Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi san, je hebt helemaal gelijk. Waarschijnlijk krijg ik nu de TP op dezelfde dag als dat T in mijn buik is gestopt (16-10). Haha dat moet goed gaan. Fingers crossed.

Wat een vervelend en heftig nieuws. Ik snap die moeder niet dat ze niet even kijkt wat nu het beste is voor een kind. Echt...

Kunnen jullie hier nog wat tegen doen? Volgens mij hebben jullie ooit al eens juridische stappen gezet? Niet dat dat altijd werkt. maar goed.

Ze wonen toch ook heel ver weg, Groningen staat mij bij?

Lfz Ig

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh de magische datum! Dat word een 2de wonder! (En hele drukke verjaardagen hihi)

Lelystad ;)

Nee we hebben geen juridische stappen gedaan toen. Hij is wel veel in therapie geweest. De 21ste is er en gesprek met jeugdzorg over hoe verder. Manlief gaat daar ook heen. En dan maar eens kijken wat die zeggen.

Ik wou dat ik mee kon maar ik kan daar toch niks zeggen of doen.

Had je de echo al gehad vandaag?

Geplaatst

Spannend dan de 21 ste. Tja dat is altijd het lastig als de nieuwe partner. je hebt de totale zorg, maar wordt niet altijd gewaardeerd dat je ook nog wat zegt.

Ja vandaag de echo gehad, vanavond of morgen mag ik prikken en dan volgende week de 16e of de 17e de TP. Maar zit me wel net te bedenken dat dat weer afhankelijk is van een goede ontdooing. Zou zo zonde zijn als dat niet lukt.

Geplaatst

Spannend iggie...ik duim voor je.... Het moet lukken!

en Sandra wij hebben hier saampjes al eerder over gehad exen zijn een gebed zonder eind! Ik begrijp je volkomen.

Bij ons blijven de verhalen ook maar doorgaan!

heb genoeg te vertellen....

Heb nu dus een nieuw motto wannaar ik probeer te leven...

"Het is zoals het is!"... Hier bedoel ik mee, ik kan wel willen proberen de wereld te veranderen in zoals ik het graag zou willen zien. Echter dit zal mij nooit lukken!

nick zijn moeder is zoals ze is...!

mijn moeder (en Fam.) zijn zoals ze zijn!

of ik het er nu eens ben of niet!

we hebben het er mee te dealen!

"Het is zoals het is!"

Geplaatst

Uitgaan van het positieve. Dat eskimootje ontdooit prima en dat word en pracht wonder :)

Ja het is niet altijd rozegeur en maneschijn. Ik kan alleen maar hopen dat de juiste beslissingen genomen gaan worden voor hem. En niet wat wij willen. ...

Geplaatst

Iggie, wat spannend allemaal.

Het lijkt mij ook wel heel onzeker om nu afhankelijk te zijn van "het lot"

Nu duimen voor het ontdooien en de TP!

Sandra wat rot die problemen met die moeder, je zou toch denken dat een moeder het beste wil voor haar kinderen....

En er werd even gevraagd wie de volgende is....

Ik nog niet hoor.

We hebben net weer iets anders achter de rug waar ik jullie nog niks over heb verteld.

Mijn moeder heeft een tweelingbroer die in zijn kinder/tienerjaren nierproblemen heeft gehad.

Zo erg dat hij als kind al aan de nierdialyse moest en al jong een niertransplantatie heeft gehad met de nodige medicijnen en problemen die daar weer bij horen.

Er was weinig contact met die kant van de familie maar dat is nu sinds een jaartje weer beter.

Nu blijkt dat die nierziekte in de familie zit en dus erfelijk is.

Dit is een erfelijke ziekte die X gebonden is.

Dat wil zeggen dat als je een meisje bent je draagster kunt zijn van deze ziekte, je krijgt het dan niet (mogelijk alleen om latere leeftijd) maar je kunt het wel doorgeven.

Als je een jongen bent en je hebt deze X dan heb je zeker deze ziekte en zal je als je 20 bent en waarschijnlijk al eerder nier falen hebben en zeker een niertransplantatie nodig hebben. En mogelijk hier al vroeg aan overlijden.

Dit was allemaal heel heftig om te horen en nu was de eerste vraag, is mijn moeder draagster?

Na onderzoeken en uiteindelijk een DNA test blijkt dat mijn moeder idd draagster is.

Dit is natuurlijk niet leuk maar met haar gaat het gelukkig nog goed met haar nieren.

Nu is de volgende vraag: heeft ze het doorgegeven aan mij of mijn zusjes? (Gelukkig heeft ze geen zonen gekregen)

Hier zijn we dus ook mee aan de slag gegaan (ik heb 3 zusjes)

Ook van ons is het DNA uitgezocht, en nu blijkt dat 2 van mijn zusjes ook draagster zijn en mijn jongste zusje en ik niet.

Natuurlijk ben ik heel blij voor mijzelf, mijn jongste zusje maar ook voor Lise, dat ik haar niet met een mogelijk probleem opzadel.

Mijn zusjes hebben (gelukkig) nog geen kinderen maar willen die wel graag.

Nu willen ze niet het risico lopen van 25% om een jongetje te krijgen die zoveel problemen, ziekte en mogelijk vroegtijdig overlijden tegemoet gaat.

Na veel gesprekken en onderzoek blijkt hier maar 1 mogelijkheid voor te zijn om dit te voorkomen, en dit is ICSI met DNA testen in Maastricht in de embryo-tjes.

Pffff, ik heb natuurlijk ook ICSI gehad en zijn gezegend met ons prachtige schatje.

Maar ik besef mij ook dat wij heeeeel veel geluk hebben gehad dat het zo snel zo goed is gegaan.

Mijn gevoelens zijn er zo dubbel over.

Aan de ene kant vind ik het heel erg voor ze dat hen nu ook de kans ontnomen is om op een onbezorgde manier te proberen zwanger te worden.

Maar aan de andere kant denk ik ook weer, het is niet het einde van de wereld. Kijk naar ons allemaal! Alles is mogelijk!

Nou, dat was wel een heel verhaal.

En het enige wat ik wilde zeggen was dat we dus nog niet bezig zijn met een tweede.......

Geplaatst

Oh zie nu dat mijn bericht gister niet is geplaatst!

Daantje wat heftig! Gelukkig zijn er nog mogelijkheden en hoeven ze hun droom niet opzij te zetten. Maar jeetje wat moeilijk!

Geplaatst

Jeetje Daantje,

Wat een verhaal zeg, jeetje echt geen woorden voor.

Wat hebben jullie een niet leuke spannende tijd achter de rug. En hoe gaan je twee zusjes er nu mee om. Denk je dat ze open staan voor jou steun hoe jij IVF hebt ervaren?

Lfz Ig

Geplaatst

Toen ze het hoorden waren ze er wel een tijdje kapot van.

Maar nu hebben ze een gesprek gehad met de arts wat de mogelijkheden zijn en zien ze wel dat dit idd niet jet einde hoeft te zijn van een kinderwens.

Ze staan heel erg open voor mijn ervaringen met ICSI dus dat vind ik ook heel fijn, dat ik hen kan helpen.

Een van mijn zusjes is er nu heel enthousiast over en wil meteen beginnen dus die wachten nu op een uitnodiging voor een begin gesprek.

Ik heb haar ook dit forum aangeraden maar daar wil ze nog niet aan , ze zegt: "ik heb jou toch?"

Dus dat is ook wel leuk om te horen.

Ik geef haar ook mijn dagboek die ik speciaal tijdens de behandelingen heb bijgehouden. Die wil ze graag lezen.

Mijn andere zusje is sowieso niet toe om nu met kinderen bezig te zijn dus die wacht het allemaal nog een beetje af.

Geplaatst

Daan, wat lief van je om jouw dagboek te delen, dit id toch ook heel iets intiem.

Het gaat zwaar worden voor je zusjes maar jij bent hun voorbeeld wat voor moois er uit kan komen.

Heel veel sterkte voor jullie.

En gewoon hier je hart luchten wij luisteren/lezen en kunnen je digi steunen. Liefs

Geplaatst

Ik heb mijn dagboek wel eerst zelf doorgelezen even kijken wat ik er precies in heb gezet.

Maar het zijn geen dingen waarvan ik niet zou willen dat ze het weet.

We zijn sowieso heel open tegen elkaar.

Geplaatst

Fijn dat je je dagboek aan ze wil geven, hebben ze denk ik veel aan.

ook ben jij denk ik ook een grote steun omdat jij al weer hoe of wat

wel heftig hoor

Geplaatst

Nee , morgen gaan ze ontdooien en mocht dat mis gaan dan hebben ze waarschijnlijk nog de tijd om er nog 1 te ontdooien. Donderdag moet ik tussen 0900 en 0930 bellen en dan hoor ik of het doorgaat en hoe laat ik mag komen voor de TP.

Geplaatst

Iggie, spannend. Hoeveel Eskimo's heb je nog? Als dit niet lukt gaan jullie dan ook een nieuw traject in? Ga duimen voor een goed resultaat.

Geplaatst

Thanks.

Ik heb nu 7 eskimootjes over verdeeld over 5 rietjes. Dus bij goed ontdooien heb ik 5 pogingen. Mocht dat niet lukken dan denk ik wel dat ik een nw icsi traject in ga. Maar ik ga er nu vanuit dat het niet nodig is. (nouja hopen dan:-)

lfz ig

Geplaatst

iggie spannend!!moet toch wel lukken donderdag!

sandra gaat goed hier, heb mij de afgelopen 2 dagen ziek gemeld en lekker in bed filmpjes gekeken buikpijn is eenn stuk minder

Kom de dagen goed door, 2e week is vaak wat spannender.

Ik ben erg benieuwd naar de brief van het zkh, hoeveel cryo,s we nu uiteindelijk hebben. misschien vandaag in de bus ;-)

wat heb jij het haar van S.terre toch leuk elke keer, ben wel een beetje jaloers hoor haha ;-) hier wil onze dame niks in der haar hebben. is gelijk nee nee nee en trekt het er uit haha ;-) komt van zelf ( hoop ik )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden