Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja moeilijke dagen die wachtdagen.

Ik zit nog maar op wachtdag 4 dus nog 10 te gaan. Ik voel niks sinds de napijn van de

punctie weg is. Geen roze afscheiding ook. Een vriendin van me met (helaas) heel veel

ervaring met wachtdagen, waarschuwde me al dat juist na een dikke week je allemaal

klachten kunt gaan krijgen door die utrogestan bolletjes. En die klachten lijken precies

op mogelijk vroege zwangerschapsverschijnselen. Dus ik ben voorbereid maar kan me

indenken dat volgende week het wachten nog heel veel zenuwslopender zal zijn. Veel

afleiding zoeken dan maar!

Frannieieieie! duim duim duim duim duim duim!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Amanda, wat goed dat het achter de rug is en nog een hele mooie score. Daar zit de emy zeker tussen:-))))

Lavendel en Bunbums. Die wachtdagen zijn killing. Ik hield het ook niet vol en ik ben uiteindelijk op wd 8 al gaan testen. Maar ik spoot geen pregnyl. Is trouwens geen aanrader om eerder te gaan testen. Want ook dan maak je je gek. Het is slopend. Maar ik hoop dat die 14 dagen zo snel mogelijk voorbij zijn.

@ Frannie, hoe is het met jou????

lfs Ig

Geplaatst

Amanda. Wat een schitterende oogst. Daar moeten zeker een paar mooie emmy's van komen.

Hier is alles goed gegaan.

De punctie toch met alleen plaatselijke verdoving. De arts adviseerde me om het toch zo te proberen, omdat het met 3 follikels maar 30 seconden zou duren.

Het deed wel heel veel pijn. Als ik de volgende keer meer follikels heb, ga ik zeker voor een roesje. Maar nu was het wel fijn dat ik daar niet meer van hoef bij te komen en heb ik geen spijt van deze keuze. De pijn valt nu mee. Alsof ik ongesteld ben. En daar kan ik mee leven.

En het goede nieuws: er zijn 3 eitjes gevonden!!!!!!! Dus uit 3 follikels 3 eitjes. Een 100% score. Dat is toch fantastisch.

Het zaad van mijn vent was ook in orde.

Dus nu is het afwachten. Helaas horen we pas maandagochtend of er emmy's zijn. Dus dat wordt nog even 3 dagen in spanning zitten.

Ik heb pregnyl gekregen i.pv. de bolletjes. Aan de ene kant zit ik niet te wachten op die pijnlijke prikken, maar als ik zo de verhalen hoor, lijkt het me makkelijker dan die bolletjes.

Verder zijn ze in het UMC fantastisch. De arts was echt heel menselijk en meelevend. Ik heb haar dat na afloop ook gezegd. Begon ze helemaal te stralen.

Ook de laborante reageerde heel menselijk. Toen ze hoorde dat er maar 3 follikels waren, ontsnapte haar "sh*t". Daarna verontschuldigde ze zich.

Na afloop kwam ik haar op de gang tegen en vroeg ze hoe het gegaan was. Toen ze hoorde dat het 3 eitjes waren, feliciteerde ze me.

Dat soort kleine dingen zijn toch erg fijn op zo'n stressdag.

En nu ben ik heel suf en moe. Zo lekker op de bank een filmpje kijken en straks nog een uurtje slapen.

En mijn vent kookt vanavond.

Geplaatst

Frannie wat fijn dat het nu achter de rug is en dat je zo fijn bent geholpen. En een hele mooie 100% score. Nu ga ik voor je duimen dat er drie mooie bevruchte emy s uit komen. Wel balen dat je nu tot maandag moet wachten. Hoop dat je al leuke dingen gepland hebt en dat de tijd voorbij vliegt.

Lfz Ig

Geplaatst

Hey Frannie, fijn dat je wat laat horen ik was super benieuwd. Nou wat prachtig dat er in alle follikels ook een eitje zat!

Nu "lekker" nagels knagen tot en met maandag!

Geplaatst

Frannie ben blij dat het allemaal is meegevallen voor je!! Super 3 eitjes!! Pfff dat is vervelend dat je tot maandag moet wachten!! Ik het wel een infuus met spul gehad en een roes ze zeiden dat ik na afloop heel erg heb gehuilt haha weet ik niks meer van!! Vanuit het ziekenhuis direct de auto in naar de begravenis van me oom 3 kwartier rijden. We zijn nu op de terugweg!! Pfff wat een dag.... Nog even en dan lekker op de bank na al dat lopen veel last van mijn buik!! Eerst ff langs de mac heb honger haha!!

Ik moet trouwens veel drinken ze vinden het toch wel eng en ze zijn bang voor overstimulatie maandag weer echo om me in de gaten te houden zou veel drinken want wil wel dat dinsdag de tp plaatsvind!! Ook daarna word ik goed in de gaten gehouden!!

Liefs!!

Geplaatst

Amanda. Fijn dat alles goed gegaan is. En ik ben heel blij voor je dat je naar de begrafenis hebt kunnen gaan.

In de informatie die ik heb gekregen stond ook dat ik veel moet drinken.

Dat is denk ik voor iedereen belangrijk.

Alleen voor mensen met veel eitjes extra belangrijk.

Naast me in de "uitrustkamer" zat iemand met ook veel eitjes. Daar werd het ook extra tegen gezegd.

Ik heb het alleen maar gelezen.

Veel sterkte en ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed gaat en je dinsdag een mooie emmy krijgt.

En je nu lekker laten verwennen door je vent. Dat heb je wel verdient!

Geplaatst

vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een echo

helaas door drukte mag ik pas 8 november beginnen met gonal f te spuiten en dan de 15e een echo

als alles mee zit dan de 17e een punctie

jammer dat het nog 4 dagen wachten word

groetjes diana

Geplaatst

Diana. Balen dat je nog 4 dagen moet wachten. Maar je kunt nu aftellen.

Bedoel je met de drukte dat ze de week ervoor geen plek hebben voor je met de punctie?

Dat is echt stom!

Maar als je de 17 de punctie hebt, kun je rond Sinterklaas gaan testen.

Dat wordt vast een mooi Sint cadeautje!

Geplaatst

Frannie

Jij hebt maandag se tp?? Hebben ze je ook gezegt wat je testdatum dan zou zijn??

Ik heb dat allemaal nog niet doorgelezen nu ik op de bank hang begin ik weer duizelig te worden.... Lekker optijd naar bed heen vanavond!!

Fijn weekeind allemaal!!

Geplaatst

Amanda. In de info die ik bij het begin van het ziekenhuis heb gekregen staat dat als het niet gelukt is, ik 10 - 14 dagen na de punctie ongesteld wordt.

Als ik op dag 18 = 22 november, niet ongesteld ben, mag ik testen. Maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten.

Doe vooral rustig aan, meid. Je hebt een hele pittige dag achter de rug!.

Slaap lekker alvast.

Mijn vent is lekker aan het koken.

Straks nog de pregnyl zetten.

Geplaatst

Frannie dan hebben we dezelfde testdatum. Ik mag ook 22 november testen. Vind het nu al spannend haha hoe erg is dat!

Jij ook lekker rustig aan doen he! En we hebben in elk geval de punctie erop zitten.

Liefs

Geplaatst

Heerlijk he, als die punctie eenmaal achter de rug is. Steeds als ik denk "pff wat moet ik nog veel dagen wachten met testen" realiseer ik me ook

weer hoe blij ik ben dat al het andere er allemaal op zit voor dit moment. Heerlijk is dat toch! Wachten duurt lang maar erger dan wachten wordt

het gelukkig ook niet meer. Behalve dat gesmeer met die bolletjes dan hehehe.

Geplaatst

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de pregnyl uit mijn lijf is en het een zwangerschapstest niet meer kan beïnvloeden?

Weet iemand dat?

Geplaatst

Bunbums idd zo is het maar net! Ja die dingen zijn op dit moment pijnlijk met inbrengen en smerig!!

Frannie dat verschilt per persoon en ligt er ook aan hoeveel je spuit.

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Ja ranzig toch dat inbrengen!? De apotheek gaf me een pillenschietertje maar die is te klein, de bolletjes passen er net niet in dus

ik pruts het er zelf maar in maar hegh wat een gekledder zeg bah.

Frannie heb je de bijsluiter nog? Daar staat in hoe lang het nog van invloed is als het goed is. Dat hangt ook weer van de dosering af inderdaad.

Oh en de TP ja nou ik vond het gewoon zo leuk en gezellig of zo. Je hebt dan al een boel gedoe gehad en zo'n rotpunctie (die 25 follikels duurde eeuwig voor

mijn gevoel en het deed na een tijdje echt zo'n zeer). En die TP, iedereen is vrolijk, het is niet pijnlijk, je kunt meekijken en ziet het belletje waar de embryo in zit

zo je baarmoeder in floepen. En daar zit ie dan! Heerlijk spannend en mooi gevoel!

Ow en ik had een beetje de slappe lag omdat ik zo idioot nodig moest plassen en de gynaecoloog van tussen mijn benen maar riep "drooooge woestijnen drooooge woestijnen" hahaha.

Geplaatst

Bunbums ik breng ze ook zelf in heb er niks bij gekregen van de apotheek. Moet jij er ook 3 x daags 2 inbrengen?? Lijkt me ook een super moment hoor de tp!

Frannie heb ff op internet gekeken en als je het daar moet geloven halveert pregnyl zich elke 33 uur dus vanuit daar kun je een rekensommetje maken word alleen wel halveren en optellen voor jou aangezien je nog pregnyl spuit! Hoop dat je er wat mee kunt!

Ik word vandaag gebelt door zwolle! Zo spannend. Hoop dat ze met goed nieuws komen!!

Liefs

Geplaatst

Hi dames, Ja smerig he die bolletjes en helaas het went ook niet. Leuke bijkomstigheid als je zwanger bent krijgt je er nog eens voor ruim 2 weken bij:-)

Tipje voor de dames met een TP. Ligt eraan hoe laat je moet, maar ik heb de bolletjes pas na de TP weer ingebracht.

Fijn weekend all en ik hoop jullie snel te zien op het topic. Uitgerekend in Juli 2012.

Lfz Ig

Geplaatst

Hoi hoi

We hebben het telefoontje gehad nou ik stond onder de douche ik zei nog tegen me kerel zul je zien dat ze dan bellen!! En ja hoor haha!!

Van de 22 waren er 21 goed!! En uiteindelijk zijn er 13 goed bevrucht!!!! Verder geeft mijn kerel niet heel veel gevraagt haha hij zei ik was zo blij met dat nieus. De rest vraag ik dinsdag wel!

Joepieeeeejjj ben helemaal blij

Dinsdag om half 2 de tp.

Iggie goeie tip ga ik ook doen!

Geplaatst

Amanda. Wat fantastisch. 13 emmy's. Daar zal vast behalve een mooie voor de tp, ook wel eskimootjes bij zitten!

En als ik jullie hoor over die bolletjes, ben ik erg blij dat ik die niet hoef. Ik moet alleen nog 3x pregnyl spuiten.

En ik vind het wel een voordeel dat het voorlopig nog in mijn lijf zit.

Dan kan ik ook niet in de verleiding komen om vroeg te testen.

De test klopt toch niet.

Als ik nu zou testen, zou ik waarschijnlijk hartstikke zwanger zijn.

Ook zonder emmy.

Nog 48 uur wachten en dan horen we of er emmy's zijn.

Geplaatst

Frannie laten we het hopen!

Ja idd dat is ook zo maar toch is het dan ook wel moeilijk om niet te testrn hoor haha!! Ja idd dan kun je beter nog 3 keer spuiten, ik dacht eindelijk van het spuiten af maar die bolletjes zijn veel meer werk!! Naja je moet er wat voor over hebben!!

Ik duim voor je dat je eitjes mooi bevrucht zijn!! Spannend he dit allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden