Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren de curettage gehad en achteraf kan ik zeggen ... het viel mee ... Het nuchter wachten was eigenlijk het vervelendst. Ik moest me gisterochtend al om 8 uur bij de anasthesist melden en zou om kwart voor 3 pas geholpen worden, wat uiteindelijk pas half 5 werd. Omdat ik nog nooit geopereerd ben zag ik voornamelijk op tegen de narcose, je weet gewoon niet wat je allemaal te wachten staat. Al met al ben ik maar een half uurtje onder zeil geweest, dus dat is heel kort. En wat hielp dat ze mij van te voren had gezegd niet aan het vruchtje te denken wat weg gehaald zou worden omdat ik dan heel verdrietig wakker zou worden. Denk aan iets leuks dat is veel fijner wakker worden, en dat was echt zo. Omdat het zo goed ging en ik me prima voelde mocht ik ook wat eerder naar huis dan de bedoeling was. Ik heb geen pijn en zo goed als geen bloedverlies meer. Het gaat dus voorspoedig met me. Doe vandaag nog wel heel rustig aan, dat advies kreeg ik nog wel mee. Voor mijn gevoel kan ik de hele wereld al weer aan maar omdat je toch even onder narcose geweest bent is het verstandiger me vandaag kalm te houden, dus daar hou ik me braaf aan. Ik voel me een soort van opgelucht nu ik het kwijt ben en helemaal schoon ben van binnen. Nu de eerste menstruatie afwachten, ondertussen mijn lichaam weer een beetje in shape brengen en me opladen voor onze cryo poging.

Ik zal jullie achter de schermen blijven volgen maar hier niet meer schrijven, jullie zitten niet te wachten op negatieve verhalen, daar is dit topic ook niet voor bedoeld ... Hier moeten leuke en positieve verhalen staan over het verloop van jullie zwangerschap. En af en toe een beetje klagen over die vervelende zwangerschapskwaaltjes, dat hoort er natuurlijk ook bij. Jullie zijn zwanger, jullie zijn blij en jullie moeten lekker genieten van jullie zwangerschap. Het ga jullie goed meiden!

Ondertussen laat ik nog een laatste traantje omdat dit echt als een definitief afscheid voelt van dit topic en daarmee dus ook van ons kleintje, wat zo ontzettend welkom was in juli 2012. Het heeft niet zo mogen zijn maar we geven onze allerliefste wens nog niet op. Ook al gaat de tijd dringen met mijn 42 jaar, we blijven er voor gaan! We zijn strijdlustig en positief! Ook ik heb gelezen dat we nu een grotere kans hebben om zwanger te worden, daar hou ik me aan vast!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Net terug van de echo. Hartje klopt nog goed en de bewegingen die het maakt zijn ook nog prima. Wel werd uitdrukkelijk gezegd dat het de komende dagen er op of onder wordt, het blijft lastig te zegge. Ben een beetje opgelucht maar emotioneel even helemaal stuk.

Geplaatst

Jeetje Quin wat spannend allemaal, gelukkig was het nu allemaal goed. Ik duim voor je dat het zo blijft! Hou moed.

@nikkie, fijn dat het voorspoedig gegaan is ookal is het allemaal heel triest. Je bent van harte welkom om mee te blijven lezen en als het allemaal goed gaat met de cryo over een tijdje laat je het nog wel even weten hè?

Geplaatst

Nikkie, wat heb je het allemaal mooi verwoord...

Blijf lekker meegluren en lezen en ik wens Julie een vruchtbaar 2012 !!

Quin doe je Ajb rustig aan de komende dagen ... Wat n opluchting dat het voor nu ok is maar dat de komende dagen erop of eronder kunnen zijn klinkt wel heftig... Pffff

Zo vanmiddag op sjouw geweest voor zwangerschaps kleding ... 3 spijkerbroeken ( zelfs een skinny ;-)... Waarvan 2 voor € 15,-) grijs gebreid rokje en nog n donker grijs jurkje.

Ik kan nu dus aardig uit de voeten.

Fijne avond

Geplaatst

nikkie blijf idd lekker mee lezen,als je nieuws hebt deel je het dan wel met ons??? rustig aan doen!

Quin wat fijn dat alles nu goed is.maar wat moeilijk dat de komende dagen er op of er onder kunnen zijn, wrm zeggen ze dat door het bloed verlies???

nou rustig aan doen hoor de komende dagen, goed luisteren naar je lichaam!

@eer dat is niet gek wat jij gekocht hebt, helemaal voor die prijs haha leuk shoppen!

ik heb me vandaag weer afgemeld op het werk, heb weer keelpijn wat verhoging en buikpijn dit zijn mijn darmen die kan ik duidelijk voelen.

ben ook al 5 dagen niet naar de wc geweest pfff en dat is echt geen pretje zo

Morgen weer een echo, hopelijk is alles goed :)

Nou meiden fijne avond all

Geplaatst

Hallo dames,

Ook hier alles goed! We hebben gister een supermooie echo gehad, onze uk was heel bewegelijk en de armpjes/beentjes vlogen alle kanten op! Hij is inmiddels 4 cm en doet het goed! 2 januari mogen we weer terugkomen op gyneacologie! Voor nu zijn we weer (even) gerustgesteld, hopenlijk kan ik het positieve gevoel vasthouden!

Shanna; mooi om te lezen dat jij ook een mooie echo hebt gehad! Wanneer mag jij weer? En inderdaad, Nikkie en Scorpio....dit voelt wel erg dubbel! Sterkte!

Liefs!

Geplaatst

@ Quin, wat vreselijk die spanning! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.

Hoe is het nu?

@ Nikkie, je hebt het inderdaad mooi verwoord, heel veel sterkte!

Geplaatst

Hallo dames,

Hier weer even een berichtje!

Ik ben vandaag nar de vk geweest! Eigenlijk ga je met een 2ling alleen naar de gyn, maar deze afspraak stond al en de vk vond dat ik gewoon voor de leuk wel even langs mocht komen.

We hebben onze wondertjes weer even kunnen bekijken, zo super!

De afgelopen 1,5 a 2 weken begin ik erg te groeien (wel alleen mijn buik) en dat bleek nu ook wel....

De vk vertelde dat mijn baarmoeder even groot is als bij een 1ling zwangerschap met 21 weken!

Ze zei; je moet echt positiekleding gaan dragen hoor!

Dit heb ik afgelopen weekend ook al gekocht (een superleuk rokje en jurkje), maar vond dat het nog wat vroeg was en daarom had ik het naar de vk niet aan gedaan.

Er kwam ook ter sprake dat we het pas rond oud en nieuw wilden vertellen, ik ben dan 10 weken en we hebben dan ook nog een echo bij de gyn gehad (29 dec).

De vk zag geen reden om nog langer te wachten met vertellen, omdat het er zo super uitzag en de hartjes al zo stevig kloppen.

Toch blijf ik wel een beetje twijfelen om het te vertellen, zeker als je dan het verhaal van Quin leest...

Liefs,

Isa

Geplaatst

@isa wat een goed nieuws, begrijp dat je wel een twijfel hebt om het te vertellen. maar als de gyn het zo zegt zou ik het lekker vertellen :)

Vandaag ook de echo gehad alles was goed hartje klopte als een malle, we hebben het ook gehoord wat een mooi moment is dat zeg!!!

over 2 weken de nieuwe echo en dit word dan gelijk de laatste op de afdeling :)

Geplaatst

Ohh Sas, om het te horen lijkt mij ook heel bijzonder!

Zo ver zijn wij nog niet.

Super dat de echo er weer goed uitzag!

Geplaatst

@isa fijn om te horen dat jullie een goede echo hadden met mooi kloppende hartjes.

Het bloedverlies is gestopt en ik ben gewoon 's middags weer lekker misselijk (wat nu wel fijn is) en dat geeft mij het gevoel dat het goed gaat met de puck. Dit x luister ik wel naar mijn omgeving en ben ik vandaag lekker thuis gebleven. Nog even langs de dokter ivm keelpijn en dat is een keelontsteking, ik moet het doen met een paracetamol met een dag of 5 moet het beter worden.

Of ik morgen aan het werk ga zie ik wel als ik wakker word morgenochtend en zie het even als een luxe positie.

Geplaatst

@Quin, je hebt echt groot gelijk!

Puck en jij gaan nu voor alles!!

Gelukkig is het bloedverlies gestopt en ik hoop echt dat dit zo blijft en jullie ook heerlijk van de feestdagen kunnen gaan genieten!

Moet je nu binnenkort ook nog voor een extra controle komen?

Geplaatst

Nee volgende week woensdag pas. Maar ik probeer morgen of vrijdag via een collega nog een illegale echo te verkrijgen. Hoewel ze wel aangeeft ook angstig te zijn om het nu te doen.

Geplaatst

Quin verstanding dat je thuis bent gebleven, die klein puck gaat voor alles nu. fijn dat het bloeden is gestopt en je weer misselijk bent. goed teken :)

nou doe rustig aan en denk je aan zelf!

Geplaatst

Quin... Voor geruststelling heb ik zelf nu een doppler gekocht. Echt een aanrader! Ik hoor de kleine, zie hartslag... Hoor kleine jumpen! En volgens mij voel ik de kleine ook, doordat ik met de doppler op die plek duw.

Nogmaals echt een aanrader! Super!

Gr. Shanna

Geplaatst

Quin, wat naar allemaal zeg, hopelijk blijf je je nu zwanger voelen en blijft puck zitten waar die zit!!!!

Hier alles wel lekker eigelijk....

Vanavond hadden wij onze eerste afspraak bij de verloskundige en wat een fijne praktijk is dat zeg!!! Heel uitgebreide intake en ruimte voor al onze vragen en veel info mee gekregen en als toetje kregen we een echo van wel 10 min lang, naar mijn idee was het zelfs een kwartier!!!!

Wat is ons kindje mooi aan het worden, het heeft getrappeld met zijn "beentjes" en gezwaaid met zijn "armpjes". Het bewoog en het hartje was zooooooo duidelijk en mooi te zien.... Horen konden we het nog niet, volgende keer hopelijk wel!

Vier prachtige echo-fotootjes mee naar huis gekregen en over twee weken mogen we gewoon weer naar ons beebje kijken en dan 2 weken later weer. Dan nemen we beide oma's mee als dat gaat lukken want dat is natuurlijk ff een geregel omdat mijn moeder 300 km hier vandaan woont maar dat gaat helemaal goed komen!!!!

Het allermooiste is dat wanneer we het zelf te lang vinden duren of we twijfelen of willen nogmaals bevestiging dat alles goed gaat mogen we bellen en worden we zsm voor een snelle echo uitgenodigd! Hoe luxe is dat!!!! Wat een heerlijke praktijk hebben wij uitgekozen!!!!

Nu ga ik heerlijk dromen van ons beebje en morgen trots onze nieuwe echo's showen op het werk!!!

Liefs, Emely

Geplaatst

Quin blij te lezen dat t bloeden is gestopt en je aan jezelf denkt, top.

Emely inderdaad fijne praktijk als ik t zo lees, heb je goed gekozen.

Mijn zus komt 2e kerstdag ff langs om hartje te luisteren, ze wilde vd week al komen maar ik ben weer aan het werk dus dat ging niet lukken. Vandaag 1 ste werkdag ... Kwart over 6 ging de wekker, half 8 aan het werk en half 6 thuis en nu nog koken ( GETVER ) ... En vanavond nog naar de pedicure ... Pffff

Fijne avond

Eer

Geplaatst

jeetje Quin, wat moet jij in spanning zitten zeg! Ik had mn vorige berichtje met m'n telefoon gepost en kon niet alles teruglezen. Heb nu m'n laptop er even bijgepakt en ben weer helemaal bijgelezen! Ooowww...ik hoop zó dat het goed blijft gaan!!

@Nikkie; mooi verwoord meid! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je in 2012 weer gauw goed nieuws voor ons hebt!

@Sas;gefeliciteerd met je mooie echo! Ik heb afgelopen maandag afscheid genomen van de afdeling. Aan de ene kant natuurlijk helemaal prima, want zo hoort het ook, aan de andere kant heel gek om afscheid te nemen van het team die ons zo hebben bijgestaan....ik zal ze nog gaan missen ook! ;-)

Liefs Esly!

Geplaatst

Meiden ben heel weinig online omdat ik lekker 2 weken vakantie heb. Lees wel elke dag mee

Lieve meiden, alvast hele fijne kerstdagen, een spetterend oud en nieuw en straks in juli mogen we allemaal ons wondertje vasthouden (jij ook quin)

Xxxx san

Geplaatst

@meiden net terug van de controle en gelukkig alles is goed, het is zelfs gegroeid. Voor ons dus een Happy X-mas en het nieuws aan schoonmama en overige familie vertellen. Trouwens we kunnen toch niet meer om deze buik heen hoewel ik 5 kilo ben afgevallen. De gyn. moest wel lachen en voorspelde bij het 1e bezoek al dat het een toeter gaat worden, nu dat gaat uitkomen. Ach laat maar groeien.

In overleg blijf ik nog wel even minder uren draaien en na onze vakantie hoop ik weer voor de volle 100% aan de bak te gaan.

Vandaag een nieuwe skibroek moeten kopen, heb maar gelijk 2 maten groter genomen in maart gaan we nog een x dus hoop er dan nog in te passen:santahat:

@eer gefelciteerd met de opdracht, maar neem niet te veel hooi op je vork he! denk ook aan jezelf.

Verder iedereen hele fijne feestdagen. Laten we 2012 knallend :presents: in gaan en we heffen het glas op JULI 2012 op een paar mooie gezonde baby's

Geplaatst

Wauw Quin. wat een geweldig nieuws zeg... ga lekker van de feestdagen genieten en inderdaad dat we het glas maar op juli 2012 mogen heffen voor heel veel mooie gezonde baby's in deze maand :D :D :D

LIefs, Emely

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden