Ga naar inhoud

Wie zwanger met PESA+ICSI of TESE+ICSI?

Wie (wil) zwanger (worden) m.b.v. PESA of TESE?  

33 leden hebben gestemd

1. 1. Wie (wil) zwanger (worden) m.b.v. PESA of TESE?

• Zwanger, PESA, 5 of minder terugplaatsingen
    • Zwanger, PESA, meer dan 5 terugplaatsingen
      0
    • Zwanger, TESE, 5 of minder terugplaatsingen
    • Zwanger, TESE, meer dan 5 terugplaatsingen
    • (Nog) niet zwanger, PESA, 5 of minder terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, PESA, meer dan 5 terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, TESE, 5 of minder terugplaatsingen
    • Nog niet zwanger, TESE, meer dan 5 terugplaatsingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Flyr,

Ja herkenbaar. Je wil je zelf beschermen voor het ergste. Maar goed. Ik heb hier op het forum ook zo veel mooie verhalen gelezen. Dus het moet gewoon lukken!

Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Jullie zullen wel veel informatie tot je krijgen.

Fijn dat je volgende week kan gaan beginnen met prikken. Heeeeeeel spannend.

Gaat vast allemaal goed. en de zaadjes van je man zullen ook vast goed hun werk gaan doen. positief blijven hoor!

wij gaan waarschijnlijk toch naar Nijmegen. liever 4 maanden op een wachtlijst en weten waar je aan toe bent, dan nu eerst heel veel tijd spenderen aan van kastie naar de muur gestuurd worden. Echt. niemand die antwoorden weet te geven op je vragen over de financien. Hoe veel mensen ik van het Erasmus en de zorgverzekering heb gesproken.... GRRRRRR. Tegen de tijd dat ik alles zwart op wit heb in dit tempo zijn we ook paar maanden verder. Dus ik denk dat ik de medische gegevens alleen naar Nijmegen stuur. Alles is al stressvol genoeg. Dan maar paar maanden rust in de tent. ook prima.

Succes morgen!

Gr, Melanie

Geplaatst

Hoi Melanie,

Wat een gedoe joh, ik snap dat je nu voor Nijmegen gaat! Zou ik ook doen. 4 maanden wachten geeft vast minder stress dan al die adminstratieve rompslomp en onduidelijkheid. Is Nijmegen ver rijden voor jullie?

Wij hebben net de prikinstructie gehad, dus ik weet nu precies wat ik met al die medicijntjes mag doen :-) Ik begin er zowaar een beetje zin in te krijgen! En dat terwijl ik al 2 nachten droom over prikken en puncties haha! Wel gek om daar met meer stellen te zitten, ieder heeft zijn eigen verhaal natuurlijk maar daar praat niemand over. Voor hetzelfde geld is het gewoon iemand van dit forum ;-)

Geplaatst

Hoi Flyr,

Wij wonen in Amsterdam. Dus best jammer dat het AMC geen optie is. En ach. Nijmegen vat best te doen. hebben we tegen de tijd dat we er heen moeten ineens meer quality time:-)

Goed om te horen dat je er zin in hebt. Het is ook niet zo raar dat je in je slaap ermee bezig bent. nog een paar daagjes Flyr. dan kun je ermee beginnen. Heel erg spannend!

Lijkt me ook wel gek idee om op zo'n info avond te zitten. je weet van elkaar dat je er voor het zelfde doel zit, mar het is toch een hele prive aangelegenheid. GEK.

Nou, rustig slapen vanaf nu. j hebt alles in huis. nis aan de hand:-)

Gr, Melanie

Geplaatst

Hoi Melanie, gelukkig toch nog in aanmerking voor tese. Hoop dat het wachten vlug gaat.

Er is ook een 'echt' topic over tese trouwens, misschien kan iemand je daar ook iets over de combi Rotterdam en Brussel vertellen.

Succes met prikken flyer!!!!

Grt Megan

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen?

Bij mij is eindelijk is mijn menstruatie doorgebroken, dus vanavond gaat de eerste spuit erin! Mijn man mag het doen, dan vind ik het minder eng. Nou maar hopen dat hij het niet eng vindt ;-)

Donderdag mag ik het tweede medicijn erbij spuiten en dan volgende week woensdag de eerste echo. Zo spannend!

Geplaatst

dank je wel Megan!

Spannend Flyr!!! Hoe is het gegaan??!!! Hopelijk viel het jullie mee.

(wij wachten op afspraak voor intake in Nijmegen... dus wij gaan ons geduld op de proef stellen:-)

Geplaatst

Is je geduld al op? ;-) Lijkt me raar om nu weer in een wachtfase te zitten. Of was je wel even toe aan een pauze? Kunnen ze een indicatie geven hoe lang het gaat duren?

Het prikken ging goed! Gisteren heeft mijn man het gedaan en toen had ik een blauwe plek haha. Vandaag lekker zelf gedaan en ik kan dat natuurlijk veeeeel beter dus geen plekje te zien ;-)

Geplaatst

Ha ha. hij zal heel zenuwachtig zijn geweest. Ik vind het heel lief idee dat hij het geprobeerd heeft. en tuurlijk kun je het zelf beter:-p Fijn dat het goed gegaan is.

Tja. wachten. Ben van nature niet zo geduldig. Maar we zijn nu al zo lang bezig en hebben op zo veel onderzoeken, afspraken etc etc gewacht dat ik er op zich wel vrede mee heb op dit moment (maar dat kan morgen zo ineens anders zijn:-)). Heb ook geen moeite met de geboortegolf om me heen. Kan intens genieten van al die kleine schatjes. Komt denk ik omdat we toch hoop hebben op de TESE. en laten we eerlijk zijn. ja we moeten nog half jaar wachten ongeveer. Maar we gaan nu de feestdagen periode in. en die vliegt altijd voorbij met alle zakelijke en prive verplichtingen. Januari ga ik maar vakantie regelen. ach. dan zijn we er zo.... zei ze hoopvol hi hi.

en jij op naar je eerste echo van dit traject. heel spannend. fijn weekend vast!

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een update: vandaag heb ik de punctie gehad. Er zijn 13 eitjes gevonden! Vrijdagochtend worden gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Als alles meezit is zaterdag de terugplaatsing. De punctie viel reuze mee, wel pijn gehad maar goed te doen.

@ Melanie, hoe is het met jou? Heb je de weken al volgepland? Wel goed dat je er zo positief mee omgaat, komt vast goed met de TESE!

Geplaatst

Hey Flyr,

Fijn om te horen dat het proces zo goed verloopt! Heb je veel last gehad van de hormonen?

Ik heb vorige week Nijmegen gebeld met vraag of onze aanvraag al binnen was. Nu inmiddels 3 weken gelden opgestuurd. Maar ze worden daar overspoeld met aanvragen. Dus we moeten meer geduld hebben dan in eerste instantie ingecalculeerd. We kunnen niets anders doen dan afwachten. en we hebben genoeg leuke dingen in ons leven om op te focussen.

Heel veel succes vandaag en morgen! ga voor je duimen.

Gr, Melanie

Geplaatst

Hoi Melanie,

Balen zeg, dat jullie nog langer moeten wachten. Zo jammer dat Tese niet in meer ziekenhuizen gedaan mag worden. Nog niet de neiging om het AMC te proberen?

Hier goed nieuws: er zijn 6 embryootjes ontstaan! Morgenochtend krijg ik er eentje teruggeplaatst en dan kan het grote wachten beginnen. Wel een heel leuk idee dat er gewoon embryo's zijn van mijn man en mij samen. Voelt een beetje alsof we 6 kindjes hebben die in Leiderdorp aan het logeren zijn :-)

Ik had in de eerste instantie weinig last van de hormonen. Maar er is toch overstimulatie ontstaan en daar ben ik wel erg moe van geworden. Moet ook verplicht rustig aan doen en veel water drinken. Ook merk ik toch wel veel spanning bij mezelf, ook al heb ik er een goed gevoel over. Het is toch niet niks zo'n behandeling. Gelukkig is mijn man mijn rots in de branding :-) Wel grappig, want normaal is het meestal andersom.

Geplaatst

WoW! 6 embryootjes:-) heel fijn. succes morgen. en beetje zenuwen hebben lijkt mij wel heel normaal.

Amsterdam had ik ook al gebeld. Het is daar zelfde laken en pak. Ze gaan een operatiekamer extra openen volgend jaar. maar dan moet er eerst een ellenlange wachtlijst worden weggepoetst. dus we houden het maar voorlopig op Nijmegen.

Heeel heeel veel sterkte morgen ochtend. Komt goed echt.

Geplaatst

Jammer dat Amsterdam net zo druk is. Veel leuke dingen plannen dan maar voor de afleiding :-)

Ik heb mijn embryootje aan boord! En er zijn ook nog 3 goed genoeg om in te vriezen. De man van het laboratorium vertelde wel dat hij 3 uur bezig was geweest i.p.v. de gebruikelijke 20 minuten. Met Pesa-zaad gaat het dus niet zo makkelijk als 'normaal'. Ik ben wel heel blij dat hij zoveel moeite heeft gedaan! over 2 weken mag ik testen dus dan zullen we het weten!

Geplaatst

Melanie, wij zijn vorig jaar overgestapt van amc naar Nijmegen... Wachtlijst amc is enorm, dus daar zo ik m'n geld niet op zetten.

I Nijmegen wel gewoon af en toe bellen om te vragen of er iemand uitgevallen is, bij ons ging t best snel. Aanmelding juli 10, intake eind sep, tese Jan 11, eerste icsi april

Geplaatst

Hoi Flyr,

Wat een goed nieuws allemaal. Heel blij voor je. En inderdaad goed om te horen dat men erg hun best doet om je toch verder te helpen.

Voel je je al zwanger?

Hoi Fren,

Dank voor de info. Ik hoop dat het bij ons ook zo snel mag gaan verlopen. Maar ik moet zeggen dat ik het lang vind duren uberhaupt een datum van een intake teruggekoppeld te krijgen. Zodra je die hebt kun je ergens naar toe leven. Het is zoals het is. Ga er van uit dat het wel goed komt:-)

Gr, Melanie

Geplaatst

zojuist vernomen dat intake op 9 februari plaats gaat vinden. de maand december vliegt altijd om. en in januari zal die datum niet meer zo ver weg aan voelen.

eidelijk weer iets om naar toe te leven.

Geplaatst

wat goed Melanie dat je al een datum voor de intake hebt! En lekker snel al! Wat je zegt: december vliegt voor bij en in januari mag je alweer gaan aftellen :-)

Ik ga ook nog even in het PESA-topic schrijven, lief trouwens dat je me daar even kwam opzoeken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden