Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Mirke. Wat een fantastische verrassing. Ik ga heel erg voor je duimen dat je over 2 weken een positieve test in handen hebt!!!!!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirke: fijn zeg zo'n telefoontje!!! ben blij voor je!

Ik ben ondertussen alweer 2 x in het zk geweest voor een echo. Mijn eitjes groeien deze keer langzamer...dus ik moet maandag weer terugkomen.

Frannie, jij hebt geloof ik hetzelfde? Ik heb ondertussen een stuk of 8 follikels. Ik dacht of had gehoopt op meer aangezien de dosis wat verhoogd was. Vorige keer had ik er 11, dus het valt me tegen. Aangezien er daaruit toen 4 eitjes zijn uitgehaald..

Ze gaven mij als advies anders toch iets meer neusspray te gebruiken..

Verder gaat het met prikken prima, geen bijwerkingen, wel wat last van strakke broeken idd. Ik heb elke keer soort van nare dromen dat me eitjes niet goed zijn....naar wakker worden, maar ja..

Geplaatst

Mirke jeej wat een verrassing! Spannend zeg, ik duim voor je hoor.

Lavendel mooi 8 follikels toch, vorige keer had je een beetje pech dat er maar 4 goeie bij zaten, deze keer kunnen ze wel allemaal

vol zitten met een eitje én er kan er misschien nog wel 1 of 2 bij komen op het laatst!

Frannie hoe gaat het? Buik een beetje vol of voelt het wel rustig?

Hier inmiddels 4 maanden zwanger en ik zap alle zwangerschapsfibes jullie kant op hoor!

Geplaatst

Bunbums. Alweer 4 maanden zwanger. Wat gaat dat snel. Gaat alles goed? Geen last van zwangerschapskwaaltjes?

Lavendel. Wat een teleurstelling dat het maar 8 follikels zijn. Met meer hormonen had je toch gehoopt op meer.

Maar misschien komen hier gewoon ook 8 eitjes uit.

Ik had vorige keer 3 follikels met 3 eitjes. Dus wie weet wat ze dit keer bij jou oogsten.

Vorige keer groeide het op zich wel redelijk, maar waren het maar 2 grote en een kleintje.

Na de 1e echo werd het een dag verschoven in de hoop dat er meer zou komen.

En na de 2e echo werd het nog een dag doorgeschoven zodat de kleine nog zou kunnen groeien.

Bij de punctie bleek er nog een 4e te zijn, maar die was klein en heeft geen eitje opgeleverd.

Maar ik had toen dus wel 2 hele grote follikels. Groter dan 22 mm. (Precies weet ik het niet meer.)

Op dit moment voel ik nog niet zoveel. Behalve dat mijn buik gevoelig is, maar dat begon al rond dag 4 van de deca.

En de laatste paar dagen ben ik niet zo lekker. Beetje hoofdpijn, beetje buikpijn / misselijk en heel erg slaperig / moe.

Vandaag hoefde ik helemaal niets en loop ik nu nog steeds in mijn pyama.

Vanmiddag lekker geknuffeld en daarna een uur geslapen. Allebei erg fijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Over 5 dagen de 1e echo. Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig heb ik goede afleiding met de voorbereiding voor mijn vakantie in Zwitserland. We gaan al over 3 weken. Dus dat is heerlijke voorpret!

Geplaatst

Bunbums, alles goed met jou en je zwangerschap? Voel je je goed?

Frannie: Heerlijk zeg om ff erop uit te gaan! lekker even afleiding.

Ik ben weer in het zh geweest voor de 3e echo, Ik heb links en rechts 2 grote follikels zitten van ong 23 mm. Verder aan de linkerkant 2 kleine die niet echt gegroeid zijn. Aan de rechterkant zitten er 5 kleine die wel iets gegroeid zijn dus daar gaat de arts vanuit. Woensdag nog 1x een echo en de arts gaf aan dat vrijwel zeker de punctie vrijdag aanstaande is.

Geplaatst

Lavendel. Wat een geduld moet je hebben zeg. Nog een echo en dan pas de punctie. Veel sterkte. Ik kan me goed voorstellen dat je langzaam heel zenuwachtig bent.

Geplaatst

Dat had ik ook de vorige keer. Stel je voor dat ze toch springen omdat het zo lang duurt.

Ik was dan ook erg opgelucht dat ze bij de punctie ze gewoon zagen zitten!

Geplaatst

Spannend hier allemaal weer!

Mirke, toch een cryo tp gehad lees ik. Fijn joh!!

Frannie, weer druk aan het prikken. Nog een paar dagen en dan de 1e echo. Succes meid! En bijna op vakantie: Jaloers ;-)

Lavendel, niet te bang zijn. Er gebeuren rare dingen in zwanger-worden-land :-)

Rein, hoe staat het er bij jou dan mee?

Bun, alweer 4 maanden. Als ik geen miskraam had gehad, was ik dus ook zo ver. Weet je nog; wij op dezelfde dag punctie?!

Maar hoe gaat het verder?

Ik heb morgen mijn 1e echo voor de cryopoging. Ze wilden me nog een maandje laten wachten omdat ik zogenaamd geen 'normale cyclus' had gehad na de miskraam. Ja, hij was langer en ik bloedde wat meer maar ik heb een eisprong gehad en ben helemaal schoon van zwangerschapsweefsel. Na telefonisch overleg gaan we toch aan de poging beginnen.

Ik kan niet (meer) wachten!!!!!!

Geplaatst

Toekie. Spannend. Fijn dat je toch deze cyclus door kan met de cryo TP.

Ik vind het echt leuk dat we met een groepje van het oktoberforum nu allemaal tegelijk weer een poging of een cryo TP hebben.

Wie weet, hebben we over een maand een heleboel positieve testen. Dat zou toch fantastisch zijn!

Geplaatst

Ik heb een cryo aan boord sinds vanmorgen! Yes! Was beetje bang dat ie niet goed zou ontdooien. Maar gelukkig ging het goed! Nu wachten tot valentijn... Ik liet mijn blauwe plek aan ze zien, helemaal onder de indruk haha. Umc is erg fijn. Hele stapel boeken in huis gelukkig.. Ter afleiding.. Fijne week meisjes.

Geplaatst

O spannend Rein, ik ga voor je duimen!

Vanmorgen dus de echo gehad. Het baarmoederslijmvlies (bms) zat flink op schema en zag er mooi uit :-) Mijn eiblaasjes blijven echter achter. Nu is het bij mij niet vreemd als dit beeld op dag 13 achterblijft met mijn soms lange cyclus maar dat het bms dan wel zo mooi op schema ligt, vind ik wel apart.

Ik heb wel in maart vorig jaar mijn allereerste echo gehad bij de gyn en toen zei ze dat de eisprong waarschijnlijk al geweest was omdat ze geen eiblaasje op knappen zag staan maar uit de bloeduitslagen bleek dat ik dat op dat moment op de lh-piek zat. Dus ik kaart dit vrijdag maar even aan. Dan moet ik weer komen. Ik zit er niet op te wachten dat ze iets missen 1_wink.gif

Geplaatst

Ja dat hebben jullie zeker verdiend, allemaal knalzwanger hier!

Toekie ja de punctie, het is alweer even terug maar wat heftig vond ik het toen. Als ik

er op terug kijk denk ik dat een nieuwe punctie toch beter zou gaan omdat je weet

wat er gaat gebeuren.

Het gaat hier verder goed hoor. Ik weet niet wie ik dankbaar moet zijn (ben niet gelovig) dus "het toeval" dan maar gewoon maar

we zijn zeer dankbaar dat het zo goed is verlopen tot nu toe. Ik ben wel misselijk geweest maar als dat alles is. Nu wat gewone

kleine kwaaltjes die allemaal echt niet erg zijn.

Oh en meiden als jullie zwanger zijn; een absolute aanrader is een echo laten maken bij Drs Elvin Papa in Amsterdam (pretecho) met

15 weken. Wat is dat ontzettend leuk zeg, geen medisch gedoe maar met recht een pretecho, geweldig! Het ritje naar Amsterdam

was het zeer waard :-)

Lavendel vrijdag punctiedag alweer wauw wat snel! Ik ga voor je duimen, blijft toch superspannend weer!

Reinroef, vasthouden die cryo!

Geplaatst

Bunbums: dank je, zeker weer spannend! Goed om te horen dat alles goed gaat, de pretecho adres staat genoteerd :) hopelijk mogen wij daar ook binnenkort gebruik van gaan maken.

reinroef: ohh spannend voor jullie! Ik ga duimen!!! Nog nu wel de wachtperiode...succes x

Frannie: hoe is het ondertussen met jou?

Ik ben vandaag in het ZH geweest, nog 1 echo gehad en gelukkig is e.a. nog gegroeid. Vanavond gaat de 1e pregnyll erin!

Vrijdag aanstaande om 08:00 uur de punctie! Spannend !!

Geplaatst

Rein. Fantastisch dat de cryo goed is ontdooid. Veel sterkte met wachten.

Lavendel. Morgen de punctie. Wat vroeg zeg. Ging het pregnylspuiten goed? Of heb je nu ook zo'n mooie blauwe plek als Rein?

En heel fijn dat je follikels toch nog mooi gegroeid zijn!

Hier gaat het best goed. Ik begin langzaam wel te stressen vanwege de echo. Die is morgen en ik hoop zo dat beide eierstokken nu eitjes maken.

Het zou zo fijn zijn als het er 5 of 6 zijn dit keer. Dus best spannend.

Vandaag nog werken en dan volgende week "vrij". Leuke dingen doen, zoals bezoekjes aan het ziekenhuis, in me laten prikken en met een kruik op de bank liggen en tv kijken.:happy7:

O, ja. En dinsdag de gouden bruiloft van mijn schoonouders. Ik hoop dat ik niet te veel buikpijn heb. En zul je zien dat ik midden onder het diner de pregnyl moet spuiten. "Jongens, wie wil er ook een spuitje? Met of zonder bubbels?"

Geplaatst

Lavendel wat goed! succes met de punctie morgen. hoop op een goede oogst!

Frannie succes bij de echo morgen, hup groeien met die eitjes!

Toekie morgen echo zie ik, hoop dat alles nu op schema is voor de eisprong.

liefs Rein

Geplaatst

oow nog maar twaalf dagen, aaarrggh ;) meestal als ik ongesteld wordt krijg ik zware borsten, ongeveer een week vantevoren. tja, ik voel niks, mijn man vraagt ook vaak, voel je al wat? maar nee dus.. :gekruiste vingers 4

Geplaatst

O wat spannend Rein. Ik ga misschien bijna met je op het wachtbankje want

mijn ei heeft besloten al op dag 16 te springen fruit.gif

Vanmidddag hoor ik of er nog ruimte is voor mijn tp.

Zo ja, dan moet ik vanavond al pregnyl prikken en

is de tp a.s. dinsdag roller.gif

Geplaatst

Ben net gebeld. Als het aan het zh ligt, krijg ik de tp!! Als de cryo wo. goed ontdooit, krijg ik hoogstwaarschijnlijk do. de tp.

(had als leek zitten rekenen maar hield denk ik niet overal rekening mee dus niet di. maar do. tp 1_wink.gif)

O, ik ga mijn duimen blauw duimen.

Lavendel, hoe is de punctie gegaan?

Frannie, hoe was de echo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden