Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

ja ik ga ook om een roesje vragen, dat heb ik wel eens gehad en dat helpt wel. ik heb een lieve, gevoelige man (blij mee hoor!) en ik ben juist erg nuchter en stoer, ik denk dat ik me meer zorgen zou maken over hoe hij het beleeft, dan dat ik steun voel. ik heb een kijkoperatie onder narcose gehad waarbij ze ontdekten dat mijn eileiders nagenoeg onbruikbaar waren. Toen had ik veel aan hem qua steun bij de uitslag en het wachten voordien. Zo gaan we het nu ook doen. ik vond die operatie erg moeilijk, onder narcose en wakker worden.. was ik erg nerveus voor en ik zie die punctie nu als minder erg, weet niet waarom.. ik schat het zo in.

En misschien helpt het als je je realiseert dat die dokters dit een routineklus vinden! zij gaan gewoon naar hun werk. Stel je voor hoe jij je routineklus doet op je werk, dat gaat vanzelf en is niet moeilijk, terwijl als je het uitlegt aan een ander, die klus misschien heel moeilijk lijkt.

Frannie wat fijn dat je man nu misschien toch durft. al doe je het samen dan, heb je elkaar in ieder geval als steun.

oh en we gaan even naar een grieks eilandje :)

positief denken.....misschien kan ik met al die prikken wel een patroontje maken zodat het een hartje of een smiley wordt :P :laughing4:

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De prikken in een hartje zetten. Leuk idee! En dan een kleurtje geven zodat je het goed ziet.

Of lekker verkeerd prikken zodat je een cirkeltje krijgt van blauwe plekken. Hahahaha.

Hoe krijg je lol met hormonen? :laughing9:

Een weekje Griekenland. Ik ben jaloers. Geniet er van. En daarna aan de prik.

Groot gelijk dat je het zo doet met de punctie. Je hebt al genoeg aan jezelf. Als je je ook nog zorgen moet maken over je man. geeft dat alleen meer spanning. En je weet dat hij er daarna voor je is. Dus dat is toch prima zo?

Ik heb een oude spaarpot van mijn vent gekregen en daar doe ik elke keer als ik iets moet doen (de pil, prikken, afspraak enz. enz.) een munt in. Afhankelijk van de "zwaarte" is het meer of minder. Als het niet lukt ga ik van dat geld mezelf verwennen. En als het wel lukt, koop ik daar mijn eerste zwangerschapskleding van.

Ook een poging om er iets leuks van te maken.

Woensdag zitten we in het ziekenhuis. Daarna gaan we lekker samen de stad in. Winkelen. Daar verheug ik me nu al op. Normaal hebben we daar weinig tijd voor of het is slecht weer. Nu wordt het mooi weer en is het hopelijk niet te druk in de stad.

Geplaatst

Ohh Griekenland heerlijk! Oh en als je daar bent leg ze dan meteen even uit dat ze hun belasting zelf moeten betalen ;-)

Ja ik heb om een roesje gevraagd maar dat doen ze hier dus niet helaas.

Dus ik block de punctie nog maar even uit mijn hoofd.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik moet me hier heelaas bij aansluiten. Mijn eerst prik faat er 24 oktober in. Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.

Ik zal even in het kort vertellen hoe het bij ons zit.

Ik ben op het moment 24 jaar en ja geloof het of niet al 4 jaar bezig om onze droom uit te laten komen.

Mijn man heeft geen tot weinig zaad. We hebben al 3x eerder een icsi poging gehad maar elke keer als ze me belde om de punctie af te gaan spreken kwamen ze met slecht nieuws dat mijn bloed waardes te hoog waren en dus geen punctie mag onder gaan.

Nu gaan we het anders doen ik zit nu aan de pil (zwaar tegen mijn preciepes) en begin 24 okt met een ander hormoon te prikken en nu hopen ze dus dat ik geen overstimulatie krijg.

Maar voor dit alles moest mijn vorige week weer een potje inleveren, maar ik ga ervanuit dat dat niet goed is, want we zijn op vakantie geweest en helemaal niet gezond geleefd daar natuurlijk. Maar volgende week wordt ik gebeld met de uitslag. ( spannend weer)

Ik heb nog niet echt tijd gehad om me inte lezen hier maar ga ik zeker doen.

Meiden heel veel sterkte met het prikken en behandelingen

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom ook graag met jullie meeschrijven. Als het goed is gaat bij ons rond 13 oktober de eerste deca erin en zal de punctie zo'n 10 a 12 dagen later zijn.

Ik zal me even kort voorstellen: ik (32 jr) en mijn man (40 jr.) hebben sinds januari 2010 een kinderwens. Sinds maart dit jaar zitten we in de mm en in mei hoorde we dat ivf/icsi de enige oplossing is ivm het slechte zaad van manlief. Bij mij zijn geen bijzonderheden geconstateerd. We zijn ons traject gestart in Leiderdorp en hebben een paar maanden geleden besloten over te gaan stappen naar het diaconessehuis in Voorburg. Hier hebben we vorige week een intake gehad. Omdat het slechte zaad de enige indicatie is voor ivf/icsi, heeft onze nieuwe gyn mijn man verwezen naar de uroloog. Hoewel de kans klein is dat er iets aan de zaadkwaliteit gedaan kan worden, wil ze dit toch uitsluiten. en wij hopen natuurlijk stiekem dat er toch wat aan te doen is haha. Op 10 oktober hebben we een afspraak. Ik heb zelf donderdag een uitgangsecho om te bepalen hoeveel hormonen ik moet gaan spuiten. als er uit het onderzoek van de uroloog niks komt, dan starten we bij mijn eerstvolgende menstruatie met onze eerste poging (en dat is dus rond 13 oktober).

Nu onze eerste poging dichterbij komt, merk ik dat ik het spannender vind... En net als jullie zie ik vooral op tegen de punctie... Ik voel me altijd zo kwetsbaar als je daar met je benen wijd in de beugels ligt... Laat staan als ze ook nog eens 'vervelende dingen' met je gaan doen. Brrrr. Tegelijkertijd ben ik blij dat het gaat beginnen en dat de realisatie van onze droom voor een kindje samen daarmee dichterbij komt dan ooit.

@Moedeloos: Wat lijkt het mij moeilijk voor je dat alle drie de gestarte pogingen voortijdig zijn gestaakt... Hebben ze kunnen achterhalen waardoor dit komt?

@Reinroef: veel plezier op vakantie! Ook ik ben wel een beetje jaloers op een weekje griekenland...

Liefs, Laila

Geplaatst

@ Laila, ze denken dat het komt omdat ik nog vrij jong ben en best vruchtbaar. ik heb ook altijd heel veel eiblaasjes ik kom vaak over de 20 heen en dan zijn ze bang voor overstimultie.

Ik ga nu ook veel anders deze poging in ik zie het allemaal wel, al die andere keren hoopte ik zo en dacht ja nu moet het goed komen en dan was de teleurstelling zo vreselijke groot. Bah.

Wij lopen trouwens in het AMC Amsterdam.

Ik hoorde dat Voorburg waar jullie lopen ook best goed staat aangeschreven. We gaan duimen draaien dat we hier allemaal goed nieuws in november hebben:toppie:

@ Reinroef, idd veel plezier op vakantie lekker gaan genieten

Geplaatst

Moedeloos en Laila. Welkom in het clubje. Gezellig dat jullie mee komen kletsen.

Moedeloos.

Wat een heftig verhaal. Ik hoop zo voor je dat met andere medicatie het nu wel goed gaat. En ik zit nu ook aan de pil. Compleet absurd als je zwanger probeert te worden. Het is de eerste keer dat ik dat ding slik.

Laila.

Spannend of er nog iets uitkomt bij de uroloog. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken.

Ik zie dat jij een kort protocol hebt met de ICSI. Dat is lekker. In het UMC doen ze de ICSI met een lang protocol vanwege het beter kunnen plannen van de punctie. Ik moet eerst 2 weken aan de deca en kan dan pas starten met stimuleren. Bij mij zit er 4 weken tussen start deca en de punctie. Daar heb ik wel een lange adem voor nodig. :mad: Maar gelukkig is hier genoeg gezelschap als afleiding en om elkaar te steunen.

Geplaatst

Meiden wat is het druk ineens! Moedeloos en laila, welkom! Ik hoop dat het nu voor jullie ook gaat lukken nu. Wat een verhalen weer. Wat dat betreft ben ik blij dat het bij ons aan mijn slechte eileiders ligt. Dat is dan toch iets simpeler te overbruggen. Al koet ik zeggen, mijn vriendin haar man had van de 3mljn maar 0,5% goed em die hebben nu een 2ling van 4 rondhuppelen!!! Alles is mogelijk.

Woensdag 1ste fm!! Ik zie ook op tegen de punctie...... Pffffff

Geniet in griekenland!!!

Geplaatst

Goh zeg, best fijn om van anderen te lezen dat ze ook opzien tegen de punctie. Voelde me al zo'n aansteltruus maar het is ook gewoon griezelig.

Helaas is mijn verzoek om een roesje afgewezen. Dat doen ze nooit in dit ziekenhuis :(

Geplaatst

@frannie, erg he die pil en die moet je ook nog ongeveer op de zelfde tijd in nemen en toen ik begon gingen wij 2 weken naar de caribeanen daar is 6 uur tijds verschil en ook nog 9 uur vliegen. Dat was echt een drame helemaal als je het voor het eerst doet.

@Sandra, suc6 met je fm morgen spannend altijd weer zo iets

@bumbums, ik heb er al 3x voor gestaan om een punctie te onder gaan (nooit aan toegekomen), maar dan bellen ze je op om hem af tespreken, ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, maar het is zp per persoon verschillend of het wel of niet pijn doet. Maar we weten waar we het allemaal voor doen. Krijgen jullie ook geen pilletje ofzo dan ik krijg altijd diazepam mee 2 stuks en mocht het nu wel zo ver komen dan moet ik die 2 een uur van te voren in nemen. Ik heb gehoord dat ze het in gent of dusseldorp wel onder narcose doen. Lijkt me veel beter:happy7:

Geplaatst

nou meiden, net mijn fm gehad.

En we hebben deze poging afgebroken. Ik had maar 3 rijpe eicellen en ze willen er minstens 10 zien. iui is bij ons geen optie omdat het aan de eileider ligt dus dat kon ook niet. de rest was te klein om door te gaan met spuiten.

Bij mijn volgende menstruatie mag ik wel gelijk beginnen. hoef ik me niet aan te melden.

Die valt wel nog in oktober, dus ik blijf nog ff plakken, maar zal niet veel reageren, aangezien ik daar ff geen zin in heb nu.

Baal er best wel van.

Volgende cyclus mag ik gonal-f 225 ipv 150 gaan spuiten... Jeej! :(

Geplaatst

Hegh ja dat kan ook nog natuurlijk. Bah wel ontzettend balen zeg, ben je er helemaal mee bezig en klaar voor en dan moet je alles weer afbreken.

Mooi dat je meteen door kunt en niet weer een maand moet wachten en zo. Nou sterkte hoor, kan me voorstellen dat je er echt van baalt.

Geplaatst

Sandra. Wat een pech. Ben je net lekker begonnen, krijg je dit. Echt balen zeg. Gelukkig mag je meteen door in de volgende cyclus en hopelijk heeft de hogere dosering wel nut. Mag je het nu wel op de natuurlijke manier proberen of mag dat niet omdat je dan een kans op een drieling hebt?

En ik begrijp heel goed dat je even niet meer wilt reageren. We merken het wel als je weer mee komt schrijven.

Wij waren vandaag in het zh. Eerst bij de gyn. Nog een keer het schema doorgesproken en de contracten gekregen voor het UMC. Het spuiten moet 's avonds gebeuren op een vast tijdstip. Welke tijd kiezen jullie? Ik ben elke donderdag pas om 23.30 uur thuis en moet dus de spuiten meenemen als ik naar mijn werk ga. Verder gaf ze aan dat er wel een waarschijnlijke punctiedatum is, maar die kan ook eerder of 1 of 2 weken later zijn. Leuk is dat. Hebben we nu al vrij geregeld, kan het allemaal anders uitpakken...... We zullen wel zien.

Daarna zouden we prikles krijgen. Zitten we bij de assistente, zegt ze: "we gaan eerst even de prikinstructie afspreken." Wij compleet verrast. Dat hadden we toch al met haar afgesproken. We hebben er speciaal voor vrij genomen want het kon niet 's avonds. Uiteindelijk heeft ze het toch gedaan in haar lunchpauze terwijl de gyn wachtte want ze moest toch echt gaan lunchen voordat om half 2 het spreekuur weer begon.

We hebben de instructie gehad, maar het was wel wat gehaaster. Wel alles uitgelegd gekregen, maar helaas beperkt geoefend. Alleen de pregnyl wat uitgebreider. Inclusief ampul openbreken, opzuigen en in een bal spuiten. En 2x een lege spuit in mijn buik geprikt (zonder te spuiten). Mijn man heeft dat ook een keer gedaan. Dus het zal wel lukken en anders ga ik er nog een keer alleen langs.

Daarna hebben we bij de apotheek bijna alles gehaald. Alleen de pregnyl was er niet.

Dat spul is hartstikke duur. Ik heb voor bijna €5000,-- in de koelkast liggen!

Nog een weekje wachten en dan gaat het beginnen!

Geplaatst

Jeuj 5000,-? Hoe kan dat nou dan? Wat hebben ze erbij gedaan dat zo duur is?

Een hele IVF met ICSI kost rond de 3500,- voor ons.

Jammer dat het een beetje gehaast moest he de prikles, maar zo te horen ging het je wel goed af dus dat is fijn :)

Geplaatst

De puregon is zo ontzettend duur.

Dat is een prikpen met ampullen. 1 ampul kost 1200,-- en dat is 4x spuiten.

Dus dat tikt aan.

En dit is alleen nog de deca en de puregon. De rest heb ik nog niet.

Na het zh zijn we gezellig nog even gaan winkelen. We waren op zoek naar t-shirts met lange mouwen voor mijn man, maar die zijn niet in de mode en dus niet te krijgen.

Voor mij hebben we gelukkig wel kleren gevonden.

En ik heb er eentje van mijn man cadeau gekregen. Een zwart shirtje met sneeuwkristallen erop.

Als oppepper vanwege het traject waar we in gaan.

Heel lief van hem.

Geplaatst

@ Sandra wat onzettend klote dat de behandeling afgebroken moest worden. Ik weet precies hoe je jevoelt en dan ook nog al die hormonen.

Maar gelukkig mag je ook weer starten.

@frannie, wat kan het soms een drama zijn he in het ziekenhuis.

Maar moeten jullie de behandelijng zelf betalen dan?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben even een paar dagen 'afwezig' en wat zijn er alweer veel reacties geplaatst! Leuk, zo'n actief groepje!

@Frannie: ja, wij hebben idd het korte protocol. Dat is wel super. Ik heb een hele regelmatige cyclus (hooguit 1 dag verschil) en daardoor kan de behandeling goed gepland worden. Wat zijn die medicijnen die jij gebruikt duur zeg!!! Ik dacht altijd dat de medicijnen zo rond de €1500,- zouden komen?

@ Sandra: wat ontzettend vervelend dat jullie niet kunnen starten! Ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt!

wij hebben vandaag een echo gehad en mijn ei staat op springen! Mijn baarmoederslijmvlies zag er perfect uit voor een innesteling dus ik denk dat we onze laatste 'natuurlijke kans' maar goed moeten gaan benutten. We hebben nog een keer ons prikschema doorgenomen en de laatste vragen die wij hadden kunnen stellen. Nu wachten we nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek en het bezoek aan de uroloog en dan kunnen we starten. Spannend!!! Vind het in Voorburg erg fijn. Onze gyn, dr. Vink, is een topper en de verpleegkundige aardig en betrokken. Ze gaan echt voor het beste resultaat en dit geeft mij veel vertrouwen. Ze kijken naar jou en behandelen je niet als nummer. Echt top.

Meiden, ik ga maar eens naar de apotheek om mijn voorraad hormonen op te halen.

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Ook ik ga komende maand met ICSI beginnen. Dit wordt onze tweede poging, dus gelukkig weet ik wat me weer te wachten staat!

Even afwachten wanneer mijn volgende cyclus weer begint, maar ik verwacht rond 13 oktober.

Ik veel leuke dingen gepland, als weekendjes weg en etentjes, om die tijd wat beter door te kunnen komen ;)

Fijn om ervaringen uit te kunnen wisselen! Ik ben in behandeling in Leiderdorp, MCK, by the way!! Hele goeie ervaringen mee!!

Ik wens iedereen alvast heel veel succes en geluk!

Xxx Nancy

Geplaatst

Gelukkig hoeven we de medicijnen niet zelf te betalen. Maar op de etiketjes staat de prijs. Dus vandaar dat ik het zag.

Laila. Fijn dat je zo'n super gyn en verpleegkundige hebt. Van de assistentes bij ons hebben niet zo'n hoge pet op. Dit is niet de eerst fout. (Vergeten DNA onderzoek aan te vragen. Verkeerde ponsplaatje gebruikt.) Ik ga voor je duimen dat het nu toch lukt. Het zo wel echt fantastisch zijn!

Nancy, welkom bij dit clubje. Leuk dat je er bij komt. En handig om iemand erbij te hebben die al ervaring heeft.

Geplaatst

Nancy welkom :toppie:

Oh zo ja Frannie. Dan is het vast niet helemaal kloppend, die prijzen. Een volledige ICSI behandeling kost tussen de 2500 en 4000,- (verschilt per ziekenhuis, Nederland/Duitsland verschilt ook). Bij je medicatiekosten komen dan nog kosten voor het prikinstructie consult, de start/uitgangsecho, de tussentijdse follikelmetingen, de punctie en de terugplaatsing (ook allemaal duur). Dus dan zou het mega boven de 5000,- nog weer uitkomen.

Wel gek dat die prijs er op staat dan toch he? Hmz, ik zal eens vragen maandag (heb ik ivm mijn werk vergadering met een apotheker) zij weet het vast.

Ow en als de follikels tegenvallen en je een escape IUI zou nemen, dan telt het dus niet als IVF en worden dan dus alle medicijnen gewoon ook weer opnieuw vergoed?

Terwijl dat juist zo duur is aan de hele behandeling toch?

Geplaatst

Ik ben erg blij dat dit vergoed wordt! Je hebt al genoeg om aan te denken tijdens zo'n traject. Als je dan ook nog bij elke afspraak de kassa hoort rinkelen....

Ik leef mee met de meiden die het ondertussen helemaal zelf betalen. Dat zal voor sommige heel moeilijk zijn.

Geplaatst

Goeden morgen meiden! De medicijnen zijn inderdaad erg duur en ik heb dan ook iets doms gedaan bij de eerste poging: ik wilde zo positief zijn en denken dat ik geen tweede poging nodig had, dat ik de medicijnen die ik over had (voor ongeveer €600) weer terug heb gebracht naar de apotheek!! Stom stom stom, je kunt het beste zoveel mogelijk bewaren en opsparen voor een eventuele 4de poging! Natuurlijk hoop je die niet nodig te hebben, maar zo ja, dan is het fijn als je nog wat hebt liggen!! Scheelt in de kosten!! Weggooien/ brengen kan altijd nog! Tip: laat altijd zoveel mogelijk uitschrijven en bewaar alles voor een eventuele niet vergoede poging!!Fijne dag allemaal, het is weer schitterend weer!!!

Geplaatst

dag dames ik moet me hier helaas ook weer melden.17 juli heb ik de eerste punctie gehad 1 tp en 2 cryos. ik was direct zwanger van de verse tp.helaas is het na 12w3d mis gegaan terwijl we al twee keer et hartje hadden zien kloppen. vandaag moet ik voor een echo om te kijken of alles schoon is en hopelijk mogen we eind okt. voor onze eerste cryo tp.ik ben 35 en hub 42 ivm slecht zaad zijnwij aangewezen op icsi we lopen in het umcu,waar we erg tevreden over zijn.

Geplaatst

Clau75. Wat erg voor jullie. Je was al zo ver en dan toch een miskraam. Echt heel erg balen. Ik duim heel erg voor je dat je nu weer zwanger wordt en dat het dan goed gaat.

Geplaatst

Nancy goeie tip!

Fran ja pff inderdaad, als je zover bent dat je alles zelf moet gaan betalen :-(

Clau wat ontzettend verdrietig dat het mis is gegaan. Je was al zo'n mooi eind op weg. Nou maar het beste hopen van de cryo's en ik hoop ook dat alles goed schoon is en er geen nabehandeling nodig is.

Nog een paar dagen hier.. Maandag starten met deca, spannend hoor :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden