Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Mirke. Hoe was je echo? Weet je al wanneer de punctie is?

.

Helaas......het zijn er nog steeds veel....maar ze groeien niet meer zo hard... Zaterdag terug voor controle en dan waarschijnlijk punctie na het weekend....

Ze hebben alleen steeds meer problemen met het vinden van mijn rechter eierstok.... De arts die ik gisteren had durfde nu te beweren dat dat komt omdat ze tegen elkaar aan lijken te liggen en je geen onderscheid ziet tussen de één en de ander...

Ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren bij de punctie....

Groetjes Miranda

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirke. Vervelend dat je nu moet wachten tot zaterdag om het vervolg te weten.

En balen dat de echo zo moeilijk ging. Ik hoop dat alles gewoon door kan gaan.

Sterkte met wachten.

Geplaatst

Hallo allemaal, ik heb sinds vandaag aangemeld....zit er midden in...punctie/terugplaatsing achter de rug, nu duimen en afwachten!

Door de Pregnyl injecties erg gevoelige borsten/tepels en veel plassen..licht pijn/gerommel in mijn onderbuik. Ik moet wachten tot 14-11 voordat ik een test kan doen....

Geplaatst

Frannie heb je nog veel last gehad van de pregnyl? Ik heb een gevoelige plek waar ik hem gezet heb en echt makkelijk ging die niet.....

Al last van zenuwen voor morgen??

Liefs

Geplaatst

Lavendel, veel sterkte met de wachtweken. Hoe heb je het tot nu toe ervaren?

Mirke, spannend zaterdag. Hopelijk krijg je snel je punctie. Wel vervelend dat ze moeite hebben met die rechter eierstok vinden. Hopen dat er in ieder geval mooie eitjes zitten te rijpen en dat je maar 1 keer die punctie hoeft. Ik zag ook enorm tegen de punctie op en is me eigenlijk meegevallen. Natuurlijk is het niet lekker, maar ik had achteraf gezien veel meer last van de hormonen zelf en de pijnstilling tijdens de punctie, dan de punctie zelf.

Raba, duimen dat die vermoeidheid en zware borsten van een zwangerschap komt. Ik duim voor je.

Bunbums, ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Hoe voel je je verder?

Amanda, sterkte morgen met de punctie. En kan me voorstellen dat je daarbij wilt zijn. Dus hopelijk voel je je goed genoeg. Ik ben diezelfde middag wel met manlief mee gegaan om boodschappen te doen en we hebben een fiets voor hem gekocht. En ik had toch ook aardig wat en grote follikels. Als je verder rustig aan doet, dan gaat het wel lukken neem ik aan. Daarna gewoon goed rust nemen.

Frannie, jij ook heel veel sterkte morgen.

Iggie, hoe voel jij je nu? Nog veel klachten van je zwangerschap? Of zit jij heerlijk op een roze wolk ;).

Allemaal sterkte met het spuiten. Ik lees hier toch ook wel vervelende verhalen dat het pijnlijk is en moeilijk gaat. Pfff...lijkt me echt niet leuk.

Hier verder niet veel spannends te melden. Zaterdag urine gaan verzamelen en woensdag weet ik pas weer meer. Dus wachten....wachten en wachten ;).

Geplaatst

Dank je. Mijn ervaring tot nu toe: Met lood in mijn schoenen ging ik onlangs voor de 1e punctie. Ik vond dit toch meevallen, alleen de pijn na de uitwerking van de verdoving vond ik vervelend. Toch houden ik en mijn partner de moed, alhoewel ik na de terugplaatsing het als moeilijk ervaar, die onzekerheid...ik vind het lastig. de dagen kruipen voorbij. Bij mij waren er 11 follikels, er zijn 4 eicellen gevonden maar helaas is er 1 bevrucht. Het idee dat het mis gaat en weer de hele behandeling van vooraf aan begint.....ik heb bewondering voor iedereen die al meer dan 1 behandeling heeft ondergaan!

Qua medicijnen heb ik wel de nodige bijwerkingen maar het is wel te doen. Mijn partner spuit mij, ik durf dat niet zelf. geeft ook een goed gevoel van vertrouwen bij elkaar vind ik:)

Geplaatst

Lavendel welkom :)

Punctiedames hoe staat het met de zenuwen? Links laten liggen hoor die zenuwen, het is maar van korte duur en

een paar dagen daarna komt er iets leuk, de TP!

Frannie ik mag 14 november testen :)

Zitten jullie al op het forumgedeelte "wachtbankje" op het novemberwachtbankje?

Je kopieerd daar het laatste overzicht, zet je zelf er tussen en maakt jezelf

na het testen groen (posi test) of rood (neg test). Wel vervelend om als rooie dan

tussen de groene te staan maar goed. Ik vond het wel leuk daar op het wachtbankje te

gaan zitten :)

Zo mooi als het overzicht hier, is het daar niet natuurlijk maar het geeft weer wat

extra afleiding/leesvoer/lotgenoten.

Geplaatst

Lavendel, fijn dat je dat zo samen met je man kan doen. Zo ervaar ik dat ook en dat vond/vind ik wel heel fijn.

Bunbums, ik had je al voorbij zien komen. Ik kan mezelf alleen nog nergens invullen, omdat ik nog niets weet.....haha.

Geplaatst

Amanda. Het spuiten van de pregnyl viel gelukkig mee. Maar het ging niet zo makkelijk als de deca (en dat is al een rotprik). Maar het zit er gelukkig in.

Ik heb nu ook een rode plek en het is heel erg pijnlijk.

Ik moet echt oppassen in de keuken, want het zit precies op de hoogte van het aanrecht.

Bij de volgende pregnylprikken moet ik dus echt opletten waar ik ze zet. (Ik heb er nog 3 en met deze "enorme" oogst hoef ik niet bang te zijn voor overstimulatie.) Dus vermoed ik dat ik dit mag doen i.p.v. die bolletjes.

Verder heb ik erg geen last van. Het lijkt wel alsof ik iets minder moe ben. Misschien omdat ik gister geen deca meer hoefde te spuiten?

Aan mijn nachtrust kan het niet liggen. 2 nachten slecht geslapen en gister pas om 23.30 naar bed vanwege die stomme pregnyl.

Lavendel. Dat is wel schrikken. Maar 1 emmy. Maar je hebt er gelukkig ook maar 1 nodig.

Fijn dat je vent de prikken zet. Dan doe je het samen.

Bunbums. Vanaf maandag kom ik buurten bij het wachtbankje.

Anita. Sterkte met wachten.

Diana. Is je menstruatie al begonnen? Mag je al beginnen met de volgende spuiten?

lijstje ICSI 3-11-2011.xls

Geplaatst

Ben trouwens benieuwd hoe jullie de ervaring beleven mbt het wel/niet vertellen aan je werkgever?

Ik heb na wikken en wegen toch mijn directe collega ingelicht en mijn leidinggevende, aangezien ik me daar in het begin echt druk om maakte ivm de vele bezoeken aan het ziekenhuis.

Geplaatst

Diana. Fijn dat je nu echt kunt starten. Nu gaat het opschieten.

Lavendel. Op mijn werk weten een aantal mensen het. Een klein groepje collega's waar ik veel mee samenwerk en waar ik goed mee kan opschieten. Mijn leidinggevende weet het ook. Vooral vanwege het afwezig moeten zijn, maar ook omdat ik niet in kon schatten van te voren hoe ik zou reageren op de hormonen. Op het moment dat het invloed gaat hebben op mijn werk, is het fijn als ze dat van te voren weten.

Ik ben erg blij dat ze het weten. Ik heb met medeweten van de collega waar ik het meest mee te maken gehad, zo met mijn werk kunnen schuiven dat ik nu een week vrij ben. (Vorige week extra gewerkt en deze week elke dag via de telefoon of mail contact met mijn werk gehad.)

En omdat mijn leidinggevende het weet, kon ik bij het plannen van een vervolgvergadering met 20 mensen, met een korte zin aangeven dat ik 3 november waarschijnlijk in het ziekenhuis zou zijn. Zonder een woord er aan vuil te maken heeft ze de vergadering doorgeschoven naar 10 november.

Ook bij mijn man weten ze waar we mee bezig zijn. Normaal moet je vrije dagen minimaal 3 weken van te voren aanvragen.

Nu krijgt hij alle medewerking om vrij te zijn als dat nodig is. Na de teleurstellende echo van vorige week hebben ze hem meteen naar huis gestuurd. "Je moet bij je vrouw zijn en je bent zo aangeslagen dat je toch niet kunt werken."

Ik ben blij dat mensen op de hoogte zijn. Ik voel me erg gesteund. Gister zat er nog een kaartje bij de post van goede vrienden van ons. Dat is erg fijn.

Geplaatst

Hi all,

@ Lavendel, Welkom en heel veel succes in het wachttraject.

@ Anita, hoe gaat het met jou en waarom moet je urine verzamelen?

@ Frannie en Amanda. Heel veel succes morgen met de punctie. Ben benieuwd wat de score gaat worden.

@Raba ooooo wat spannend, ik ga hard voor je duimen dat alle kwaaltje komen van een kleine baby....Heb je negingen om eerder te testen?

@ Bunbums pffffffff lang duurt dat wachten he. Ik hoop dat het heel snel 14 november is.

@Diana leuk dat je eindelijk mag starten.

Met mij gaat alles prima, ik heb nergens last van. Behalve dat ik heel erg moe, moe en nog eens moe ben.....

Ik was het nog niet van plan om het te melden aan familie en vrienden. Dat wilde we eigelijk doen als mijn vriend zijn verjaardag viert. Maar meer mensen weten het nu al dan niet. Hahahaha is ook wel leuk. Alleen mijn werk weet het nog niet. Ik wacht daar op een leuk moment en dat dan ook alle collegas aanwezig zijn.

Al wel druk bezig met de checklist. Als eerste de kinderopvang. al op twee dagverblijven ingeschreven. Tja moet tegenwoordig met al die wachtlijsten.

All weer heel veel succes

Liefs Ig

Geplaatst

Fannie. Ik ervaar hetzelfde. Ik ben sinds juli met een nieuwe baan begonnen dus ik vond het nogal een risico om het te vertellen aangezien ik nog geen vast contract hebt. Daarnaast werk ik ook 40 uur in de week, dus dan kan ik ook niet elke keer vrijnemen. Ik compenseer mijn uurtje voor de echo's. heb alleen wel 1 vrije dag opgenomen voor de punctie natuurlijk. Maar mijn leidinggevende reageerde echt super, ik voel me echt gesteund. Ik had ook dezelfde gedachten, je weet nooit hoe je lichaam reageert of al die hormonen of behandelingen. Daarnaast heb ik alleen wat naaste familie en paar vrienden het verteld.

Wat een lieve reactie trouwens van je man zijn werk. Dat is erg attent!

Geplaatst

Proficiat Iggie!!

Super om te lezen dat er sommige op de wachtrij zitten om te testen en voor de punctie.

Heel veel succes dames. En hopelijk krijgen jullie goed nieuws mbt de tests

Zelf ben ik gisteren naar het ziekenhuis gegaan voor de 2de echo. Had 4 follikels maar kleiner als 9mm en mijn bloedwaarden waren nog niet goed.

Dus de natuur een beetje helpen en de dosis menophur verhogen naar 3 ampullen ipv 1. Mijn neusspray moet ik ook 3 x/dag blijven gebruiken.

Maandag een nieuwe echo.

Bij mij weten er ook een aantal collega's het. Voor de planning is dat wel handig. Zelf probeer ik mijn consultaties bij de gyn telkens vroeg op de ochtend te plannen.

Zo moest ik gisteren al om 7u30 in het ziekenhuis zijn. (Is een 40 min rijden) Dus vroeg uit de veren :-)

Dames jullie mogen allemaal fier zijn op jezelf omdat jullie het allemaal vol houden om te blijven prikken. Hoe pijnlijk het soms ook kan zijn.

Ik spreek uit ervaring dat het een hele opgave is en je er steeds mee bezig bent.

Dus niet opgeven en wie weet. Kunnen we binnenkort een nieuw bericht posten: Gestart in okt 2011 en zwanger :-)

Geplaatst

Iggie ik durf niet eerder te testen. Manlief stelde voor om het zondag te doen. Maar zoals ik er nu tegen aan kijk. Durf ik niet. Zo bang voor de teleurstelling.

Vind het zo fijn iedereen leeft zo mee. Zo zei mijn moeder vandaag ik heb net het gevoel of ik zwanger ben. En hoop het zo. Zei hoefde vroeger maar aangekeken te worden zei ze en ze was zwanger van mijn vader. Ze gunt het ons zo. Dat deed me zo goed om dat te horen ik had het gevoel dat ze niet meeleefde maar dit bewijst het tegendeel. Mijn vriendin die ook in het zelfde schuitje heeft gezeten belt me elke dag en zegt dat ik al mijn zenuwen bij haar moet gooien. Ze is ook zo zenuwachtig.

Snelle dat is een mooie zin gestart in okt en zwanger. Succes met het traject.

Geplaatst

Heel veel succes morgen amanda en Frannie met de punctie.

Begin zelf langzaam moeilijk te vinden het wachten. Wil het alleen weten als het gelukt is;-)

Kom hier weer uitgebreider als mijn stemming beter is.

Iedereen voor nu succes en sterkte!

Geplaatst

Bedankt allemaal.... Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor.... Hoop maar dat ik een beetje kan slapen 6 uur eruit....

Frannie dat is naar, vooral als je er steeds tegenaan komt! Ik heb hetzelfde een hele gevoelige plek maar ik heb last van mijn broek als ik ga zitten haha ook niet echt overna gedacht... Ach het gaat wel weer over.... Ik hoef niet meer te spuiten vanaf vandaag lekker hoor niet elke keer een wekker.... Nou nogmaals veel succes morgen hoop dat het meevalt!!

Diana ook succes morgen met de echo

Iggie het lijkt mij ook moeilijk hoor om het niet te vertellen!!

Raba dat is idd fijn als mensen meeleven....

Toekie succes met de wachtweken...!!

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Er wordt echt aan jullie gedacht hoor dames! Heeel veel succes met de punctie, laat de gynaecoloog maar de paashaas uithangen en zoeken naar eitjes.

Geplaatst

Even een update van mij. Van de punctie zelf weet ik niet veel meer al gaven ze aan dat ik het jiet fijn vond maar ja das niet zo gek denk ik! Lig nu in het zh te wachten op me kerel maar hij heeft me al gesmst nog een halfuurtje en dan kan ik hier ook weg het zaad was goed! En ze heben 22 eitjes van mij! Daar moet toch een goeie tussen zitten hoop ik..!! Morgen horen we meer van zwolle!!

Liefs

Geplaatst

Amanda wat fijn dat het voorbij is en nog mooier dat je er niet veel meer van weet!

Jaaaa zeg wat geweldig 22 eitjes dat had ik ook, daar moet zeker wat moois tussen zitten.

Lekker naar huis zo en op de bank rustig aan, laat je maar lekker verwennen door je man.

Hoop dat de ingreep bij Frannie ook zo goed gaat en dat ze gewoon lekker ineens nog 2 follikels meer hebben vandaag :)

Geplaatst

Amanda: Fijn dat het achter de rug is, en 22 eitjes! Nu afwachten en lekker rustig aan vandaag.

Vandaag de laatste Pregnyl injectie, gisteren en eergisteren de hele tijd steekjes en krampjes in mijn onderbuik..die twijfel over je eigen lichaam is erg vervelend. ik denk de hele tijd: is dit nu door de Pregnyl of zou het toch...?? Vandaag voel ik echter niets.

Ik had overigens na de TP, 3 dagen erna, licht roze afscheiding, dat zet mij ook aan het denken, zou dit al van innesteling kunnen zijn of wellicht gewoon nog van de punctie. Om gek van te worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden