Ga naar inhoud

Zwangerschap symptomen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik heb 2dagen geleden een TP gehad :icon_smile:

zoals jullie begrijpen zijn het hele spannende weken voor mij en mijn man!

Nu zou ik graag willen weten wanneer jullie voor het eerst zwangerschap symptomen kregen?.

Ik heb nog niet veel last helaas wel heb ik krampjes in me onderbuik. Hou mezelf maar voor dat het me baarmoeder is die zich aan het oprekken is :toppie:

Geplaatst

Allereerst heel veel succes hopelijk gaat het lukken, maar het lijkt me een beetje vroeg om al symptomen te hebben van een zwangerschap.

Ik weet niet of je de bollen gebruikt want die veroorzaken inderdaad wel allerlei verschijnselen waardoor je misselijk kunt zijn en pijnlijke (.)(.) kunt hebben, maar hopelijk nestelt het zich snel in en krijg je ook echte verschijnselen

En het is niet dat ik je valse hoop wil geven, want er is nu gewoon nog echt niks van te zeggen na 2 dagen dus je moet helaas gewoon geduldig 2 weekjes wachten

Heel veel succes

Geplaatst

Roos,

Tuurlijk zijn het spannende weken...en ze kruipen voorbij helaas. Symptomen zijn erg lastig, geldt voor iedere vrouw weer anders. Maar wij weten ook dat je lichaam je ontzettend voor de gek kan houden, hetzij door de Utro of door de Pregnyl.

Sommige vrouwen zijn er heilig van overtuigd dat ze zwanger zijn, terwijl een ander voelt alsof ze ongesteld moeten worden, maar toch zwanger blijken te zijn. De echte zwangerschapssymptomen.... lastig, bij de 1 begint dat bij 5 weken, bij een ander nog weer later.

Helaas kan een (bloed)test je alleen duidelijkheid geven. Onze lichamen zijn natuurlijk helemaal onder invloed van medicijnen en daardoor kun je je soms behoorlijk zwanger raken.

Voor jou hoop ik natuurlijk op een positieve test, maar nog even geduld meid ( killing). Succes met de slopende wachtweken!

Geplaatst

Zw symptomen geen peil op te trekken, iedereen ervaart dingen anders en geen zw is hetzelfde. Daarbij wordt je zo beïnvloedt door hormonen dat het moeilijk wordt om onderscheidt te maken.

Maar heel veel succes en hopelijk kun je snel je eigen symptomen beschrijven :-)

Geplaatst

Spannend Roos, dat je n TP hebt gehad!!

Tjaa..symptonen?!! weet je, ongeveer 3 tot 5 dagen na TP is de innesteling. Daarna zal

je pas symptonen kúnnen gaan krijgen.

Bij mij was het (achteraf) dat ik vanaf 3 dgn. na TP zere borsten kreeg.....maar of dat nu

van n zwangerschap was of van de Utro bollen??? t gaf mij geen zekerheid.

n week na TP was ik soms n beetje misselijk, maar ook dat kon van de Utro bollen komen....

en rond de testdatum (10 dgn. na TP) had ik voor m'n gevoel ook gerust ongi kunne worden!!

Opzich hád ik de kwaaltjes wel, maar pas als je de bevestiging krijgt dat je zwanger bent, dán

pas durf en ga je die kwaaltjes een plekje geven!!

Dus die test gaat je pas de zekerheid geven die je nodig hebt!!

Al duren de dagen ont-zet-tend lang he?!!

Heel, heel veel suc6 meid, k hoop écht voor je dat het gelukt is!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden