Ga naar inhoud

Utrogestan en progynova

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb trouwens totaal geen bijwerkingen! van de utrogestan alleen ben ik gewoon erg zwanger!

dus ik heb zwangerschapskwaaltjes.

al is dat nu minder na de 14 de week.

en ik gebruik wel 3x 2 vaginaal en 1x oraal.

nergens last van.

maarja misschien blijf ik nu niet zwanger utrogestan wilt apotheek niet meer leveren dan moet iemand dat tegen de apotheek gezegd hebben ze zeggen dat alleen een gynaecoloog het nog mag voorschrijven na de 12 weken belachelijk.

want ik heb geen gynaecoloog, en die helpen hier juist niet, zeker nederland doet dat niet snel!

kijken of er nog mogelijkheden zijn.

anders krijg ik alsnog een miskraam!

en dan stop ik overal mee!

Geplaatst

Meid we zijn praktisch even ver, herkenbare strijd! Zie mijn handtekening en profiel.

Ik heb eventueel nog een volle doos U liggen voor je, maar die had ik eigenlijk iemand anders beloofd. Als jij hiermee uit de brand bent en zij dat ook goed vindt, stuur ik het je graag op!

Mijn zegen heb je, wij ook na de 12 weken eerst gestopt en toen weer begonnen met de prednisolon. Ook tikje omstreden, maar bij stoppen sloeg mijn lichaam qua allergie op tilt. Uiteindelijk wel de artsen mee kunnen krijgen.

Zet hem op, volg je gevoel! Ik denk dat de mijne een ventje is, al vanaf het begin en leek het ook rond 10 weken al te zien. We shall see. :-)

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben nieuw op het forum, dus ik zal mijn geschiedenis kort schetsen. In 2007 probleemloze zwangerschap, pracht van een dochter. Nu 2,5 jaar bezig voor een 2e kindje, lukt niet. Herhaalde miskramen (gestopt met tellen bij 10); AMC-poli; schildklierafwijking ontdekt (nu medicatie); verklevingen als gevolg van curettage na missed abortion (verholpen met hysteroscopie)... Na al deze ingrepen weer geprobeerd zwanger te worden: gelukt (zoals altijd) en na bijna 5 weken miskraam (zoals altijd). Omdat het steeds vroeg misgaat, denk ik aan progesteron-daling. Je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen. Zinvol en effectief zou zijn om met Utrogestan te beginnen. AMC is met trial bezig, en alleen binnen die setting geven ze Utrogestan (lees: 50% kans op placebo, als het idd progesteron-probleem is weer een miskraam, tijdverlies). Dus ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een arts die bereid is Utrogestan voor te schrijven.

Bovenstaande is zakelijke opsomming, maar emoties zitten zeer hoog.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Pipeloen,

Hoe gaat het met je?

Ik reageer op je - al wat oudere - bericht ivm utrogestan. Kan je mij vertellen via welke arts je hebt voorgegeschreven gekregen? Was dat je huisarts?

Groet, AMVK

Geplaatst

Amvk, wat vreselijk dat het iedere keer misgaat. Ik kan je er helaas niet bij helpen. Heb je wel eens een immunologisch onderzoek laten doen? Het kan ook aan een afwijking in je immuunsysteem liggen. Helaas onderzoeken ze dat niet in Nederland maar wel in Duitsland. Zie ook het topic over alan beer onder medicijnen.

Geplaatst

Hoi Twinklestar,

Dank voor je reactie. Heb Alan Beer inmiddels besteld, en op de site van zwangerworden.nl heb ik een bruikbare topic gevonden over Utrogestan/progesteron. Veel meiden met dezelfde vragen... Wens je alle goeds!

Groetjes, AMVK

• 4 weken later...
Geplaatst
hai meiden,

ik ben weer zwanger, ik heb een probleem dat ik makkelijk zwanger word maar het niet blijft zitten.

na ongeveer 6 weken krijg ik een miskraam, ik heb dan ook herhaalde miskramen gehad.

6 in 10 maanden tijd.

nu op dit moment ben ik weer zwanger ik zit nu weer in de 6 de week.

ik heb erop gestaan om mijn bloedwaarden te laten nakijken van hcg en progesteron.

de huisarts en gynaecoloog vonden dit nutteloos. nu blijkt dat het hcg genoeg stijgt maar dat progesteron enorm daalt.

ik heb blijkt een hormonale stoornis in het progesteron.

daarentegen wilt de gynaecoloog en huisarts niets doen!

ik heb gevraagd of ze utrogestan willen voorschrijven, omdat ik herhaalde miskramen heb en een progesteron daling.

ik weet dat het volgende week weer een miskraam word, toch willen ze niet op mijn woord afgaan.

dit is om machteloos van te worden.

ik weet dat ik een miskraam kan voorkomen maar omdat volgens de gynaecoloog niet bewezen is dat utrogestan werkt. schrijven ze het niet voor!

ik lees anders op internet dat dit al word voorgeschreven bij andere vrouwen voor en tijdens de zwangerschap.

weet iemand een ziekenhuis een gynaecoloog welke het wel wilt voorschrijven? of die dit kan uitleggen aan huisarts en of gynaecoloog.

ik weet me geen raad.

en zijn er vrouwen die goede ervaringen hebben en hierdoor gezonde kinderen hebben gekregen?

Hallo Pipeloen,

echt vervelend voor je, zit in hetzelfde schuitje. Heb 6 miskramen gehad in 2 jaar tijd. Ik raak op de natuurlijke manier snel zwanger maar het gaat elke keer mis rond de 8 weken. Ik zeurde ook al 1,5 jaar om Progesteron bij mijn gynaecoloog en ze wilde het niet geven. Heb daarom maar de overstap gemaakt van perifeer naar academisch ziekenhuis. Ik ben nu onder behandeling van dr. Schats (is ook echt een schat). Hij is hoofd van het IVF-centrum van het VU ziekenhuis in Amsterdam. Toen ik om progesteron vroeg tijdens de eerste afspraak schreef hij het me meteen voor. Ik ben nu 4 weken zwanger, gebruik Utrogestan 3x daags 2 capsules vaginaal en het is net als altijd afwachten of het deze keer wel blijft zitten...wie weet is het voor jou ook mogelijk om dr. Schats op te zoeken? Succes! Groetjes

Geplaatst

Hallo AMVK,

echt vervelend voor je, zit in hetzelfde schuitje. Heb 6 miskramen gehad in 2 jaar tijd. Ik raak op de natuurlijke manier snel zwanger maar het gaat elke keer mis rond de 8 weken. Ik zeurde ook al 1,5 jaar om Progesteron bij mijn gynaecoloog en ze wilde het niet geven. Heb daarom maar de overstap gemaakt van perifeer naar academisch ziekenhuis. Ik ben nu onder behandeling van dr. Schats (is ook echt een schat). Hij is hoofd van het IVF-centrum van het VU ziekenhuis in Amsterdam. Toen ik om progesteron vroeg tijdens de eerste afspraak schreef hij het me meteen voor. Ik ben nu 4 weken zwanger, gebruik Utrogestan 3x daags 2 capsules vaginaal en het is net als altijd afwachten of het deze keer wel blijft zitten...wie weet is het voor jou ook mogelijk om dr. Schats op te zoeken? Succes! Groetjes

Geplaatst

Hi babiesbabies,

Je bent zwanger: wauw! En spannend, en van harte!

Dank voor je bericht. Ga deze week behandeling in AMC afsluiten, want kom daar niet verder. Heb nieuwe afspraak staan met gyn in Spaarne, Hoofddorp. Hopelijk kom ik daar verder, in ieder geval met stukje begrip/meedenken. In AMC - en dat had ik natuurlijk kunnen weten na alle ervaringsverhalen - werken ze slechts de protocollen af. Verkleving en trage schildklier ontdekt, dus zeker niet voor niets, maar wat onderzoeken betreft is het AMC klaar.

Fijn om nu te weten dat er in het VU artsen zijn die bereid zijn om te helpen met de Utrogestan. Verbaasd me trouwens niet dat die arts uit de IVF-hoek komt: daar zijn ze allang overtuigd van het nut van het middel!

Ik hoop dat alles goed gaat met je, ik duim. Groetjes, AMVK

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden