Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik heb goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Whaaa, het hartje klopt :-)

Later meer (reactie op jullie)!

Wat een opluchting!

Geplaatst

Frannie, ik snap je dubbele gevoel. Weer toewerken naar een kans maar helaas een kleine kans.

Ik kan je wel zeggen dat menopur idd. erom bekend staat dat de eitjes meestal van betere kwaliteit zijn.

Het is in het begin wel echt een rotwerkje dat mengen. Houd daar echt rekening mee. Wat heb ik de eerste

keren staan vloeken maar het went snel. Na een paar dagen weet je niet beter.

Saskia, bedankt!

Lavendel, alvast succes. Ik ben voor jullie bezig voor de pregnyl hoor ;-) Ik plas trouw elke keer in het potje :-)

Pregnyl is nu dus slecht leverbaar omdat er meer nodig is dan er verkregen wordt uit de urine van vrouwen.

Ben echt blij dat ik iets kan doen.

Hoe is het met je Diana?

En met jou Anita? Alles nog goed?

Geplaatst

Frannie, jeetje wat een dubbel nieuws. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen dat er in ieder geval 1 mooie emmy groeit die aanslaat.

Toekie, wat gaaf!!! Hoe ver ben je nu? Ik bleek na controle in het ziekenhuis nl 1 dag minder ver te zijn dan ik dacht :).

Diana, wat klote weer zeg! Dat wachten duurt al zo lang en zo helemaal.

Met mij gaat het verder goed, behalve nu ook erg misselijk. Had het er gisteren wel moeilijk mee. Al die tijd hoop je op zwangerschap en nu ben je zwanger (en misselijk) en nu zag ik het gisteren even niet meer zitten. Dus zeg ik heel de tijd tegen mezelf dat ik me niet aan moet stellen en blij moet zijn. Maar voelde me ook wel een beetje zielig gisteren. Moeilijk.

Geplaatst

Ik had hetzelfde Anita. Ik dacht gisteren 7 weken en 3 dagen te zijn maar ik was 7 weken en 2 dagen. Nou ja, lekker belangrijk!

Ik herken het voel van; waarom ben ik niet gewoon alleen maar blij, ik ben toch zwanger. Hormonen spelen een grote rol en lichamelijk

is het ook niet altijd makkelijk. Loslaten is het toverwoord. Het is zoals het is en dat is goed.

Geplaatst

Toekie en Anita, ben blij voor jullie, vervelend van de kwaaltjes maar top dat alles goed gaat!

Ik hoop ook eens te mogen aansluiten bij de zwangeren....maar goed eerst maar weer me ong afwachten, ik heb er nog nooit zo uitgekeken naar mijn menstruatie :)

Geplaatst

Ik ben inderdaad ook netjes mijn urine aan het opvangen. Ik hoorde alleen van een vriendin van mij dat ze pas na 9 maanden het HCG eruit halen. Maar ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk op te vangen. Alleen jammer dat je afhankelijk bent van de vervoerders. Ik ga volgende week een weekje weg. Ik wilde dan vantevoren al extra flessen hebben of mandag zelf even mijn flessen omruilen (dinsdag is wisseldag bij ons in de regio). Maar dat kan dus niet. Beetje jammer.

Geplaatst

Nog geen tekenen...nou heb ik eigenlijk nooit veel last, ik denk vanavond maar kan gerust ook een aantal dagen later worden. Na de 1e ICSI was ik een week later pas ong..we wachten rustig af.

Geplaatst

Hoi meiden, succes Frannie met je nieuwe run! Ik hoop dat het nu lukt. Een kans is een kans! Een vriendin van me was toen ze 41 werd naar duitsland gegaan, maar vooral omdat ze daar een ander soort hormonen gebruiken.

Lieverd ik denk aan je.

Ik was zeven weken zwanger maar ik bloedde al twee weken een beetje. Op de echo zagen we dat het niet in mijn baarmoeder zat. Bloed getest om te zien hoe hoog mijn hcg was, 5000 was echt te hoog om op zijn retour te zijn. dus helaas moest ik een operatie. Mijn rechter eileider is nu weg en de andere hebben ze afgeklemd om minder kans te hebben op herhaling van deze ramp. Het is nu 3 weken geleden. Over een dikke maand gaan we door met een cryo.

Ik zie dat het ook gelukkig goed gaat met wat meiden, volhouden jullie! Dikke knuffel! Reintje

Geplaatst

Hoi meiden,

Het spijt me dat ik zo veel afwezig ben op de lijst, maar ik merk dat ik zo crisis veel bezig ben met het zwanger worden, dat het eigenlijk niet zo goed is voor mij. Ik probeer dus ook al te veel lezen en schrijven te vermijden.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, is ook mijn derde TP mislukt... Ik ben er echt behoorlijk van van de kaart. Alles leek perfect, de dag van terugplaatsing was precies goed en de twee cryo's waren van goede kwaliteit..... Maar het mocht weer niet zo zijn...

Ik begin langzaam te twijfelen of het nog wel is weggelegd voor ons:-(

Liefs Miranda

Geplaatst

In Elsendorp ( Geertgen) zijn er NOOIT wachtlijsten/wachttijden!

hoi hoi

voor de 2e keer uitgeloot voor een cryo terug plaatsing.

wie kan mij vertellen zie goeie ervaringen hebben met ziekenhuizen en of er wachttijden zijn

wil toch wel weg gaan wacht nu met de rusttijd na icsi al 4 maanden voor een terugplaatsing

groetjes diana

Geplaatst

Lieve Rein. Wat een rotbericht. Dan ben je zwanger en is het een bbz.

Sterkte met verwerken en ik hoop heel erg dat de volgende cryo een blijvertje is. Dikke knuffel.

Mirke. Jij ook een hele dikke knuffel. Wat ontzettend balen is dit. En ik herken het gevoel "is het wel voor ons weggelegd". Zo lopen wij nu ook rond. Hoeveel cryo's zijn er nog?

Lavendel. Ik ben ook een week later ongesteld geworden na mijn icsi's. Ik moet eigenlijk zeggen: mijn eisprong was een week later, dus ook mijn menstruatie. Dat schijnt normaal te zijn. En het doet dit keer weer behoorlijk pijn.

Toekie en Anita. Raar dat het een dag minder is. We weten toch precies de dag? Maar wel heel erg fijn dat alles goed gaat. En wat ik van mijn schoonzusjes en vriendin hoorde (alle drie zwanger) horen de hormonen en stemmingen er bij. Gewoon doorgaan.

Diana. Hoe is het met jou? Heb je de gyn nog gesproken over het uitloten? Stom gedoe, zeg.

Hier gaat het redelijk. Ik ben een beetje bijgekomen van de afspraak bij de gyn. Het hakte er emotioneel wel erg in om zo duidelijk te horen wat de kansen zijn. We proberen er aan te wennen dat dit de laatste poging gaat worden en dat als het dan niet lukt, het einde verhaal is. We trekken het zelf niet meer om nog verder te gaan, in een ander zh o.i.d. En met de laatste scores, is het ook alleen maar zonde van het geld. Maar het is vooral dat we zelf de grens hebben bereikt. We kunnen er nu naar toe groeien dat het definitieve nee er aan komt.

Ondertussen ben ik boeken over pleegzorg aan het lezen. Best heftig en ik weet nog niet of we het gaan doen.

Mijn man zou het graag willen en dan als weekend / vakantie pleegzorg.

We zullen wel zien.

En als het niet lukt, willen we ergens volgend jaar een paar maanden onbetaald verlof nemen en naar Australie gaan. Lekker met een camper rondtrekken. Een afsluiting van een periode en een start van een nieuwe.

Het klinkt nog erg voorbarig om er over na te denken, maar het geeft ook veel afleiding en voorpret. We zijn er 4 jaar geleden geweest en dat was fantastisch.

Voor iedereen een dikke knuffel en probeer lekker van het mooie weer te genieten.

Geplaatst
Frannie, ik snap je dubbele gevoel. Weer toewerken naar een kans maar helaas een kleine kans.

Ik kan je wel zeggen dat menopur idd. erom bekend staat dat de eitjes meestal van betere kwaliteit zijn.

Het is in het begin wel echt een rotwerkje dat mengen. Houd daar echt rekening mee. Wat heb ik de eerste

keren staan vloeken maar het went snel. Na een paar dagen weet je niet beter.

Ik zag al dat ik 50 ampullen moet gaan halen. Wat een boel. 4 ampullen per keer. En dan staat er in de bijsluiter dat je als de vloeistof troebel is, het niet mag spuiten. Leuk als dat de laatste ampul is. Maar dat zal wel meevallen. En bij de pregnyl ging het ook goed. Die heb ik bij beide pogingen 4x moeten priken i.p.v. de bolletjes. Dus het zal wel lukken. Ik moet er gewoon de tijd voor nemen. Maar ik vond die prikpen wel erg makkelijk.

Ik schrok alleen van de lijst met bijwerkingen. Ik hoop dat ik daar niet zo veel last van krijg.

En er zit lactose in. Daar kan ik niet tegen. Maar misschien wel als ik het spuit i.p.v. slik. En als het niet goed gaat, het is maar voor 14 dagen.......

Geplaatst

Frannie, bij mij is de vloeistof niet één keer troebel geweest. Soms in het begin een beetje maar als je zachtjes met het buisje heen en weer gaat en even wacht, is de vloeistof opgelost.

Wel vaak last van bellen. Is niet super erg maar handiger om niet te hebben. Probeer eerst met je nagel tegen de ampul aan te tikken. Vaak gaat de bel dan naar boven. Lukt dit niet; geen paniek. Spuit de vloeistof terug in de ampul en zuig opnieuw op.

Ik moest lucrin en menopur spuiten en was denk ik met de menopur alleen zo'n 20 min. bezig. Je moet er echt even de tijd voor nemen maar het komt goed meis.

Later meer reactie. Wou dit even kwijt.

Geplaatst

Sinds zaterdag ong geworden, 2 april 1e echo. begonnen met Synarel en Puregon.

Pregnyl voor later = ook op voorraad.

3e poging wordt dit, het hele schema, ben benieuwd wat het deze keer gaat brengen.

Geplaatst

Hai

Is Synarel een neusspray? Dat vind ik in ieder geval als ik google. Wat heb je hiervoor gebruikt?

Geplaatst

ja klopt is een neusspray, die moet je elke dag sprayen. s'ochtends en avonds in 1 neusgat. (maar soms doe ik iets meer zeker bij een verkoudheid of als ik denk dat er niet genoeg naar binnen ging)

Ik heb precies dezelfde medicatie als alle andere keren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden