Vitamines slikken, gezond eten/leven, etc. je kent het rijtje wel.

Ik kreeg te horen dat ik met 36 te oud was en dat mijn eicellen te oud waren, maar ik ben er nu achter dat ik gewoon een kreng van een gyn had bij ons evaluatiegesprek. We gaan eind september/begin oktober verder in DD en daar blijkt mijn amh-waarde voor mijn leeftijd (ben nu 37) precies goed te zijn. Ook gaan we nu ipv lange protocol, het korte protocol volgen met hele andere meds (heb in het azm ook deca en puregon gebruikt). en wordt er icsi toegepast, ondanks dat het zaad goed van kwaliteit is.

Omdat ik nog maar 1 eierstok heb, zal ik waarschijnlijk sowieso niet meer follikels krijgen, maar ik hoop dat de kwaliteit mbh menopur wel beter zal worden.

meis, laat het even bezinken wat er gebeurd is en kijk dan weer verder. Sterkte voor nu en succes met de volgende ronde!

liefs,

Tool

Geplaatst

Wat veel goede tips! Ik heb ze allemaal opgeschreven!

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat er 4 of 5 follikels kwamen en 3 eitjes en toen met een verhoging opeens veel meer follikels en eitjes en wel bevruchting? Of duiden het kleine aantal eitjes en het feit dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden toch op verminderde kwaliteit van de eitjes? Zal ik voor mijn 2e poging vragen om menopur en cetrotide zoals dr scholtes in Düsseldorf aanraadt aan patiënten met verminderde eicelkwaliteit?

Liefs Fee

Geplaatst

@Fee. Sterkte meid met het verwerken van deze mislukte poging.

Fee schrijft: Na een nacht niet kunnen slapen en twee dagen in helse spanning met beurse eierstokken van de punctie kreeg ik vanochtend het telefoontje: "Ik heb slecht nieuws voor u. Er is niets gebeurd, er heeft geen bevruchting plaatsgevonden." De gynaecoloog belde vanmiddag en op mijn vraag of het misschien iets te maken had met mijn eicelkwaliteit zei ze dat ze dat niet kunnen onderzoeken (daar schijnen nog geen tests voor te zijn). Het enige wat ze kunnen doen is de dosis puregon verhogen met de hoop op meer eitjes en ICSI doen. Op mijn vraag waarom ze niet meteen ICSI deden toen de bevruchting niet lukte, was het antwoord dat ze na ivf geen icsi meer kunnen doen (in dezelfde poging), dat kan pas de volgende ronde.

Ik herken je verhaal. Ook wij kregen bij de eerste IVF poging te horen dat er geen bevruchting was. Misschien heel naief van ons maar hier hadden we totaal geen rekening mee gehouden. Dat de innesteling spannend zou worden dat wisten we maar dat er uberhaupt geen bevruchting zou kunnen plaats vinden, daar waren we niet van uitgegaan ... Het klopt dat ze na IVF geen ICSI meer kunnen doen in dezelfde poging. Bij ons gaven ze als verklaring dat de bevruchting eenmalig niet gelukt zou kunnen zijn, dat beslist moeder natuur, daar kom je achter door nog een keer IVF te doen, maar vanwege mijn leeftijd vond onze arts dat niet verstandig. Want stel dat het structureel is dan is het sowieso een weggegooide poging. Reden voor structureel zou kunnen zijn dat mijn eicel te stug van structuur is of het zaad van mijn vriend niet sterk genoeg is om de eicel binnen te komen. Daarom hebben wij, in overleg met onze arts, de beslissing genomen om voor ICSI te gaan.

Fee, nogmaals sterkte. Probeer je zelf te herpakken en positief de volgende ronde in te gaan. Succes!

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag gespr met gyn gehad. Ze zei dat ze het heel erg vond dat de poging zo gegaan was en dat dit (helemaal geen bevruchting), een uitzonderingssituatie is. Het komt slechts in 3 % vd gevallen voor. Ik vroeg namelijk waarom ze van zo'n positief scenario was uit gegaan. Ze had het bij het intake gesprek over minimaal 10 eitjes, embryo's, cryo's, meerdere terugplaatsingen en een totale kans van 40% per ivf poging omdat ik nog relatief jong ben (ja heel raar maar zij vindt 35 jaar jong?). Ik zei dat het voor mij beter was geweest als ze niet alleen het meest positieve scenario had geschetst, maar ook andere scenario's dan had ik er in ieder geval rekening mee kunnen houden. Maar haar antwoord was dus dat de kans op geen bevruchting maar 3% is. Toch lees ik hier op het forum dat het best vaak voorkomt. En ook dat het vaak helemaal niet tot cryo's komt, dat je al blij mag zijn met 1 terugplaatsing. Ben ik nu te negatief en behoor ik echt tot een uitzondering? Of worden zaken te mooi voorgespiegeld?

Ze zei dat ze niets hebben kunnen vinden. De eitjes en de zaadcellen zien er goed uit. Ze denkt dat het met ICSI wel gaat lukken omdat ze vermoedt dat het aan de schil ligt. Maar had ze dan al niet meteen al moeten zien dat de eischil te hard was tijdens mijn eerste poging?

Weet iemand iets meer over bevruchtingsproblemen? ze denkt dat het niet aan mijn eicelkwaliteit ligt, maar dan kan ze toch niets over zeggen? En hoe groot is de kans dat zaadje en eitje genetisch niet bij elkaar passen? zijn hier ook testen voor?

pfffffff onzekerheid is killing

liefs fee

Geplaatst

Hè fee,

Cryo's zijn inderdaad absoluut geen gegeven, omdat alleen de allerbeste embryo's ingevroren worden. Slechtere kwaliteit embryo's overleven hè ontdooien namelijk niet. Je zult zien dat de meerderheid hier geen cryo's heeft, dus daar moet je geen conclusies uit trekken. Zoals ik al eerde schreef, had ik 23 eicellen, 11 emmies, 1 tp en geen cryo 's. Maar ik lees ook da meiden met 4 emmies 2 tp en 2 cryo's hebben. Valt niks over te zeggen dus.

Zoals ik in je nieuwe topic al schreef, probeer vertrouwen te hebben en vooral ook je gyn te vertrouwen. Als zij aangeeft veel vertrouwen te hebben, dan heeft ze daar reden voor. Mijn ervarin is dat artsen het juist ook heel eerlijk zeggen als ze ergens geen heil meer inzien.

Da een eicel en een zaadcel genetis niet bij elkaar zoude kunnen passen is nieuw voor mij, heb ik nog nooit van gehoord!

Geplaatst

He fren,

Dank je wel! ik zal proberen vertrouwen te houden. Dit forum biedt me in ieder geval veel steun. Het is fijn om met lotgenoten te 'praten'

Ik kan me zo alleen voelen in dit proces.

Ik weet dat ik nog een broekie ben op IVF gebied (1e mislukte poging en nu al in paniek raken....oeps) en dat hier vrouwen zijn die veel meer tegenslagen hebben gehad dan ik (respect). Voor mijn eigen gevoel ben ik al zo lang bezig met mijn kinderwens. Ik hoop maar dat het idd een hard schilletje is en dat de tweede ronde mij meer geluk gaat brengen... ik ben al helemaal blij als het komt tot 1 terugplaatsing! Maar eh..... wel apart dat de Gynaecoloog mij dan zo'n rooskleurig scenario voorspiegelt toch? Ze gaat gewoon uit van cryo's (vandaar slagingskans van 40%)...

liefs fee

Geplaatst

Hoi Fee,

Ik denk inderdaad dat je veel pech hebt gehad. Natuurlijk lees je hier op het forum wel eens dat het misgaat, maar daar is dit forum ook voor, veel vaker zijn er wel bevruchtingen.

Ik heb, zoals je kunt lezen in mijn handtekening, altijd veel eitjes en goeie bevruchtingen gehad, maar de laatste keer maar 5 eitjes, 4 bevruchtingen, geen cryo's, maar: eindelijk zwanger! Dus de hoeveelheid zegt niks, alleen er moeten natuurlijk wel bevruchtingen zijn.

Cryo's heb ik maar 1 keer gehad en die waren niet goed ontdooid. Eigenlijk vind ik dat ze je inderdaad een iets te mooi verhaal hebben voorgeschoteld... maar ik zou zeker nog niet wanhopen!!

Met de intake was ik 39 en toen kreeg ik ook te horen dat ik een jonkie was...

Succes met de volgende poging, nog niet opgeven hoor!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden