Jump to content

Utrogestan en progynova

Twinklestar

Recommended Posts

Hoi meiden,

Het valt me op dat iedere keer als ik utrogestan gebruik ik heel veel moet plassen. 's nachts moet ik er soms wel 2 à 3 keer uit. Ik kan het dan ook echt niet meer ophouden en krijg krampen in mijn blaas. Hebben jullie dat ook? Het staat volgens mij niet vermeld bij de bijwerkingen.

En welke bijwerkingen hebben jullie verder?

Van de progynova krijg ik een beetje het gevoel alsof ik in een dipje zit. Verder had ik heel erg last van mijn maag. Na twee happen eten zat ik voor mijn gevoel bomvol. Daar heeft mijn acupuncturist me gelukkig wel vanaf geholpen!

Hai,

Ik gebruik op dit moment ook progynova.

Voel me er niet erg lekker van misselijk, moe, duizelig maar goed het zal er wel bij horen.

En mijn eetlust is idd ook een stuk minder, maarja dat is niet erg

De bollen komen er straks ook nog bij.

Sas

hoi,

ook ik voel me niet lekker bij de progynova. (2 x daags 1)

behandeling valt me nu al best tegen; moe, misselijk en het gevoel in een dipje te zitten is herkenbaar.

tja mag natuurlijk niet klagen..zit al in luxe positie met 2 meiden..

vanaf morgen de utrogestan erbij (3 x daags 2)..even flink de tanden op elkaar dus!

succes

hai meiden,

ik ben weer zwanger, ik heb een probleem dat ik makkelijk zwanger word maar het niet blijft zitten.

na ongeveer 6 weken krijg ik een miskraam, ik heb dan ook herhaalde miskramen gehad.

6 in 10 maanden tijd.

nu op dit moment ben ik weer zwanger ik zit nu weer in de 6 de week.

ik heb erop gestaan om mijn bloedwaarden te laten nakijken van hcg en progesteron.

de huisarts en gynaecoloog vonden dit nutteloos. nu blijkt dat het hcg genoeg stijgt maar dat progesteron enorm daalt.

ik heb blijkt een hormonale stoornis in het progesteron.

daarentegen wilt de gynaecoloog en huisarts niets doen!

ik heb gevraagd of ze utrogestan willen voorschrijven, omdat ik herhaalde miskramen heb en een progesteron daling.

ik weet dat het volgende week weer een miskraam word, toch willen ze niet op mijn woord afgaan.

dit is om machteloos van te worden.

ik weet dat ik een miskraam kan voorkomen maar omdat volgens de gynaecoloog niet bewezen is dat utrogestan werkt. schrijven ze het niet voor!

ik lees anders op internet dat dit al word voorgeschreven bij andere vrouwen voor en tijdens de zwangerschap.

weet iemand een ziekenhuis een gynaecoloog welke het wel wilt voorschrijven? of die dit kan uitleggen aan huisarts en of gynaecoloog.

ik weet me geen raad.

en zijn er vrouwen die goede ervaringen hebben en hierdoor gezonde kinderen hebben gekregen?

Jeetje pipeloen, wat een stom verhaal van je huisarts en gyn. Bij welk ziekenhuis loop je? Het is ook verder geen medicijn wat echt risico's met zich meebrengt. Dus ik zou me er zeker hard voor maken! Liefst vandaag nog mee beginnen. Ik loop zelf in dusseldorf dus daar heb je in dit geval weinig aan. Maar kun je het niet eisen van de gyn?

Goede middag dames,

ik heb een vraagje.. wanneer kan je spreken van te veel bijwerkingen dat je echt moet stoppen.. gebruik nu voor de 3e dag utrogestan 100mg 3x2 perdag..

Mijn hoofd knalt bijna uit elkaar van de koppijn, ben duizelig en ik zit onder de uitslag!?? Morgen is om 1o voor 10 de terugplaatsing..

Herkend iemand deze bijwerkingen en hoe lang gaat dit duuren.. ik hoop toch echt niet de gehele 2 weken dat ik ze moet gebruiken :(

Oke eerlijk is eerlijk heb het er ook wel voor over... maar kan niet zeggen dat ik er echt heel erg vrolijk van wordt.

Lieve groet Meis

Hoi meisje, dat klinkt als een allergische reactie...maar ik ben natuurlijk geen dokter. Ik zou het in ieder geval bij de tp even ter sprake stellen. Een beetje hoofdpijn kan erbij horen maar als je echt barstende koppijn hebt is dat natuurlijk heel vervelend vooral omdat je geen zware pijnstillers mag nemen. Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand er niet tegen kon en toen een ander medicijn kreeg met dezelfde werking. En anders misschien pregnyl spuiten ipv utrogestan? Ik weet dat ze vaak liever utrogestan geven omdat je bij pregnyl sneller last kunt hebben van overstimulatie.

Succes morgen! Is dit je eerste behandeling?

Beste twinkelstar,

Heb het ziekenhuis even gebeld idd allergiese reactie..erg vervelend zeiden ze. FF melden morgen, maar ze zei dat het niet erger zou worden dan dit omdat ik het al 3 dagen gebruik.

Dus ik hou maar gewoon vol :) morgen TP dit is idd mijn eerste behandeling. Had 8 fl en daar bleken 7 een eitje te hebben.. van de 7 zijn dr nu 5 bevrucht :)

Spannend hoor..weinig slaap denk ik vannacht. :D Wat ik me nou af vroeg. hoe bereken je nou de lengte van je zwangerschap als alles goed gaat? Ik heb voor de IvF op vrijdag 9 september op de eerste dag van mijn menstruatie een prik gekregen om alles stil te leggen.. donderdag punctie gehad morgen tp.. Iemand dr verstand van hoe je het dan moet berekenen?

Groetje meis

@twinkelstar,

Hoe gaat het nu? zie dat jij 2 dgn voor mij TP had. Inmiddels moet ik nu ook vaak plassen (dag en nacht) Lang ophouden is idd niet echt te doen.

Verder een opgeblazen gevoel in baarmoeder. Rond een uur of drie; misselijk, warm etc.

Normaal ben ik 's nachts een koukleum..nu erg warm.

Hoi Simone, wanneer mag jij testen? Ik heb een cryo tp gehad van een 5 dagen oud embryo. Ik mag dus iets eerder testen dan normaal. Denk dat ik zondag ga testen.

Ik voel op zich niet zoveel. Vandaag wel gevoelige borsten. Sneller een knorrende maag en Verder last van obstipatie maar dat heb ik normaal ook wel vaak.

Eigenlijk kan ik er niks over zeggen. Bij de eerste icsi had ik heel veel zwangersschapssymptomen en toen teste ik negatief. Dus ik durf niet te vertrouwen op wat ik wel of niet voel.

@twinklestar: do 27 okt mag ik thuis testen. 2 wkn na tp. Ik vermoed dat onze cryo's op dag 3 in vriezer gingen, dus 3/4 dgn oud.

Valt ook helemaal niks uit al die symptomen te halen hé. Kan vriezen en dooien.. Ik heb ervaring met zwanger zijn na verse poging..de laatste keer heb ik eerder getest..toen wist ik het wel heel duidelijk. kan niet omschrijven hoe en wat. Wat wel opvalt is dat mijn reuk enorm sterk wordt. Ruik dan alles..

zondag is al best snel..succes!

• 2 weeks later...

suuska.

bedankt, ik heb utrogestan gekregen van mijn vorige arts welke het aan UMC heeft nagevraagd of het nut van progesteron tijdens zwangerschap bij innesteling herhaalde miskramen door progesteron tekort en vroeggeboortes zou kunnen voorkomen,

YES!!!! ik heb groen licht voor behandeling met utrogestan.

nu ben ik inmiddels 8 weken en volgende week een echo of alles goed zit, het hartje nog klopt en de embryo goed groeit.

ik hoop het zooo na 6 miskramen in nog geen jaar tijd!

ik ben wel wat vermoeider, heb pijnlijker boobs en beetje duizelig en misselijk.

ik gebruik er 3 x 2 utrogestan vaginaal en tijdens de eerste 12 weken ook 1x per dag oraal

vanwege het gele lichaam dat afsterft en er geen progesteron is om de embryo/ placenta te laten groeien.

daarna gebruik ik utrogestan tot 36 weken 3x2 vaginaal vanwege vroeggeboorte.

Nu eerst even afwachten tot maandag dan een echo.

mijn huisarts wil me na 6 miskramen nog steeds niet doorverwijzen naar de gynaecoloog van MCL

de verloskundige welke van de herhaalde miskramen weet, kwam met een verhaal van een echo doen we op 10 weken pas

terwijl ik bij vorige 2 zwangerschappen dat het hartje klopte en toch de dag erna een miskraam kreeg een echo kreeg op 6 weken en 3 dagen.

zonder dat ik een bloeding had van te voren.

twinklestar helemaal in dusseldorf in behandeling?

weet nu wel uit ervaring dat hier in Nederland er weinig Weet en Kennis van vruchtbaarheid , miskramen en behandeling methodes zijn.

weet iemand trouwens of dat wanneer je utrogestan gebruikt en de embryo niet meer in leven zou zijn je dan alsnog binnen 2 weken een miskraam gaat krijgen ???

ik moet nog 3 daagjes wachten om te kijken of het hartje klopt en de embryo op schema groeit.

heb toch een echo gekregen op 8/9 weken.

afwachten en duimen...

Pipeloen, mijn vriend moest een tese vanwege verstopte zaadleiders. Aangezien de wachtlijsten in nl hier heel lang voor zijn en Duitsland hier veel verder in is zijn we naar dusseldorf gegaan. Helaas tot nu toe nog niet met positief resultaat.

Wat fijn dat je nu eindelijk toch utrogestan hebt gekregen maar wel achterlijk dat je daar zelf zoveel moeite voor moet doen. Zij zouden dit toch moeten weten als arts. Echt belachelijk.

Simone, heb je al getest?

Onze test was negatief. Ik ben maandag gestopt met de progynova en utrogestan en nu nog niet ongesteld. Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt? Waarschijnlijk is mijn hele lichaam weer van slag en duurt het allemaal weer veel langer dan bij iemand anders. Wat is het toch een troep hè die hormonen?

hai twinklestar, dat is wel heel moeilijk vooral voor jou als vrouw met kinderwens.

ik heb een donor welke ook voor een vruchtbaarheidskliniek doneert.

heel fijn en hij is betrouwbaar en vruchtbaar

is dat een optie als het niet werkt met de tese van je vriend.

bij mij speelde mijn leeftijd een rol daarom heb ik voor een donor gekozen.

nog een dagje en dan hopen, gewoon slapeloze nachten ervan.

mijn echo !

maar ik ben niet meer misselijk en minder moe, boobs doen nog wel zeer. maar dat kan ook door de utrogestan allemaal komen

mijn gevoel neemt een loopje met me en ik ben doodsbang dat het niet meer groeit of dat het hartje niet meer klopt.

hai simone,

na mijn KI inseminatie met vers zaad zonder hormonenbehandeling, de laatste keer had ik binnen 7 dagen positief getest, dat is nog nooit zoooo snel geweest.

mijn hcg zat op de nod dag op 981 behoorlijk hoog.de week erna bloedtest op 20000 .

hoe is het jou verlopen?

meestal kun je op de 12 de dag al positief testen maar het is altijd beter om eerst overtijd te zijn, al weet ik dat dat heel moeilijk is.

succes!

• 1 month later...

ik ben nog steeds zwanger dankzij utrogestan 3x2vaginaal en 1x oraal

de nekplooimeting was uitstekend 1.6 mm

de uitslagen zijn 1:2400 kans op trisomie 21 donwsyndroom. dus weinig kans.

de trisomie 13 en 18 ver boven de 5000 en 10000

helemaal goed en gezond.

alles zit voor zover het hoort dicht, hartje hersentjes ruggetje buikje. en zag al vanaf week 10 en half dat het een meisje wordt.

nu in week 14 nog steeds een meisje dus nu 95% kans dat het echt eenmeisje is.

nu een probleem ik heb kans op ook vroeggeboorte. in nederland word het weinig gedaan ik val weer buiten de boot. want ze willen het niet meer leveren de apotheek weer met die irritante huisarts en MCL leeuwarden zo'n barre slecht ziekenhuis dat is het zo'n beetje allemaal in Friesland zo primitief allemaal hier.

ik baal enorm, ik krijg dan alsnog een miskraam als ik geen utrogestan meer krijg.

dit omdat ik niet alleen een progesteron tekort heb maar mijn maandelijkse cyclussen gewoon doorgaan, heb ik gemerkt afgelopen 10 maanden iedere maand was ik zwanger en toch ging het weg rond de 38 en 44 ste dag.

dat is de cyclus van mij alleen de eisprong gebeurd wel netjes rond de 14 de dag.

dit is voor gynaecologen onbekend terrein ik begreep van verloskundige omdat ik daar nu loop dat iedereen erbovenop zit.

omdat dit niet gebruikelijk is bij een Nederlandse vrouw die zwanger is.

Ik heb het geluk gehad dat ik er binnen 10 maanden allemaal zelf achter kwam, zonder allerlei testjes via ziekenhuizen en de mallemolen, gewoon een bloedtest en opletten wanneer de zwangerschappen stopte.

ik kan het daarom niet hard maken voor de gynaecogen, ik wil dit kindje houden ik heb haar al gevoeld in mijn buikje.

ik baal er zo van als ik de utrogestan moet stoppen omdat zij hun gelijk willen halen dat ik zwanger blijf na die 12 weken zonder de utrogestan .

ik wil niet mijn gelijk halen ik wil niet de wetenschap in gevaar brengen dat wat ik doe zeker weten lukt voor 100% want dat weet ik dat het me alleen gaat lukken met het progesteron erbij!

ik wil mijn kindje houden dit is mijn allerlaatste kans anders stop ik er helemaal mee. dan ben ik er ook niet meer.

help oh God !

laat me utrogestan door gebruiken tot minimaal de 30 ste week.

binnen 4 weken is dan het progesteron uitgewerkt dan kunnen ze alsnog hun gelijk halen of ik krijg een vroeggeboorte op 34 a 35 weken

maar dan leeft ze wel gewoon!

ik word hier niet beter van dat knokken en vechten voor mijn kindje!

dit geeft spanningen, ik heb er geen zin meer in.

ik word hier zo moedeloos van . pufff!

via apotheken buitenland is te duur dat is een optie maar niet te betalen.

laat ik nu hopen dat ik utrogestan gewoon tot de 36 week kan door gebruiken.