Ga naar inhoud

Nog meer meiden die in het Erasmus MC lopen????


huisje_boompje_beestje

Aanbevolen Berichten

Ik!

 

Wij doen ICSI en ondanks best veel negatieve verhalen zijn wij heel tevreden.

Ik ben niet echt een standaard patient en hormoonschema's moeten dan ook

steeds worden aangepast, maar daar helpen ze graag wel.

Hoewel er ook artsen zijn die ik wat minder graag zie.

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Goh wist helemaal niet dat het maasstad samenwerkte met het erasmus.....

Ik heb ook geen slechte ervaringen hoor, maar ook ik heb artsen die ik niet zo prettig vind...

Wij hadden alleen bij ronde 1 (dag 1) heel erg erg het gevoel dat het erg druk was en ze maar weinig tijd hadden, dat was niet erg prettig, want je komt daar al stik zenuwachtig..... Maar dat was vlak na de verbouwing, waarbij ze dus de wachtlijst weg moesten werken en ik door mn lucrin ook meteen moest starten.

Wat ik wel raar vond: ik belde 2 weken terug alvast om een afspraak te maken voor mn uitgangsecho 17 oktober (dit weet ik door de lucrin) vraagt ze wanneer ik mn laatste menstruatie heb gehad???? dus ik gezegd dat ik aan de lucrin zit en dus geen ongi meer krijg, maar al een schema per heb gekregen en dat daarop staat dat we de 17de starten..... Zegt ze dat ik dan maar moet bellen bij de laatste lucrin????? Waarom dat dan, ik weet de datum toch en ben niet afhankelijk van mn menstruatie...... daar snap ik dan niks van???????

 

Wanneer gaan jullie weer starten???

 

Groetjes HBB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik loop sinds begin dit jaar bij het Erasmus MC na een overstap van het Ruwaard van Putten ziekenhuis te Spijkenisse. Daar ben ik 2 jaar geleden begonnen met IUI pogingen. Na 4 pogingen en vele fouten was ik daar het vertrouwen kwijt en ben dus naar het Erasmus overgestapt. Naast de fouten miste ik ook een persoonlijk praatje van de artsen. Door de hormonenstoot, de grote onzekerheid en de lichamelijke belasting had ik dat erg nodig. Ik was daar dus een nummertje en stond vaak binnen een paar minuten buiten (zelf bij de IUI !). Ik ben erg blij dat we nu bij het Erasmus zitten. Er wordt alle tijd genomen en ik voel me erg op mijn gemak. Een geweldige begeleiding van de verpleegkundigen waar je al je vragen kwijt kan en altijd naar toe kan bellen. Ik heb in aug mijn eerste IVF gehad en vandaag een test gedaan. Helaas negatief. Morgen maar weer bellen voor het vervolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

HBB ik denk dat je nog geen afspraak kan maken, omdat ze simpelweg het rooster nog niet hebben.

En inderdaad de mensen die de telefoon aannemen weten soms echt niet waar ze over praten.

 

Mowie wat rot dat je vandaag een negatieve test had! Hoe voel je je?

Heb je evntueel nog cryo's?

 

En wat de artsen betreft heb ik altijd het liefst de rossige man, terwijl ik van tevoren

had bedacht dat ik liever alleen vrouwelijke artsen zou willen, maar met gesprekken

hebben wij het liefst hem.

 

Ik heb donderdag een echo om onze laatste cryo's bij goede ontdooiing in eigen cyclus

terug te plaatsen, maar ik zal wel aan de progynova moeten voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies.

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mowie wat balen van de negatieve test!!!!!

En wat betreft het ruwaard (ik woon in de buurt van spijk)... Ik haaaat dat ziekenhuis!!!!!! Door het niet adequaat handelen is mijn vader 2 jaar geleden overleden. Ik heb dat wel achter me kunnen laten, maar mij krijgen ze er niet meer naar binnen!!!! Voor niks niet!!!!

 

Roos: Jemig meis, wat heb jij al een hoop moeten doorstaan... bij mij konden ze in ronde 1 niks invriezen, dus ik ga meteen naar ronde 2...... daarom mijn vraagje wat bedoelen ze met blastocyste? (zag het in je onderschrift staan) Zijn die dan verder ontwikkeld ofzo??

Hoe kijk je nu tegen de komende terugplaatsing aan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi HBB

 

Klopt inderdaad een blastocyste is al verder ontwikkelt. Het zijn zoveel cellen dat het niet meer te tellen is,

maar zoals je zag brengt ook dat bij mij geen geluk.

 

Ik ben nu heel nuchter over de komende terugplaatsing. Moet ook eerst heel wat hordes overwinnen.

Wil m'n baarmoederslijmvlies groeien, kan het in eigen cyclus, ontdooien de cryo's goed,

dus met de echte terugplaatsing ben ik nog niet bezig.

 

Toch willen we na deze cryo-terugplaatsing nog een ICSI poging doen en het daarna afsluiten.

Maar we begonnen met veel hoop en ook een soort van blijdschap aan deze behandelingen en

dat is nu wel weg. Hoewel de hoop en het verlangen naar een kindje nog steeds overheerst!

En waarom we ook nog steeds kansen zien is omdat de artsen in het ziekenhuis ons nog steeds

een goede kans geven.

 

We hopen nu donderdag op een goede echo en dan zien we verder.

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

rosella: zo negatief vind ik het niet hoor, je hebt helemaal gelijk...je blijft nuchter, maar zolang de artsen het niet opgeven is er hoop!!!!!!!!!!!!!!!!! Hou je daar aan vast, als t weer eens zwaar is. Van mij krijg je in iedergeval diepe respect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij liepen bij het Erasmus. Na 3 ivf pogingen en een aantal cryo pogingen bij het VUmc gooiden we de handdoek in de ring. Na twee jaar belde ik het EMC voor een intakegesprek, omdat ik nog steeds een kinderwens had en kon terecht bij hun. De gyn vond ik apart maar de fertiliteitsarts, echoscopisten en verpleegkundigen heel erg aardig. Ook tijdens en na de punctie werd ik goed opgevangen. Ik vertelde dat ik de poging zelf moest betalen, en de arts zorgde dat ik elke keer niet meer hormonen mee kreeg dan ik nodig had, zodat ik niet teveel betaalde.Ik ben tevreden over het EMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik heb in het EMC gelopen voor mijn 2de zwangerschap en een poging gedaan voor een 3de zwangerschap. Ik ben daar altijd super geholpen. De artsen kenden ons goed. En inderdaad vooral die rossige man is een super arts. Enige minpuntje zijn de dames aan de telefoon. Bij mijn poging voor een 3de zwangerschap was ik zwanger, maar na 5,5 week een miskraam. Ik moest 18 januari 2010 voor een echo komen. Ik belde dat ik een miskraam had en de afspraak kon blijven staan voor een controle echo. KOm ik op de afspraak, feliciteerde de arts ons. Had de dame van de telefoon niet doorgegeven dat ik een miskraam had gehad. Ja stom, de arts schaamde zich rot (was toevallig die rossige man). Maar voor de rest alleen maar lof hoor over het EMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Haha moet wel lachen om je verhaal!!!! sandra..

 

Makkelijkste weg bij t EMC is: via de kant van de maastunnel (westzeedijk) parkeergarage nemen. Naar de linkerkant rijden in de parkeergarage en het EMC ingaan via ingang 2!!!

Dan na de receptie links, doorlopen tot de liften, lift naar de tweede etage, de lift naar rechts uitstappen en dan naar rechts en je bent er!!!! heb dat wandeltje al zo vaak gemaakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik loop al 5 jaar in het emc voor behandelingen. En ben eigenlijk altijd goed geholpen.

Vorige maand begonnen met 1e IVF poging, afgelopen maandag de punctie gehad.

Als alles goed is dan donderdag de terug plaatsing! Wel spannend allemaal.

Ik ben ook zeer tevreden over de rossige arts haha. Hij deed maandag bij mij de punctie en ik voelde me erg op mijn gemak.

 

Groetjes Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hier ook altijd geholpen en met succes:

poging 1 ivf: zwanger, gezonde zoon

poging 1 voor kindje 2: zwanger gezonde zoon

poging 3 voor kindje 3: zwanger maar miskraam.

half jaar later; spontaan zwanger...

Nu dus 3 kids, waarvan ook twee in het EMC, Sophia zijn geboren.

Arsten en verpleging hebben dan ook voor altijd een speciale plek in onze harten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden