Ga naar inhoud

wss laatste iui, hoop of niet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi forumgenootjes,

ik ben bezig met mijn 6e, en waarschijnlijk laatste iui bezig...

de 3e was gelukt maar bbz, zijn er dames bij wie het de 6e keer lukte?

hierna word het dus ivf of icsi, krijg al buikpijn als ik er aan denk.... is het erg realistisch om op de laatste poging te hopen? wat denken/vinden jullie?

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee wil, of wil zeggen....maar vind t gewoon erg beangstigend...

heeft ivf of icsi meer slagingskans als je weinig follikels hebt? laten we uitgaan van 5 follikels per ivf keer...

alvast super bedankt

groetjes hoopvol:happy:

Geplaatst

Hoopvol kijk naar mijn handtekening, niet zichtbaar nu maar ook zw van iui, overgestapt IVF/icsi geen resultaat en uiteindelijk weer zw van een escape iui.

Alles kan zou ik zeggen.

Aan de hoeveelheid van de follikels en eicellen kun je niets aflezen. Zolang de kwaliteit goed is dat is het belangrijkste.

Geplaatst

Hoi Hoopvol

Kan me heel goed voorstellen dat je het beangstigend vindt, maar alles is mogelijk hoor.

Als je IVF-ICSI doet wil dat ook niet zeggen dat je gelijk de eerste keer zwanger raakt.

Ik zou zeggen.......... houdt moed en ik zal voor je duimen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Je bent al zwanger geweest van IUI, dus volgens mij kun jij ook zwanger worden van je 6e IUI poging.

Ik na mijn 6e IUI begonnen nu net met mijn eerste IVF begonnen. Ik ben al heel lang bezig, maar nog nooit zwanger geweest.

Nu weet ik hoe het komt: het ligt aan een bevruchtingsprobleem. Mijn IVF behandeling is voortijdig afgebroken omdat er geen bevruchting plaatsvond. Heel verdrietig en een zware klap, maar ik weet in ieder geval dat doorgaan met IUI voor mij zinloos was.

Ik zat heel erg te twijfelen om nog een half jaar door te gaan met IUI omdat ik de stap naar IVf nog niet aan durfde (eindstation komt in zicht). Maar ben blij dat ik het gedaan heb. Scheelt weer wat tijd en teleurstellingen...

Succes met je beslissing]

Liefs fee

Geplaatst

hey dames, dank voor de reacties,

silvino ben jij sil_vie?? Geeft moed je verhaal

daniella tnx

fee idd wat je zegt ik vind ivf/icsi ook eng vanwege dat eindstation..... Ergens hoop ik dat ivf veel meer slagingskansen heeft, zodat ik daar wat zekerder over ben iig tnx

xxx

Geplaatst

Ja dat ben ik, was weer eens tijd voor een verandering maar deze naam blijft langer staan :-)

Toch moet je het niet zien als een eind station, snap je angst wel hoor. Blijft een klote traject!

Geplaatst

hey silvino, ik herkende je uit je handtekening haha, tis allemaal idd een klote traject...

sommige vrouwen die ik ken zeggen wel eens, naja heeel erg als het niet gaat lukken, maar zonder kinderen word ik ook gelukkig... dat heb ik absoluut niet. Ik zie echt geen toekomst zonder kids..

iedere poging word enger vind ik.. en dat je maar 3 pogingen vergoed krijgt legt een enorme druk op mensen

liefs

Geplaatst

he hoopvol,

herkenbaar, ik vind het ook doodeng en moet niet denken aan een toekomst zonder kids. Afschuwelijk.

En mensen die dat soort opmerkingen maken hebben geen flauw idee wat wij moeten doorstaan!

liefs fee

Geplaatst

Hoopvol, je bent inderdaad zwanger geweest van iui, dus theoretisch gezien kan je 6e poging slagen en als jij/jullie nog echt hoop in iui hebben kijken of je nog door kan gaan.

Ik ben zelf ook paar x zwanger geweest van iui, Ilona geboren bij mn 1e poging en voor een brusje 1 ma en 2 x vmk, maar toch had ik bij de laatse 2 pogingen geen hoop meer in iui, ik geloofde er niet in, waardoor ik veel meer kans zag in ivf.

Maar dat was mijn gevoel tegenover de laatse iui's en daarna naar ivf.

Het aantal eitjes, ik had de laatse 4 x amper 1 eitje bij iui ook met ophogen van puregon, dus dat ik er 5 had ( ik spoot wel 300 e ) bij ivf was ik heel blij mee, was namelijk er bang voor te weinig.

Sommige vinden dat te weinig en willen ivf afbreken en andere vinden dat prima, is ook wederom een eigen gevoel.

Maar wat andere ook vertellen, sommige hebben 15 eitjes bij de punctie en uiteindelijk maar tp van 1 en geen cryo's, het zegt dus lang niet alles veel eitjes bij de punctie.

Heel veel sterkte bij deze iui en hopelijk is jullie 6e poging jullie poging!!!! xxx

Geplaatst

Iedereen heeft wel een eigen mening daarover ik kan dat gelukkig voortaan naast mij neerleggen en hanteer het motto:

leven en laten leven. Is ook een proces denk ik, bij mij wel, mijn huid is dikker geworden, ene oor erin andere eruit.

Ik probeer iig positief te zijn en met volle moed aan de IVF te beginnen!

Geplaatst

Ik denk dat het inderdaad een proces is. Ik kom net als jij vers uit mijn IUI behandelingen en vond het dood eng om aan IVF te beginnen omdat dit de laatste methode is die over blijft. Het afbreken van mijn eerste poging kwam als een enorme klap waardoor mijn angst is toegenomen, ik ben dus geen goed voorbeeld. Ik hoop dat ik naar mate de tijd vordert een dikkere huid krijg en beter met de angst om kan gaan. En voor iedereen is het verschillend, misschien ben jij niet zo'n angsthaast als ik en ga jij er heel anders mee om!

Liefs Fee

Geplaatst

leuk dat jullie zo mee denken...:)

ik heb ook echt geen dikke huid hoor, en wat betreft mn gevoel: ik weet dat t zou moeten kunnen, maar omdat ik nog maar 1 eileider heb, voelt t toch anders...

ivf is so final!! ik kan mezelf al helemaal druk maken met wat als dat niet lukt wat ga je dan doen..... op een kamertje wonen om zoveel mogelijk geld te sparen om het zelf te betalen?! of bij mn schoonouders inwonen om geld te sparen..... auto weg doen??

heel irritant van mezelf, maar ben nu eenmaal niet zon optimist,,..

zoals de wonderen zijn de wereld nog niet uit, daar geloof ik absoluut wel in, alleen niet bij mij...

ik kan ook denken, stel dat onverhoopt mn relatie stuk loopt, dan heb ik geen tijd meer voor een nieuwe man, en zou ik puur iemand willen voor kinderen, omdat ik vroeg in de overgang kom........

zo ff lekker klagen, lucht wel op..

silvino, ik vind t zo knap dat jullie nog steeds doorgaan....al die pijn damn!! hoe ga jij ermee om? heb je wel een wrijvingen tussen jou en je man?

fee, ik voel me net zoals jij, net zo bang... kan me niet voorstellen hoe een klap dat is als er niet eens een tp komt.....

ik zou t liefst meteen icsi willen puur om dit...;(

medusa, je pept me weer op :) tnx

xx

Geplaatst

Hier ook geen optimist hoor alhoewel ik bij onze eerste iui telkens zei volgende maand ben ik zw en vorig jaar bij de escape iui na de afgebroken IVF domper ontzettend blij omdat er een kans wad met iui, blij dankbaar. Trouwens bij de pogingen waar ik zw was kon ik er redelijk relaxed mee omgaan en ook wijn gedronken. Bij de andere iui's dn IVF pogingen gestresst en teveel gefocust. Heeft dat met de slagingsjans te maken, weet ik niet maar probeer nu ook relaxed te zijn.

Wrijvi gen zijn er zeker vooral net voor en maanden na een poging. Ik zie het ook niet als de laatste poging alhoewel ik er naar toe leef om te stoppen. Financieel is het geen probleem alleen lichamelijk wel. Probeer er blanco en rustig in te gaan en hopen op het beste!

Geplaatst

Sylvino, wal fijndat het voor jullie financieel geen probleem is. Dat neemt een klein beetje stress weg lijkt me...Ik zit net als hoopvol mijn hoofd nu al te breken hoe we in godsnaam een 4e poging gaan financieren.

Trouwens hoopvol....misschien een kleine geruststelling.... Ik was heel erg bang dat mijn angst/stress van invloed zou zijn op slaagkans. Mijn gynaecoloog zegt dat uit onderzoek blijkt dat er geen relatie is tussen stress en slaagkans en dat dat veel onderzocht is. Vrouwen in oorlogen of ander stressvolle situaties kunnen immers ook zwanger worden. De meningen zullen hier vast over verdeeld zijn, maar voor mij helpt het in ieder geval een stuk! Anders ga ik me ook nog zorgen maken over dat ik mijn eigen kansen verpest.

@hoopvol, ik herken erg in wat je zegt. Ik ben ook geen optimist en heb moeite met positief denken. Ik denk : het zal mij wel weer overkomen dat ik tot de 50% vrouwen hoor bij wie het niet lukt.....(ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel zware tegenslagen in mijn leven heb gehad, dat speelt vast ook mee) Kijk met enige afgunst naar de optimisten die dat heel anders kunnen zien.... Dus schaam je niet, je bent niet de enige angstige stresskip!

Liefs Fee

Geplaatst

hoi dames,

sylvino, idd fijn dat jullie financieel niet veel zorgen hebben, maar ik begrijp dat t lichamelijk flink belastend is.... zelfs kleine dingetjes als een weekendje weg plannen moet uitgepluist worden..

kan je er goed over praten met jou man? die van mij lijkt meer op een oester... meestal dicht dus;)

fee, betekend pcos ook vervroegde overgang?

en klinkt miss beetje stom, maar omdat bij jou t ei schilletje te dik was, heb ik wel goede hoop,.... omdat er nu tenminste een oorzaak is, word t nu bij jullie icsi? en waar doen jullie de behandelingen?

xx

Geplaatst

dat hoop ik toch niet! Wel toevallig eng dat je daar over begint, want ik zit iets te lezen over vervroegde overgang omdat ik iets in die richting denk te voelen (omdat ik maar drie eitjes had en geen bevruchting, puur eigen gevoel, gynaecoloog zegt dat dit niets hoeft te betekenen). Is dat een bekend iets bij PCOS vrouwen?

Wij gaan de volgende keer idd ICSI doen. Wij zitten bij het MCK in Leiderdorp.

liefs Fee

Geplaatst

hey fee ff snel vanuit mn mobiel, nee het is pof wat vroege overgang is, ik haal pcos en pof door elkaar.... Heb je je bloed wel eens op fsh of amh waarde moeten testen?bij het fsh topic weten ze meer, niet meteen zorgen maken hoor,mijn fout

liefs

Geplaatst

Oef. Gelukkig maar, weer een zorgje minder. Ik heb mck gevraagd of ze mijn amh en fsh waarden willen testen. Binnenkort bloed prikken. Ben benieuwd of mijn voorgevoel klopt of dat ik gewoon een stomme angsthaas ben.

Liefs Fee

Geplaatst

ja laat m t me weten fee,

bij mij hebben ze 16 maanden geleden de fsh 1 keer getest, maar ik lees nu dat dat heel erg kan schommelen....vreemd dat ze tbij die ene keer laten dan he? toen was ik nog net 20, nu 22....wie weet wat er verandert is.... stom ziekenhuis bah

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden