Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat erg lavendel dat deze poging is mislukt,

ik zit nu op wachtbankje nog 10 dagen wachten duurt erg lang

gelukkig heb ik nog wat afspraken staan

groetjes diana

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diana, succes met de wachtdagen, lekker volplannen die dagen! Dat hielp in iedergeval bij mij wel! Ik duim voor je hoor!

Frannie: Wat spannend weer dat je binnenkort weer begint! En wat een medicatie!!

Geplaatst

Wat een teleurstellingen weer zeg...bah. Sterkte meiden!

Diana, ik ga hard voor jou duimen, dat hij bij jou mag blijven zitten. Sterkte tijdens de wachtweken.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Met mij gaat het een beetje op en af. Na de curettage is pas de echte klap gekomen en heb heel veel gehuild, slecht geslapen en migraine gehad. Nu merk ik ook nog dat ik veel moe ben en veel pieker. Heb moeite om positief te blijven. Over 2 weken naar het ziekenhuis voor controle. Ondertussen mijn temp in de gaten aan het houden, hopen dat ik snel mijn eisprong heb. En natuurlijk ook verder proberen of het nu op een natuurlijke manier lukt. Manlief is immer aan de acupunctuur en voedingssupplementen. Hopen dat dat wat effect heeft.

Geplaatst

Hoi lavendel,

Wat naar dat deze poging ook mislukt is. Ik wens jou ook heel veel sterkte toe. En ik hoop voor je dat je toch snel een kindje mag krijgen.

@diana succes met wachten.

Ik wacht nu even 5 maanden ongeveer na mijn vakantie in september meld ik me weer aan. Eerst mijn lijf en hoofd rust gunnen.

Liefs Saskia

Geplaatst

Lieve lavendel. Wat ontzettend vervelend. Ik had het je zo gegund. Ik zie in je handtekening dat poging nummer 4 al weer gepland staat. Wat een moed om gewoon door te gaan.

Saskia. Ik kan me goed voorstellen dat je even pauze neemt. Wij hadden dat eigenlijk ook willen doen, maar het werd zeer afgeraden door de gyn.

Diana. Sterkte met wachten. Ik duim voor je. Met al deze slechte, verdrietige berichten mag het toch wel weer lukken. Dat heb jij (en wij) toch wel verdiend.

Ik probeer mezelf zo positief mogelijk te houden. Ik vind dat best lastig. Dit is de laatste kans. We stoppen hierna. En dat maakt deze poging heel beladen. Gelukkig heb ik volgende week vakantie. Lekker de tijd en rust om leuke dingen te doen, lui te zijn en lief voor mezelf.

Ondertussen verwacht ik elk moment het telefoontje dat het 3e kindje van mijn broer geboren is. Ik wil het graag ontmoeten, maar zie er ook tegenop.

Geplaatst
we zitten een week na terugplaatsing.nog een paar dagen en dan mogen we testen ik hoop het zogroetjes diana
Spannend Diana!!! Ik duim voor je!! Met mij gaat het niet goed, ik ben lichamelijk en geestelijk op. Ik ben elke keer duizelig en opgejaagd en moe. Daarnaast heb ik een strijd met mezelf gehad of ik nu wel/niet verder ga na 1 cyclus rust. We hebben vanmorgen besloten om een langere pauze te houden want ik kan het ff niet aan. We kijken wel wanneer we er weer voor gaan, maar juni wordt het niet, dat is te snel na 2 IUI en 3 ICSI met elke 3 x een punctie achter elkaar...
Geplaatst

Diana. Ik duim heel hard voor je.

Lavendel. Ik kan me zo goed voorstellen dat je er door heen zit. Het is elke keer weer zo'n zwaar traject, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik merk het bij mij ook. We zijn pas net begonnen met poging 3 - ik zit pas 2 weken aan de pil en het echt spul moet nog beginnen - maar ik zit er nu al behoorlijk doorheen. Tussen poging 1 en 2 zat maar 1 cyclus en tussen 2 en 3 zaten er 2. Maar dat is eigenlijk te kort geweest. Helaas was dit voor ons toch de beste keuze, maar ik had veel liever de mogelijkheid gehad om echt te kunnen herstellen.

Neem vooral de tijd. Ik weet niet hoe oud je bent, of dat nog meespeelt, maar het is zo belangrijk dat je weer helemaal (gedeeltelijk) fit bent en het emotioneel weer beter trekt. Heel veel sterkte en probeer jezelf lekker te verwennen en de rust te geven om te herstellen.

Ik heb nu een week vakantie en daarna heb ik een lastig gesprek op mijn werk.

Vanwege een reorganisatie moet ik verplicht overstappen naar een andere afdeling. Dat is een lastige overstap omdat ik nu met volwassenen werk en straks met pubers moet gaan werken.

En om daar mee te gaan starten precies midden in de icsi en dan vooral tijdens de laatste icsi is niet zo handig.

Ik heb afgelopen week aangegeven dat dit een probleem gaat worden. Het is belangrijk dat de start goed gaat en een slechte start maakt daarna alles moeilijker. Daarnaast is niemand er bij gebaat als ik afknap en ziek thuis kom te zitten.

Ik ben benieuwd wat er nu in het gesprek naar voren gaat komen.

Ik hoop dat er een goede oplossing komt, zodat ik de overstap pas na de icsi hoef te maken.

Geplaatst

Frannie: ik begrijp het helemaal en het is gewoon super vervelend als je met een laatste poging bezig bent en de vertrouwde omgeving om je heen verdwijnt. Een reorganisatie is niet bevoordelijk. Probeer toch die rust te behouden door naast je werk ook leuke privé dingen te doen. Volplannen die agenda, afleiding is het beste denk ik. Ik ga voor je duimen hoor, ik denk vaak aan je en hoop dat het toch zo mag zijn!!!Bij ons gaat het ook niet goed qua werk, mijn vriend heeft afgelopen dinsdag te horen gekregen dat zijn contract niet verlengd wordt en zit nu werkloos thuis. Dat was voor mij ook de druppel, daarna ging het niet goed met mij. Ik voel me niet goed omdat ik elke keer heel slap en duizelig wordt. Ik weet niet of dit van de hormonen kan zijn of teveel stress. Maar we gaan eerst ook ff op vakantie, dat hebben we verdient!!! Ik ben trouwens 34, mijn gevoel zegt dat ik toch niet te lang moet wachten. Ik hoop voor jullie dat het toch gaat lukken, ik probeer wel wat minder op het forum te zijn. Maar ik kijk af en toe wel hoor!

Geplaatst

Lavendel. Wat ontzettend balen dat je vriend werkeloos thuis zit. Dat kunnen jullie er nu net niet bij hebben. Normaal is dat al erg vervelend, maar nu helemaal. Geniet in ieder geval van de vakantie. Lekker er even tussenuit is altijd goed.

En al klinkt 34 voor mij nog lekker jong, ik kan me goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat je moet opschieten. Het hele traject bevestigt dat ook. En het wordt niet beter door heel lang te wachten. De kwaliteit en hoeveelheid eitjes worden alleen maar slechter en minder.

Veel sterkte de komende tijd.

En ik herken het van hoeveel je op het forum bent. Bij de eerste poging was ik er heel veel en schreef ik op meerdere plekken mee.

Nu schrijf ik alleen hier bij het oude vertrouwde groepje. Met vlagen veel en soms nauwelijks.

Ik heb dit keer ook geen behoefte aan een wachtbankje.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Zoals gewoonlijk is het alweer een tijdje geleden dat jullie van mij hoorde... Ik kan het gewoon niet opbrengen om tussendoor de hele tijd bezig te zijn met het zwanger worden, het blokkeert me in zowat alles:-(

Ruim anderhalve week geleden heb ik een nieuwe TP gehad.... Deze keer van twee toppertjes die nog vrolijk aan het door delen terwijl ze klaar lagen om teruggeplaatst te worden...

Vanmorgen heb ik een test gedaan ( 2 voor 5 euro van Kruidvat) en die gaf na een minuut of vijf echt een duidelijke streep.... Helaas heb ik in het verleden ooit een positieve test gehad waarvan ik achteraf twijfelde of het niet een " vals positieve" was.....want zwanger was ik uiteindelijk niet...

Dus toch maar een digitale er tegen aan gegooid.... Die zei dus ook " zwanger".... En nog niet geloven he....

Dus toen maar een gewone Clearblue gepakt, die van de vorige keer over was en die gaf een vet kruis..... Helaas bleef de dipstick van sensitest zo wit als wat... Zijn die dingen eigenlijk wel betrouwbaar???

Hoe dan ook, op dit moment heb ik drie duidelijke positieve testen, drie dagen voor de eigenlijke testdag....Maar ik durf gewoon nog niet blij te zijn...

Ik hou jullie op de hoogte:-)

Geplaatst

Diana. Wat ontzettend balen. Ik had het je zo gegund. Dikke knuffel.

Mirke. Wat spannend. 3 testen die zwanger aangeven. Nu ik dit schrijf moet je nog 2 dagen tot de testdatum.

Ik ben aan het duimen...........................

Gisteravond even een rotmoment gehad.

We hadden een logeetje en gingen pannenkoeken eten. Nu lopen daar altijd veel kinderen rond. Dat weet je van te voren, maar dat is niet zo erg. Maar nu zat er precies in mijn blikveld een moeder met een baby van hoog uit een paar maanden. De baby kreeg de fles. Dit raakte me zo hard. Ik moest heel erg mijn best doen om niet te gaan huilen.

Een baby komt zo dicht bij onze wens. Terwijl een ouder kind (vanaf peuter) al een persoonlijkheid is en een eigen mensje. Daar kan ik beter mee om gaan. Maar dit hield ik haast niet meer.

En dan maar proberen om gezellig te doen vanwege het logeetje.

Geplaatst

Diana: wat een teleurstelling, ik hoop dat het verder een beetje met je gaat, huil maar, gooi het eruit en niet opkroppen. Ik ben vorige week ook ong geworden na 2 tp. Zorg goed voor jezelf! Dikke knuffel xMirke: 3 goeie testen!!! Dat is al een stap verder alhoewel ik jouw bezorgdheid heel goed snap. Ik duim voor je, deze blijft plakken hoor'!!!! XFrannie: wat moeilijk is dat hè? Ik heb dat gevoel ook. Vandaag koninginnedag en wat zie je om je heen?? Kinderen, zwangere vrouwen in overvloed. Wij hadden ons neefje dit weekend bij ons logeren. Maar het deed me dit keer goed. Ik voel me alweer stukken beter gelukkig. Geen krampen meer en mijn duizeligheid is eindelijk voorbij.

Geplaatst

Nou meiden, alle testen worden echt donkerder en zelfs die van Sensitest zeggen nu dat ik zwanger ben.....ik ga het bijna geloven nu.....

Geplaatst
ben vanavond ongesteld geworden een week na terugplaatsingbah baal als een stekkergroetjes diana
Verschrikkelijk balen! En zo snel ook al...bah!
Geplaatst

Mirke. Nu al 4 verschillende positieve testen. En morgen is je testdatum?

Het zou toch fantastisch zijn als het nu echt gelukt is.

En ik ben heel blij dat er weer iemand van ons groepje zwanger is.

Je gaat bijna twijfelen aan de mogelijkheid met al die mislukte pogingen.

Maar het kan dus echt.

Koninginnedag overleefd. Ik heb nieuw speelgoed gekocht (spelletjes enz.) voor onze logeetjes. Die groeien langzaam uit het aanwezige aanbod.

En ik heb gezocht naar leuke babykleertjes voor mijn neefje (dat nog geboren moet worden.) Ik had verwacht dat ik het moeilijk zou vinden, maar het was juist erg leuk om daar naar te zoeken. Misschien omdat het nu wel mocht.

Maar al die zwangere buiken (zwangere vrouwen) en baby's, dat was wel zwaar.

Geplaatst
Mirke. Nu al 4 verschillende positieve testen. En morgen is je testdatum?

Het zou toch fantastisch zijn als het nu echt gelukt is.

En ik ben heel blij dat er weer iemand van ons groepje zwanger is.

Je gaat bijna twijfelen aan de mogelijkheid met al die mislukte pogingen.

Maar het kan dus echt.

.

Het was voor mij de vierde TP...... Helaas werd iedere keer opnieuw tegen mij gezegd dat ik meer " mazzel" nodig heb om zwanger te raken dan iemand die jonger is:-(

Maar dit was het resultaat van vanmorgen...... Jullie mogen het zeggen:-)

[ATTACH=CONFIG]3991[/ATTACH]

Geplaatst
Nou meiden, alle testen worden echt donkerder en zelfs die van Sensitest zeggen nu dat ik zwanger ben.....ik ga het bijna geloven nu.....
Ja!!! Wat een mooi wonder, geweldig!!
Geplaatst

Mirke, gefeliciteerd! Echt heel gaaf.

Frannie, heel herkenbaar dat ineens zo verdrietig worden. Gisteren met koninginnedag idd heel veel zwangeren en kleine kinderen gezien. Leek wel alsof ze expres allemaal kwamen opdagen voor mijn neus. Heb maar een extra borreltje genomen.

Veel plezier tijdens je weekje vrij. En hopelijk kan je op je werk tot een goede oplossing komen.

Lavendel, wat vervelend van je man. Wat een stress dan allemaal bij elkaar.

Die duizeligheid herken ik ook. Had jij dan ook van die aanvallen, dat je ineens heel duizelig werd en het dan langzaam weg trok?

Diana, wat kl*te zeg! Heel veel sterkte.

Geplaatst

Mirke. Heb je het zh al gebeld? Kun je het al een beetje geloven?

Mijn broer belde net. Ze hebben vannacht een zoontje gekregen.

Vanavond op kraamvisite. Aan de ene kant wil ik erg graag de baby zien, maar ik zie er ook tegen op.

Geplaatst
Mirke. Heb je het zh al gebeld? Kun je het al een beetje geloven?

.

Yep, ze hebben me van harte gefeliciteerd met deze eerste hobbel.....23 mei mag ik komen voor een echo:-)

Geplaatst

Mirke. Inderdaad. Deze belangrijke stap is gelukt. Nu kun je verder naar de volgende. Heel veel succes. Geniet er van en ik hoop dat de kwaaltjes mee zullen vallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden