Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirke, sterkte. Ik duim voor je!

Ik ben echt op van de zenuwen. Heb vannacht ook amper geslapen. Zou morgen of zaterdag mijn menstruatie hebben, maar ik hoop zo dat het niet zo is. Kan aan niets anders meer denken. Ben misselijk, maar dat is echt van de zenuwen....pfff. Hoe gaan jullie daar mee om?

Geplaatst

Anita. Ik heb afleiding gezocht.

Ik heb veel getekend, gewoon met kleuren en vormen, als een soort therapie.

Verder heb ik veel spelletjes op internet gedaan. Lekker de tijd vergeten en nergens aan denken.

En heel veel tegen mijn man aangekletst.

Mirke. Ik duim voor je dat je straks de TP hebt. En dat wachten op dit telefoontje.

Ik vond dat de moeilijkste paar uur van het hele traject. Het telefoontje of er een TP zal zijn.

Geplaatst

Yesssssss..........het is toch gelukt. Gisteren is een rietje moet twee nieuwe cryo's ontdooid en die doen het goed....Vanmiddag om half drie TP!

Ik dacht serieus dat het voor ons niet meer was weggelegd.......

Geplaatst
Mirke, sterkte. Ik duim voor je!

Ik ben echt op van de zenuwen. Heb vannacht ook amper geslapen. Zou morgen of zaterdag mijn menstruatie hebben, maar ik hoop zo dat het niet zo is. Kan aan niets anders meer denken. Ben misselijk, maar dat is echt van de zenuwen....pfff. Hoe gaan jullie daar mee om?

Ik ga er in ieder geval minder goed mee om dan jij;-) Ik ga rond die periode failliet aan testen:-( Ik weet dat het nutteloos is, dat het allemaal nog mis kan gaan, maar ik kan het toch niet laten om te testen ongeveer vier dagen voor mijn menstruatie. Rond die tijd gaan ze bij mij op positief als het goed zit namelijk...... Sterkte!

Geplaatst

Super Mirke. Veel plezier met het halen van je emmy's.

Wat dat testen betreft: ik kon eerst niet testen omdat de pregnyl nog niet uit mijn lijf was (moest nog 3x spuiten na de punctie).

Dus bij een vroege positieve test, zou ik nog niet weten of het echt of nep was.

En ik heb elke ochtend mijn temperatuur bij gehouden. Zolang de temperatuur hoog was, ging alles goed.

De dag dat ik had willen gaan testen was de temperatuur laag.

Dus toen hoefde het niet meer. En ik ben toen inderdaad een dag later ongesteld geworden.

Dat is voor mij het voordeel van de pregnyl. en dat temperaturen gaf toch wel rust. Ik wist dat het die dag goed zat.

De dag van de lage temperatuur was dus ook een ramp. Vooral omdat dat dag 14 was.

Maar dat temperaturen heeft alleen zin als je al weet hoe je lijf werkt. Ik heb het een paar maanden bijgehouden en gebruik het sinds die tijd als voorspeller van mijn menstruatie. Werkt bijna 100% foutloos.

En deze cyclus heb ik de temperatuur gebruikt om te kijken of mijn eisprong was geweest. Gelukkig is hij geweest. Dus over 10 dagen word ik hopelijk ongesteld en kunnen we verder.

Anita. Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Vanmiddag na lang wachten eindelijk mijn eskimootjes opgehaald. Het was een bijzondere ervaring en niet in de laatste plaats omdat ik een kleurenfoto heb meegekregen van onze kleine druiventrosjes... En nu wachten. Ik mag op mijn verjaardag testen. Wat een cadeau zou dat zijn....

Geplaatst

Hier helaas weer ongesteld geworden. Ik kom me ook gelijk even afmelden. Natuurlijk gun ik iedereen een zwangerschap, maar kan er nu even niet tegen om anderen zwanger te zien worden. Dat maakt het voor mij nog frustrerender. Iedereen sterkte en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal zwanger worden.

Liefs,

Anita.

Geplaatst

Lieve Anita. Ik hoop dat je dit nog leest.

Heel herkenbaar dat je even afstand wilt nemen. Het kan heel pijnlijk zijn om te lezen dat het bij anderen wel lukt.

Een hele dikke knuffel. Veel sterkte bij het verwerken van deze teleurstelling.

Geef de moed niet op. Neem de tijd en als jullie er klaar voor zijn, ga je het gewoon nog een keer proberen.

Liefs

Frannie

Geplaatst

De curettage hoefde gelukkig niet door te gaan. Maar ik ben nog niet schoon en de hormonen gaan met me aan de haal. Ik hoop dat mijn hcg snel zakt, mijn baarmoeder schoon is en mijn cyclus zich herstelt.

Morgen een midweekje weg. Als ik terug ben, kom ik wat uitgebreider langs.

Geplaatst

Helaas ben ik ongesteld geworden vanmiddag. :-( niet te lang stil staan bij deze tegenslag... We kijken vooruit en denken aan de vier eskimo's in de vriezer. Morgen bel ik het ziekenhuis om te vragen wat nu het beste is. Een maandje wachten, of meteen doorgaan? Ik lees een boekje op de bank. Ik voelde of wel beetje verdrietig maar het had ook wel een wonder geweest als t in 1x was gelukt. We zijn dapper en sterk. Liefs Rein.

Geplaatst

@Reinroef he wat vervelend nou. Op naar je volgende poging en dan gaat het zeker lukken.

Ik ga vandaag even het ziekenhuis bellen, want bij mij weet ik het niet meer. Heb giga pijn in mijn onderbuik al 2 dagen en ik heb 1 heel klein licht vlekje in mijn broek, dact dat ik ongesteld werd maar het zette niet door. Ik heb ook het gevoel dat de eerste poging mislukt is. Vanaaf weet ik meer hoe het nou zit.

Grzt Saskia

Geplaatst

Stom he :'( lief van jullie.

ben zo beteuterd, snrf.

Saskia misschien was dat vlekje wel een bloedinkje van de utrogestan, bij de apotheek hadden ze gezegd dat dat kon. daar hoopte ik eerst ook op maar toen zette het door, grr. ik hoop voor je dat het bij jou wel is blijven hangen, succes!!

Geplaatst

Wachten duurt lang...verrekte lang..... Ik zit nu 5 dagen na de TP en dus officieel op dag 8 van mijn cyclus.....

Sinds twee dagen ben ik af en aan strontmisselijk en moe, maar hoe graag ik ook zou geloven dat dat een goed teken is, ik lees overal op internet dat de meeste vrouwen dezelfde klachten krijgen van het gebruik van de hormonen ( oestrogenen en utrogestan )...... Ookal gebruik ik die twee al veel langer, die bijwerkingen kunnen ook nu pas beginnen.....

Ik vind dit wachten echt heel erg......en ik moet nog tot 24 december.........

Ik durf er eigenlijk gewoon niet op te hopen dat het is gelukt..... maar ja....er is wel een kansje....

Kortom: hoe maak ik mezelf gek? Nou zo!

Geplaatst

RRRRustig blijven. vooral rustig blijven want stress is niet goed voor je. Leid jezelf af, lees een mooi boek, dans door de kamer, ga naar de film, knuffel met je vent, ga hard aan het werk, poets je hele huis... eet chocola... eh of kippensoep als je echt erg misselijk bent :P en veel slapen, want dan hoef je niet na te denken!! Sterkte.

Geplaatst

@mirke gewoon afleiding zoeken. Heb ik ook gedaan. En stress vermijden.

@reinroef ik heb miss een hele rare vraag. Toen jij ongesteld werd was je het heel erg of maar een beetje.

Ik ben maar een klein beetje ongesteld, het wil niet echt doorzettten vandaar, maar ben bang dat de poging bij mij ook mislukt is. Zoja dan gaan we volgend jaar gewoon weer verder met frisse moet. We beginnen alleen weer overnieuw, want ik had helaas geen eskimo`s. Ik had er 3 van c-kwaliteit en die vriezen ze niet in.

Groetjes Saskia

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb vanochtend toch voor de zekerheid een test gedaan, maar wat we al wisten we zijn niet zwanger. Beetje teleurgesteld,maar het is niet anders. Nu even een maandje rust en volgend jaar weer starten met de 2de poging.

Nou hoop ik alleen dat mijn ongesteldheid door gaat zette, want daar wordt ik ook nerveus van.

Groetjes saskia

Geplaatst

Verdikkeme Saskia. Wat naar. Dat is zo jammer. Denk er aan dat jij er niets aan kunt doen he. De kans was er, maar deze keer hebben jullie gewoon pech. De test is duidelijk gelukkig. Even vakantie en dan nog een keer. Irritant dat alles opnieuw moet! Grrr. Maar je weet nu hoe het moet. Doe het deze keer met je aandacht er half bij. Ik was erg zwaar ongesteld maar het duurde niet lang. Nu al bijna over. Misschien had je niet veel slijm opgebouwd? Sterkte vandaag. Liefs Rein.

Geplaatst

Hoi dames,

vooralsnog lijkt het alsof ik een berg bijwerkingen heb van die "mutsenbollen"....

Het gekke is wel dat die bijwerkingen pas een kleine week na het starten zijn begonnen, maar afijn...

Ik ben met vlagen verschrikkelijk misselijk, ik kan de hele dag slapen en mijn borsten gedragen zich om de zoveel tijd alsof ze moeten toeschieten. Sinds gisteren heb ik gigantisch gloeiende wangetjes. Zo erg dat ik echt een hoofd als een boei heb wat ook bij andere mensen opvalt:-( Lekker handig als je verder niemand hebt ingelicht over je poging tot zwanger worden.

Maar we weten waar we het voor doen he.....

Geplaatst

Ik ben nog steeds niet ong. Ik zou als het goed is gaan beginnen met poging 2 voor de behandeling. Ik zit al op dag 35 van de cyclus, terwijl dit normaal ongeveer dag 28 - 30 is.... ik heb gisteren voor de zekerheid maar een zwangerschapstest gedaan maar daar was een duidelijke streep te zien van NIET zwanger. Bah ik wordt er gek van, hebben jullie hier ervaringen mee dat na de rustperiode de ong. niet doorzet?

Geplaatst

Ja dat kan soms wat langer duren door stress in je lijf. En soms duurt het twee weken langer, als je heen eisprong had. Ik heb allebei wel eens gehad. Vervelend dat je zo lang moet wachten, probeer te ontspannen. Liefs Rein.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden