Ga naar inhoud

Wachttijden VU Amsterdam

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jee, wat erg voor je! Dat lijkt me heel zwaar om mee te dealen! Ik leef met je mee.

Ik heb voor de zekerheid om een amh en fsh test gevraagd, tja.... je weet maar nooit.

Maar goed, ik probeer positief te blijven, misschien ligt het wel aan de eischil en is er niets aan de hand!

Heel hard bidden....

liefs fee

Geplaatst

ps. dank voor al jullie reacties op dit topic! Ik zat heel erg te twijfelen tussen VU en Gent. Het wordt waarschijnlijk Gent omdat ik naar België wil. Als ik voor behandeling in Nederland had gekozen was ik zeker naar het VU gegaan! Super goeie resultaten en te zien aan jullie enthousiaste reacties ook een hele fijne plek!!

liefs Fee

Geplaatst

Hoi melis, wat lief dat je nog naar me vraagt ;-) Het gaat goed,heb zin in de volgende tp/poging! Hoop dat de cryo het red! Over ong2 wkn kan ik me weer aanmelden,dit keer zijn we zeker aan de beurt aangezien ik deze maand moest wachten.Baalde er alweer super van,WEER een maand voorbij maar ja t is niet anders!Hoe gaat het met jou,je zal vast een mooie buik hebben!!Liefs saba

Geplaatst

Tuurlijk, ik ben je echt niet vergeten hoor! Fijn om te horen dat alles goed met je gaat.Ik kan me heel goed voorstellen dat een maand wachten het laatst is wat je wil, maar misschien ergens ook wel goed om de teleursteling vande 1e tp een plekje te geven en om je lichaam medicijn-vrij te krijgen. Spannend, de tp van je enige cryo. Ga voor je duimen dat ook deze zich mooi innesteld en vooral lekker blijft plakken.Met ons gaat alles goed, ben inmiddels 14 weken zwanger. Een emotionele rollercoaster, want ik huil echt om alles en niks. Kan soms nog maar amper geloven dat ik echt zwanger ben. De echo's worden nu ook minder vaak gemaakt en omdat ik de baby nog niet voel ben ik soms onzeker. Maar... 15 september hebben we de geslachtsbepaling bij dr. Papa in Amsterdam. Mijn gevoel zegt een jongen, maar Bart denk een meisje. Wat het ook is, ik ga het met alle liefde op de wereld zetten!!Hou je me op de hoogte hoe het met je gaat?Liefs Melis

Geplaatst

He Saba,

Dan gaan we ongeveer gelijk op met de cryo tps! Ik kan me als het goed is rond de 15e weer aanmelden. Jij bent deze maand zeker aan de beurt, ik moet het dan nog horen... kan zijn dat wij deze maand moeten overslaan. Hoop het niet!

Kom je ook op het wachtbankje oktober zitten en daar gezellig meekletsen?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ow Melis,spannend nog maar een paar daagjes en je weet wat het wordt!! Ben benieuwd wie er nou gelijk heeft.....

Ja baalde er heel erg van en wilde het liefst gelijk al door, ik vind elke maand is er weer een minder dat ik een kans heb om zwanger te worden, en geloof er toch niet meer in om op de natuurlijke manier zwanger te worden, alhoewel we daar ook ons best nog voor doen :-) ma ja die droom heb ik al laten varen.

Tuurlijk laat ik weten hoe het met me gaat, en lees ook af en toe mee in jou topic hoe het met jou gaat, en dat ga ik zeker de 15e doen, ik ben ook wel een btje nieuwsgierig ;-) Succes iig!!!!

Mariek, ja dan gaan we inderdaad een btje gelijk op, ik denk alleen dat jij een aantal dagen eerder bent, ik verwacht mijn menstruatie op 20e pas, tenminste dat is ruim gerekent. Het is weer afwachten, ik ben deze maand GELUKKIG wel aan de beurt, ik vond dat maandje extra wachten maar niks, aangezien ik maar 1 cryo heb.

Als die mislukt (ma ja positief blijven) dan ben ik weer een extra maand kwijt en dan zkr weer aan de pil en spuiten pffff zijn we weer 2 mnd verder.

Dus ga heel erg hard duimen en hopen dat me cryo lekker blijft plakken en goed ontdooit.

Ik weet nog niet of ik bij wachtbankje ga mee schrijven, maar wel in de uitgerekent topic, en hopelijk dat we daar samen stranden!!! ;-)

Ik heb zelf nog een topic bij "even wat vertellen'' en dan starten met IVF.

Daar zet ik dan wel een berichtje neer,en daar kan jij ook eventueel wat schrijven als je dat wilt.

Ik lees zoveel dingen, en eigenlijk weet ik al teveel dingen, wat er allemaal mis kan gaan enz

en het vervelende is dat je die juist onthoud, terwijl er ook zoveel mooie dingen gebeuren (kijk naar melis) ben echt super blij voor hun!!!

Heb Melis gezien in het VU, en bij haar is het heel erg goed afgelopen, echt positief om aan vast te houden HET KAN ECHT!!!!

Ik kan niet wachten tot de ik de volgende tp weer heb, weer een kans om zwanger te worden.

Spreek jullie weer, dus Melis, in de topic die ik hierboven genoemd heb plaats ik wel berichtjes over hoe het gaat.

Succes de 15e!!

Liefs Saba

Geplaatst

Saba, fijn om te lezen dat je deze maand weer mag beginnen.

Ik zal hier voortaan niet meer voor jou schrijven, kom wel ff spieken bij 'even wat vertellen'.

Fijn weekend meid!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi dames :icon_smile:

ik wist niet waar ik dit vraag kan stellen, misschien weet iemand van jullie: wanneer krijg je rekening van VUMC Amsterdam? ik had IVF in juni dit jaar(helaas niet zwanger) maar nog geen rekening voor de behandeling ontvangen.. steeds als ik bel ze zeggen het komt...

weet iemand?

dank :icon_flower:

Geplaatst

Jij belt er achteraan dus? :) Wij ook nix gehad, 4e poging (vrij recent, de enige cryo ronde gehad). Maar wij hoopten stiekem dat het niet meer kwam!

Na de verse tp van poging 4 ook geen rekening gehad. Wij denken dat ze wachten tot na de eventuele cryo('s).

We gaan het meemaken!

• 1 jaar later...
Geplaatst

Goedemorgen,

In september heb ik een IVF behandeling gehad in de VU. De maand daarna had ik een verplichte rust maand. In november moest ik een maand overslaan ivm de drukte. In december ging ik op vakantie dus toen kon er ook geen terugplaatsing van een cryo plaatsvinden . In januari kreeg ik te horen dat het mogelijk wederom te druk was maar moest ik wel een pregnyl prik nemen. Op de dag zelf zou ik dan te horen krijgen of het lab wel of geen tijd zou hebben om een cryo te ontdooien. Dat was gelukkig wel zo maar helaas uitgelopen op niets. Deze maand moet ik ivm de drukte weer een maand overslaan. Hebben jullie die ervaring ook? Dat je in pricipe om de maand maar geholpen wordt? En dat, als het er dan naar uitziet dat je geholpen wordt, dat je dan alsnog tot op het laatse moment nog niet zeker bent of het ook daadwerkelijk doorgaat?

Groetjes Okkie

Geplaatst

Hoi Okkie,

Ik heb 21 januari een intake gehad voor een cryobehandeling. Er is mij direct verteld dat het goed mogelijk is dat ze je niet kunnen helpen als je je aanmeld ivm drukte. Er is aangegeven dat dit 1 maximaal 2 maanden achter elkaar kan gebeuren. Ik verwacht nu volgende week mijn menstruatie en mag me dan aanmelden. Ik zal je dan laten weten of ik daadwerkelijk mag komen of niet.

Succes!

Groetjes,

Melis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden