Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Frannie, wat een ontzettende domper om zon leuk weekend af te sluiten.Ik kan wel zeggen dat het mij verbaasd dat mensen toch zo ongevoelig zijn. Maar helaas het gebeurd te vaak dat mensen gewoon geen rekening houden met de omgeving. Zo jammer.

@ Jessi , ik wilde het volhouden, nou ja in ieder geval tot en met dinsdag. Maar vanmiddag toch getest en er is een vaag blauw streepje zichtbaar. Mijn vriend heeft het bevestigd. Hij kijkt er toch wat nuchterder naar dan ik. Dus nu vingers crosst en over twee dagen ga ik de volgende test doen, in de hoop dat het niet meer zo vaag is. Hoop Hoop Hoop......

Slaap lekker allemaal

x

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeie morgen

Ik heb een vraagje ik stond vanmorgen op en bedacht me in 1 x dat aankomend weekeind de klok een uur terug gaat.... Wel fijn hoor een uurtje extra weekeind maar hoe doen jullie dat met het spuiten blijf je om die tijd spuiten of pas je dat aan? Wat een vraag weer he op de vroege maandag morgen haha

Iggi spannend hoor een vage streep hopen dat die alleen maar duidelijke word! Ik zal voor je duimen!!

Rein vervelend he die naalden die er niet makkelijk ingaan moeten ze beter over nadenken het is al zo vervelend om jezelf te spuiten laat staan als het niet makkelijk gaat! Ik heb dat met de deca zie er elke avond een beetje tegen op om te spuiten en daar had ik met de puregon geen last van! Maar ja tis voor een goed doel!

Frannie ik hoop het ook we zullen het zien! Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je het snel naast je neer kan leggen en opjezelf en de behandeling kan richten.

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Iggie. Wat spannennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd. Ik ga zo duimen voor je dat het een dikke vette streep wordt en blijft!!!!!!!!!!!

Amanda. Wat een goede vraag over die tijd en de wintertijd. ik had er helemaal niet aan gedacht.

Ik spuit nu om 7 uur, dat zal dan 6 uur moeten worden. Bah, dat is een rottijd. Ik zit dan in de bus of op de fiets van de bushalte naar huis.

Nu maar hopen dat de punctie volgende week is.

Dan ben ik toch al van plan om vrij te nemen. (of me ziek te melden als ik me te beroerd voel.)

Want anders moet ik eerder stoppen met werken om op tijd thuis te zijn om te prikken.

Rein. Ik merk ook echt verschil met de spuiten. De prikpen van puregon gaat makkelijk en doet geen pijn. De decaspuit blijft pijn doen en ook het spul zelf.

Bunbums. Heel vervelend, zo'n nichtje die dit soort uitspraken blijft doen. Ze weet dan wel niet wat er aan de hand is, maar ze zou toch eens moeten merken dat het niet op prijs wordt gesteld.

Wie weten het bij jullie dat jullie bezig zijn?

Hier gaat het redelijk. Dat stomme gedoe met mijn broer en schoonzus werkt nog wel door op mijn stemming merk ik.

Maar ik heb wel goed geslapen. En nu zit ik op mijn vrije dag op het werk om te zorgen dat ik volgende week vrij kan zijn. Ik heb helemaal geen zin en ben moe.

Maar het werk moet tocht gedaan worden.

Geplaatst

Hoi meiden inderdaad zeg, de wintertijd!! ik ga maar deze week gebruiken om het steeds een kwartiertje te verlaten zodat ik een uur later kan spuiten na 4x. nou ja woensdag heb ik al 1e fm, ik heb zo'n kort schema, zal toch niet dan al klaar zijn?!

oh, jullie vinden sommige spuiten er ook moeilijk ingaan, ik dacht al doe ik wat verkeerd :'(

ik las nog op internet dat hij niet per se onder een hoek van 45 graden moet maar dat wilde de prikinstructrice wél... ik ga maar de apotheek bellen vanmiddag of wat rechterop - of dat zou schelen met erin duwen, lijkt wel of die naald minder scherp is?!

maar gelukkig deed ie niet pijn ondanks dat ik wat harder moest duwen, heb het heel langzaam erin gespoten, ff gewacht en toen snel weer eruit getrokken, watje erop, brandde heel minibeetje voor een minuut of tien, maar was easy peasy. lekker weer op de bank gekropen. :P

Mijn vriendin zegt dta ik me beter nu al inschrijf bij een creche! haha, omdat de wachtlijsten in utrecht zo lang zijn, kan wel een jaar duren. dat zou dan wel het toppunt van positief ingesteld zijn zeg, nu al je ongeboren, wat zeg ik, onbestaande baby inschrijven voor de creche.... en dan vidn ik het al ongeluk brengen als ik sokjes koop :laughing4:

Iggie je kan het!!!!!!!! :) succes

Bunbums en Frannie, familie kan je soms beter achter het behang plakken!!! bah!

Geplaatst

Iggie blauw houden dat streepie!!

En die naaldjes mja, het zijn dezelfde pre-gefabriceerde spuitjes als de griepspuit waar ik er ieder jaar een paar honderd van geef aan patienten.

En die zijn dus ook al bot vinden wij op m'n werk. We hebben dat ook al wel eens aangegeven en hoewel ze zéggen er iets mee te doen, gebeurd

er niets. De kunst is voornamelijk snel indarten en niet voorzichtig en zachtjes. Maar ja als je jezelf spuit ben je toch altijd wat voorzichtiger.

Nou hier vanmorgen 2e FM.... het zijn er van 9 nu 16 geworden! Vond m'n buik ook al zo zwaar voelen! Morgenavond pregnyl en donderdag de punctie.

Geplaatst

oh tenks bunbums, een vrouw met ervaring. ik zal vanavond niet zo langzaam doen maar gewoon indarten! haha wat een gek woord in deze context :)

succes met je eitjes, broed-broed!

Geplaatst

Bunbums. 16 follikels en een definitieve datum voor de punctie. Dat schiet lekker op!

Rein. Die naaldjes hebben een schuine kant en een punt. Misschien dat het makkelijker gaat als je de naald anders er in steekt?

Maar het is wel fijn om te horen dat het aan de naalden ligt, ook al gaat het daardoor helaas niet makkelijker.

Het was mij al opgevallen dat de prikpen zoveel fijner prikt!

Geplaatst

De puregon prikpen heeft er standaard naaldjes bij zitten, de 12.7mm BD naaldjes.

Ik neem voor de puregon andere naaldjes mee van mijn werk. Namelijk de BD 5mm thinwall naaldjes.

Die zijn dus heel veel korter en dunner dus nog makkelijker inprikken.

Je kunt ze zelf ook gewoon bij de apotheek halen per bakje van 200stuks. BD thinwall 5mm naaldjes.

Je hebt ze ook nog van 4mm maar ik wil toch liever de 5mm.

Geplaatst

Bunbums. Het gaat bij mij prima met deze naaldjes. Maar bedankt voor de tip. Misschien is het volgende keer wel nodig.

Rein. Wat is jouw 1e fm snel. De mijne is pas vrijdag en we zijn tegelijk met de puregon begonnen.

Mijn gyn verwacht de punctie rond 2 november. Deze datum is doorgegeven aan het UMC. Maar ze zei er wel bij, dat het ook eerder of veel later kan zijn. (tot 2 weken later.) Misschien dat ze in het Anthonius graag veel controle hebben. Lijkt me ook goed zo!

Ik had hem ook liever eerder gehad. In een natuurlijke cyclus is mijn eisprong vaak al na 10 dagen. Wat als ze nu ook maar 10 dagen nodig hebben?

Volgensd de gyn kan dat niet, omdat alles stilgelegd is door de deca.

Geplaatst

Hoi Frannie, ja ik had daarover nagedacht en ik deed het met de punt 'eerst', maar mijn man dacht dta het juist makkelijekr zou gaan als ik de schuine kant eerst deed ivm de hoek waarin je de huid raakt... omdat je dan met het hele 'naaldoppervlak' de huid in 1x raakt en daardoor makkelijker prikt? kweenie...zucht.

Bunbums ik vind het zo raar me te realiseren dat over dit soort dingen niet goed is nagedacht door de apotheek? Dat zou zo stom zijn, ik ga er maar steeds vanuit dat zij weten wat het beste is.. het zijn al kant-en-klare injectiespuiten, kan niet echt een andere naald op geloof ik. Wel handig dat jij er zelf verstand van hebt, zal veel schelen in onzekerheid lijkt me.

Frannie ik heb heb een 'kort antagonist' schema, geen idee wat er verder allemaal voor opties zijn qua schema maar ik ben er wel blij mee - als het tenminste gaat werken - want ik merk dat jullie allemaal veel langer prikken dan ik :S zou het te maken hebben met mijn soort 'probleem' en dat ik 30 ben misschien, weet niet.

Geplaatst

Zoals ik het begrepen heb, komt dat omdat je IVF doet.

Bij de ICSI willen ze beter kunnen plannen wanneer de punctie is, zodat die niet in het weekend valt vanwege het laboratoriumwerk en er niet te veel icsi's tegelijkertijd zijn.

Door eerst met de deca alles plat te leggen, kunnen ze daarna zelf bepalen wanneer ze starten met het stimuleren en dus beter plannen.

Bij het korte protocol wat jij hebt, zijn ze afhankelijk van de cyclus van de vrouw. Als iedereen zoals jij, later ongesteld wordt, klopt hun planning niet meer.

Helaas mag dat dus bij de icsi niet. Het zou wel heel veel schelen.

Geplaatst

Reinroef de apotheek stopt die naaldjes er niet in, dat zit er standaard bij. (edit: hoewel, dat is misschien per verpakking anders maar die

van mij heeft het er standaard in zitten).

Ik geef insulinetherapie aan patienten en zit dus bovenop hoe men het meest comfortabel kan

spuiten en volg de "naaldjes ontwikkeling" dus ook. Dat is de reden dat ik zelf heb gekozen

voor een vriendelijker naaldje. Niet beter, wel vriendelijker en verder gewoon even prima.

Er is niet echt een reden voor de fabrikant om hier ook over na te denken. Vrouwen spuiten dit

toch wel en het is voor korte tijd en het loopt al jaren goed zo.

Lekker blijven spuiten zoals je doet als het bevalt hoor :)

Geplaatst

Hey Meiden,

@Frannie, wat een ongelovelijk rot bericht voor jou dan voor hun is het geweldig natuurlijk.

Ik had in 1 week 1 zus van me zwanger en mijn beste vriendin. Afgelopen weekend hield ik mijn verjaardag en daar zat mijn zus ook ze kreeg allemaal kadootjes van schoonzussen. Ik ben echt heel blij dat ik weer tante word, maar zulke momenten doen ook heel pijn, maar gelukkig kon ik even naar de keuken vluchten.

@ Amanda, Ik had het vorige jaar ook toen het uur een uur terug moest. Ik heb toen het zh een mail gestuurd en mocht gewoon mijn eigen tijd aan houden

@Reinroef, hoe gaat het prikken?

@bumbums, spannend morgen prygnel zetten heel veel succus.

Hier eigelijk niet veel nieuws vrijdag weer contact gehad met Gent we mogen de intake over slaan en gelijk bij Dr Gerrit op gesprek.

Geplaatst

Joh Frannie, zit het zo. wat stom dat het zo lang duurt voor icsi dames, je cyclus platleggen lijkt me nogal vervelend. mijn gyn noemt mij een huis-tuin-keuken-ivf patient omdat ik de simpelste vorm heb. Wat jammer, nou kom ik je waarschijnlijk niet tegen in de wachtkamer. ik begrijp wel wat je zegt van hun planning, maar dat is toch wel rot. je zou willen dat iedereen zich aan JOU aanpast :P

Bunbums ik vond het juist beetje moeilijk met deze naald maar ja, het hoeft niet lang inderdaad en ik prik gewoon wat vlugger vanavond - zoals jij zegt, dan zal het vast beter gaan. Jij bent al ver zeg, succes morgen met de pregnyl :)

mijn gyn zei trouwens dat de fabricatie ervan platligt?! ik heb niet verder gevraagd, hij zei dat ik blij mocht zijn dat ik er nog een te pakken heb gekregen voordat het op is ?! :S weet jij daar meer van of is dit niet je vakgebeid :)

Moedige moedeloos, wat lekker dta je de intake niet hoeft te doen, scheelt weer een paar weken. succes bij dr Gerrit, heeft in ieder geval een prettige naam haha.

Geplaatst

Moedeloos. fijn dat je meteen door kan naar de gyn. Dat scheelt weer een ritje en een paar weken wachten.

Ik hoop dat hij een leuk sinterklaascadeautje voor je heeft!

Rein. Dat van die wachtkamer kan nog steeds. We zijn tegelijk met de puregon gestart. Dus misschien hebben we de punctie wel tegelijk. De echo's doe ik toch in Amersfoort.

Dat van die pregnyl, toen ik 28 september met mijn recept bij de zh-apotheek kwam, was het op en moest het besteld worden. Het was inderdaad niet leverbaar. Ik moet 2 ampullen krijgen en de apotheek kon alleen de lage dosering leveren. Dan had ik er 20 gekregen.

Gelukkig werd ik vrijdag door de apotheek gebeld dat het er is! Ben ik blij dat ze het hebben.

Stel je voor dat je vlak voor de punctie moet afbreken omdat dit spul er niet is. Dat zou balen zijn.

Vrijdag is de echo. Dan haal ik het meteen op.

Geplaatst

Hoi Frannie, oh inderdaad, ik herinner me dat je dit al eerder geschreven hebt. nou dan ben ik benieuwd hoe het gaat met al die dames die het nog nodig hebben komende jaren! er schijnt ook een andere medicatie te zijn die je er in plaats van kunt gebruiken maar die kost 40 euro eigen bijdrage. wat dat dan is zei hij er niet bij.

Ja het zou inderdaad wel kunnen dat we de punctie gelijk hebben! je kan mij herkennen aan mijn lichtbruine halflange haar en zenuwachtige smoeltje - hihi. Kan trouwens wel kloppen dat mijn fm snel is want hij dacht dat ik kans had op overstimulatie. ik had 'veel' follikels, hij telde ze niet eens. Dan kunnen ze het gauw zien en zijn we er op tijd bij om de eenheden te verlagen als het moet.

Kun je een beetje werken vandaag of heb je nog geen zin ;) de zon schijnt, word je daar vrolijker van?

Bij mij op kantoor lekker rustig, telefoon nog geen 1x gegaan.

Geplaatst

hoi allemaal

vanmorgen mn prikinstructie gehad appeltje eitje voor mij dan omdat ik zelf al prik,

zodra ik ongesteld ben moet ik weer bellen en dan krijg weer een afspraak

ws volgende week donderdag bellen

groetjes diana

Geplaatst

Bunbums, wat spannend donderdag de punctie en een hele mooie score. Heel veel succes!!!!!

@all, heel veel succes met spuiten en de eerste en tweede FM. En dat er volgende week weer heel veel eitjes geoogstt worden.

Lfz Ig.

Geplaatst

Hoi Diana,

handig dat je al prik ervaring hebt :) dan ben je daar niet zo huiverig over. Heb je al het recept gekregen? Gauw bestellen bij de apotheek want Pregnyl is niet zo goed verkrijgbaar, dan hebben ze daar veel tijd voor.

liefs Rein.

Geplaatst

Diana. Dat scheelt, dat je al prikervaring hebt.

En nu wachten tot dat je ongesteld wordt.

Rein. Het werken vandaag viel tegen. Ik heb niet zo veel klaar gekregen.

Logisch als je ook zo vaak even op het forum kijkt. :happy:

Ik ben lekker een uur eerder weg gegaan. Morgen weer een dag.

Laila. Hoe is het bij jou?

En Toekie? Hoe was je fm?

Geplaatst

hoi hoi

ja heb alle medicijnen in huis liggen heb ipv prygnyl nu uritulle gekregen

maar daar zit wel een bij betalling op van 38 euro of zo

groetjes diana

Geplaatst

Hoi hoi

Moedeloos idd had het ziekenhuis aan de telefoon en toen ook nog even nagevraagt en als het beter uitkomt mag je het om die tijd blijven spuiten wel gaven ze aan dat het wel beter was als je het om dezelfde tijd bleef spuiten maar als dat echt niet uitkomt je gewoon om die tijd mag blijven spuiten.

Liefs

Geplaatst

Frannie@ ik ben zaterdag begonnen met decapeptyl en 12-11 mag ik de gonal-F erbij gaan zetten. En ik heb 21-11 mijn eerste echo.

Het prikken viel best mee. Ik heb volgens mij gister in een klein zenuwtje geprikt want ik heb de hele avond last gehad van dat plekje.

Groetjes Saskia

Geplaatst

Hoi Diana, als het goed is heet dat medicijn Ovidrel, het is gemaakt van cellen uit de eierstokjes van chinese hamsters. Echt! haha, ik moest wel even lachen toen ik dat vond op internet :laughing9: Zo'n hamster kost zeker 38 euro :P nee grapje hihi.

ik heb trouwens best wel spierpijn ervan gekregen, eerst alleen in mijn linkerarm (die werd ook een beetje dik?!) en nu alleen in mijn bovenbenen.

Gisteravond deed ik de Orgalutran voor de tweede keer, nu iets grotere 'aanloop' genomen en hij ging er inderdaad beter in. Wel beetje eng hoor :) en daarna weer beetje branden maar geen punt, verder. Aan de andere kant van mijn navel heb ik al 5x puregon gedaan, die plekjes zijn nu toch wel wat blauw uitgeslagen allemaal. aach, gaat wel weer weg.... moet er iets voor over hebben!

Geplaatst

Hmmmm....had vandeweek een verhaal getypt, maar die is dus niet geplaatst.

Frannie, wat vervelend dat je broer je er zo mee confronteert. Ben je nu al een beetje bijgekomen van de schrik? Hopelijk is het voor jou nu ook raak en dan kan je samen met je broer blij zijn.

En jij dus ook veel last van moeheid.

Jessie, vervelend dat wachten hè? Ik heb ook last van 'ongesteldheids'krampen. En ben echt ontzettend moe. Ik kan de dag echt niet doorkomen zonder een middagdutje. Maar dat kan idd ook door die bollen komen. Pffff....nog even volhouden.

Iggie, wat goed 5 kansen! Maar zo te horen heb je die waarschijnlijk niet nodig. Daar duimen we maar voor.

Amanda, hoe bevallen de 2 spuiten? EN hoe gaat het nu met de moeheid?

Rein, balen dat die prik zo moeilijk gaat. Ze hebben ons niet verteld dat de prik onder een hoek van 45 graden moet. Heb eigenlijk ook geen last van de injecties gehad (behalve de Pregnyl). Maar ik had een Gonal-F pen met 0,33mm naaldjes en de Pregnyl was een 0,5mm naaldje. Maar vooral de vloeistof was vervelend en de naald niet eens zo.

Mijn schema was ook heel kort. 2 oktober gestart met prikken, 13 okt punctie en 16 okt tp. Was achteraf heel snel voorbij. En nu wachten. Damn....wat duurt dat lang. En ik heb ook ICSI gehad.

Bunbums, vervelend die verhalen van mensen die zo zwanger zijn. Mijn zusje was ook de eerste cyclus al zwanger, maar die had verwacht dat ze er wel een jaar over zouden doen. Zij heeft 2 vriendinnen die ook IVF hebben gedaan. In eerste instantie was ik boos, maar later kon ik ook blij zijn voor haar. Zij kan er ook niets aan doen dat het wel makkelijk gaat. En ze wisten ook niets van onze wens. En wat een hoop follikels....fijn!

Moedeloos, spannend. Wanneer kan je terecht?

Rein/Frannie, ik had idd ook begrepen van de apotheek dat het heel moeilijk is om aan Pregnyl te komen. In eerste instantie moest ik dat ook spuiten na TP, maar is de bollen geworden. Ik heb nog 5 ampullen over dus :). Hoop ze alleen niet nodig te hebben.

Hier nog steeds aan het wachten. Van het weekend lekker weggeweest naar Ameland. Dat gaf wel wat afleiding. Maar over een week mag ik pas officieel testen. Hoeveel dagen na punctie/tp mogen jullie testen? Ik zit erover te denken wel eerder te gaan testen. Maar wil natuurlijk ook niet vals negatief zijn, dus wil wel zeker weten dat het dan ook kan. Heb wel al een test gekocht (per 2 van Clearblue). En ik hou me maar even vast aan het positieve verhaal van Iggie. Ik kreeg gisteren de brief van het EMC. Ze hebben 5 embryo's kunnen invriezen in 3 rietjes, dus we hebben in ieder geval nog 3 pogingen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden