Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dikke troostknuffel lavendel, de moed erin houden klinkt leuk maar kan me voorstellen dat het er niet makkelijker op wordt met zulke releurstellingen..

Sterkte!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben er even tussen uit geweest. Maar ik ben er weer. Heb al jullie verhalen gelezen en ik wens iedereen heel sterkte.

Ik heb mij inmiddels weer aangemeld voor onze tweede ICSI poging en ik mag 7 maart mijn eerste spuit weer gaan zetten en 23 maart de gonal-f er weer bij en 1 april heb ik mijn eerste echo.

Groetjes Saskia

Geplaatst

Lieve lavendel. Wat een enorme teleurstelling. En zonder cryo's is het ook meteen afgelopen met deze poging.

Ik heb dat ook en vind het erg moeilijk om na zo veel moeite in een keer weer een poging achter de rug te hebben.

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Zorg dat je goed herstelt voordat jullie verder gaan.

Saskia. Leuk weer wat van je te horen. Fijn dat je binnenkort kunt beginnen met de volgende poging. Hopelijk heeft die wel succes.

Diana. Jij ook succes deze keer.

Ik ben zondagavond terug gekomen van een heerlijke week Zwitserland. We hebben fantastisch weer gehad en het was heel fijn om een week met mijn petekindje op te kunnen trekken. Daardoor was het afscheid ook wel erg moeilijk.

Helaas heb ik gordelroos gekregen en zit ik nu ziek thuis. Dat is op zich niet zo erg. Ik ben zo ontzettend moe, dat ik het ook wel nodig heb.

Volgens de ha komt gordelroos door het waterpokkenvirus (dat virus verstopt zich in je lijf als je het een keer gehad hebt) en kun je het krijgen bij fysieke en / of psychische stress. Nou dat heb ik allebei gehad met deze laatste icsipoging. Dus dat is makkelijk te verklaren. Maar fijn is het niet. Ik zit onder de pijnlijke, jeukende, rode vlekken op mijn buik en rug.

Mijn man zit ook ziek thuis, dus het is in ieder geval wel gezellig thuis.

Gister zijn we bij die therapeute geweest. Dat was een goed gesprek en we gaan er in ieder geval nog een paar keer naar toe. Het voelde erg fijn om met iemand te praten die weet wat er speelt en daar gericht naar kan vragen en ook gericht kan helpen in de aanloop naar de volgende icsi toe.

Helaas wordt ze niet vergoed door de verzekering, dus dat moeten we zelf betalen. Op dit moment heb ik dat er wel voor over.

Geplaatst

Frannie, Fijn om te horen dat je een leuke week in Zwitserland hebt gehad. Minder fijn dat je nu gordelroos hebt. Das knap pijnlijk! Veel beterschap! x

Goed dat je al een gesprek hebt gehad bij therapeut.

Stress geeft idd rare dingen, ik heb alweer 8 dagen achter elkaar hoofdpijn en ben ook erg moe.... Wij willen ook erg graag erop uit, maar ik denk dat ik dat maar bewaar als straks na de 3e poging...Daarnaast heb ik en mijn vriend pas een nieuwe baan dus helaas gaan alle vrije dagen op aan de behandelingen.

Nu besloten om vanaf vandaag weer te gaan sporten want daar is ook maar weinig van terecht gekomen helaas.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag weer een TP van minimaal één waarschijnlijk twee emmy's.....

Ik hou jullie op de hoogte!

Miranda

Geplaatst

Hallo,

Nou vandaag mag ik weer mijn 1ste spuit decapeptyl zetten. Ben nu een stuk relaxter dan de eerste keer. Je weet nu wat er gaat komen.

Iedereen een hele fijne avond.

Grzt Saskia

Geplaatst

het wordt weer spannend, ik ga rond de 21 ste maart weer beginnen, eerst volgende week evaluatie en echo of alles ok is voor ronde 3.

Succes Saskia met spuiten...en Mirke..hoe is het, hoeveel is er teruggeplaatst?

Frannie, hoe is het met je, hoop dat de Gordelroos alweer verdwenen is?

Geplaatst

Mirke. Is de TP gelukt? Hoeveel emmy's?

Saskia. Succes met de prik vanavond. Ik merkte ook bij de 2e poging dat ik veel rustiger en meer ontspannen was dan de 1e keer.

Lavendel. 21 maart, dat schiet al weer op.

Hier gaat het matig. De gordelroos is bijna over - alleen nog wat jeuk - maar ik ben ontzettend moe. Alle vermoeidheid van de afgelopen maanden komt nu naar boven. Deze week werk ik nog niet, maar vanuit mijn werk wordt er veel druk uitgeoefend om toch volgende week weer te beginnen, al is het maar met halve dagen.

We zitten midden in een reorganisatie en ik word per 1 april overgeplaatst. En als coordinator is het toch wel handig als ik de boel nog kan overdragen en afronden.

Ik zal wel zien wat ik nog kan doen.

Wij hebben komende dinsdag een gesprek met de gyn. Dan gaan we kijken hoe we verder gaan en wanneer. Zoals het nu met me gaat, zullen we echt een paar maanden rust moeten houden. Maar omdat ik over 3 maanden 41 word en ik zo moeilijk te stimuleren ben, kunnen we het ons niet permiteren om te lang te wachten. Dat is best lastig. Eerst maar even kijken wat de gyn zegt.

Ik ga vragen of het ook mogelijk is met een kort protocol, maar dat zal wel niet kunnen.

Geplaatst

Ik kom weer even inbreken hoor.

Jeetje Frannie, wat enorm k*t allemaal (weet het even niet anders te beschrijven hoor). Ik wil je even een dikke knuffel geven.

De rest ook allemaal veel succes, sterkte en moed.

Geplaatst

Anita. Wat lief dat je me even een knuffel komt geven. Dit soort steun is o.a. de reden waarom ik zo blij ben met het forum!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ik lees nog steeds wel mee, maar kon het even niet opbrengen om te reageren. Begin januari zouden we weer een terugplaatsing hebben, maar dat embryo was niet goed ontdooid. Dus dat gaf echt heel veel stress en verdriet. Nu hadden we nog maar 1 kans vanuit deze ICSI en anders zouden we weer moeten beginnen met de hormonen. En daar was ik zo ziek van. 1 feb Pregnyl gespoten en 7 februari de laatste terugplaatsing gehad. En 16 feb hebben we positief getest :happydance:. Ik had nog wel wat bloedverlies, dus was allemaal heel spannend. Eigenlijk vind ik het ook wel heel eng om nu op te schrijven, ben zo bang dat ik het jinx ;). Dinsdag eerst echo gehad en we hebben het hartje gezien en gehoord. Zo mooi!!! Ik ben nu 6 weken 6 dagen, dus nog 5 hele spannende weken voor de boeg. Hopelijk kan ik me daarna iets meer ontspannen. Verder gelukkig niet heel veel klachten. Beetje gespannen borsten, wat sneller moe en heel af en toe een vlaagje misselijk. Maar als ik niet wist dat ik zwanger was, had ik het misschien niet eens in de gaten gehad (behalve dat ik mijn bh's niet meer pas...haha).

Geplaatst

Anita. Wat een fantastisch bericht om te lezen. Gefeliciteerd. Hier word ik helemaal vrolijk van!

En wat fijn dat het dan toch met de laatste cryo gelukt is na alle spanning en teleurstelling.

Nu je het hartje hebt zien kloppen, ben je weer een stapje verder.

Sterkte met het wachten op de volgende echo.

Geplaatst

Hallo meiden!

Succes aan alle meiden die weer snel gaan begonnen of al begonnen zijn aan een nieuwe poging!!

Frannie, wat naar allemaal bij jou! Word maar snel weer de oude zodat je het gesprek aan kunt

gaan met het ziekenhuis.

Anita, gefeliciteerd!!! En weet je wat het grappige is? Ik ben net een dagje minder lang....ZWANGER

dan jou!! Ik durfde het eerst niet te zeggen na al dat nare nieuws maar nu Anita uit de kast is, durf ik ook.

Woensdag de 1e echo. Zó spannend!!!

Meiden, ik ga heel hard voor jullie duimen!!

Geplaatst

hoi hoi

voor de 2e keer uitgeloot voor een cryo terug plaatsing.

wie kan mij vertellen zie goeie ervaringen hebben met ziekenhuizen en of er wachttijden zijn

wil toch wel weg gaan wacht nu met de rusttijd na icsi al 4 maanden voor een terugplaatsing

groetjes diana

Geplaatst

Toekie, wat een fantastisch nieuws. Gefeliciteerd!

Langzaam zijn er toch steeds meer van ons groepje zwanger. Dat is echt heel fijn.

Nog een paar dagen tot de echo. Ik duim met je mee dat alles goed is.

Diana. Wat een rotbericht. Dat je nu alweer niet mag met je cryo. Wat is dat voor gedoe?

1x kan ik me voorstellen, maar 2x is gewoon niet normaa.

Kun je niet gaan praten met je gyn, dat je volgende maand wel gewoon aan de beurt kan komen?

Ik heb helaas geen ervaringen met cryo's en zh (was het maar waar), dus kan je geen advies of tips geven.

Dinsdag hebben we het gesprek bij de gyn.

Ik zit het voor te bereiden en we zijn aan kijken wat we zelf willen. Wanneer weer starten enz.

Ik zie er erg tegenop om weer te moeten beginnen. Ik ben nog zo moe.

Ik zou wel willen dat we het korte protocol zouden mogen doen, maar dat heb ik na poging 1 ook al gevraagd en dat kon niet.

Het zou wel heel veel schelen.

Nu is het rekenen wanneer we de punctie willen / moeten hebben en dan terugtellen. Er zijn eigenlijk 3 opties.

Ik zou graag jullie mening willen hebben, zodat ik wat makkelijker een keuze kan maken.

Hier zijn ze dan + een heel verhaal er om heen.

Nog 1 cyclus wachten - start pil rond 20 april - punctie rond 15 juni (=mijn 41 verjaardag)

Voordeel: geen gedoe omdat ik 41 word en weer allerlei onderzoeken moet krijgen om te zien of ik nog wel verder mag (dat doet het umc namelijk). Ik ben bang dat ze me gaan weigeren. Een jaar geleden was ik al een grensgeval.

Nadeel: het is al over 5 weken, ben ik dan al weer zo veel opgeknapt dat ik het aankan.

Nadeel: kan het nog met de planning van het zh

2 cyclussen wachten - start pil rond 16 mei - punctie rond 5 juli

voordeel: 2 maanden om weer op krachten te komen

nadeel: ik ben dan echt 41 (zie boven)

nadeel: mijn man heeft 3 weken vakantie deze zomer, vanaf 9 juli. Dat betekent dat ik die tijd weer aan het herstellen ben en net zo als in Zwitsterland niet veel kan doen.

voordeel: als het mislukt, heb ik een deel van mijn vakantie om het eerste stukje verwerking te doen

3 cyclussen wachten - start pil rond 10 juni - punctie rond 3 augustus

Voordeel: 3 maanden om weer op krachten te komen

nadeel: nu nog 5 maanden wachten tot de volgende kans is best lang

nadeel: 41 jaar

nadeel: tijdens mijn mans vakantie ben ik aan de decapeptyl - daar wordt je ook niet energiek van

nadeel: ik zit in het onderwijs en heb mijn zomervakantie echt nodig. Als ik bijna het hele traject in de vakantie ga doen, heb ik zelf eigenlijk geen vakantie

nadeel: als het mislukt zit ik midden in het verwerken van de teleurstelling als ik weer moet gaan werken.

Als ik dit zo lees is optie 3 eigenlijk geen goede optie, maar ik laat hem toch maar staan.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie snappen waarom ik zo pieker, vooral nu na die gordelroos.

En ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Met de gyn die wij hebben, moeten we goed weten wat we willen.

Ze is heel doortastend en je staat snel weer buiten als je niet zelf met je punten komt.

Geplaatst

Jeetje Diana, dat is k*t!

Frannie, ik zou voor optie 2 gaan dus 2 maanden wachten. Vooral vanwege je herstel. Dan heb je gewoon meer kans.

Bovendien heb je nu alle energie nodig voor het herstellen. Je bent dan wel 41 maar ook net en hopelijk zien ze het door

de vingers en hoeven alle onderzoeken niet plaats te vinden. Misschien kun je dat van tevoren nagaan.

Bovendien, mocht het misgaan, dan heb je idd. een deel van de vakantie om de eerste klap te verwerken.

Sterkte met je keuze en met herstellen!!!

Geplaatst

Vanmiddag bij de gyn geweest.

We gaan nog een poging wagen, maar de kans is wel erg klein.

Dit was ongeveer haar verklaring waarom het niet gelukt is:

als je moeilijk te stimuleren bent, vanwege je leeftijd, en weinig eitjes hebt, is de kwaliteit van de eitjes vaak ook slechter.

Ze heeft ons de keuze gelaten om door te gaan, maar ze gaf wel aan de we ook de keuze hadden om te stoppen.

Je merkte dat ze veel minder optimistisch is dan voor poging 1.

Ik krijg dit keer menopur. Dit kan voor betere resultaten zorgen, maar dat is niet zeker.

Maar ik wil het wel proberen. Wel jammer dat die handige, pijnloze prikpen vervangen wordt door 4 ampullen die ik zelf moet mengen.

Maar het is maar voor 2 weken. Dat overleef ik wel.

We hebben er toch voor gekozen om over 5 weken te starten. De punctie is dan begin juni.

De hersteltijd nu is dan wel korter, maar we hebben een maand na de punctie onze vakantie. Daar kunnen we dan echt van genieten, i.p.v. dat de wachtweken in de vakantie vallen.

We hadden ook nog kunnen wachten, maar ze gaf wel aan dat evt. uitstel niet langer dan een paar maanden moet duren.

Er is verder niet gesproken over die 41 jaar.

Maar we weten allemaal dat het niet veel zin heeft om na deze poging nog door te gaan.

Mijn stemming: blij dat de beslissing genomen is, maar wel een beetje down doordat je weer geconfronteerd wordt met de hele kleine kans op succes.

Geplaatst

Frannie, wat moeilijk allemaal voor jullie, ik hoop zo dat het gaat lukken. Nu even rust voor je lichaam en dan over 5 weken weer starten. Fijn dat je daarna je vakantie hebt geboekt, dat zal zeker fijn ivm de wachtweken. Ik ga weer voor je duimen hoor en fijn dat je in iedergeval de beslissing hebt genomen.

Ik ben gisteren in het zh geweest. Advies van de arts was om door te gaan met dezelfde dosis meer zou volgens hem weinig verschil maken. Bij mij waren de eicellen de 1e keer matig, nu 2e keer was het goed, er was uiteindelijk dus een 6-cellig teruggeplaatst. Hoe en waarom de andere in later stadium niet meer gedeeld hebben is niet te verklaren. Verder ben ik in dubio om er toch 2 te laten terugplaatsen, als we uberhaupt zo ver gaan komen.

Ik ga volgende week weer beginnen, de helft van de medicijnen heb ik behalve de pregnyl. die is momenteel niet op voorraad.

Geplaatst

Lavendel. Fijn dat je volgende week al kunt beginnen. Ik hoop zo voor je dat het dit keer wel lukt.

Die discussie over 1 of 2 terug laten plaatsen hadden wij gister ook even.

Mijn man wil er echt maar 1, terwijl ik liever voor de optie 1 of 2 afhankelijk van de kwaliteit zou willen gaan.

Maar we zullen al blij zijn als er sowieso maar eentje is.

Gek he, dat die pregnyl soms zo slecht leverbaar is.

Bij poging 1 was dat ook en zat ik nog best in spanning of het er op tijd zou zijn.

Gister vroeg de gyn om de medicijnen zo laat mogelijk te halen.

Dan kon de pregnyl nu naar mensen die het spoedig nodig hebben.

Veel sterkte en ik duim voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden