Ga naar inhoud

ICSI UZ Gent

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve lotgenoten,

Ik ben eindelijk uitgenodigd voor een intake gesprek in Gent met mevrouw de Sutter.

15 november heb ik de intake.

Ik vraag me af wanneer je dan kunt beginnen met de daadwerkelijke ICSI behandeling?Bij het MCK, de kliniek waar ik nu zit mag ik over drie weken beginnen met de tweede poging (ICSI). Ik heb echter een beter gevoel bij Gent (kundiger, betere resultaten, enz).

Toch zie ik er heel erg tegen op om zo lang te moeten wachten. Doordat mijn eerste poging zo snel is afgebroken wil ik graag zo snel mogelijk weer beginnen. Misschien kunnen we pas in december of januari starten in Gent.

Zal ik mijn tweede poging nog in het mck doen en daarna (als dat nodig is) naar Gent overstappen of wachten en meteen naar Gent gaan?

Wat zouden jullie doen?

Liefs Fee

Geplaatst

Fee moeilijke beslissing.

Als je bij Gent een beter gevoel hebt zou ik zelf persoonlijk niet de 2e Icsi doen bij MCK. Zou zonde zijn om een vergoede poging "weg te gooien" en je achteraf schuldig te voelen als het mislukt.

Ik heb zelf al mijn behandelingen in Gent gehad en ook Prof de Sutter gehad. Helemaal tevreden over. Zou idd wel jammer zijn als je langer met starten moet wachten, maar wie weet wil ze nog wel aanvullend onderzoek doen bij jullie voor er geadviseerd wordt om te starten.

Succes met het maken van jullie keuze!!!

Geplaatst

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over Gent en prof de Sutter!

Heb jij direct voor Gent gekozen of pas in een later stadium?

Liefs fee

Geplaatst

Wij zijn direct naar Gent doorverwezen, ons ziekenhuis werkt er veel mee en het ligt bij ons in de buurt. Het is "maar" 50 min rijden.

Geplaatst

Net intake gehad wat een fijn gesprek hebben we gehad. Punctie doen ze onder rouge. Tese zaad wat in nijmegwn ligt dat is net zo goed als vers.(nijmegen zei dat ook al maar bevestiging is fijn) ze gaf het advies om een baarmoederonderzoek te doen en bloedonderzoek. En dan icsi. Echo gewoon in almere. En alles doorspelen aan hun. Ze gelooft echt dat we nog een kans maken. nu nog düsseldorf maar mijn gevoel zegt niet doen. Maar wil wel intake brussel. Volgende week donderdag is die. Ik kan dezelfde hormonen gebruiken en korte protocol. Erg spannend weer. Nog nadenken of we dinsdag naar düsseldorf gaan.

Geplaatst

Hoi Raba. Wat fijn voor je! Lijkt me een heerlijk gevoel om er zoveel vertrouwen in te hebben!

Hoe voel je je nu precies over DD?

@sandra, heb jij nog tips waar ik op moet letten qua ziekenfonds/extra kosten alvorens ik naar Gent over stap?

Liefs Fee

Geplaatst

Fee wij moesten voor elke behandeling schriftelijk toestemming vragen. Wij zijn verzekerd bij CZ.

Wij betaalden vaak zelf de rekeningen vooraf als deze niet direct gedeclareerd werden en hadden het dan snel weer terug van CZ.

Je moet voor elke punctie wel een bedrag voorschieten alvorens je naar de afdeling gaat, weet het bedrag niet meer maar je kunt een prijslijst vinden op de site van Gent zelf. Daar halen ze dan bedragen van de punctie, labo kosten en meds vanaf. Wat daarvan over is wordt teruggestort op je rekening, dat kan echter wel even duren. De afschrifen van de rekeningen kan je dan weer indienen bij de verzekering en dat krijg je dan terug.

Het kan zijn dat het al weer veranderd is hoor deze hele proceduren. Wij hebben in de behandeljaren ook verschillende manieren gehad van betalen en declareren. Verstandig is het wel om contact op te nemen met je verzekering en te vragen welke stappen je van te voren moet nemen. Het is heel vervelend als je achteraf alles moet gaan uitleggen midden in je behandeling. Dat is niet goed voor je gemoedstoestand.

Geplaatst

Hoi Raba, Witje en Fee,

Ik ben ook aan het nadenken over behandeling in Gent of Dusseldorf. Weten jullie de verschillen tussen deze twee? Wij zijn in Nederland uitbehandeld en hebben deze week een goed gesprek gehad met Prof de Sutter. Zij willen wel nog verder gaan met IVF. Wij hebben nog nooit een intake in DD gehad maar ik weet dat in geval van POF/low responders ook veel mensen naar DD gaan. Weten jullie of het uitmaakt? Wij gaan waarschijnlijk de behandeling in Gent starten, daar hebben we wel een goed gevoel over. We zijn al dolblij met een nieuwe behandelmogelijkheid.

Heb jij al besloten Raba?

Ik ga vandaag alles uitzoeken hoe Zilveren Kruis de vergoeding regelt.

Succes allemaal

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ga de 29ste septemper naar Gent voor een adviesgesprek..weet nog niet bij welke arts. ALs we er iets mee gaan doen is het poging 4..dus verwacht ik niets van de verzekering.

Geplaatst

Spannend Spaatje, ik hoop dat het een goed gesprek wordt. Ik was zelf tevreden over het gesprek, de arts nam echt de tijd. Hou je ons op de hoogte? Succes!

Geplaatst

Ik hoor voornamelijk veel over DD en Gent. Ik zou als ik jou was ook een gesprek in DD regelen bij professor scholtes, dan heb je een referentiekader en kun je vergelijken....

Ik heb 15 november pas een intake in Gent....pfff duurt nog zo lang voor mijn gevoel!

@sandra, CZ vergoed alles heb ik begrepen vw speciale regeling met buitenland. Agis doet dat niet. Weet jij hoeveel de maximale vergoeding is? Als ik nu naar CZ wil overstappen, trappen ze daar niet in denk ik...

Liefs Fee

Geplaatst

Toch besloten om de intake in dd door te laten gaan. Hij staat toch al kunnen we net zo goed gaan. Dus we zullen zien dinsdag en donderdag brussel

Geplaatst

Hoi Raba,

Ja dat zou ik ook doen als ik jou was, dan kun je vergelijken.

Het grootste verschil is dat Gent bij het Universiteitsziekenhuis hoort en DD is een privé kliniek.

Bij DD zul je er dus rekening mee moeten houden dat je wellicht ook te maken krijgt met een commercieel aspect/belang.

Ik hoor/lees bijvoorbeeld dat dr Scholtes erg veel tijd neemt voor de Intake, maar dat er daarna veel minder tijd voor je is.

Aan de andere kant zijn daar geen wachttijden, ook niet tussen de behandelingen.

Qua kosten is België een stuk duurder dan DD, het scheelt geloof ik wel E 1000 per behandeling (in Gent E 3500 per ivf en in DD E 2300...zoiets..).

Moeilijk he zo'n keuze?

@Sandra, ja dank je wel ik ga CZ eens bellen!

liefs Fee

Geplaatst

Hoi Fee,

Lukt het met alles uitzoeken? Best veel gedoe he. Ik ben nu bezig toestemming te krijgen van het Zilveren kruis voor behandeling in Gent. Ik weet ook niet of ze alles vergoeden, ben benieuwd. Ik zou ook wel willen overstappen naar CZ als zij alles vergoeden maar dat kan dan pas in januari toch? (ALS het al kan).

Ik heb zelf gekozen voor behandeling in Gent. Wij hadden daar al een second opinion/intake gehad tijdens onze behandeling in Nederland. Ik wist niet van tevoren dat DD zoveel goedkoper was. Maargoed, voorlopig wordt het nog vergoed hoop ik.

Succes met uitzoeken!

Geplaatst

Ja, ontzettend ingewikkeld allemaal! Ik wou dat ik een checklist had wat ik nou precies moet regelen en waar ik op moet letten. Ik ga morgen CZ bellen of ik mag overstappen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ze dat niet zullen doen omdat ze immers dan zeker weten dat ik ze veel geld ga kosten....

Ik zit nu bij Agis. Ik weet helemaal niet of agis uberhaupt wel een goede verzekering is om bij te zitten als je ivf doet.

Ik dacht dat alle ziekenfondsen dezelfde vergoedingen hadden voor ivf.

Liefs Fee

Geplaatst

Fee Moeilijk he al die beslissingen. Veel succes. Ik dacht ook dat. Ivf bij elke verzekering hetzelfde is. Kan je ook niet agis bellen?

Straks naar düsseldorf ben benieuwd wat ze zeggen.

Geplaatst

Fee CZ mag je niet weigeren. Ivf zit in het basispakket en daar mogen ze mensen niet voor weigeren. Hooguit voor aanvullende pakketten maar daar zit het niet in. Zij gaan gewoon verder met de vergoedingen. Dus als je al een poging gehad hebt dan heb je er nog 2 te goed.

Succes!!

Het ligt er volgens mij ook aan hoe het ziekenhuis bij de verzekeraar declareerd. Als dat niet onder het mom van ivf is lijkt het of er meer vergoed wordt, terwijl het onder een andere code is gedeclareerd en niet onder vruchtbaarheidsbehandeling. Bv bij onderzoeken of zo, die gaan dan niet van je max vergoedbare naar Ned maatstaven af.

Geplaatst

Ja wat een papierwerk allemaal he. Ik hoop dat je kunt overstappen, Fee.

Spaatje, wat goed dat je zelfs op advies van het Zilveren Kruis gaat. Ik heb nu een paar keer contact gehad met het ZK maar de telefonistes kunnen mij niet verder helpen, hoewel ze aardig zijn. Ik heb nu per email om toestemming gevraagd (met een getekend formulier door een arts in Gent) bij ccb@achmea.nl. Hier worden als het goed is de aanvragen voor het buitenland verwerkt. Weet jij of er ook een verwijzing moet worden gestuurd, Spaatje? Of heb je nog geen papieren hoeven sturen naar ZK?

Succes allemaal, samen komen we er wel uit toch!

Geplaatst

Trouwens, misschien weten jullie dit allang, maar ik hoorde van een assistent in Gent dat in Belgie de medicijnen 30 % goedkoper zijn. Ik neem aan dat dit vooral voor de mensen interessant is die de behandeling zelf betalen (tenminste, ik neem aan dat de medicijnen bij de vergoede behandeling horen?)

Raba, veel succes in DD!

Geplaatst

De intake hebben we gehad. Ik had geen goed gevoel erbij.

Hij vond dat ik weinig eitjes de 3 pogingen heb geproduceerd. En vermoed dat mijn amh waarde laag is. En dat zou in houden dat we moeten opschieten. Zegt hij.

Gent en nijmegen vinden wel dat ik genoeg eitjes produceer. Terwijl ik ook het weinig vind wat ik geproduceerd heb.

Had me voorgenomen om geen bloed onderzoek te laten doen maar door zijn verhaal heb ik het maar wel laten doen.

Ben wel benieuwd wat er uit komt.

Mijn vriendin heeft vorig jaar ook een intake in dusseldorf gehad en die kreeg hetzelfde te horen.

Terwijl dat de andere ziekenhuizen ook zeiden dat het goed was.

Dit geeft me gemengd gevoelens.

Ik vond ook niet dat we persoonlijk werden behandeld voelde me een nummer.

Zag er wel allemaal heel professioneel uit. Maar werden een half uur laten binnen geroepen.

Terwijl dat er geen patient te wachten zat.

Vind het ook erg jammer dat we de amh waarde pas 20-9 krijgen te horen.

En hierna zal pas het stappenplan worden gemaakt en de kosten berekend.

En dat je de rekening krijgt toegestuurd. Hoeveel zou dat zijn?

Ik heb ook zo'n idee dat hij in een dikke vette audi rijd en meer om geld geeft dat de patient.

Maar ik kan het helemaal mis hebben.

Sorry voor de negativiteit. Maar moest het even kwijt.

Morgen laatst intake in Brussel dus dan kunnen we goed vergelijken.

Geplaatst

Vandaag intake brussel gehad. hij zag het wel zitten met ons. Maar vond ook dat onze 1ste poging de beste was. Hij wijd het aan mijn eicellen i.c.m het tese zaad. Die was de eerste keer vers. Recent onderzoek heeft aangetoond dat vers zaad toch beter is. Dus hij raadde aan om het opnieuw te laten doen. Alleen word het d.m.v een naald een prikje in de bal gegeven wat veel minder ingrijpend is voor de man. Dus daar zijn we blij mee. Mochten ze toch niks vinden dan doen ze als nog de tese. Hij wilde de ballen zien en aangezien die het goede volume hebben durft die het wel aan. We krijgen andere medicatie. Het eerste hormoon prik je op dag 2 en dan t/m dag 7 hoef je niet meer te prikken. Dit is een nieuwe medicatie en werkt 7 dagen. Hierna hoef ik met een beetje geluk nog maar 3 dagen te spuiten. Als ik genoeg eitjes produceer en anders moet ik langer door gaan. Deze methode spreekt ons het meeste aan.

Het blijkt ook dat wij in Gent bij de verkeerde kliniek een afspraak hebben gemaakt. Vandaar dat we naar het gynacologisch centrum moesten. Ze hebben een samenwerkingsverband met gent. Maar de beste kan je zelf recht streeks in het ziekenhuis zijn. En hij was hier ook erg over te spreken. Maar voordat we daar natuurlijk een afspraak kunnen plannen zal het wel weer duren. Dus waarschijnlijk gaan wij voor Brussel en misschien in november starten en anders in Januari. Maar dat ligt aan ons.

Geplaatst

@Raba, ik vind je verhaal niet negatief, heb dat vaker over DD gehoord (zakelijke benadering). Het is een privé kliniek... Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook positieve verhalen over DD lees, maar het lijkt me goed dat je op je gevoel vertrouwt.

Waar is de uitspraak over het aantal eicellen op gebaseerd? Ik lees in je handtekening dat je 8 eicellen had. Dat is toch niet zo weinig? Hoeveel had je de rondes daarvoor? Ik laat morgen mijn amh waarde testen. Ik had maar 3 eicellen en heb zelf gevraagd om mijn amh en fsh waarden te laten testen. Waarom had jij besloten dit niet te laten onderzoeken? Het lijkt mij persoonlijk prettig om te weten waar ik aan toe ben... Maar ik ben wel bang voor de uitslag hoor!

@Sunlight: ik heb idd ook gehoord dat de medicijnen in Belgie goedkoper zijn, dat scheelt weer een beetje als je het zelf moet betalen...

@ Sandra: dank voor je tip! Ik heb namelijk niet gebeld met CZ omdat ik van iemand anders hoorde dat dat geen zin heeft omdat ze je weigeren als ze weten dat je hun geld gaat kosten. Maar als jij zegt dat ze niet mogen weigeren, dan ga ik morgen bellen!

Liefs Fee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden