Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De menopur zit er weer in, maar het blijft een gedoe.

Het mengen enz. ging dit keer prima, maar tijdens het prikken lekte het.

Geen idee hoe dat kwam, maar ik vond het erg vervelend. Met de puregon kon ik nog even extra naspuiten, maar nu is elke druppel echt weg.

Volgens mij zat de naald er wel stevig op, morgen de naald er maar extra stevig op zetten.

Hopelijk gaat het dan wel goed.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toekie, heel herkenbaar wat je schrijft. Is ook heel moeilijk. Maar ik denk wel dat je lichaam meer aan kan dan je zelf denkt. Maar het blijft gewoon allemaal heel zwaar. De behandeling is zwaar, maar het wachten ook. Bij mij is het op dit moment dat het wachten zwaarder is dan de behandeling (ik knap dan fysiek ook niet op door de stress in mijn hoofd). Nu kan ik lichamelijk ook meer rusten omdat het in mijn hoofd rustiger is. Ik doe er nu alles aan wat ik kan en dat maakt het voor mij allemaal te doorstaan. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik ben natuurlijk ook 'pas' iets meer dan een half jaar bezig met alle behandelingen.

Frannie, wat een gedoe zeg! Hopelijk gaan de volgende spuiten wel makkelijker. Dat lijkt me ook wel meer stress geven als het zo gaat. Ik heb zo'n pen. Ben echt heel snel klaar. Alleen vanavond de Pregnyl is iets meer gedoe. Maar ik werk ook op een lab, dus het mengen is me niet helemaal vreemd ;-). Alleen de spuit is enger voor mij en de vloeistof vervelender.

Vrijdag op controle geweest bij de gyn. Ik had in beide eierstokken ongeveer 10 follikels zitten. Alleen waren ze aan de linkerkant net iets kleiner dan rechts. Dus de punctie is dinsdag ipv maandag, zodat er zo veel mogelijk aangeprikt kan worden. Utro is ook weer in huis, want ik mag geen pregnyl gebruiken ivm OHSS. Na de punctie ook goed in de gaten blijven houden. Dus waarschijnlijk gaan we niet op vakantie naar het buitenland, maar blijven we in Nederland. Is ook niet erg met dit weer ;-). Vanavond Pregnyl zetten en dan morgen even hormoonvrij. Dinsdag om 8.30u de punctie. Ik ben de eerste. Is manlief ook wel blij mee. Hoeft hij in het EMC niet te lang te wachten op zijn beurt.

Geplaatst

Anita. Ik voel me ook rustiger nu we weer bezig zijn. Ik heb nu het gevoel dat we tenminste iets doen. Het wachten tussen de pogingen in vind ik slopend.

De vorige 2 pogingen heb ik ook puregon gebruikt. Lekker makkelijk, die prikpen.

Maar de gyn wilde dit keer menopur gebruiken. Puregon is synthetisch en menopur is een natuurlijk hormoon (komt uit de urine van vrouwen in de overgang). Sommige vrouwen reageren daar beter op.

En als dat zo is, zou dat toch fantastisch zijn. Daar heb ik dat rotmengen en prikken wel voor over.

Over 2 dagen al de punctie. Dat schiet op. Sterkte met je pregnyl vanavond. En ik zal voor je duimen dinsdag.

Geplaatst

Frannie, dat begrijp ik. Dan zou ik al dat mengen en de meest enge spuiten voor over hebben :-). Ik hoop ook echt zo dat het bij jou gaat lukken.

Geplaatst

Toekie, om even terug te komen op je vraag....lijkt me leuk. Ik ga trouwens ook naar de Freya wandeling op 16 juni. Gaat er iemand van jullie?Diana, sterkte trouwens met wachten! Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Diana. Succes met testen. Ik duim heel hard voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe is het trouwens met je moeder? Ik heb er geloof ik niets meer over gelezen. Of heb ik de laatste berichten gemist?

Geplaatst

Diana, en?????????

Anita, hoe is de punctie gegaan? Hoeveel eitjes zijn er geoogst?

Frannie, bedoel je met lekken dat er wat terugliet uit de prik in je buik? Dit heb ik wel eens gehad maar iets anders niet. Nog een paar dagen hè, dan heb je ook je eerste echo. Ik ga hard voor je duimen!

Verder ben ik vanmorgen naar het zh geweest en ik ben blij want mijn eitje was al 13 mm op dag 11! Ter vergelijking, vorige cryopoging was mij ei 17 mm op dag 17 en het eitje groeit 2 mm per dag. Dit is, hoe dan ook, een keurige cyclus. Donderdag moet ik al terugkomen en dan zou het kunnen zijn dan ik volgende week al een tp heb!!

Wil iedereen die mee wil met onze meet mij een privébericht sturen met je woonplaats en je emailadres dan kunnen we via datumprikker een datum plannen en ahv de woonplaatsen en plek kiezen :-)

Geplaatst

Diana, heb je al getest?Vanmorgen punctie gehad. Was helaas iets.minder aangenaam dan de vorige keer. Paar keer echt wel pijn gehad met het prikken. Eierstokken lagen ook vrij hoog, dus ze hebben ook hard op mijn buik gedrukt. Ze hebben ook nog een catheter aan moeten leggen omdat ondertussen mijn blaas al weer aardig gevuld was.Nu lig ik plat op de bank. Heb veel pijn in mijn buik en kan alleen maar af en toe naar de wc lopen. Wel balen. Vorige keer ging het zo goed en weinig pijn gehad.Ze hebben wel 13 eicellen gevonden en zaad van manlief was van 0,1 naar 6% goed bewegend gegaan. Dus dat is positief.

Geplaatst

hallo allemaal

helaas ben ik niet wezen testen in het vu en ook niet thuis was zo stom om geen test te halen ivm pinksteren dacht zondag ineens shoot is pinkesteren

en vandaag moest ik hele dag naar curcus ble als je er nou wat aan had oke maar nu heb ik van 9 tot 4 voor jan met de korte achternaam gezeten

dus nu is de test in huis en ga ik morgen testen mn moeder waaeschuwde al want die had 3 negatieve testen terwijl ze van me zwanger was

frannie ja met mn moeder gaat het redelijk 8 juni naar antoni van leeuwenhoek voor ct scan en dan uitslag

we waren hier al naar longarts geweest die schrok wel van de litekenweefsel door hele long en niet het gedeelte van waar tumor zat en andere long zat wat onstekingshaarden dus ben benieuwd de 8e

groetjes diana

Geplaatst

Diana, wat spannend ook met je moeder. Sterkte daarmee.Balans dat je nog niet hebt kunnen testen. Welke testen heb je gehaald? Ik heb hele goede ervaringen met die van de Kruitvat, 2 voor €5.

Geplaatst

Anita. Gelukkig is die punctie achter de rug. Ik weet hoe je je voelt. Mijn laatste punctie was er ook zo eentje. Bij mij hebben ze toen ook zitten duwen en trekken om er bij te kunnen. En dat terwijl het de 1e keer heel erg mee viel.

Dus nu zie ik behoorlijk tegen de punctie op.

Maar je hebt wel 13 eitjes!!!! En wat goed dat het zaad van je vent zoveel beter is geworden. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?

Wanneer bellen ze?

Diana. Spannend. Ik hoop dat je kunt slapen. Ik duim en duim en duim en duim voor je.

Toekie. Wat goed dat je eitje zo mooi groeit en een goed tempo heeft. Dat laat zien dat je lichaam weer goed functioneert. Jij kunt ook gaan aftellen.

Over dat lekken. Ik weet niet of de naald lekte of dat ik te snel spoot en het daardoor er weer uit kwam. Het gebeurde tijdens het spuiten. Maar gister ging het prikken eindelijk goed. Dus ik begin het te leren. Ik zie er nu ook minder op om straks weer te moeten prikken.

Geplaatst

Frannie, fijn dat het spuiten nu beter gaat. En hopen dat het ook effect heeft dat andere hormoon.Had jij toen ook veel last van pijn? Ik had het nog nagevraagd bij de arts. Komt niet vaak voor dat het erna zo pijnlijk is. Maar kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.Toekie, mooi zeg!

Geplaatst
meiden ik kan het niet geloven vanmorgen een positieve test in handen had gevoel ongesteld te moeten worden groetjes diana
Wat fijn gefeliciteerd!!!! Knuffel!!!
Geplaatst

Diana. GEFELICITEERD.:happydance:

Dat is pas echt goed nieuws.

Anita. De pijn van de vorige punctie zakte vrij snel. Alleen bij gekke bewegingen, niesen, hoesten en op de wc heeft het daarna nog pijn gedaan. En ik kon een paar dagen niet fietsen, want elk hobbeltje deed pijn. Maar dat was ook na de 1e punctie.

Geplaatst

Diana :-) :-) :-) Joepie!!!!! Vasthouden hè dat beebje!

Anita, wat naar dat je meer pijn had tijdens deze punctie. Ik heb ook veel pijn gehad tijdens mijn punctie toen. Ik viel er zelfs bijna van flauw en heb een week lang bijna niet kunnen lopen. Mijn punctie was wel zonder medicatie/pijnstilling.

Lavendel, hoe is het met je?

Hier vanmorgen weer naar het zh geweest. Mij ei groeit trager dan gemiddeld en is nu afgerond 14 mm. Normaal is zoals ik al zei een groei van 2 mm per dag. Nu moet ik morgenochtend een lh-test doen en dan het zh bellen en dan hoor ik wat te doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden