Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessie jeej wat fijn dat het zo goed is gegaan!! Heh heerlijk om een goede ervaring te horen hoor! Wat hebben ze in je bil gespoten voor spul dan?

Zat je nou in Deventer of was dat iemand anders?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mirke: nog getest vandaag? Spannend hoor. Succes met de operatie aan je pols morgen.

@Bunbums: ik had de punctie inderdaad in Deventer, in combinatie met Zwolle voor de terugplaatsing. De spuit in mijn bil was een coctail van 3 medicijnen, ik ben vergeten welke. Iets van morfine-achtige pijnstiller, spierontspanner en slaapmiddel ofzo. Het werkte in ieder geval prima ;-)

@Reinroef: chocolade doet inderdaad wonderen! Ik heb zondag voor het eerst chocolade cupcakes gebakken, en er zijn er nog 6 over. Vervelend hoor ;-)

De spuiten uit de koelkast halen vantevoren is inderdaad een goede tip van de apotheker. Ik warmde ze ook nog even een minuutje op in mijn hand. Ook helpt het om de vloeistof heel langzaam in te spuiten. Ik kon het goed merken als de decapeptyl nog te koud was en ik te snel spoot, dan deed de vloeistof best pijn en kreeg ik een blauwe plek. Ik spoot zelf altijd 's ochtend bij het ontbijt. 's Avond spuiten lijkt mij niet handig, omdat ik nooit van tevoren weet of ik na het werk in de stad blijf hangen voor een terrasje of etentje. Scheelt wel dat het nu geen terrasweer meer is ;-).

@Floor2011: ik heb precies hetzelfde schema gehad als Frannie beschrijft. Dus 1x startecho (controle), dan op dag 8 en 11 de follikelmeting, en op dag 13 de punctie.

@Anita en Iggie: heel veel succes morgen met de punctie, ik duim voor jullie! Ik hoop dat het bij jullie net zo meevalt als bij mij vanmorgen. Probeer je er aan over te geven en te ontspannen, hoe moeilijk het ook klinkt. Slaap lekker straks.

Geplaatst

Jessie. Wat fijn om te horen dat het allemaal meegevallen is. Dat geeft moed voor de rest. (In ieder geval voor mij.)

En 8 goede eitjes!

En nu duimen dat er morgen een paar (liefst allemaal natuurlijk) bevrucht zijn.

Iggie en Anita. Ik wens jullie een hele goede punctie. Hopelijk net zo relaxed als die van Jessie. :goodluck1:

Sandra. Fijn dat je weer bent begonnen met prikken. Op naar poging 1b.

Diana. Ik moet de deca ook 's avonds prikken, maar het maakte niet uit hoelaat. Als ik maar steeds dezelfde tijd doe.

Dus als jij het elke avond om 23.30 doet, moet dat volgens mij ok zijn.

Als je twijfelt, bel je anders gewoon even naar het ziekenhuis.

Laila. Succes met de eerste prik morgen.

Mirke. Hoe is het bij jou? Succes met de operatie morgen.

Vandaag ging het prikken gelukkig pijnloos. Gister deed het heel veel pijn, dus ik zag er vandaag weer een beetje tegen op.

Gek hè, dat het zo wisselend kan zijn.

Hoe verdelen jullie het? Afwisselend links, rechts, of eerst een week links en dan een week rechts?

Tot nu toe gaat het goed, weinig last van zere plekken, maar er moeten er nog ca. 35. Dus dat kan nog komen. :angry5:

Ik heb trouwens geen startecho gehad. Vinden ze hier blijkbaar niet nodig.

Gelukkig maar, anders zou ik volgende week niet weg kunnen.

lijstje ICSI oktober 2011.xls

Geplaatst

Hallo meiden,even een korte reactie vanaf mijn telefoon met het laatste nieuws.Hcg was toch laag genoeg om door te gaan met provera en decapeptyl...yeah.Gelukkig gaat het prikken hier vrijwel pijnloos in de buurt van het litteken van een eerdere keizersnede.Morgen met een gerust hart mijn pols laten opereren. Jullie horen snel weer van mij.miranda

Geplaatst
Dames voor morgen ook weer heel veel sterkte en succes met de punctie. Hoop dat jullie "een Jessie" hebben!
Waar zit de 'vind ik leuk' knop? Punctiedames: ik hoop dat alles goed gegaan is. Mijn duimen draaien overuren!
Geplaatst

Ik ben net gebeld door het fertiliteitslab. Ze hebben 8 eicellen gevonden, en daarvan waren er 5 rijp en zijn er vier bevrucht. Zondagmiddag wordt er één emmy teruggeplaatst, en de andere 3 gaan dan in de vriezer. Ik ben heel blij dat er bevruchtingen zijn, maar aan de andere kant voelt het dubbel. Maandag had ik nog 17 follikels, en daar komen dus uiteindelijk maar 4 emmy's uit. Wat een afvalrace...Ik had daar eigenlijk niet zo goed over nagedacht en hoopte stiekum denk ik op 10 emmy's ofzo. Maar met deze vier ben ik ook heel blij!

Vandaag nog een bankhangdagje en dan morgen weer werken. Ik verveel me dood eerlijk gezegd. Had misschien ook wel kunnen werken, maar omdat mijn contract niet verlengd wordt vond ik dat ik best extra aan mezelf mocht denken en dus heb ik mezelf twee dagen ziekgemeld. Ik heb ATWT en The Bold and the Beathiful al gezien vanmorgen. *schaam*. Mijn buik voelt een heel klein beetje beurs aan met lopen, maar ik heb geen pijn.

Geplaatst (aangepast)

Jessie, wat fijn dat het zo meeviel voor je! En dat geeft iedereen hoop voor iedereen uiteraard. Wat heerlijk dat je ook weinig napijn hebt. Lekker blijven hangen hoor, lees een boek? Wel jammer dat je contract niet wordt verlengd, grr.

Het gaat hier zo snel met al die berichtjes, steeds als ik even kijk, denk ik:whatdidimiss:

Dus zal ik maar wat vaker kijken :) succes iedereen, liefs Rein.

aangepast door Reinroef
was alweer mosterd
Geplaatst

Jessie meid joh 3 de vriezer in is heel geweldig in Zwolle hoor!!! Die zijn echt superkritisch met cryo's dus dat je er 3 heb is

een mega geweldige score. Vaak gebeurd het daar dat mensen bv 6 emmy's hebben waarvan er 1 of 2 worden teruggeplaatst

en de rest niet goed genoeg is voor het invriezen. Echt hoor, 4 pogingen kunnen doen na 1 IVF stimulatie/punctie is geheel niet gek.

Hoop dat ik het net zo ga doen :)

hehehe ja "vind ik leuk" knoppie moeten ze hier nog maken. Maar deze gaan we gebruiken hoor: een punctie die zeer vlotjes en pijnarm verloopt

is nu "een Jessie doen".

Geplaatst

Helemaal mee eens :) ik wil ook wle een Jessie doen als het zover is voor mij. Je hebt idd een geweldige score Jessie, zeker nu ik lees wnat Bunbums zegt dta ze zo kritisch zijn! Wat een geluk :) geniet ervan meid. liefs Rein

Geplaatst

Hi allemaal,

Ik heb een Jessie gedaan vandaag. :laugh:

Uiteraard was ik vanochtend zenuwachtig, maar de verpleegkundige heeft mij er goed door heen geholpen. Alleen de eendebek heb ik als pijnelijk ervaren. Maar toen ze het spulletje door mijn infuus lieten lopen. WOW ik was helemaal giechelig van de wereld. Hahaha wat een wereld ervaring. Oftwel geen seintje pijn en ik zou het zo weer doen. Score was ook zeer goed. 11 eitjes. Wat wel naar is, is dat mijn vriend twee keer moest leveren vandaag en dat hij de laatste keer niet te horen kreeg of het nu goed was of niet. Dit laatste gebeurd in een ander ziekenhuis. Dus we zijn nog wel even verhaal gaan halen bij onze eigen arts en die gaf aan dat alles wel goed zit en dat we ons niet druk moeten maken. Het zou heel gek moeten lopen als er echt geen zaadjes te vinden zijn. Nou dat moeten we dan nog maar even afwachten. Morgen worden we gebeld door onze arts of het allemaal goed is gegaan en zaterdag mogen we zelf bellen om te bespreken wanneer de TP gaat plaatsvinden. Zucht toch weer spannend....

Hoe was het bij jou Anita?

Geplaatst

Iggy wat fijn! Dubbel hoera. Was dat morfine wat je kreeg..? ik hoop dat het een goeie score word qua embryo's. Ze zullen heus wel zaadjes hebben, geen nieuws = goed nieuws denk ik :)

ik merk steeds dat jullie ook in het weekend worden behandeld, ik zal maar gaan vragen of dat bij mijn ziekenhuizen ook het geval is, iets staat me bij van dat dat niet zo vanzelfsprekend was. :S

Geplaatst

Een jessie doen. Die houden we erin. :happy3:

Jessie. Fantastisch dat je 5 goede emmy's hebt. En straks nog 4 eskimootjes over. Dat geeft 4 extra kansen!

Iggie. Wat fijn dat het bij jou ook een "jessie doen" was. En nu hopen op hetzelfde succes met de emmy's.

Hier lijkt het erop dat ik ongesteld wordt. Dwars door de pil heen. (Gister was de laatste dag, maar ik had het nu nog niet verwacht.)

Dus mijn lijf houdt zich eigenwijs aan zijn normale schema van 24 / 25 dagen per cyclus, ondanks alles. :happy2:

Even afwachten of het ook doorzet, maar ik hoop het wel. Het komt me nu beter uit dan over een paar dagen.

Vanochtend een positieve ervaring met mijn leidinggevende.

We hadden een vergadering en ze begon het vervolg te plannen op 3 november.

Toen ik aangaf dat ik dan waarschijnlijk in het ziekenhuis ben, wijzigde ze dit zonder opmerking meteen in 10 november.

Ben ik blij dat ik het op tijd verteld heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu moet ik weer aan het werk, maar ik wilde even weten of er al nieuws was van Iggie en Anita.

Geplaatst

@Frannie, fijn dat je leidinggevende er nu rekening mee houdt. Werkt toch prettiger en geeft minder stress.

@Reinroef, het was geen morfine een middeltje wat begint met de R, ik zal het nog eens navragen. Echt Geloof mij, dit is een wondermiddel!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb een tijdje niet kunnen mee lezen, mijn man lag in het ziekenhuis.

Maar gelukkig is alles weer goed en kan ik weer lezen.

Ben blij om te lezen dat er hier zoveel pijnloze punctie`s zijn :happy:

@Mirke, hoe is de operatie gegaan van je pols????

Verder alles goed met de rest van de meiden?

Hier eigelijk weinig te melden ik heb vandaag de brief gehad van Gent....

Fijne avond allemaal ( bijna weekend ):clap2:

Geplaatst

@reinroef, je moet idd maar even checken of jullie ziekenhuis ook behandeld in het weekend.Las namelijk laatst van iemand een verhaal dat ze niet verder kon omdat het precies in het weekend viel. (ze schreef ook dat haar man weg was voor een zakenreis).

Beter zeker weten.

Geplaatst

Even snel hoor, reageer vanaf mijn telefoon. Ga morgen of vanavond even op de rest reageren. Maar ook hier een Jessie gehad. Kreeg een infuus met Fentanyl. Was helemaal van de wereld. Werd er wel erg draaierig van, maar van de punctie weinig gevoeld. Een beetje gerommel voelde ik, was echt ver weg....haha. Manlief daarna naar EMC. Hij moest ook 2x produceren (zou het aan de dag liggen....haha). Was wel even spannend of ze bruikbare zaadcellen konden vinden. Vanmiddag werden we gebeld door het lab. Uit de 17 follikels hebben ze 13 eicellen kunnen halen, waarvan 12 rijp. En alle 12 hebben ze kunnen injecteren. Nu afwachten tot zondag, de terugplaatsing. Maar voorlopig hebben we weer een beetje meer hoop gekregen.Iggie, gelukkig jij ook een positieve ervaring. Fijn! Hoe gaat het me je buik? Ik heb nu wel een beetje last. Mijn spijkerbroek dicht uw niet fijn. Maar valt me tot nu toe nog wel mee.

Geplaatst

@Iggie en Anita: wat fijn dat jullie ook een jessie hadden! Wel raar hoor om het zo te noemen, maar voel me vereerd ;-) Ik duim voor jullie dat jullie morgen ook goed nieuws over de bevruchtingen krijgen! Anita: wat een mooie oogst, 12 goede eicellen! Fijn dat jullie dat nu al gehoord hebben.

@Frannie: ik heb geen 5 maar 4 bevruchte eicellen. Eentje minder dus.

@Bunbuns: ik was iets te voorbarig dat er drie in de vriezer gaan. Dat is natuurlkijk helemaal nog niet zeker! Er zijn in ieder geval vier eitejs bevrucht, en ze plaatsen er maar eentje terug. Ik ging er dus van uit dat ze de andere drie invriezen, maar die moeten natuurlijk wel van goede kwaliteit zijn. Stom dat ik dat vergeten ben. Ik wist niet dat Zwolle zo kritisch was. Ben jij ook in Zwolle onder behandeling?

@reinroef: waarom zouden ze niet in het weekend behandelen? Ze kunnen toch moeilijk zeggen 'sorry maar u heeft deze ronde pech want we werken morgen niet'. Ze plannen de start van de behandeling volgens mij altijd zo dat de punctie niet in het weekend valt. Maar als iemand toevallig een keer op zaterdag uitkomst gaan ze echt wel een punctie doen denk ik. De terugplaatsing valt volgens mij meestal wel in het weekend, maar dat is volgens mij niet zoveel werk.

Geplaatst

Post nr 2, ik was de helft vergeten...

Vandaag heb ik lekker gegoogled en hie rop het forum gelezen wat ik allemaal kan doen/laten voor een goede innesteling na de terupgplaatsing. Misschien hebben de andere dames hier ook wat aan, dus ik post hier een lijstje.

- Granaatappelsap drinken (zitten heel veel anti-oxidanten in). Ik drink het al een week, en dan die van het merk 'Healthy People. Te vinden bij AH in het koelvak. Ze hebben het ook in 100% puur sap van de reformwinkel.

- tarmekiemolie (1000mg, capsules van o.a. dr. Vogel) voor een goede doorbloeding van de baarmoeder

- Omega 3 / visolie capsules

- geen koffie (of max. 1 kopje) en (groene) thee drinken. Rooibosthee is wel goed, en framboosbladthee ook. Nooit van gehoord.

- geen alcohol drinken

- geen koude dranken drinken of ijs eten

- niet tillen en stofzuigen

- de eerste 6 dagen niet sporten en geen sex hebben

- wel iedere dag 30 minuten wandelen, is goed voor de doorbloeding.

- geen warm bad/sauna, en geen warme kruik op je buik. Kruik op je rug mag wel.

Ik heb net een heerlijke rosé biefstuk gehad en eet nu een ijsje. Genieten zo lang het nog kan/mag!

Geplaatst

Anita. Fantastisch dat jij ook een jessie hebt gedaan. En met een mooie oogst!

Al 3 geslaagde puncties!!!!!!!

Laila. Hoe ging het prikken gister?

Rein. Weet je al wanneer je gaat starten?

Hier verder geen nieuws. De ongesteldheid zet nog niet echt door.

En gister voor de 2e keer een rode jeukende plek na het prikken. Daar baal ik een beetje van. Ik moet nog 3 weken verder met dat spul. Hopelijk blijft het hier bij.

Ik heb nu lekker vakantie! 3 dagen lekker rommelen thuis, bloembollen in de tuin zetten, het huis goed opruimen en schoonmaken. Dat laatste is er nogal bij ingeschoten. Te moe. En daarna heerlijk 4 dagen weg!

Geplaatst

Hi All,

@ Bunbums dat is het inderdaad, een wondermiddel:-)

@ Frannie geniet van je vakantie. Misschien een tip, ik mocht ook in mijn bovenbeen prikken, misschien is dat een optie?

Net een belletje gehad van het ziekenhuis. er zijn nu 8 embryos. Nu morgen afwachten en dan hoor ik wat er over is en wanneer er teruggeplaatst kan worden.

Geplaatst

Oeh die Rapifen ga ik onthouden!! en Fentanyl, daar werd je draaierig van en helemaal vd wereld? hmm ik ben altijd wel een beetje bang om misselijk te zijn, dus dat klinkt minder prettig. Of viel dat draaierige wel mee zolang je niet bewoog?

Wat heerlijk al die goede resultaten!

Wat een handig lijstje voor de innesteling-bevordering! ik haal meteen alles in huis :happy7:

Ik ga vragen over weekendbehandleingen als ik bel voor een uitgangsecho. ik ben alleen nog steeds niet ongesteld... zou vandaag toch wel moeten gebeuren, anders maar in het weekend maar dan kan ik maandag pas bellen, hadden ze gezegd (daarom denk ik ook dat ze serieus niet werken int weekend?!) ik heb het over het antonius ziekenhuis, misschien dat het UMCU wel int weekend open is.. dan zou ik alle daarheen kunnen verhuizen. Want tot nog toe zouden we daar de 'oogst' en het 'zaaien' doen en alle echo's in het antonius - want dat is vlak achter mijn huis, kan ik lopen. hmmz.

Frannie fijne dagen! Lfs Rein

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden