Ga naar inhoud

melatonine slikken met zwangerschap

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb echt last van chronische slaapgebrek geloof ik. heb altijd al moeite gehad met doorslapen en kreeg soms van de huisarts wel eens een doorslapertje om zon een keer in de zoveel tijd even door te kunnen slapen ipv nachtbraken...ik gebruikte het echt maar 1x in het half jaar of zo hoor, over het algemeen viel het redelijk mee (ik had dormanoc)

maar nu....ik lig echt de halve nacht wakker, ga maar tv kijken van ellende, anders loop ik maar te draaien en te woelen...dat mijn kleine in de buik wakker is/word werkt ook al niet mee, ten eerste de drukte daarbinnen en ten tweede geniet ik dan ook nog eens dubbel, maar ja...moe moe moe ben ik dus nu wel inmiddels....

nou maken we natuurlijk allemaal melotonine aan (en ik volgens mij niet zo heel veel, hihi) en het is natuurlijk, maar zit me af te vragen of ik het toch zou mogen slikken als je zwanger bent, ondanks natuurlijk stofje...dus ik dacht...misschien weten jullie ervaringsdeskundige dat wel, zal heus niet de enige zijn met slaapproblemen :)

nogmaals..het inslapen is geen probleem hoor, nooit geweest ook, het blijven slapen is daarintegen altijd al een probleem geweest alleen lijkt het nu 6x erger geworden :(

ben benieuwd naar jullie oplossingen :)

Geplaatst

dit las ik op internet:

Melatonine mag niet gebruikt worden door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Hoewel het een van de veiligste stoffen is die er bestaan, is er geen onderzoek gedaan op het effect van melanine op ongeboren kinderen en via moedermelk op pasgeborenen. Ook vrouwen die zwanger proberen te nemen wordt afgeraden melatonine te slikken. Grote hoeveelheden Melatonine kunnen een zwangerschap verhinderen omdat een grote hoeveelheid Melatonine als een anticonceptiepil kan werken. Kinderen wordt afgeraden melatonine te slikken, tenzij het hen wordt voorgeschreven door een arts. Mensen met sommige ziektes wordt afgeraden melatonine te slikken, zoals mensen met leukemie, reuma en bepaalde auto-immuunziekten.

staat bijhttp://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/48640-melatonine-circadin-tegen-slapeloosheid-en-jetlag.html

Geplaatst

hm, dank je wel...heb er helemaal niet bij stil gestaan om te googlen, hihi....een andere oplossing dan wat mss zou kunnen helpen bij het doorslapen?

Geplaatst

hey benbri, ik zie dat t antwoord al gegeven is, maar ik slikte ook melatoline voordat ik zw wilde worden, en de gun was heel verbaasd dat mn huisarts dat niet had gezegd, en dat t idd ook schadelijk kan zijn bij zwangerschap..

Kan je niet een soort rustgevende thee proberen?of je arts wat vragen?

Liefs

Geplaatst

Hi Benbri,

Komt ie:

- goede nachtrust thee Zonnatura

- warm bad met lavendelolie

- warm bad met himalayazout

- warme douche

- wandelingetje in de buitenlucht

- een paracetamol (bij evt pijnklachten)

- etc etc

Ik heb echt ALLES geprobeerd, de laatste weken (nu 38) helpt niets meer en slik ik 1 tot 2 x per week Temazepan 20 mg (slaappillen vd gyn gekregen). Daar slaap ik dan 3 tot 4 uur maximaal op en ben daar dan heeeel blij mee.

Veel sterkte en succes gewenst,

Toverstafje

Geplaatst

hm, ja, dat zou zomaar kunnen idd, wil het mijn dochter nog wel eens geven (advies van ha), die heeft moeite met inslapen, heb het zelf nog nooit gebruikt eigenlijk...mss zou ik ook is temazepam kunnen vragen, maar ben niet zo dol op pammetjes slikken en zeker niet tijdens zwangerschap, maar word er letterlijk zo moe van, hahaha....en de bovenstaande adviezen zijn idd heerlijk...voor het inslapen, maar niet voor het doorslapen (heb het allemaal al geprobeerd, alleen bad niet, maar dat komt bij gebrek van, haha)

maar thanx voor de adviezen :) denk dat ik gewoon de vk maar eens moet bellen wat ik er aan kan doen *zucht* en anders maar gewoon accepteren :)

overdag kan ik niet slapen, als ik dat ga doen dan heb ik ook nog eens inslaapproblemen, schiet niet zo heel erg op dus...:s

Geplaatst

ik had ook problemen met slapen en volgens mijn dokter mocht ik valeriaan hebben.

Daar heb ik dan ook diverse potjes van gebruikt en het hielp bij mij.

Geplaatst

Ik heb ook Temazepammetjes gekregen als inslapertje, toen ik werd opgenomen met 33 wk in het ziekenhuis en daar niet meer kon slapen. 10 mg was al voldoende voor een heerlijke nachtrust :). En dat was me heel wat waard! ;)

Geplaatst

Je hebt al antwoord op je vraag gekregen. Toch nog even mijn verhaaltje:

Toevallig heb ik vanochtend bij mijn moculair arts gezeten met een doorslaap probleem. Al maanden word ik elke nacht tussen 3 en 4 uur wakker en slaap daarna niet echt meer. Hij schrijft normaal melatonine voor, omdat dit inderdaad en lichaamseigen stof is. Helaas kon hij dit niet voorschrijven omdat ik volgende week intake heb in Gent voor ivf-poging 3. Ik ben dus nog niet eens begonnen, laat staan zwanger. Het had iets met invloed op hormonen te maken.

Glaasje melk drinken helpt bij mijn man altijd goed.

Ik weet natuurlijk niet hoe het is als je zwanger bent, maar 10 tot 30 minuten uit bed gaan zorgt ervoor dat je weer beter kan inslapen.

Magnesium slikken??? Moet je wel even navragen of dat kan. Slik dat nu 2 keer per dag(op voorschrift van arts) en helpt goed de spieren en zenuwen te ontspannen.

Veel succes ermee en ohm voor je slapeloze nachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden