Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ piekje ik vind het ook wel raar hoor want ik heb wel eerder aan de pil gezeten dat is al wel weer 4 jaar geleden maar toen had ik er ook geen last van, was wel een andere pil als deze dit is microgynon Ik kan niet vinden waar ik dat moet doen maar dat komt denk ik ook omdat ik het forum bekijk vanaf mijn mobiel inplaats van achter de pc ( weet het niet hoor)

Dan is het zeker spannend!! Hopen dat het deze keer wel lukt!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja een pil is hormonen en dus ja dar kan je last van hebben. Maar hoe lang moet je het nog slikken?

Waar heb je last van dan als ik vragen mag? Anders doe je toch ff een telefoontje?

Geplaatst

Ja dat is ook waar. Ik moet de pil tot 16 okt slikken. Ben ook een beetje aan het twijfelen of ik bel of dat ik het nog even uitzit want het is niet zo heel lang ( gelukkig) Heb hele erge hoofdpijn overdag heb ik daar een beetje last van maar savonds knalt het er echt door. Voel me ook een beetje down

Ik kan vandaag niet meer bellen maar als het zo blijft ga ik denk ik morgen maar ff naar het ziekenhuis bellen om te vragen of ik er iets aan kan doen!

Geplaatst

Ja je mag natuurlijk gewoon paracetamol gebruiken. Weet natuurlijk niet of het helpt.

Ze zullen wel niet zeggen dat je moet stoppen of iets aners moet gaan gebruiken.

Hopen dat het snel 16 oktober is en je er weer vanaf bent. Wat ga je dan aan medicatie gebruiken?

Geplaatst

Ja dat denk ik ook niet haha maar idd hopen dan het snel 16 okt is. Dan moet ik wachten op de ongi en dan ga ik puregon spuiten heb ik vorige maand met iui ook gedaan dus weet wat het is moet alleen dit keer meer maar dat zal wel goed komen

Wat voor gesprek heb je vrijdag op het ziekenhuis als ik vragen mag? En moet jij ook spuiten zetten??

Geplaatst

Wij hebben een gesprek om de laatste cryo poging door te nemen ( evaluatie zeg maar ) en om af te spreken wanneer we weer mogen beginnen met decapeptyl en wanneer we de eerste echo weer hebben.

Ja ik zet ongeveer decapeptyl en dan na ongeveer 2 weken zet ik er ook puregon bij.

Geplaatst

Dus als ik het goed heb moet je 2 weken decapeptyl spuiten en dan ook nog puregon erbij?? Misschien dat het heel dom over komt maar waar spuit je decapeptyl voor??

Geplaatst

Ja dat heb je goed haha. Eerst start ik met decapeptyl en dan spuit ik puregon erbij dus ben ik het totaal zon beetje 3 weken aan het spuiten.... Waarvan de helf 2 spuiten per dag.

Ik heb het ff opgezocht haha.

De werkzame stof in Decapeptyl is triptoreline.

Bij een IVF-behandeling (In Vitro Fertilisatie) vindt een bevruchting buiten het lichaam plaats. Hiervoor moeten rijpe eicellen uit het lichaam gehaald worden om ze vervolgens te laten bevruchten. Daarom wordt de eisprong eerst gestimuleerd met geneesmiddelen. Uw arts kan triptoreline voorschrijven als onderdeel van een IVF-behandeling.

Werking

Triptoreline vermindert de aanmaak van de geslachthormonen oestrogeen en progestageen. In combinatie met andere middelen ontstaat hierdoor een betere controle over de eisprong.

Geplaatst

Hoi meiden!!

@ piekje en Amanda

Ik spuit 2 of 3 dagen decapeptyl om mijn eigen cyclus stil te leggen en daarna komt de Puregon erbij om veel eitjes aan te maken! Nog geen 2,5 week spuiten bij elkaar, dan de pregnylspuit 1x, dan een dagje niks voor de punctie. Daarna nog bolletjes 2 weken om ervoor te zorgen dat ik niet ongesteld word en.... Testen!!!!!

Geplaatst

Pff best heftig allemaal! Ik heb 11 oktober de uitleg over de icsi dus laat het allemaal maar op me af komen... Ik heb alleen puregon en pregnyl mee gekregen maar ze hadden het er ook over dat de innesteling ondersteunt word dus zou me niks verbazen als ik weer braaf met een recept bij de apotheek zit straks!

3 weken lijkt me best wel lang hoor ik heb met de iui geloof ik ongeveer 10 dagen gespoten dat was al veel (vond ik) en dan ook nog maar 1 keer op een dag heb jij er nog last van van het spuiten?? Gevoelige buik...??

Groetjes amanda

Geplaatst

@ nancy ligt er wel aan joe lang je puregon moet spuiten. Bij de een komen de eitjes sneller dan bij de ander. Bij mij was het beide keren ongeveer 2,5 a 3 weken.

Maar vond het allemaal wel mee vallen. Heb er niey echt last van gehad.

Geplaatst

Hoi Hoi Dames,

Ik ben Sanaatje, 25 jaar en pas nieuw op dit forum.

Op 21 oktober als ik mijn laatste 3,5 kilo kwijt ben, gaan wij starten met de eerste IUI behandeling.

Ik zie nu pas dat het over ICSI gaat, sorry!!

Geplaatst

Geeft niet Sanaatje, daar is ook weer een topic voor :)

Veel succes met de IUI!

Hier nu 3e dag deca gehad en eigenlijk alleen erg moe maar verder geen klachten. Volgende week startecho, spannend!

Geplaatst

Ben ik ook weer :happy7:

Laila, wat fijn dat het chromosomenonderzoek goed was!! Bij ons wilden ze dit eerst ook doen maar omdat het aantal zaadcellen de laatste keer zo veel waren, hebben ze dit niet gedaan.

Moedeloos, een dikke knuffel van mij. Wat een pech allemaal. Geen zaadcellen en al 4 jaar bezig!! Heel veel sterkte en succes in Gent!

Ik ben trouwens 33.

Frannie, wat heerlijk dan hè dat het niet aan je leeftijd ligt. Mijn moeder kwam heel vroeg in de overgang (rond 37 jaar) dus ik was hier ook bang voor maar gelukkig is dit bij mij niet het geval!

Melis, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!

Nancy, ik heb op het moment niet zo'n last van bolle buiken maar ik ken het gevoel maar al te goed. Wat bij mij helpt, is het verdriet er (even) te laten zijn dus er even aan toe geven. Dat lucht op en dan kun je weer verder.

Piekje, welkom en heel veel succes!

Amanda, ik had ook zo'n last van de pil: erg prikkelbaar, zere borsten en afscheiding. Sinds het gebruik van Lucrin is het gezakt.

Bunbums, wat fijn dat de bijwerkingen meevallen. Ik ben ook wel moe van de Lucrin maar echt extreme bijwerkingen heb ik nog niet gehad.

Volgens de berekening moet ik morgen ongesteld worden. Het voelt wel alsof het eraan zit te komen en als het dan doorzet moet ik mijn 1e echoafspraak maken en bespreken wanneer te beginnen met Menopur. Ik moet trouwens eerst 2,5 week Lucrin spuiten en dan zo'n 2 weken Lucrin en Menopur. Daarna Pregnyl en daarna weet ik nog niet.

Ik ben trouwens ook blij met ons groepje!!

Geplaatst

@ Toekie vervelend is dat he het gaat nu wel wat beter zou ook wel ff weer wennen zijn voor het lichaam!! Ach ja nog 10 dagen en dan mag ik weer stoppen gelukkig!

@ piekje heel veel succes morgen bij het gesprek en maar hopen dat je snel mag starten!

Geplaatst

@frannie, je begint vandaag spannend suc6 met prikken

@piekje, fijn dat jullie ook weer kunnen beginnen.

Wij hebben een afspraak staan voor gent op 30 november, vind het best spannend wat ze daar allemaal gaan zeggen en doen.

Vandaag weer een klote dag gehad ik ging naar een vriendin toen met mijn man voor een bakkie koffie, en raad eens wat ik werderom onder mijn neus gedrukt krijg?????

Jah een echo.

Dit is nr 3 deze week. Ik heb gewoon normaal gedaan.

Toen we in de auto zaten ben ik helemaal ingestort ik vind dit zo moeilijk ik kon alleen maar huilen. Daarin tegen voelt mijn man hem zo schuldig hij zei dit doe ik jou aan het voelt zo klote, maar dat heb ik uit zijn hoofd gepraat hij kan er niet aan doen hij heeft er immers ook niet om gevraagt.

Maar ja morgen weer naar mijn werk, waar mijn zus loopt te klagen omdat ze zo misselijk is....

Dan zeggen ze ook nog een mens krijgt niet meer dan hij dragen kan. Ik kan het al lang niet meer dragen.

Geplaatst

Ach hegh moedeloos wat ontzettend klote dit toch..

Hou je hoofd nog ff hoog meid, jullie zijn écht nog niet uitgedokterd en gaan nu eerst

naar Gent. Focus je daar op en probeer soms maar wat te struisvogelen qua echo's en

dikke buiken om je heen.

Ik denk af en toe ook dat bananensplit om een hoekje staat omdat echt iedereen zwanger is, er over praat, plannen maakt, lullige vragen stelt.

Ook leuk al die opa's en oma's die nu vertellen dat er nieieieiets zo geweeeeldig is als oma worden, ja dát moet je meemaken hoor das zoooo geweeeeldig.

Ja en bedankt he, dat complexje had ik nog niet maar nu ben ik ook al sip voor mijn moeder die mogelijk geen oma wordt.

Dus wat ik doe is dom struisvogelen, ja en amen, o wat schattig ja he, nee oma zijn das pas geweldig etc. En thuis af en toe heel dicht tegen mijn man aankruipen.

Tja, iets anders kunnen we toch allemaal niet hier. Hope for the best meid!

Geplaatst

@bumnums, dank je wel dit doet me onzettend goed. mijn ouders zijn al 11 keer opa en oma en de 12 is op komst.

Maar dit was gewoon een hele rare week. Op maandag werdt ik gebeld we hebben geen zaadcellen gevonden en dan hoor je niets anders dan die is zwanger en die. T lijkt dan altijd of alles in 1 keer komt.

Maar heel erg bedankt dit doet me echt even goed.....

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik begin deze maand ook met mijn eerste ICSI. Heel spannend allemaal!!!! Ik ben in september begonnen met decapeptyl en afgelopen vrijdag (30-09) met Gonal. Morgen mag ik voor mijn tweede echo en dan hopelijk na het weekend mijn eerste (en hopelijk laatste) punctie.

Het is fijn om andere ervaringen te lezen. Voel je je toch niet zo alleen.

Iedereen heel veel sterkte en succes

Geplaatst

Moedeloos :-)

Iggie spannend! Geen last van de Gonal? Jeetje joh, na het weekend misschien je punctie al wat spannend!

Frannie hoe ging het vandaag met deca? Ging het je makkelijk af of vond je het nog ff lastig?

Geplaatst

Eindelijk weer tijd om te lezen en te reageren.

Iggy. Welkom hier. Het schiet al op voor je. Spannend............. En ik hoop dat de echo vandaag goed is.

Moedeloos. Een hele dikke dikke knuffel, meid.:hugs2:

Het is toch niet te geloven dat juist nu iedereen je dit wilt vertellen. En dan op zo'n botte manier. En jij je maar groothouden.

Mijn eigen ouders hebben 3 kleinkinderen + nummer 4 op komst, maar dat weten ze nog niet. (Mijn broer wil het niet door de telefoon vertellen). Maar mijn schoonouders hebben geen kleinkinderen. Mijn zwager (ik typte per ongeluk zwanger, toch een beetje veel mee bezig soms?:rolleyes2:) wil geen kinderen en heeft de boel afgebonden. Mijn schoonouders zeggen het gelukkig niet, maar ik weet dat ze heel erg super blij zouden zijn met een kleinkind. Elke keer als ze bij ons mijn nichtjes en neefjes zien zijn ze helemaal blij en willen ze meteen met de kids contact.

Toekie, fijn om te lezen dat jij van de pil ook last van afscheiding hebt. Ik merk dat ook en vind het heel vervelend. Gelukkig nog maar 6 keer en dan is dat ook voorbij. Ik ben ook erg moe en heb ook weer veel meer last van buikpijn en van mijn darmfunctie. Misschien omdat er lactose in de pil zit en daar kan ik niet tegen.

Gister de eerste prik. Heel fijn om te lezen hoe iedereen hier mee leeft. Daarom ben ik ook zo blij met dit forum!!!!!!!

Ik zag er enorm tegenop. Zat echt de tijd af te tellen. Maar het viel erg mee. Het prikken deed geen pijn. Na afloop iets branderig, maar dat zakte snel. Het enige waar ik niet op had gelet was waar ik precies prikte. Precies onder het bandje van mijn slip. Heel slim. Daar moet ik dus beter op letten!

Ik heb er nog geen reactie op. Maar dat is wel moeilijk te merken, omdat ik al behoorlijk op de pil reageerde.

Nu ben ik echt gestart. JOEPIEEEEEEEEEEEEE. Punctie - here I come.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar iemand hoeft maar 3 dagen deca. Wat een bofkont. Ik moet 2 weken deca en dan pas komt de puregon erbij.

Piekje. Succes met je gesprek bij de gyn.

Geplaatst

Meiden fijn he zon forum waar je lekker je hart kan luchten en lief en leed kan delen met mensen die in het zelfde schuitje zitten.

Moedeloos heel herkenbaar hoor die gevoelens!

Wij hebben ook dit moment 6 zwangeren om ons heen en 1 is net bevallen. Ook al gaan wij voor een tweede het verdriet is er niet minder om en ook de wens is niet kleiner.

Frannie succes met spuiten gaat vast goed komen. Ik vond het spuiten altijd heel erg mee vallen en ik had gelukkig ook nooit last van de hormonen.

Meiden allemaal veel succes ik heb straks de afspraak bij de gyn en dan horen we weer wanneer we mogen beginnen met spuiten en wanneer de we eerste echo hebben.

Liefs piekje

Geplaatst

Schiet zeker al op. Vandaag mijn tweede echo gehad. Zag er goed uit. Ik heb nu ongeveer 10 Fol. Maandag mag ik langskomen voor de derde echo en bloedprikken en dan..... dan is het afwachten:-)

@Bunbums. Helaas moet ik bekennen dat ik wel last heb van de Gonal. Nou ja niet echt ik, maar wel mijn vriend. Aangezien hij het dichtst bij mij staat moet hij toch wel vaak mijn buitjes doormaken. Achteraf altijd onredelijk, maar op het moment zelf vind ik het zeer redelijk. Ik heb mezelf dan niet in de hand en dan ben ik echt niet leuk. Maar ik zeg dan maar weer tegen hem, het is voor een goed doel:happydance::happydance:

@piekje, succes bij de gyn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden