Ga naar inhoud

Welk merk flesvoeding?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Onze kleine meid is al weer bijna 6 maanden, dus ga ik binnenkort overstappen naar flesvoeding nummer 2. Tot nu toe heb ik altijd Friso standaard gebruikt op advies van de kraamverzorgster.

Ik vraag me af of huismerken net zo goed zijn als de A-merken. Ik zag dat het namelijk best veel scheelt in prijs. Bij ons zit een Jan Linders supermarkt en daar verkopen ze Bonbébé.

Heeft iemand ervaringen met eigen merk flesvoeding?

Groetjes, Kim

Geplaatst

Ik gebruik ook altijd eigen merk, heb 1 keer Bonbebe gebruikt, maar jeeeeeetje die stinkt en ook als de melk klaar gemaakt was had het een hele vieze lucht, die gebruik ik dus niet, heb ook de hele bus wegegooid.

Als baby heb ik haar nutricia gegeven omdat ze van eigenmerk niet veel keus hadden, voor hongerige baby's voor krampjes dat soort dingen, en als je dan moet overstappen is dat niet zo goed voor de baby, nu hebben ze van eigenmerken wel al die keuzes.

Ik geef haar jumbo eigenmerk, en als deze baby geboren wordt neem ik KV of jumbo eigenmerk.

De kunstvoeding moet aan zulke hoge eisen voldoen in Nederland wil het verkocht mogen worden dat het allemaal goed is, en het zou maar zo kunnen zijn dat de eigenmerk kv of jumbo of zo iets gewoon friso is alleen in ander jasje. succes met je keuze

Liefs Medusa

Geplaatst

Ik geef nu nog afgekolfde bv, maar heb een pak friso in de kast staan (ook op aanraden van kraamverzorgster) die we nog niet hebben moeten gebruiken.

Het belangrijkste is geloof ik dat je voeding niet te vaak afwisseld qua merk, maar ik ben ook van mening dat alle voedingen verkocht in Nederland goed zijn, de eisen zijn streng.

Doe waar je je goed bij voelt en wat bij jullie portomonee past!!!

Geplaatst

Ik gebruik(te) ook Friso. 1 keer ovegestapt naar AH eigen merk biologisch (omdat ik biologisch goed vind), maar daar kreeg ze hartstikke verstoppingen van, dus maar weer terug naar Friso.

Ik denk ook wel dat alles goed is. Ik heb eens een keer ergens een tabel gezien met de voedingswaarden van verschillende soorten kunstvoedingen ... mmm ... zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Geplaatst

Ik heb voor mijn dochter Nutrilon gebruikt (lang geleden), ook op aanraden van... maar eigenlijk vond ik 'm zelf heel vies. Heb toen bedacht dat als ik er nog 1 mag krijgen, de volgende baby Friso krijgt... veel lekkerder! Maar ik denk inderdaad wat Sandra zegt: de eisen zijn streng dus alles zal goed zijn, uitproberen waar ze het het beste op doen denk ik!

Geplaatst

ik heb vanaf het begin al de flesvoeding van kruidvat, deze bevalt goed

bonbebe weet ik niks van alleen dat de luiers en luierdoekjes van dat merk waardeloos zijn

Geplaatst

ik heb omneo gebruikt van nutrilon, in het begin gewoon nutrilon standaart maar aangezien julian zo erg onrustig was en soms dagen geen volle luier had, zijn we overgestapt op omneo, en na een week, geen huilende baby meer! dus ik ga gelijk beginnen met omneo bij onze 2de zoon. ook al is ie dan 4 euro duurder, want als de baby zich lekker voelt, dan papa en mama ook.

heel veel suc6 ermee..

liefs

Desiree

Geplaatst

hoi hoi,

Elk merk is goed ah, kv enzo en idd de eisen zijn heel streng.

Maar ga niet steeds switsen van merk kunnen de darmpjes niet tegen ze moeten dan steeds aan het nieuwe merk wennen.

Hier ook friso fan, van nutrilon krijgen ze heel vaak darmkrampjes.

Liefs Claudia

Geplaatst

Dames,

Erg bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik dan met 6 maanden eens ga overstappen naar een eigen merk. Waarschijnlijk dan niet Bonbébé, vanwege de reactie van Medusa. Ik weet ook dat je niet te vaak moet wisselen, vandaar wilde ik nu de overstap maken als ze naar de opvolgmelk gaat.

Geplaatst

ik heb voor al mijn 3 zoontjes nutrilon standaard gebruikt

deze is GOED

is mss wat duurder maar ik eet ook liever een brood van

de bakker ipv de supermarkt

succes

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden