Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, ik heb de tp gehad.....6 bevruchtingen, waarvan ook 6 embryo's. 1tje terug geplaatst :) mag nu officieel ook de wachtweken in... De overige krijg ik nog bericht van of het cryo's worden....

En nu wachten.........................

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

6 x maal raak, echt geweldig! Nu wachten, wachten, wachten, wachten..........

Babyboom, in het begin wel gekeken, later niet meer. Wel goed dat anderen ook kunnen zien hoe een IVF traject eruit ziet.

Liefs Zomer

Geplaatst

Pffff.... Heb net 1e FM gehad, en het ziet er naar uit dat ik zondag of maandag de punctie heb. Hangt nog van de resultaten van de bloedtest af. Dit is mijn derde poging, en op een of andere manier begon het allemaal een soort van "gewoon" te worden. En nu ineens realiseer ik me dat waar ik mee bezig ben ;-) en is de spanning van de eerste twee pogingen er weer.

Dit keer menopur i.p.v. Gonal-f. Heb door de medicijnen erg slecht geslapen afgelopen week. Volgens mijn arts heel gewoon. Ben hierdoor erg moe en heb de concentratie van een fruitvlieg, maar heb verder gelukkig weinig last van de behandeling.

Op naar de twee wachtweken :-)

Geplaatst

Volgens de Gyn worden er op basis van wat ze vanochtend heeft gezien en de bloeduitslag 5 eitjes verwacht. Veel minder dan de vorige keren, maar dat was te verwachten. Ik ben benieuwd hoeveel embryo's we uiteindelijk over houden.

(Terwijl ik dit aan het schrijven was, werd ik gebeld met de uitslag van het bloedonderzoek)

Geplaatst

Hello dames,

Hier ook in de wachtweken... mijn tp gehad zondag 29 okt. ik ben super zenuwachtig. Ik heb een dochter van 2.5 van spontane zwangerschap 6 maanden na mijn operatie voor endometriose. toen mijn dochter 6 maanden was kwam de cyste terug en weer geopereerd, 4 iui gehad zonder succes en nu onze eerste IVF. bij de fm zeiden ze dat er 4-5 eiblaasjes zijn maar na de punctie waren d'r 7 gevonden van 7 waren d'r 5 bevrucht waarvan 2 heel mooi waren zei de arts 1 teruggeplaatst. ik hoop dat eidereen straks een positive bericht hebben.. Ik duim voor iedereen~~ success allemaal!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag zijn de wachtweken voor ons voorbij,

Eigenlijk zaterdag al ik voelde al dat het niet goed zat

En ben begonnen met vloeien zaterdagavond.

Vu gebeld en moest toch komen voor bloedprikken

Net de uitslag gehad en zoals ik zelf al wist

Niet zwanger!

Wat is dat ff slikken maar we geven niet op!

Wel hebben mijn man en ik besloten om eind dec

Als mijn menstuwatie er weer is te bellen

Gelukkig hebben we 5 ingevroren em hoeft

Niet die rot hormonen geprikt te worden.

Ik wil alle meiden die nog in spanning zitten

Heeel veel suc6 wenzen en hoop dat bij jullie

Er wel een zwangerschap uitvoord komt!!

Meiden bedankt voor jullie steun!!!

Veel liefs kim

Geplaatst

Hoi meiden,

Kim wat onwijs kl*te. Maar goed je komt sterk over, koppie op en gelukkig inderdaad voorlopig even geen hormonen spuiten.

Volgende keer hopelijk een heel goed resultaat.

Ik heb donderdag eindelijk mijn lucrin gehad. Even een stijf been en de dag zelf een beetje naar, maar verder nu nergens last van. 13 november een afspraak om te kijken of de cyste weg is, van daaruit komt de verdere planning.

Rest van de dames in wachtweken, ik duim voor jullie, heeeel hard ;)

Fijne avond.

Liefs,

Bianca

Geplaatst

Hallo ik ben nieuw hier en heb uit dit topic al veel info gehaald waar ik straks wat mee kan. Mijn man en ik zijn nu ruim een jaar bezig geweest en sinds september begonnen met onderzoeken waarom het niet wilt lukken. Helaas bleek uit het eerste zaad onderzoek al dat dit een rede kon zijn. Veel te weinig zwemmers en dan ook nog eens zeer trage zwemmers. Daarna is mijn complete cyclus onder de loep genomen en is er een samenlevingstest geweest waarvan de uitslag ook niet positief was. Manlief voor een derde keer potje ingeleverd en dit bleek nog slechter te zijn dan de eerste keer.

Vanochtend weer bij de gyn geweest en we gingen daar met frisse moed heen omdat wij zelf dachten aan IUI maar tot mijn grote schrik vertelde ze ons dat dat geen optie was met deze zaadkwaliteit en dat we door moeten voor IVF. Dat kwam even hard aan, ik besef mij wel dat ik blij mag zijn dat dit tegenwoordig ook een optie is maar leuk is natuurlijk anders.

Bij mijn man word nu bloed geprikt en er word een echo gemaakt van zijn ballen om te kijken of er een oorzaak te vinden is. Wel is ons al duidelijk gemeld dat de uitslag van de onderzoeken lang kan gaan duren en wat de uitslag ook is, er zeer weinig aan gedaan zal kunnen worden.

Wij moeten nu wachten tot alle uitslagen van mijn man binnen zijn en dan kunnen we gaan starten met IVF. Ik heb begrepen dat er soms wachtlijsten zijn voor IVF, iemand ervaring mee????

Wij hebben nu totaal geen info gekregen over het hele traject en dat maakt mij toch weer wat onrustig. Ik ben een persoon die graag van te voren weet waar ze aan toe is. Als dan het besluit van IVF genomen word wil ik ook meteen alle ins en outs daarvan weten. Dus ben ik gaan struinen op internet en via babybytes wees aukus mij op deze site en die spreekt mij wel aan.

Ik heb al veel opgestoken uit deze verhalen en vind het nu alweer leuk om jullie allemaal in de gaten te houden.... Ik hoop dat ik hier af en toe mee mag lezen en mijn eventuele vragen kwijt mag en uiteraard hoop ik voor jullie allemaal dat jullie snel en gezond zwanger zullen zijn!!!!!

Veel liefs, Emely

Geplaatst

Lieve Kim, je weet dat de kansen niet 100% zijn, en toch schrik ik als ik je berichtje lees!

Ik wens je sterkte en inderdaad, wat fijn dat je nog cryo's hebt!!!!

Knuffel van mij.

Matroosje, heb je al meer nieuws?

Biebje, spannend en vergeet niet, elke stap die je nu neemt is er 1. IVF is zo'n groot proces, gaat niet alleen om de hormonen en punctie en terugplaatsing. het begint veel eerder en zoals nu bij jou met de Lucrin!

Emely, welkom. Je bent hier altijd welkom en mag alles vragen. Ikzelf ben ook om die reden toen hier gekomen op deze site, ik wilde weten hoe en wat. Niet medische gegevens, maar ook wat het met je kan doen en ervaringen delen.

Ikzelf spuit lekker door, ben nu ook de Gonal F aan het spuiten en ga vrijdag voor de 1e FM. ben benieuwd. Ik voel nog niet zoveel gebeuren, terwijl ik de andere keren echt wel dingen kon voelen in mijn eierstokken. Nou ja, we wachten maar af!

Liefs Zomer

Geplaatst

K*t kim! Het blijft een 50/50 kans, maar toch als het zover is!

Idd geen hormonen voor jou en even een maandje rust. Kan ook geen kwaad.

Hier wachtdag 6.... Om gek van te worden...... Hihi

Voel vanalles en voel helemaal niks.........

Kreeg gister de brief dat we 5 cryo's hebben van de 5! Ben ik stiekem best wel beetje trots op!

Geplaatst

Bij mij waren uiteindelijk 3 van de 5 eitjes bevrucht. Morgen heb ik de terugplaatsing. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit....

Ik zit nu dus in wachtdag 2, en vlieg nu al bijna tegen de muren op van de spanning. Vorige keren had ik daar veel minder last van. Dit is onze 3e en laatste IVF poging. Dus zal daar wel door komen. Dus @Sandra81, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar jij bent al zo lekker ver ;-) Ik wou dat ik al op wachtdag 6 was.. ;-)

Geplaatst

hoi hoi,

wij zijn ook in oktober begonnen met de ivf behandeling. ik kon al prikken, want we hebben ook iui's gehad..

ik vind het spuiten heel erg meevallen, had er eigenlijk ook niet echt veel problemen mee toen ik hoorde

dat ik dat moest gaan doen..

ik vind wel dat je met een ivf behandeling veel moet spuiten, al heb ik ook niet echt veel last van bijwerkingen

gehad.

ik dacht dus dat ik het wel even zou doen allemaal, maar ik ben wel even terug gefloten.

ik zit nu thuis, omdat ik erg veel eitjes heb en daardoor ook erg last van mijn buik heb..

de laatste dagen ben ik elke dag naar t ziekenhuis gegaan om bloed te prikken en echo.

nu mag ik vrijdag voor de punctie. daar zie ik wel tegenop, maar ik ben blij dat t eindelijk zover is..

nou, dit is mijn vehaal voor nu even, ik wens jullie allemaal heel veel succes met alles waar jullie mee bezig zijn!

en heel veel sterkte met wachten!!!

xroozz

Geplaatst

Hebben jullie soms ook genoeg van de meningen van anderen???? Die vinden dat je er te zwaar over denkt en die blijven zeggen: het komt wel goed allemaal..... Al die mensen bedoelen het vast heel erg goed maar snappen ze dan werkelijk niet dat ik daar op dit moment wel ff anders tegenover sta???? Ik weet heus wel dat ik positief moet blijven en het allemaal moet laten gebeuren maar makkelijk is en word het allemaal niet....

Hoe veel last hebben jullie van de bijwerkingen van de hormonen? Blijven jullie veel ziek thuis van het werk en hoe is het begrip van jullie baas??? Hoe pijnlijk zijn de puncties en hoe en wat voelen jullie bij de terug plaatsing???? Hoe klote voelen jullie je als het mislukt en wat als je drie kansen voorbij zijn en nog niet zwanger bent??? Wat doen jullie dan????

Zoals jullie zien zit mijn hoofd vol vragen en gedachten, hopelijk kunnen jullie wat meningen gevenen wat ervaringen met mij delen.....

Liefs, Emely

ps. voor iedereen waar het spannend bij is op dit moment: heel veel succes en hopelijk ontwikkeld er iets heel bijzonders in jullie!!!!!!

Geplaatst

Dames...ik ben blij dat ik alle ervaringen van jullie leest ik ben dus niet de enige die heel snel boos wordt van al de mensen die zeggen van het komt allemaal goed of op z'n tijd grrrr.....

hier nu op dag 8... so spannend...nog 8 te gaan.. success allemaal!!!

*****spreading babydust******

Geplaatst

oohhh ja voor je vragen Emely, punctie voor mij was pijnlijk omdat mijn linker eierstok verstopt is, terugplaatsen was ook pijnlijk door een litteken ergens binnen... en de andere vragen nog geen antwoord pas onze eerste ivf. goodluck!!

Geplaatst

Sandra, als je niks voelt wil het nog niets zeggen. helaas moet je echt WACHTEN (Vreselijk woord!!!!). Totdat je het weet.

Matroosje, ik weet hoe het voelt als je voor de derde keer gaat. Ik duim met je mee voor een mooi resultaat.

Roozz, aan de ene kant wel heel vervelend dat je zoveel "opbrengst" hebt, maar ook eigenlijk heel geod. Zo zit de kans van de ene goede er wel bij!

Succes morgen met je punctie.

Emily:

Ja, ik werd soms gek van al die mensen met hun goede raad.

"je moet er minder mee bezig zijn, want ik weet van anderen dat die zwanger werden nadat ze op vakantie waren / gestopt waren met de IVF" Ik word daar echt boos om en zeg dan altijd op een nette maar wel duidelijke manier dat als dat beter zou werken dan IVF, alle stellen op kosten van de ziektekostenverzekeraar op vakantie mochten:)

Mensen zeggen vaak, het komt wel goed, maar dat is iets waar wij met zijn allen niks mee kunnen. Want we weten het niet. Het kan goed komen, we kunnen wellicht een succesvolle IVF poging hebben. Maar ik weet als geen ander dat dit ook geen garantie is op "goed komen". Wachten en doorzetten, dat is het enige wat we kunnen doen. Zonder verbitterd te worden en nog oog blijven houden voor de wereld om ons heen. Want dat heb ik wel gemerkt, het IVF proces neemt zoveel energie en aandacht in beslag, dat het goed is om de rest van de wereld niet te vergeten.

Ikzelf heb altijd veel last van de hormonen. Het was altijd een hele opgave om te spuiten en te werken. Nu zit ik momenteel in de ziektewet en loopt mijn jaarcontract af per 1-12-2011, dus kan ik rustiger aan doen. Dat is fijn!

De puncties zijn zo verschillend, de ene keer ging het prima, de laatste keer was vreselijk. Maar... ik werd toen wel zwanger.

Advies: draag gemakkelijke kleding, lekker zittende broek die niet knelt als je klaar bent en doe iets van een vestej aan ofzo wat je uit kunt doen met de punctie.

En wat als het niet lukt? Wij hadden duidelijk voor onszelf dat we 4 keer IVF gingen doen en er dan mee zouden stoppen. Omdat ik nu zwanger ben geweest zal de verzekeraar weer 3 pogingen vergoeden. Dus gaan we er weer voor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je specifieke vragen hebt, stel ze!

Liefs Zomer

Geplaatst

Whahaha, ik ga al 3 jaar op vakantie en al 3 jaar snuif!! De assistente van mijn gyn zei het zelf vorige keer toen ik zei we wachten tot na de akantie. Oh zegt ze, jullie willen het eerst zo proberen? Ja want dat gebeurd heel vaak dat het dan wel lukt.

Ik zeg nee, maar heb geen zin om in m'n vakantie terug te komen om te spuiten en mete....pffff!

Het spuiten zelf vond ik helemaal niet erg, maar de eerste, pfff ik zat te trillen als een rietje. Dat dig er echt ingejasr, was nu of nooit. Nou en wat denk je? Geen centje pijn. Wel een hele blauwe buik bij de 2de keer maar waarschilijk wat meer vaatjes geraakt.

Ik had 15 follikels uiteindelijk, daar stonden ze van te kijken want bij de laatste fm waren het er maar 7. De punctie zelf vond ik helemaal niet erg, maar omdat we op het scherm mee mochten kijken was dat wat afleiding denk ik. Bij mij waren het vooral de verdovingsprikjes die zeer deden. Die warenwel gemeen. Ik ben ook gewoon meegegaan naar het erasmus, hoefde niet te blijven liggen.

Woensdgs wel heel veel last gehad, maar dat geven ze ook aan en ik kreeg een griepje erover....pfff was een heftige dag, ook beetje de spanning voor donderdag denk ik omdat je nog van niks weet of het gelukt is.

Nou 1 mooie emmy terug geplaatst gekregen, daar voel je echt helemaal niks van, maar is wel heel speciaal. Er we hebben er 5 in de vriezer.

Heerlijk idee.

Verder meid, iedereen ervaart op z'n eigen manier, mijn man zit al een half jaar overspannen thuis, ede hierdoor. Door et tempo. Je word geleefd vind hij. Ik ben heel nuchter, laat maa komen.

Bij ons weet ook iedereen het, das mijn manier.

En wij lachn heel veel, proberen in alles een grapje te vinden..... ;)

Komt goed meissie, echt waar!

Geplaatst

Hey meiden, dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik word gewoon helemaal knettergek van al dat lange wachten...... Ik vind geen rust en geen afleiding en dat is zeer energie slopend..... ik ben kapot......

Geplaatst

Lieve emily, wachten duurt lang, dat weten we allemaal als geen ander! Ik probeer nog wel afleiding te zoeken. Bv vandaag ga ik lekker een appeltaart bakken. Gisteren naar tuincentrum en veel plantjes en bloemen gehaald voor herstsfeertje in huis en tuin enz

Voor mijzelf werkt dit het beste, om met kleine dingen afleiding te zoeken.

Sandra, wat veel! En wat een verschil met de laatste FM, zo zie je dat ze met een echo ook niet alles kunnen zien...

Ik ben net terug van de eerste FM. In totaal 6 follikels, waarvan 2 grotere en 2 kleinere. We worden straks gebeld of de punctie maandag zal plaatsvinden of woensdag. De verpleegkundige was zeer tevreden met deze aantallen, dus dat zijn wij dan ook maar!

Toch wel weer spannend, ga straks maar lekker appels schillen en taartje bakken....

Fijn weekend alvast!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden