Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verder...

Na het nieuws van gister een beetje raar om te zeggen, maar...

Gister echo gehad. Alles volgens schema. Nog steeds uitgerekend op 6 juli. De "foetes" is nu ruim 26 mm. Zag het gister behoorlijk bewegen, met armpjes en beentjes etc. Zo mooi! Hartslag 177 p/m. Alles is dus goed. Ben zo blij. Ben ik weer even gerustgesteld!

Gr. Shanna

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nikkie hoop vandaag een mooie echo en een arts die duidelijk is, anders blijven zitten tot je duidelijk hebt.

@Iggie, Jessi79 (VK) jullie ook veel plezier vandaag bij de echo

Geplaatst

Mariek, meis wat een rot bericht voor jullie, ondanks je onderbuik gevoel zal je toch ook hoop hebben gehad en die is nu weg, wens ik jullie sterkte en hopelijk in 2012 een brusje voor jullie.

Iggie en jesse veel plezier bij de 2e echo, enjoy.

Nikkie jij ook hopelijk met een goed gevoel terug van de arts.

Quin, zag dat je sigaretje had gerookt..... nou ook ik was een roker, heb tot 1 dag voor de testdatum elke dag nog 1 sigaret gerookt, echter ik kan de lucht er nu echt niet meer van verdragen. Mijn vriend is een behoorlijke roker en die stuur ik echt naar buiten hoor :-) Hopelijk gaat het hem dit keer lukken om te stoppen op 1 januari.....

verders heb ik niet zo veel te melden, sinds de pilletjes tegen de misselijkheid gaat het prima met me, morgen sollicitatie en hopelijk nemen ze me aan en kan ik snel beginnen.

ps hebben jullie ook zo'n last van opkomend zuur? Ik eet elke dag een paar eetlepels gele vla maar het blijft maar terugkomen vooral s'avonds.

Ik ga is kijken of ik zo'n leuke ticker kan scoren en kan toevoegen aan mijn profiel.

fijne dag all.

Geplaatst

Hi all,

Net terug van de gyn en weer een prachtige echo gehad. Frummeltje begint steeds meer op een mensje te lijken. Zo mooi gezicht. Frummeltje is nu 2,8 cm. met een lekker kloppend hartje. Gyn was tevreden en ik ben nu officieel ontslagen bij haar en de rest mag ik doorlopen bij de verloskundige. Voelt als weer een stap verder in het gehele proces.

@Jessi, hoe was jou intake bij de VK en uiteraard je echo?

Ik heb navraag gedaan bij de gyn wat mijn uitgerekende datum is. zij berekende aan de hand van de punctie mijn eerste dag van de menstruatie uit, voerde dat in het systeem en daar komt 6 juli 2012 uit. Is 1 dag later dan wat ik zelf heb uitgerekend bij die ene site. Daarnaast maakte ze meteen de opmerking. "Ga niet in discussie met je verloskundige als zij iets anders aangeeft. Dit is de datum". Ik heb er eerlijk gezegd niet verder naar gevraagd waarom ze dit zo expliciet zei, maar ze zal er wel ervaring mee hebben:-). De Gyn kwam verder niet met een voorstel voor een GUO. De 20 weken echo mag ik gewoon doen bij de verloskundige.

@ Nikki, hoe is het bij gegaan, ben erg benieuwd.

lfz ig

Geplaatst

Meiden, ik haal mezelf van het lijstje af ... Vanochtend negatief bericht te horen gekregen. Ons kleintje is gestopt met groeien en er is geen hartje meer te zien. De wereld staat momenteel even stil voor ons ... Ons verstand zegt dat het niet voor niets is dat mijn lichaam het vruchtje afstoot en dat het waarschijnlijk dus beter is zo maar mijn gevoel zegt heel wat anders ... We zijn zo verdrietig. Maar samen zijn we sterk en gaan we dit aan kunnen!

Volgende week moeten we terug naar het ziekenhuis, naar een andere gyn (vaste procedure van het ziekenhuis), zij maakt nogmaals een echo en zal dan nogmaals bevestigen dat het echt over en uit is voor ons kleintje. Dan zullen ook de drie mogelijkheden besproken worden hoe nu verder (natuurlijk, dmv pillen of dmv curettage). Heftig hoor ...

Ik wens jullie allemaal veel succes met je zwangerschap. Sterkte met alle zwangerschapskwaaltjes. En vooral GENIETEN van je zwangerschap meiden!

Liefs van Nikkie

Even voorstellen

Scorpio71- 40 jaar- 2e IUI poging- 3e kindje ( zoon 15 jaar, dochter 12 jaar )

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

31 juli 2012 - Scorpio71

Eerste echo

02 december 2011 - sas27

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Chantal33

12 december 2011 - Danore

14 december 2011 - D@@ntje

19 december 2011 - Esly

21 december 2011 - sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

13 december - Eer

14 december - Quin, Iggie

Geplaatst

Nou ik was al 4 maanden gestopt met roken en had er geen problemen mee tot deze week en waar dat vandaan komt weet ik niet. Maar soms ben ik in staat om een pakje te kopen.

En wij rookten sowieso al buiten dus mijn mannetje staat nu moederziel alleen en ik kijk soms jaloers toe

Aha het is gelukt met de ticker

Mariek, meis wat een rot bericht voor jullie, ondanks je onderbuik gevoel zal je toch ook hoop hebben gehad en die is nu weg, wens ik jullie sterkte en hopelijk in 2012 een brusje voor jullie.

Iggie en jesse veel plezier bij de 2e echo, enjoy.

Nikkie jij ook hopelijk met een goed gevoel terug van de arts.

Quin, zag dat je sigaretje had gerookt..... nou ook ik was een roker, heb tot 1 dag voor de testdatum elke dag nog 1 sigaret gerookt, echter ik kan de lucht er nu echt niet meer van verdragen. Mijn vriend is een behoorlijke roker en die stuur ik echt naar buiten hoor :-) Hopelijk gaat het hem dit keer lukken om te stoppen op 1 januari.....

verders heb ik niet zo veel te melden, sinds de pilletjes tegen de misselijkheid gaat het prima met me, morgen sollicitatie en hopelijk nemen ze me aan en kan ik snel beginnen.

ps hebben jullie ook zo'n last van opkomend zuur? Ik eet elke dag een paar eetlepels gele vla maar het blijft maar terugkomen vooral s'avonds.

Ik ga is kijken of ik zo'n leuke ticker kan scoren en kan toevoegen aan mijn profiel.

fijne dag all.

Geplaatst

Nikkie ... Ben verdrietig van je nieuws net als jullie. Ben er stil van.... Denk aan je en heel veel kracht voor jullie beiden.

Liefs eer

Geplaatst

ff inbreken:

@ Mariek: wat erg meid dat het niet zo mocht zijn. Heel veel sterkte.

@ Nikkie: ook al z`n triest bericht. Heel veel sterkte de komende tijd.

Geplaatst

Ahh, Nikkie, wat erg! Heel veel sterkte voor jullie!

Ook jij heel veel sterkte Mariek, wat ook een verdriet voor jullie...

Alle andere dames, gefeliciteerd met jullie mooie echo's!

Lijkt me zo bijzonder, wij moeten er nog een weekje op wachten..

Hier gaat het wel aardig.

Gisteravond had ik wat bruinige afscheiding, waardoor ik natuurlijk direkt in de stess schoot..

Vandaag met het zh gebeld, en natuurlijk het bekende verhaal, zodra het niet helderrood is en ik geen krampen heb is er niks aan de hand, maar ja, leuk is het niet.

Zeker als je sommige verhalen hier dan leest...

Vandaag niks meer ontdekt trouwens, dus dat geeft weer wat moed!

Verder is MvM vandaag langs geweest, wat is dat leuk zeg!

Ik heb een armband uitgekozen en ook het supermooie boek gekregen.

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Hey Isa,

Dat bruineverlies is idd niet prettig ik heb het ook vorige week gehad een dag of 4. voelt toch niet fijn

Ook ik kreeg het bekende verhaal. na 4 dagen was het weg en heb het gelukkig nog niet weer gehad

MvM is hier ook geweest, dat boek is idd erg mooi! hebben we weer wat te lezen

Geplaatst

Nikkie, veel sterkte meid. Jullie kindje komt nog! Geef eerst deze frummel een plaatsje.

Ik heb morgen de echo bij de vk....krijg wel de zenuwen door alles... Pffff en moet pas 's avonds ook nog!

Geplaatst

Nikki en Mariek, heel veel sterkte waat niet zo goed wat ik moet zeggen ben er gewoon verdrietig van dit willen we geen van alleen meemaken.

Dikke knuffel voor jullie!

@Meiden die vandaag een echo hebben gehad en alles was goed erg fijn om ook die berichten te lezen!

@All

Sorry dat ik de laatste week niet gereageert heb had er gewoon de puf niet voor en wou liever ook geen negatieve berichten lezen had namelijk nog steeds geen last van kwalen en dat maakte mij heel erg onzeker en natuurlijk weer die bloeding vorige week zondag ( hield gelukkig snel weer op) maakt mij heel erg onzeker, maar sins zaterdag is alles anders ben weer zo misselijk dat ik niks binnen hou en al 4kg ben afgevallen in 2 weken ( kan het wel missen hoor) heb dan ook vandaag weer emeseffene gekregen en begin donderdag weer met accupuntuur dat heeft mij bij mijn vorige zwangerschap zo goed geholpen dat ik nu niet ga wachten of het na 12 weken minder gaat worden dus hopelijk helpt het nu ook en kan ik weer gewoon aan het werk....... het niks doen kan ik niet en ik moet ook zeggen dat ik mesoms als een echte heks gedraag ben gewoon niet te genieten nu hebben er meer meiden daar last van?

Poeff hier pas maandag een echo ben nu al zenuachtig en moet nog zo lang wachten..........

Ga weer naar mijn bedje toe!

Geplaatst

@Chantal; dat "heksengedrag" herken ik wel hoor!

Ik kan ook regelmatig behoorlijk uit mijn slof schieten en dan meestal ook nog om niks....

Geplaatst

@Nillie; meid wat schrikken!! Heel veel sterkte toegewenst.....

Hier gaat het ff wat minder...ik lig al sinds zondagavond met een migraine aanval in bed! Gistermiddag wist ik écht niet meer waar ik het zoeken moest en toch de huisarts maar even gebeld. Helaas.....max 6 paracetamolletjes op een dag is het enige wat ik "in mijn toestand" mag hebben...!! pfff...hou niks binnen en t bonkt en t bonkt en bonkt en........Gelukkig gaat het nu ietsie beter en heb zelfs m'n eten van vanavond binnen weten te houden!! Pff..hoop dat t snel over is!

Liefs Esly!

Geplaatst

Nikki en Mariek wat een triest bericht en wat wens ik jullie heel veel sterkte, kracht en moed om verder te gaan!!!! Neem de tijd om dit verlies te verwerken!

Jaaa het is uiteindelijk nog gelukt met de auto, ipv rond 14.00 uur vertrekken is het 17.30 uur geworden dus we kwamen pas om 20.30 uur bij mijn ouders aan. We kwamen binnen en begroeten ze met: "ha opa, ha oma" maar daar werd niet echt op gereageerd want ze dachten dat ik doelde op de zwangerschap van mijn schoonzus en broer. Hahaha. niet dus!

Ik had mijn mooie buikband weer om met de voetjes er op en ook dat leek niet op te vallen, ten minste, de link werd niet gelegd.

Ik begon een dom liedje te zingen wat mijn Opa ook altijd zong voor mij, mijn vader heeft daar een bloed hekel aan dus die keek mij een beetje vuil aan hahahhaa... Ik begon tijdens het zingen naar mijn buik te wijzen en nog durfde ze niet te geloven wat ze zagen. Ik draaide me om naar mijn moeder maar ook die durfde niet te reageren. Tot ik zei: Jullie worden niet 1x opa en oma in 2012 maar 2x!!!!

Nou toen brak de pleures uit geloof ik hahaha. Mijn man werd bijna gekilled door mijn moeder en ik ondertussen door mijn vader en daarna andersom hihi.... Wat waren ze verrast en blij!!!! Zooo leuk! Maandag kregen we meteen drie kadootjes van mijn mams, een negen-maanden-dagboek, een boek over zwangerschap en een beeldje van een man omarmt met zijn vrouw en een kindje op de arm. LIEF!!!!

We raakten er niet over uitgepraat, echt zo ontzettend lekker om er gewoon uitgebreid over te kletsen!

GIster en vandaag geslaagd voor een paar positie broeken en truitjes, wat een verademing is dat zeg! Geen enkele broek van mijzelf zit me meer lekker, behalve mijn huispak hihi, die zit altijd lekker! Echt erg hoor hoe hard mijn buik groeit! 6 weekjes en 4 dagen zwanger en dan al niet meer lekker in je eigen broeken passen..... Grrrr... maar goed, de weegschaal valt nogsteeds mee gelukkig hihihi. Ik ben van buikomtrek van 93 naar 95 gegaan op 1,5 week tijd.... dat word wat hoor!!!! Nou ben ik al niet de slankste van mezelf maar ik geloof dat ik compleet opblaas tijdens mijn zwangerschap haha. Maja, dat had mijn moeder ook heel erg. Alleen die heeft elke dag alles onder gespuugd en dat heb ik dan gelukkig weer niet!!!!

Nou, het is weer een heel verhaal geworden zie ik.... hahaha... kan het ook nooit eens kort houden he hihihihi.... Hier vanavond de kerstversiering in orde gemaakt met mijn lieve man, ziet er weer gezellig uit!!!! Nu hopen dat onze kitten uit de boom blijft hahahaha...

Meiden, heel veel sterkte/succes/kracht/moed/liefde enz enz voor iedereen en tot schrijfs maar weer :D

Liefs, Emely

Geplaatst

@ Nikki : Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd. Wat rot allemaal, en ik word zo verdrietig van dit soort berichten.

Dat je eindelijk zwanger bent is al een hele rompslomp, maar dat het daarna toch verkeerd kan aflopen is gewoon niet eerlijk meer :(

Kop op, niet de moed opgeven hoor. Samen komen jullie deze tijd ook wel door ondanks dit nieuws.

Ik heb buikpijn, voel me niet lekker bah bah. Donderdag naar de Gyn, ben benieuwd wat we daar te zien krijgen.

Geplaatst

Oh nikkie... Van jou ook al zo'n verdrietig berichtje.

Niet raar dat de wereld even helemaal stil staat. Neem je tijd ervoor.

Ik schrijf ook op een ander forum, waar ook meiden zitten waar het gewoon 'normaal' lukt. En daar komt het ook wel eens voor dat het mis gaat. Ik vind het zo gemeen van mezelf om het te zeggen, want het is altijd verdrietig als dat gebeurt. Maar juist hier op dit forum vind ik het nog veel erger als het misgaat.

De vaak jarenlange teleurstellingen achter elkaar, en dan is het eindelijk gelukt en dan gaat het mis. Ik word er heel verdrietig door... :(

Geplaatst

Ja, het heksen gedrag..... Ik ben niet te enieten en heel kort door de bocht.

Vanmorgen heb ik de straat onder gespuugd :s moest echt heel gauw stoppen met de auto anders zat alles onder.... Je krijgt dan best vreemde blikken :(

Ben ook maar gauw hiet kdv erug binnengelopen om een emmer water te vragen.

Vanavond mogen we weer ons frummeltje zien. 3e keer alweer ;)

Geplaatst

Ohhh, Sandra, da's inderdaad een beetje genant.

Ik heb dat laatst gehad toen we na een verjaardag terug liepen naar de auto, aan de overkant van de straat liep een vrouw, die zal wel gedacht hebben dat ik veel te veel gedronken had...

@ Emely,leuk verhaal hoor en ook een superleuke reactie!

@ Esly, wat erg die migraine, hoe gaat het vandaag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden