Jump to content

Wachttijden VU Amsterdam

Recommended Posts

Posted

Hoi lieve lotgenoten,

Weet iemand wat de wachttijd is bij het VU in Amsterdam (jaaa....ik ben nog steeds met mijn onderzoek bezig pfff)?

Hoe lang duurt het voor je op intake kunt en hoeveel tijd zit er tussen de eerste intake en de behandeling?

Liefs Fee

Posted

Ik had geen wachttijd.

Het ligt eraan hoeveel onderzoeken je moet doen, bij mij is alles overnieuw gedaan omdat ze het Amc niet verdtrouwde.

Natuurlijk ging er wat tijd over heen je moet de onderzoeken doe je word besproken en dat is niet in 1 week geregelt.

Succes.

Posted

Ja ik belde en binnen 2 weken zat ik daar.

Je moet niet denken dat je een twee drie alles geregeld is, wat heel be;angrijk is dat je je oude dossier van het andere ziekenhuis meeneemt, zonder dit gaat het veel langer duren.

Mijn dossier , bleek 1 aviertje te wezen het Amc heeft alles gewist en alleen wat hun belangrijk vonden een notitie van gemaakt.

Daarom moest ook alles overnieuw.

Dus vraag je dossier op, ik denk dat het beter en sneller is als je dit via je huisarts doet, en met je dossier in handen ga je na het Vu.

Posted

Hi fee, wij konden direct door, maar dat is inmiddels 2,5 jaar geleden. Tussen eerste gesprek en diagnose icsi lag een maand. Daarna konden we direct door, maar hebben we zelf gekozen 3 maanden te wachten ivm vakantie en werk (zakenreizen). wat heel fijn is aan het vu, vonden wij, is het complete aparte gebouw. Geen dikke buiken dus, nadat je de diagnose IVF/icsi hebt gekregen. Iedereen is heel kundig, weten ook altijd de ins en outs van je status. Wij werden helaas doorverwezen ivm tese, maar vonden dat vanwege het zh erg jammer.

Posted

Ja dat vind ik ook , het is zeldzaam dat je kleinekindje treft of dikke buiken , lekker koffieaparaat met van alles jammie!

Je mag er bloeprikken tusen 8 en tien , na 2 uur in de middag word je kerig gebeld, ik ben er super blij mee.

Posted

Hoi Fee,

Helaas heb ik nu deze maand moeten overslaan ivm met de drukte in het IVF-Centrum van het VU.

Gelukkig mag ik volgende maand dan wel zeker, weet dus niet hoe het met de wachtijd zit, maar weet wel dat ik

nu erg teleurgesteld ben omdat ik een maand moet over slaan met nog maar 1 cryo die het mischien ook niet haalt.

Succes in ieder geval!!

Liefs Saba

Posted

@Fren, fijn dat je in ieder geval geen dikke buiken tegenkomt! In het OLVG zaten we naast Verloskunde, lekker confronterend...alleen maar dikke buiken. Nu in het mck ook geen dikke buiken. Ik zie op de site van de nvog dat de slaagkansen van VU erg goed zijn. Ik kom notabene uit Amsterdam....

@Saba, ja lijkt me heel vervelend als je dan een maand moet wachten, terwijl je zo graag door wil. Krijg je dan geen voorrang op nieuwe mensen als je al bezig bent?

@zomerzotheid, vervelend zoveel ellende bij amc, fijn dat je je bij vumc beter voelt.

Liefs fee

Posted

Fee en Saba, het is bij de meeste ziekenhuizen zo dat ze maar een max aantal patienten/behandelingen per maand kunnen aannemen. Je mag dan niet starten, maar krijgt wel de garantie dat je de maand erna mag starten. Dat is in Nijmegen ook zo.

Posted

fren, dat klinkt ook wel logisch....En het feit dat er veel mensen graag bij een bepaald ziekenhuis hun IVF willen zoen zegt ook wel iets natuurlijk. Nijmegen schijnt ook een hele goede te zijn. Maastricht heeft enorme wachttijden heb ik gelezen. Tja, ik ben de mck 'fabriek' gewend, daar zijn helemaal geen wachttijden, ook niet tussen behandelingen door. Ik rolde zo van IUI nummer 6 in een IVF behandeling (zonder rustpauze) en mag nu meteen weer beginnen (wel de verplichte rustpauze ivm hormonen natuurlijk). Dat vond ik juist zo fijn! Ik dacht dan heb ik in ieder geval niet de stress van nog meer wachten er bij. Vruchtbaarheidsbehandelingen doen al zo'n groot beroep op je geduld (alleen de "de wachtweken" al). Maar ik ben bang dat mijn ongeduld mij in de vingers heeft gesneden met deze keuze. Ik hoop niet dat ik nu mensen op de tenen trap die wel heel tevreden zijn over mck. Het is mijn persoonlijke ervaring en dat zegt niets over de feitelijke kwaliteit van mck.

Liefs Fee

Posted

Mijn ervaring is juist dat tijd tussen behandelingen er voor zogt dat je de hormonen beter kunt verdragen. In veel zh, waaronder het vu, moet je een maand overslaan voor je doormag mede om je lichaam rust te geven

Posted

Ja daar kan ik me iets bij voorstellen...UMCU staat ook bovenaan de lijst van goede ivf ziekenhuizen....

Posted

Hoi Fee,

Ook ik ben zwanger geworden via een 1e ICSI behandeling in het VU.

Zoals de meeste meiden al hebben aangegeven, is dit een erg kundig IVF-centrum. Wij hadden geen wachttijd, na het invullen van het intakeformulier hadden wij binnen 4 weken ons intakegesprek. Al met al ben ik 2 maanden (wij hadden erg veel onderzoeken i.v.m. de zaadbalkanker historie van mijn man) na de intake met de behandeling begonnen.

Zeker een aanrader, de gynaecologen en verpleegkundigen zijn er super!!

Succes meis, op een mooie zwangerschap!

Posted

Fee, ik weet niet hoe ze de selectie maken van wie er afvallen in een maand dat het druk is.

Maar baal er zo van, heb deze 1ste ICSI behandelingen alleen maar teleurstellingen gehad,

er waren van de 16 eitjes maar 7 bevrucht, waarvan er maar 3 goed doorgedeeld wareb (1ste teleurstelling)en uiteindelijk

1 tp van een 8 cellige embryo, (die was wel ingenesteld, had positieve testen, helaas hcg te laag dus toch ongi geworden)(2e teleurstelling) gelukkig ook nog 1 cryo.

Nu weer ongi geworden en mag ik niet voor mijn enige cryo, dus weer wachten, weer een teleurstelling, hoeveel komen er nog.......????

Nu weet ik dat dat niks te maken heeft met het VU,want zijn ook erg tevreden over het VU, maar baal gewoon zo, alles wat nu al tegen zit, kan namelijk niet veel meer verdragen denk,en dit is pas behandeling 1 pffffffff.

Voor jou is het ook een hele grote teleurstelling geweest,niet 1 bevruchting, en je eerste poging is al voorbij, jammer dat ze niet gelijk gekozen hebben voor ICSI. Maar dat is natuurlijk achteraf,ze weten natuurlijk dat het met IVF niet zou lukken, maar dat weten ze nu dus wel.

Waarom wil je graag overstappen???? Ben je er al uit wat het gaat worden??? We zijn in ieder geval wel super tevreden over het VU.

Liefs saba

Posted

@Saba, mij is wel eens uitgelegd da ze bijv in de zomer minder patienten aannemen ivm vakanties, en wellicht zijn er veel doorgeschoven, of waren er gewoon veel aanmeldingen. Het gaat volgens mij op volgorde van aanmelding 's morgens als je ongi bent geworden. Maa r balen blijft het. Ook de positieve testen met een te laag hcg herken ik: had ik bij onze eerste icsi, op oudjaarsdag nota bene. Helemaal een domper. Het blijft een rot-traject en je moet je wapenen tegen de teleurstellingen, hoe moeilijk dat ook is... Maar heb vertrouwen in je cryo en gebruik deze extra maand om op te laden en weer lekker positief te worden. Je weet nooit waar het goed voor is!

Posted

Fren, dank je wel. Vind het best moeilijk om positief te denken,aangezien alle teleurstellingen nu al.

En heb een kant van mij gezien die ik niet eens kon,met veel huilen enz. Maar ja blijf hoop houden!!

Nu baal ik nog meer, ik dacht joepie nog voor de tijd dat je je kan aanmelden voor diezelfde dag, maar dan ben je wel als laatste,

had ik me beter later op de dag of de volgende dag kunnen aanmelden....... ma ja dat is achteraf.

1 voordeel denk, deze maand moet ik wachten en dat zal vast de volgende keren niet meer gebeuren, aangezien er veel dames zijn die ook een keer aan de beurt moeten zijn lijkt mij. En gelukkig is mijn cyclus maar rond de 25 dgn, en zit nu alweer op dag 2 dus.

Had ik nog een vraagje voor je Fren, jij heb dus ook meegemaakt dat je hcg te laag was, betekent dat dus dat je eigenlijk wel zwanger bent geweest???? En hoe kan dat eigenlijk fout gaan???? Is de embryo achteraf toch niet goed geweest???? Ben zo bang dat het door mijn lichaam komt,en het nooit kan lukken, heb namelijk als ik ongi ben (sorry voor de details) erge last van veel slijm met bloed, t is nooit alleen bloed zegmaar, dus nu ben ik bang dat mijn bloed te dik is ofzo???? en het maakt me zo onzeker.

(Sorry Fee, dit was jou topic ;-))

Liefs Saba

Posted

Saba, in het radboud in Nijmegen, waar wij uiteindelijk terecht zijn gekomen, zeiden ze dat ik inderdaad wel zwanger geweest ben, maa dat het een heel vroege miskraam was. Wat de oorzaak was, geen idee. Kan van alles geweest zijn, geen goede innesteling, embryo toch net niet oed genoeg, of wellicht verkeerde delg. Of heel simpel dat het gestopt is met delen.Moet je je nu ook nog niet heel druk over maken. En kijk naar mij: 2e poging en ik ben zwanger, nu 15 weken.

En als je nu zo bedroefd en teleurgesteld bent, is het naar mijn mening goed dat je een maantje rust hebt gekregen, of dat nu vrijwillig was of niet ;-) verwen jezelf de komende tijd lekker, zorg da je helemaal in oede doen bent voordat je aan de cryo begint, ik ben er nl van overtuigd dat dat erg helpt.

Posted

Oke zoiets dacht ik ook al, want anders maak je geen hcg waarde aan, dat zeiden ze bij mij ook.

Super balen, maar heb daardoor wel meer hoop gekregen, omdat er toch een innesteling geweest is (beter zo dan dat er helemaal niets gebeurd) maar wel super balen als je positief getest heb!!

Super, en gefeliciteerd!!!! Nu heb ik nog meer hoop ;-) Geniet lekker van je zwangerschap!!! Gelukkig is bij jou alles goed gekomen, wat lijkt me dat een fijn idee, na een achtbaan van hoop en teleurstellingen!!!

Hoop snel mee te schrijven in de uitgerekend topic, zal denk niet meer meeschrijven bij het wachtbankje, lees teveel dingen waarbij ik mezelf ga vergelijken, en eigenlijk weet ik al teveel dingen, cryo's die niet goed ontdooien ect. Daardoor maak ik mezelf ook bang, het ergste is dat ik juist de slechte dingen onthou maar de positieve vergeet.

Moet wel zeggen dat ik niet een dag heb overgeslagen om hier te kijken, t is ook fijn om dingen met andere te delen, juist omdat iedereen hier weet hoe je je voelt en je omgeving je vaak niet begrijpt.

Liefs saba

Posted

Loop ook bij het VU en ben erg te spreken over alles eigenlijk. Niet te maken gehad met wachttijden (op 1x een cryo-poging moeten overslaan, net als Saba, maar daar hadden ze van te voren al over verteld, dat dat kon gebeuren ivm drukte die maand). Voor de rest: inderdaad fijn, een apart gebouw en heel aardige artsen en verpleegkundigen. Ze bellen altijd stip op tijd terug, komen de afspraken na, zijn op de hoogte van jouw specificaties.

En, last but not least, de IVF kliniek van het VU is gewoon een van de beste van het land. Zie: cijfers per kliniek (2009)

Er lopen continue onderzoeken naar manieren om de innesteling te stimuleren, overstimulatie tegen te gaan, vroege miskramen terug te dringen etc etc.

Ik ben fan ;-)

Roos, ongelooflijk dat het AMC jouw dossier heeft vernietigd... alles op 1 A4?! Een vriendin van mij liep ook bij het AMC en bij haar hebben ze ook behoorlijk steken laten vallen.

Saba, ik moet deze maand ook overslaan (de verplichte rustmaand na een ICSI-poging) en ga volgende maand ook door met een cryo-poging. Succes alvast! Wanneer vindt jouw cryo tp ongeveer plaats? Die van mij waarschijnlijk rond eind sept.

Posted

Mariek, zit nu op cd 3, en heb meestal een cyclus van 25 dagen dus over ongeveer 22 dagen kan ik me weer aanmelden, denk dat mijn tp pas half Oktober wordt :-(

Hopelijk gaat ook alles goed komen met mijn enige cryo, anders wordt het waarschijnlijk weer de pil en spuiten, en zijn we weer 2mnd verder pfffff

Zie dat jij er nog 7 heb liggen, super. Hoop voor je dat er 1 blijft zitten, heel veel succes, en wie weet kom ik je tegen in het VU.

Liefs saba

Posted

Ja Mariek was ook best heftig , ik denk dat ze dat hebben gedaan omdat me punctie was mislukt, een leerling heeft me aangerpikt samen met een hoofdgynocoloog, toen ze na 10 minuten prikken nog geen vloeistoef in het spuitje hadden ben ik afgevoerd....

Met asl excuse u bent te dik het is je eigen schuld.

Heb 6 weken lang gebloed, ben dagelijk opgebeld hoe het met me ging , wat ik toen dacht dat het normaal was... heb terug moeten komen voor controle afspraken en later kwam ik er [as eigenlijk achter dat het meisje zulke fouten had gemaakt ze heeft me overal geprikt behalve niet me eierstok.

Bij het evaluatie gesprek zijn we zo weggestuurd, want ja ik was veelste dik 85 killo dat was ik al 2 jaar dat ik daar liep.. en als ik 10 kilo afviel wilde ze me nog wel een keertje helpen.

Gelijk het vu gebeld, mocht gelijk komen , en daar ben ik geopereerd aan een eierstok met verkeerde cellen die het Amc had laten zitten omdat ik dat zelf had geeist...

Nou ik zweer het je, ik wist het niet nog nooit van gehoord.

Ik kan nog wel even doorgaan.

Posted

het VU is echt heel goed. Wij hebben geen wachtlijst gehad. Maar moet wel zeggen dat er bij onze bahndelingen 1 minpuntje is geweest.

De 3e icsi is meteen na de 2e gedaan. En daar waren dus geen eicellen in de 3 folikels. Bij de eerste folikelmeting was het bms 5. En die was verder niet opgebouwd. Ik vind dus jammer dat ze vanuit die wijsheid niet hebben gehandeld en gezegd we stoppen.

Maar daar tegenover staat wel dat er altijd maar 3 folikels waren bij mij.. Waar meestal 2 eicellen uit kwamen. En 1 maar goed was om terug te plaatsen.

Nu echo gehad in het vu om te kijken wat de eierstokken nog doen. Die doen dus helemaal niets meer. Vanwege de endometriose blijf ik in het vu. Maar ben klaar met de behandelingen icsi.

Succes met je keus. Maar ze zijn echt heel lief en erg duidelijk bij het vu.

Posted

jee, wat een een nare verhalen allemaal...... @Rubster...hoe bedoel je dat je eierstokken helemaal niets meer doen?

ik heb net mn 1e ivf ook maar 4 follikels en 3 eitjes gehad (geen bevruchting), maar hoop toch echt dat dat er de volgende keer iets meer zullen zijn....

Posted

Fee, ik heb endometriose en ben bijna 38 jaar. Er is geen activiteit in de eierstokken. Dus geen eicellen/folikels meer. Ben dus al in de overgang. Beginnend stadium.

Wat balen zeg 3 eicellen en helemaal geen bevruchting. Welke meds spuit je dan? Kort of lang protocol. Ik spoot op een gegeven moment 300 IE gonal F.