Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou eindelijk ong geworden, bel ik vandaag het ziekenhuis....wordt er ff gezegd dat er helemaal geen behandelingen worden verricht tijdens de feestdagen, NIEMAND heeft dit tegen ons gezegd! Super maar dan super teleurgesteld!!!!!!!! Ik had me erop ingesteld...ook al het e.a. aan medicijnen ingebracht. Echt niet leuk!!!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag even contact gehad met de kliniek, omdat ik zaterdag moet testen en ik moet natuurlijk wel weten wat ik moet doen als het negatief is. Om eerlijk te zijn houd ik daar sterk rekening mee, want alle klachten die ik had zijn helemaal weg:-(

Als ik zaterdag negatief test, dan moet ik de dag na kerst nog eens testen en als het dan nog negatief is beginnen met Provera en op cyclusdag 11 weer een afspraak plannen om afspraken te maken over de nieuwe terugplaatsing......

Afwachten dus maar....

Geplaatst

Heb ik een weekje geen tijd gehad om op het forum te lezen, staan er alleen maar trieste berichten.

Rein en Saskia. Heel dikke knuffel. Ik weet helaas hoe het voelt. Behoorlijk kl*te. Sterkte met verwerken. Ik had er echt een paar weken voor nodig voordat ik weer vooruit kon kijken. Ik begin nu pas weer hoop te krijgen en "zin" te hebben in de volgende poging.

Lavendel. Wat stom dat je die info niet hebt gekregen. Dat was toch wel fijn geweest. Echt balen voor je. Zorg dat je snel een afspraak met de gyn hebt om de volgende poging te gaan plannen. Anders zit je zo nog langer te wachten.

Ik hoorde van iemand dat die langer moest wachten want de planning voor de punctie zat al vol tot maart 2012.

Ik ben 15 dagen na de punctie (12 dagen na de TP) echt ongesteld geworden.

En behoorlijk heftig. Maar ik heb pregnyl gehad en niet die bolletjes.

En daarna was mijn cyclus ook langer dan normaal. Mijn eisprong was een week later.

Maar dat is volgens de gyn normaal en de volgende keer zou het weer volgens mijn normale ritme zijn.

Ik ben nu ongesteld en die was de 1e dag ook weer pijnlijker dan normaal.

Mijn lijf is echt van slag van alles.

Sinds gister ben ik weer aan de pil. Dat is toch wel weer raar.

Het overviel me een beetje dat we nu met poging 2 gestart zijn.

De hormonen zijn verhoogd. Hopelijk krijgen we dit keer meer follikels en emmy's en misschien zelfs cryo's.

Dat zou toch wel heel erg fijn zijn.

Iedereen ondanks alles hele fijne dagen gewenst en 2012 gaat gewoon een TOP jaar worden. Heel vruchtbaar met lekker veel herfstbaby's!!!!!

Geplaatst

Ben net terug van de apotheek.

Ik had niet genoeg over van de pil.

Heel raar. 1 maand (21 tabl) = €8,--.

3 maanden = €12,--.

Kan iemand mij de logica uitleggen? Ik snap dit niet.

Ik heb dus maar voor 3 maanden gehaald.

Dan heb ik ruim genoeg voor nog een poging.

(Die er natuurlijk niet gaat komen!)

Geplaatst

Hoi meiden,

Volgende week woensdag worden we gebeld door het ziekenhuis, hoe het nu verder gaat. We gaan zowiezo volgend jaar beginnen met onze 2de poging.

Iedereen hele fijne feestdagen en een goed uiteinde. Dat 2012 voor iedereen het beste jaar mag worden.

Grzt Saskia

Geplaatst

Meiden,

Officieel zou ik zaterdag (op mijn verjaardag, hoe krijg je het zo gepland) pas mogen testen maar ik kon me niet inhouden;-)

Ik durf het bijna niet te geloven, maar de clearbluetest gaf vanmorgen een heel licht streepje.... Na een minuut of tien verdween het weer, om na weer tien minuten weer te verschijnen, maar volgens mij zegt dat op zich nog niet zo veel.

Zou het dan toch echt zo zijn dat mijn allereerste poging gelijk is gelukt? Ik heb al wel meer dan een week echte zwangerschapsklachten, maar omdat ik de bolletjes voor het eerst gebruik en dus niet weet hoe de bijwerkingen daarvan voelen, durfde ik er niet aan om aan te nemen dat dit ook echt door een zwangerschap zou komen....

Ik ben nog niet happy met de test, die moet er eerst uitknallen wil ik er echt aan, maar het begin lijkt er toch te zijn......pffffff

Ik hou jullie op de hoogte...

Miranda

Geplaatst

hoi hoi

ik zit met kerst in het ziekenhuis mn moeder is binnen 2 weken weer opgenomen

nu met een te hoog bloedsuiker spiegel en bloeduitslagen die te hoog waren

groetjes diana

Geplaatst

Beste meiden,

Vandaag mocht ik officieel testen, op mijn verjaardag hoe krijg je het zo uitgekiend....

Afgelopen week dacht ik al een streepje te zien, maar vandaag was hij zo duidelijk dat ik hem zelfs in half schemer en zonder bril kon zien.....:-)))

Aangezien "een beetje zwanger" niet bestaat en de test duidelijk donkerder is dan twee dagen geleden, durf ik nu te gaan geloven dat het echt zo is....

We zijn zwanger!!!!! Het beste verjaardagscadeau ever.......

Nu die eerste drie moeilijke maanden nog door en dan mag de hele wereld het weten....

Ik wens iedereen hele fijne Kerstdagen en een zeeeeeeer vruchtbaar 2012!

Liefs Miranda

Geplaatst

@ Miranda Gefeliciteerd wat een geweldig verjaardagskado!

@ Iedereen! Ik wil hier toch iedereen fijne feestdagen wensen ik hoop dat jullie er een beetje van kunnen genieten!

En een heel gelukkig liefdevol en vruchtbaar 2012 gewenst! En ik hoop dat al jullie wensen vervuld worden in 2012

Liefs amanda

Geplaatst

Miranda. Wat een fantastisch cadeau met je verjaardag. Dat moet wel een hele fijne kerst worden voor jullie.

Diana. Wat ontzettend vervelend dat je moeder nu weer in het zh ligt. En dat met kerst. Veel sterkte.

Hier hebben we de kerstdagen overleefd. Ik had verwacht het moeilijk te vinden dat mijn schoonzusjes zwanger zijn.

Gelukkig viel dat erg mee. Misschien ook omdat ze zich nog niet echt "zwanger" kleden. Mijn ene schoonzusje was al behoorlijk fors, dus daar valt iets meer nog niet op (15 weken). De ander is 22 weken, maar had hele mooie ruimvallende kleding aan. Het stond haar erg goed en alleen bij goed kijken, zag je dat ze zwanger was. Daardoor was het niet zo confronterend. Hadden ze met mooie strakke buikbanden rondgelopen, was het misschien moeilijker geweest.

Het moment wat wel erg emotioneel was, was toen mijn vader het kerstverhaal voorlas bij de kerstboom met alle kleinkinderen erom heen.

Dat was het zichtbaar zijn van wat wij ook zo graag willen. Dus dat was wel even heftig, maar wel erg mooi.

Verder hadden we een gesprek met mijn schoonouders. Die zijn bijna 50 jaar getrouwd en willen dat op de dag zelf vieren. Het liefst iets wat 2 dagen duurt. Ze hadden er nog niet bij stil gestaan dat wij daarvoor vrij moeten vragen en het dus op tijd moeten weten.

Maar wat heel slecht gepland is: de volgende punctie is waarschijnlijk 2 dagen later. Oeps. Daar had ik dus niet aan gedacht toen we in het zh waren. Ik was veel te blij dat we meteen door konden.

Nu gaan mijn zwager en schoonzus meteen daarna op vakantie, dus zijn wij niet de enige schuldigen.....

Dat scheelt.

Nu maar even afwachten wanneer we op moeten komen draven....

Alle lieve dames hier op het forum: ik wens jullie hele fijne dagen, een gelukkig oud en nieuw en voor 2012 heleboel baby's!

Geplaatst

Hier nog even het resultaat van de oktoberpoging:

(Graag even controleren of ik iedereen bij het juiste lijstje heb gezet!!!)

Zwanger

Bunbums

Iggie

Jessi79

Amanda

Mirke(miranda)

Niet zwanger

Raba

Anita79

Lavendel

Laila

Frannie

Diana1974

mark671973 (saskia)

Reinroef

Toekie

Nieuwe poging

Frannie - start deca 11 jan.

Geplaatst

hoi hoi

mijn moeder is uit het ziekenhuis blij dat ze thuis is maar met een naar bericht naar huis gestuurd,

na een scan is gebleken dat ze longkanker heeft veklaard wel de vele longontstekingen in korte tijd

voorlopig richten we ons daar nu op en later gaan we zelf door met icsi

groetjes diana

Geplaatst

Lieve dames,

Inmiddels zijn we een paar dagen verder, 19 dagen na TP en de test van vanmorgen was te zien, misschien zelfs een fractie donkerder dan twee dagen geleden, maar knalt er nog steeds niet uit...

Ik heb er inmiddels geen goed gevoel meer bij, ik ben zo gewend dat die testen er vanaf 1 dag overtijd uitknallen:-(

Ik hou jullie op de hoogte....

Geplaatst

Diana, heel veel sterkte!!!

hoi hoi

mijn moeder is uit het ziekenhuis blij dat ze thuis is maar met een naar bericht naar huis gestuurd,

na een scan is gebleken dat ze longkanker heeft veklaard wel de vele longontstekingen in korte tijd

voorlopig richten we ons daar nu op en later gaan we zelf door met icsi

groetjes diana

Geplaatst

Frannie,

heel veel succes met de nieuwe poging!

Miranda. Wat een fantastisch cadeau met je verjaardag. Dat moet wel een hele fijne kerst worden voor jullie.

Diana. Wat ontzettend vervelend dat je moeder nu weer in het zh ligt. En dat met kerst. Veel sterkte.

Hier hebben we de kerstdagen overleefd. Ik had verwacht het moeilijk te vinden dat mijn schoonzusjes zwanger zijn.

Gelukkig viel dat erg mee. Misschien ook omdat ze zich nog niet echt "zwanger" kleden. Mijn ene schoonzusje was al behoorlijk fors, dus daar valt iets meer nog niet op (15 weken). De ander is 22 weken, maar had hele mooie ruimvallende kleding aan. Het stond haar erg goed en alleen bij goed kijken, zag je dat ze zwanger was. Daardoor was het niet zo confronterend. Hadden ze met mooie strakke buikbanden rondgelopen, was het misschien moeilijker geweest.

Het moment wat wel erg emotioneel was, was toen mijn vader het kerstverhaal voorlas bij de kerstboom met alle kleinkinderen erom heen.

Dat was het zichtbaar zijn van wat wij ook zo graag willen. Dus dat was wel even heftig, maar wel erg mooi.

Verder hadden we een gesprek met mijn schoonouders. Die zijn bijna 50 jaar getrouwd en willen dat op de dag zelf vieren. Het liefst iets wat 2 dagen duurt. Ze hadden er nog niet bij stil gestaan dat wij daarvoor vrij moeten vragen en het dus op tijd moeten weten.

Maar wat heel slecht gepland is: de volgende punctie is waarschijnlijk 2 dagen later. Oeps. Daar had ik dus niet aan gedacht toen we in het zh waren. Ik was veel te blij dat we meteen door konden.

Nu gaan mijn zwager en schoonzus meteen daarna op vakantie, dus zijn wij niet de enige schuldigen.....

Dat scheelt.

Nu maar even afwachten wanneer we op moeten komen draven....

Alle lieve dames hier op het forum: ik wens jullie hele fijne dagen, een gelukkig oud en nieuw en voor 2012 heleboel baby's!

Geplaatst

Diana verschrikkelijk nieuws voor jullie dus. Wat zullen jullie geschrokken zijn, veel sterkte hoor.

Mirke mijn test knalde er ook niet uit, ook niet na 2 weken overtijd. Het hoeft echt niet altijd zo te gaan dat ze knalpaars/blauw/roze zijn. Ik duim voor je.

Geplaatst

Ik heb vandaag een dipstick gekocht van Kruidvat en die gaf zelfs een negatieve uitslag... Clearblue blijft het zelfde aangeven....een vage maar zeker wel aanwezige streep, die overigens na een minuut of tien ook weer verdwijnt.

Inmiddels ook wat last van lichte krampjes, maar ook dat zegt weer niks..

Kortom, ik weet niks en wordt behoorlijk gek van die onzekerheid. Ik zou nog liever nu gewoon weten dat het fout zit dan nog een week niks weten:-(

Geplaatst

Diana. Wat een verschrikkelijk nieuws. Dit is echt k**** voor jullie.

Heel veel sterkte voor jullie de komende zware maanden.

Mirke. Heb je het zh al gebeld? Misschien dat je een bloedtest kan doen?

En ga niet te snel wanhopen. Dat het nu anders is dan je eerdere zwangerschappen hoeft niet te betekenen dat het niet goed is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden