Ga naar inhoud

Wie heeft er ook een cryo poging in november?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Champietal, wat enorm kl*te zeg! Ik had het zo gehoopt! Sterkte!

• Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahh, shit, Champietal, wat vreselijk balen!! Extra teleurstelling omdat je toch een beetje goede hoop had... Kan me voorstellen dat je opziet tegen de hele behandeling van hormonen spuiten, echo's, punctie etc. Het is toch anders de tweede keer. Je weet wat je te wachten staat. Maar je weet ook dat je zwanger kunt raken!!

Heel veel sterkte, meis, met het verwerken van deze teleurstelling. Dikke knuffel.

Geplaatst

Guusje, zie dat jij 2 december nog een keer bloed moet prikken. Heel veel succes!! Hoop dat de hCG mooi gestegen is!!

Simone, vreselijk he, die onvoorspelbaarheid van al die emoties. De ene keer happy en vol goede moed, dan ineens kan het omslaan in twijfels, buien, chagerijnig zijn, er niet meer in geloven... Morgen heb je zekerheid! (en drinken we er een denkbeeldig glaasje champagne op als het goed nieuws is! ;-) )

Vandaag echt weer een rotdag. Nog steeds niet echt misselijk. Dan ga ik weer zo twijfelen... zou het hCG dan toch nog te laag zijn? Waarom ben ik nog niet misselijk? Vanochtend was de informatrice van Moeders voor Moeders hier. Dacht, elke dag is meegenomen! Zij natuurlijk ook een test gedaan, soortgelijk ding als die kleine van Kruidvat. Streepje natuurlijk, maar kwam die nou net wat later en was die nou net wat lichter dan de vorige test...?! En direct slaat de twijfel weer toe! Vreselijk. Passeren er allemaal doemscenario's door mijn hoofd (leeg vruchtzakje, freumel te klein, hartje te zwak, etc) Bah bah bah.

Pff, hopelijk morgen een dag met goed nieuws!

Geplaatst

Mariek, wat een onzekerheid zeg! Bah! Ik begrijp helemaal dat je van alles wilt voelen om wat bevestiging te krijgen. Ik heb zelf erg pijnlijke borsten, en licht misselijk (net iof ik te lang in een draaimolen heb gezeten) En ik ben hier inderdaad erg blij mee, maar toch hoeft het allemaal niks te zeggen.

Ik zie dat jij 7 dec een echo krijgt, ik hooop zo op een goed bericht.

En ik vrijdag weer HCG prikken. Spannend weer.

Geplaatst

Hier ook klote!

Positieve test dat weer wel, maar natuurlijk weer licht..daar gaan we weer!

Mag uiteraard wel komen bloedprikken, maar ik zie de bui alweer hangen...

ik reageer later op de dag even op de anderen hier.

Geplaatst
Kan me voorstellen dat je opziet tegen de hele behandeling van hormonen spuiten, echo's, punctie etc. Het is toch anders de tweede keer. Je weet wat je te wachten staat. Maar je weet ook dat je zwanger kunt raken!!

.

Ik moet zeggen dat ik nu al tegen de punctie heel erg kan opzien, maar zoals je schrijft. Ik weet wat ik ervoor terug kan krijgen en daar heb ik wel pijn voor over.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie steun en knuffels. Doet altijd goed.

Ben nu over de teleurstelling heen en ga even twee maanden rusten en dan volle moed weer beginnen.

@Simone, my fingers are crossed for you!!

Geplaatst

@Simone, ahh shit, wat een onzekerheid weer. Heb je de bloeduitslag al? Je bent zwanger, houd moed! Mijn streepje werd ook pas wat donkerder 3 dagen na de testdatum. Hoop zo voor je dat het deze keer gewoon goed zit!!

(Sorry dat ik niet eerder reageerde, was hele dag op pad en ben net pas thuis...)

Werd na het eten vanavond echt vreselijk misselijk. Voel me rillerig, ziek. Hoop niet dat het een buikgriepje is. Ga mijn nest in.

Geplaatst

Simone, ik had hier gisteren al een berichtje geplaatst maar er was iets met de website dus die is weg.

Enorm balen dat het streepje zo licht is. Maar wie weet is het nog vroeg en wordt het nog donkerder. Heb je vandaag nog getest? Ik ga voor je duimen dat het goed komt!

Guusje, hoe voel jij je nu? Wanneer heb je de eerste echo? Spannend hoor.

Geplaatst

Hier gaat het goed, maar het is nog zo onwerkelijk allemaal! HCG gister was 386, dus mooi gestegen. maandag 19 dec heb ik de echo.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi!

Ik had gister hier een uitgebreid bericht geplaatst, maar kan m niet meer terug vinden.

Jammer, ik had op allen een reactie; heb hier nu even geen tijd voor; volgende week maar dan.

Afgelopen donderdag was wd 14 na cryo TP. Zwangerschapstest was licht; kon komen voor bloedprikken, maar had daar weinig tijd voor (uurtje heen/en uurtje terug ziekenhuis). Ik heb er voor gekozen om nog even de medicijnen door te slikken en dan vandaag weer te testen.

Heb zelf sterk het gevoel dat het allemaal niet goed zit.Klachten verminderen sterk!

Heb nog niet getest vandaag; moest eerst nog test kopen.Weet haast wel zeker dat het negatief uitvalt.Heb geen hoop meer.

Ik laat het even zo; probeer de komende dagen uitgebreid te antwoorden!

Geplaatst

He bah, wat een trieste berichten hier, op Guusje na dan.

Ook hier gaat het niet goed ben ik bang. Alle klachten zijn weg en had zojuist bij het afvegen een beetje bruine slijmerige afscheiding. Verwacht elk moment dat de ongesteldheid doorbreekt, als je het nog zo mag noemen in deze fase. Precies 7 weken vandaag. Ben vreselijk verdrietig dat het toch niet is gelukt, ondanks dat ik daar rekening mee heb gehouden, komt de klap toch hard aan. Het beetje hoop dat ik nog had afgelopen week is vervlogen.

Mijn dochtertje net een extra dikke knuffel gegeven. Ze is zo'n wondertje.

Simone, Sunsetesther, sterkte meiden! Het is soms echt een k* traject he. Dikke knuffel.

Geplaatst

O nee hé Marieke! Ik hoop en duim keihard dat je zwanger blijft!!!!!!!!!! let it be!

En ja wat is je dochter dan een wonder hé!

Niet de moed opgeven hoor! Ik heb nu makkelijk praten in jou ogen, maar alle moeite, inzet, tranen, wanhoop, verdriet etc is het mij al met al dubbel en dwars waard geweest!

Hier einde poging; test erg licht. Einde verhaal.Klote.

Nog 2 cryo's, maar eigenlijk heb ik het er helemaal meegehad.

Ik heb nu 2 pracht meiden en vind het zo zonde van mijn energie nu..wil het hen graag geven.

Voorlopig even geen pogingen meer..

Ik zal mijn dreumesje eens lekker knuffelen; doet momenteel niks anders dan heen en weer stappen; zo gaaf!

Geplaatst

@Simone, wat klote voor je. Ik weet dat iedereen zegt dat je positief moet blijven en dat vind ik ook. Maar helaas zijn we ook erg realistisch. Soms goed, soms niet goed. Het zal ook wel komen om onszelf niet een al te grote klap te geven als het echt niet goed is.

Ik kan begrijpen dat je even nu je energie aan je meiden wilt geven. Misschien dat je over een paar maanden weer rust kan vinden om weer een poging we wagen.

Zelf kon ik in januari weer beginnen met IVF, maar ga eerst lekker een vakantie in Egypte houden in januari en dan met frisse moet weer beginnen.

@Mariek, GVD jij ook al een klote bericht. Zou het niet kunnen zijn dat je misschien afscheiding hebt van de tweede cryo? Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat allemaal gaat. Als je twee embryo's terugplaatst en je wordt zwanger van maar één kindje, waar blijft dan de resten van de andere embryo.

Over een paar dagen heb je een echo. Ik hoop het zo voor je meid.

@Guusje, fijn dat er ook iets positiefs te lezen is. Ben heel erg blij voor je, echt waar!!

Wij gaan vanmiddag met de kleintje Sinterklaas vieren.

Ik heb ook een paar pietjes ingehuurd (vond ik wel leuk, want al het geld gaat naar Serious Request en het glazen huis staat in Leiden waar ik vandaan kom).

Ben erg benieuwd hoe ze het gaan vinden.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Na 2 dagen bruinverlies, nu ook bloedverlies en stolsels... het afstoten is begonnen. Het doet me meer dan ik had gedacht, ben erg verdrietig, loop constant rond met een brok in mijn keel. Toch een klein wezentje wat het niet heeft gered...

Vanochtend het ziekenhuis gebeld. Ze kunnen niet veel voor me doen. Echo woensdag blijft staan, dan kijken ze hoe de miskraam verloopt. Verder moet ik uiteraard direct bellen mocht ik veel pijn krijgen.

Simone, hoe gaat het met jou? Nog bloed geprikt? Begrijp heel goed hoe je je voelt. Vanochtend flitste het ook door mijn hoofd, hoe gelukkig we zijn met ons kleine meisje. We gaan de overgebleven cryo's nog wel terugplaatsen, en misschien nog 1x een hele ronde prikken etc doen, maar als dat niet lukt, dan houden we het erbij.

Champie, hoe was het gistermiddag? Leuk gehad met de Pieten? Finn genoten?

Geplaatst

@mariek; super klote!!!!dit is je niet gegund; sterkte en heel veel kracht meid om hier mee om te gaan én vooral ook om weer verder te gaan!

@chantal ;lekker vooruitzicht jullie vakantie! mag je dan na de vakantie gelijk beginnen met ivf? of hebben jullie een wachtlijst.

Klinkt ook erg leuk die ingehuurde pietjes! Geslaagd weekend?

@sunsetesther: hoe gaat het met jou? Hoop dat je te vroeg getest hebt; en woensdag een positieve test hebt!!

@guusje; gefeliciteerd meid; geniet er volop van!!! je hebt al snel een echo; fijn!"voel'je je al wat zwanger?@

twinklestar; en hoe gaat het met jou? hoe ga jij verder??

Geplaatst

Mariek, wat ontzettend naar. Kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent. Ondanks dat je weet dat het nog mis kan gaan hecht je je toch al aan dat kleintje in je buik. Heel veel sterkte de komende tijd.

Guusje, spannend zeg. Dat schiet al op. Met mij gaat het redelijk. Morgen heb ik een tel consult met de arts om te bespreken wat nog meer de mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk beginnen we dan weer in januari. Nu even een maandje rust.

Sunsetesther, het kan nog alle kanten op hè. Gewoon woensdag opnieuw testen. Daarom ben ik ook nooit zo'n voorstander van vroeg testen. Als het nagatief ik weet je eigenlijk nog niks en ga je je alleen maar onnodig druk maken.

Champietal, wat heerlijk een vakantie in het vooruitzicht! Daarna met frisse moed starten met een nieuwe poging!

Simone, lekker genieten van je meiden! Hoe oud zijn ze? Kan me voorstellen dat je even stopt met de behandelingen. Het vergt toch veel energie en tijd hè?

Geplaatst

@twinklestar;ik mag ook niet klagen hoor! Wij zitten nu in een enorme luxe positie; hadden 6 cryo's in vriezer..dus tjá..dan nog even doorgaan. Waren anders al gestopt. We hebben 2 meiden; wat willen we nog meer! Oudste wordt in maart 4, jongste is net 1 .(zit 2,5 jr verschil tussen)

Ik heb de energie er op zich wel voorover..maar dan moet het wel lukken;)

De laatste maanden waren wel erg heftig; en dan beginnen alle jaaaaaaaaaaren en behandelingen toch wel op te spelen. Wordt tijd om een grens te stellen!

Spannend jullie telconsult morgen; kan me voorstellen dat je nu wel een aantal vragen hebt waar je graag antwoord op wilt hebben!

Het wordt allemaal nijpender nu jullie voor de derde ICSI staan. (tenminste dat was ons gevoel ooit)

Maken jullie ook gebruik van assisted hatching? Zijn er nog meer mogelijkheden voor jullie?

succes hoor!!

Geplaatst

Ik voel me wel echt zwanger ja, nog steeds zeer gevoelige (pijnlijke) borsten, begin zelfs wat misselijk te worden. Heel raar allemaal. Maar ik blijf het erg eng vinden, en hoop dat het na de echo (als deze goed is) minder zal zijn, en dat ik er dan echt meer van kan genieten.

Twinklestar, een maandje rust, misschien wel even goed voor je? Ik wens je alvast heel veel succes als je weer gaat starten.

Geplaatst

@Mariek, gadver wat klote voor je. Je bent natuurlijk gewoon zwanger geweest, dus het is ook niet raar dat je zo verdrietig bent.

Wat onwijs klote voor je en heel veel sterkte.

Als het goed is mag ik in februari gelijk weer beginnen. Ik heb volgende week maandag (12-12) een telefonisch consult met mijn arts.

Ik hoef verder niet langs te komen, maar de arts die de TP deed, zei dat ik snel weer kon beginnen.

Dat is wel prettig, want toen ik ooit begon was er een wachtlijst van 9 maanden bij het LUMC.

Na een verfrissende vakantie weer met volle moed er tegenaan.

Het is echt heel erg, maar we hebben gisteren al de vakantie voor de zomer geboekt. Heerlijk drie weken Italie.

We zitten aan de bouwvak vast en gaan kamperen, dus daar moeten we altijd vlot bij zijn.

Sinterklaas vieren was echt helemaal geweldig.

De kindjes (vooral Finn) werden helemaal hyper toen ze al die cadeaus zagen. We zouden allemaal iets voor de kleintjes kopen, maar dat gaat snel al weer wat meer worden, waardoor het dus een paar zakken vol waren.

Finn vond de pietjes echt heel leuk. Hij was absoluut niet bang. Was gelijk zijn nieuwe auto aan het laten zien aan de pieten.

De pieten deden het echt heel leuk. Ze waren ook heel lief voor mijn kleine nichtje die echt heel bang was. Na 10 minuten kwam ze een beetje los.

Geplaatst

@sunsetesther; oh dat is balen zeg!! Hoop dat de bloedtest nog wat positief nieuws geeft, maar ben bang dat test duidelijk is.

Heb zelf ook steeds met KV getest. Had lichte positieve testen en dat was voor mij onvoldoende.

Sterkte hoor!

@champietal: weer zo'n heerlijk vooruitzicht erbij..de zomer vakantie! groot gelijk dat je een fijn plekje alvast boekt!

Feb weer beginnen is ook best snel! Wij hebben hier ook een wachtlijst van 9 mnd..niet best! (soms wel beter voor lichaam)

Leuk dat Finn zo genoten heeft; is dubbelop genot voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden