Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je meis, lief van je. Ik hoop dat je het kunt hebben, met alles wat jij meemaakt.

Ik duim voor je dat je Hcg gedaald is en je niet nog meer MTXinjecties hoeft.

Liefs...

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden, ff kort zit bij mn schoonouders. Net terug van t ziekenhuis en we hebben 1 vruchtzakje met 1 vruchtje gezien. Het was volgens de gynaecologe te vroeg om een hartje te horen kloppen... dinsdag over 2 weken weer terug voor echo en dan moet er meer te zien en te horen zijn.

Bikergirl, jij van harte gefeliciteerd met je 2 babietjes. Wow, dat wordt een drukke boel bij jullie thuis :-)

Okaasan, sterkte meis, ik hoop zo dat je hcg morgen gedaald is, dat je niet nog meer injecties nodig hebt en dat je dan even lekker kan ontspannen met manlief...

Liefs severine

Geplaatst

Ow Bikergirl gefeliciteerd!! Spannend!

Seef, jij nog even volhouden voordat je een hartje ziet maar fijn dat alles er nu goed uitziet.

Okaasan, ik denk aan je en wens je veel sterkte en gezondheid!

Hier niets spannends... wachten op menstruatie zodat het circus weer begint

Geplaatst

Gefeliciteerd met je mooie echo Seef! Hoe lang ben je nu zwanger?

Lijkt me wel spannend om zo vroeg aleen echo te hebben en dat er dus nog geen hartje is. Wanneer mag je weer voor een volgende echo? Ik hoop lekker snel!

Oh, euhh, ik lees het nu. Nog twee weken wachten. Pffff da's best lang. Succes met de tijd doorkomen.

Dank jullie wel voor alle (sterkte)wensen aan mij.

Geplaatst

Ahhh, lief van je NCM, dank je. Jij hebt straks een TP van een cryotje? Spannend! Succes.

@ Seef, ik had idd al eens gelezen dat het hartje vanaf de 7e week pas te zien is en het hartje horen duurt sowieso nog wat weekjes langer. Maar jullie hebben het vruchtje dus gezien. Mooi! Op mijn echo zijn de vruchtzakjes ook een stuk groter dan de emmy's. Dus over 2 weekjes weer een echo? spannend.

Nog even terugkomend op jouw berichtje van gisteravond, ik heb idd een wc op het werk die ik meestal alleen gebruik. Dus ik laat de plasbussen staan. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou lastig is. Ik denk dat ik ook niet iedere keer met de spullen heen en weer ging sjouwen. Komend weekend zijn de kiddies van m'n man er en die weten nog niets, dus moet ik de wc ook leeg halen na het plassen... Ja het wordt druk hier... Als alles goed gaat hebben we straks vijf over de vloer... Het besef komt beetje bij beetje.

@goedoe, hoe gaat het meis?

Nou, we moeten direct naar een gynaecoloog, dus blijven in hetzelfde ZH. Ik kon ook terug naar het vorige ZH maar daar heb ik geen goeie ervaring. Dus blijven we mooi hier. Is een kwartiertje rijden vanaf ons huis. Wij kunnen een aantal onderzoeken niet doen nu er een tweeling op komst is, maar krijgen meerdere echo's dan bij een eenling. Ik krijg klachten eerder dan bij een zwangerschap van een eenling en zal waarschijnlijk ook eerder bevallen dat de uitrekendatum. Gelukkig heb ik nog niet zoveel klachten, hoop dat dat zo blijft. Onze beebjes zijn 0,7cm en ik ben vandaag precies 7 weken. Als het goed is zijn ze eind week 7 ongeveer een cm. Ik krijg nog een oproep van de gynaecoloog dus weet nog niet wanneer de volgende echo is.

Liefs XXX

Geplaatst

OOOOOOOOOW BG & Seef gefeliciteerd met de mooie echo's!

@ Seef kan je niet vragen of je volgende week al een echo mag?

@ BG jij 2 en in de toekomst 5 heel veel sterkte ;) Wel een gezellige drukke boel dalijk!

@NCM rot hé dat w8 pfffffffffff.

@hier Morgen word ons eskimootje ontdooit. We horen donderdag tussen 9 en 10 of het goed gegaan is. Zo ja dan is de TP aan het eind vd ochtend of begin vd middag. Energiepeil hier is niet wat het wezen moet maar gaat langzaam beter. Vanmiddag met hubbie naar de stad gegaan, dacht ff iets leuks kopen voor mezelf komen we terug met allemaal spul voor hem...vraag me af of ik het shoppen verleerd ben ;) Verder ben ik qua gevoel of aan het pieken of aan het dippen...hmz...probeer er maar het beste van te maken. Morgen in ieder geval weer werken dan donderdag vrij en vrijdag weer werken. Kga nu snel naar mijn hutspot kijken..hoor vanalles spetteren. Kom zo nog ff terug!

xxx

Geplaatst

@ NCM: Ahh, sorry meis, stond vast al in je handtekening, maar die kan ik thuis op mijn iPad niet zien. Sorry, stom van mij! Dat was dus dubbel balen halverwege december.

Ik hoop dat deze poging wel gaat lukken! Succes meis!

@ Goedoe: Ja, shoppen was nu wel even goed geweest, in ieder geval als je gescoord had. Maar hubbie in iets nieuws zien doet je ook vast goed. En een mooi excuus om binnenkort nog een keer te gaan shoppen.

Spannend of je eskimootje goed ontdooit. Zou wel super zijn. Ik duim voor je meis!

XXX

Geplaatst

En daar zijn we weer!

@ Okaa ik denk heel erg veel aan je meis!

@ BG las vandaag je post van een aantal dagen gelee dat je je zorgen maakte om mij, heel erg lief! Komt allemaal wel goed heb gewoon rust en zon nodig. ben je al een beetje gewens aan het idee dat je er 2 krijgt?

@ Seef ben jij nu een beetje gewend aan het idee dat het nu gepakt heeft en dat je de 1e echo hebt gehad? Lijkt me zooooo onwerkelijk!

@ de rest een vettemegadikkeknuffel!

@ hier vandaag is de eskimo ontdooit, niks gehoord dus ga ik er van uit dat het goed is gegaan. Morgen zouden ze tussen 9 en 10 een fax sturen naar de fertipoli in en dan horen we definitief of alles goed gegaan is en of er een TP is. Heb morgen lekker heel de dag vrij heb dus alle ruimte om blij of verdrietig te zijn.. Vandaag weer gewerkt, ben best wel heel erg moe nu. Kga zo lekker een hete doesj nemen en naar bed.

Khou jullie op de hoogte en vind het heel erg lief van alle meiden met positieve en/of negatieve gevoelens om toch steeds terug te komen naar dit topic om toch ff bij te schrijven!

xxx

Geplaatst

Geen bericht is goed bericht, toch Goedoe? Zet hem op morgen en veel succes met broeden daarna (ik ga gewoon van het positieve uit,dus morgen krijg je een top-emmie terug!).

Geplaatst

hai meiden, hier weer even een slaperige seef hihi

pff geloof dat ik toch wat moeier ben, als dat ik normaal al ben. net flink liggen dutten...zucht

@goedoe: ohh spannend, idd geen nieuws is goed nieuws wat okaasan zegt. hoop zo dat jullie eskimootje er klaar voor is om morgenochtend in je warme nestje te worden gebracht!

@ncm: heel veel succes met poging 2, je weet nu een beetje wat je te wachten staat. er staat me er alleen iets van bij dat je andere hormonen gaat krijgen, denk dat ik dat gelezen heb in het januari-wachtbank-topic, ja toch! zet em op he!

@okaasan: lees net in je andere topic dat je toch helaas nog een injectie hebt gekregen. dat je hcg wel gedaald was, maar nog niet genoeg...shit meis, das balen, maarja wat moet dat moet en dat betekent alleen maar weer dat ze goed voor je zorgen en je zo snel mogelijk weer gezond willen hebben zodat je met frisse moed verder kan! je kan het meis...!

@bikergirl: zo meis, gewend aan het idee van 2 kindjes? vond het wel grappig, jij had het elke keer over 1 babietje en bij mij was de omgeving ervan overtuigt dat het er 2 zouden zijn en nu krijg jij er 2...en ik hopelijk 1 :-))

ohja en goedoe: ik ben vanmorgen zo bijdehand geweest om t ziekenhuis nog even te bellen. gezegd dat we gisteren de eerste echo gehad hebben maar dat de gynaecologe na 2x knipperen alweer weg was...in ieder geval voordat ik me weer aangekleed had, was ze al gevlogen. terwijl we nog vragen hadden over overplaatsing naar mijn eigen ziekenhuis omdat dat gewoon handiger is voor de contacten met mijn internist, diabetesverpleegkundige, straks de dietiste en vervolgens ook de oogarts, daar was ik nl. vanmiddag voor controle en tijdens een zwangerschap met diabetes moet je elke 3 maanden voor controle heen. pff mag wel een heel schema gaan maken met alles en een abonnement op de parkeergarage bij het ziekenhuis nemen...jeetje het is niet niks.

maar goed om het verhaal af te maken, ipv dinsdag over 2 weken hebben we nu volgende week donderdagochtend een afspraak met een andere gynaecoloog voor een echo en even een gesprekje over overplaatsing en andere vragen die we hebben. dan zouden we 7 weken en 2 dagen zijn, dan moet er toch zeker wel een hartje te zien zijn?????? de assistente zei dat dat ook niet perse hoefde, maar volgens mij lees ik op internet overal van wel. ik ben bang dat ik, als ik t hartje zie/hoor, dat ik t dan pas echt echt geloof...

is misschien ook een stukje zelfbescherming, er kan nog vanalles foutgaan toch, dus...

xxx

Geplaatst

Hoi meiden.

Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

@ Okaasan, dikke knuffel meis! Toch nog weer een spuit gehad (las ik in het berichtje van seef). Balen. Kop op meis!

@ Goedoe, ik duim voor een mooi ontdooit toppertje! Laat je 't weten? ik hou ons topic in de gaten.

@ Seef, Wat een brutale gynaecologe zeg! Voordat je aangekleed was, was ze weg? Belachelijk! Wij hadden in ons vorige ziekenhuis ook zo'n raar mens. Die was ook nog eens hoofd v/d afdeling. Zij nam geen tijd voor ons, heeft ons heel weinig uitgelegd en kon je haast uit de deur kijken. Kunnen wij toch niets aan doen als ze niet kunnen plannen of het druk hebben als er iemand ziek is ofzo. Na onze echo afgelopen dinsdag vroeg de gynaecologe van dit ZH nog of we terug wilden naar het vorige ZH. Wij zeiden beide in koor, nee, we blijven liever hier!

Wel fijn dat je volgende week al een echo mag. Ik was afgelopen dinsdag precies 7 weken, dus zou zeggen dat het wel kan, maar ik ben natuurlijk geen arts.

Er kan nog vanalles fout gaan, ook bij ons na het zien van kloppende hartjes. Maar ik heb wel wat rust gevonden sinds ik de kloppende hartjes gezien heb. Eigenlijk toen ik het eerste hartje zag, werd ik rustig. Toen mijn man vroeg: is er nog een? zei ze dat ze nog verder moest kijken... En ja hoor, daar zat nog een. Toen werd ik direct weer onrustig, werd helemaal warm en was helemaal in de war. Ik had me echt ingesteld op 1, en ben er nog steeds niet aan gewend dat er 2 zijn. Maar ik heb vanaf het begin gezegd, beter 2 dan geen. Ik kan haast niet wachten tot de 2e echo, al was het maar om weer 2 kloppende hartjes te zien. Toen mijn test positief was, wilde ik direct nog wel een doen. 2 dagen later had ik weer een test in handen, en was ik heel bang dat ie negatief zou zijn. En zelfs de 3e die door moeders voor moeders werd gedaan, was ik weer bang dat ie nagtief zou zijn. Gelukkig waren ze allemaal positief maar je blijft onzeker. Dat wil ik er maar mee zeggen. Het zijn allemaal stappen waar we door moeten.

Respect voor de meiden hier die weer een stap terug moeten!

XXX

Geplaatst

@goedoe: heb je al wat gehoord? duim zo dat je eskimootje er klaar voor is!

@bikergirl: oh ik ben zo onzeker geworden :-( wil zo graag een kloppend hartje zien...en nu nog een week wachten met de kans dat het nog niet te zien is...of er gewoon niet is. mijn collega is vorig jaar ongepland zwanger geworden. ze was toen al 41 en hebben heel lang gedupt wat ze wilden. toen ze erover uit waren dat het welkom was, kregen ze met 8 weken een echo waarop toen geen kloppend hartje te zien was :-(

ik moet me ook niet gek laten maken, dat weet ik wel. maar ik lees op internet heel veel meiden die met 6 weken wel al een kloppend hartje hebben gezien.

en idd het was echt niet leuk dat de gynaecologe geen tijd voor ons heeft genomen, zeker niet na zo'n traject. t lijkt me dat je toch ook nog een soort van evaluatie hoort te krijgen. nou ja, de andere gynaecoloog waar we volgende week donderdag een afspraak mee hebben, hebben we ook 3x voor een echo gehad tijdens het spuiten van de hormonen dus ik ga er vanuit dat hij wel de tijd voor ons neemt. ik heb in ieder geval tegen de assistente gezegd dat we naast een echo ook een gesprekje willen, dus ik neem aan dat ze die tijd erbij inpland.

sorry voor echo berichtje...voel me echt niet fijn, terwijl ik blij zou moeten zijn...

Geplaatst

Ohhww, sorry meis, ik wil je niet onzekerder maken dan je al bent. Zo heb ik het niet bedoeld!!! Ik hoop ook dat je een kloppend hartje ziet, en het is natuurlijk al fijn dat je eerder mag dan eerst was gepland. Maar ik snap je onzekerheid volkomen! Ik heb ergens op internet gelezen dat je vanaf de 7e week het hartje kan zien (6 weken heb ik niet gelezen), maar ik weet dat al die berichtjes op internet je ook erg kunnen verwarren. En dan het verhaal van je collega erbij, maakt je nog angstiger. Persoonlijk vond ik jouw echo ook vroeg, maar je moet hoop houden! Je zat tenslotte nog maar in week 6. Pfff nog een week wachten meis!

Sterkte!

XXX

Geplaatst

Hi meis, begrijp me niet verkeerd jij hebt me niet nog onzekerder gemaakt. Maar gewoon alles er omheen...6wk was idd ook vroeg voor een echo maar in den helder doen ze dat om er zeker van te zijn dat t op de goede plaats zit en dat t geen bbz is. Snap ik ook wel weer maar na al het wachten en geduld van de afgelopen maanden, heb ik t even gehad...

Geplaatst

Ow gelukkig. Bij ons was het natuurlijk ook kijken of het wel in de baarmoeder zat, maar dus ook of het hartje klopt. Ik vind dat wel een beetje raar dat je alleen om te kijken of het op de goede plaats zit een echo krijgt, want wat maakt dat ene weekje dan nog uit? Jij werd er alleen maar onzeker van. Terwijl je idd een beetje moet genieten van zwanger zijn. Het komt vast goed! Zet 'm op meis! Ik duim voor je.

XXX

Geplaatst

Haai haai Dameszzz,

ff een beriggie voordat dat stomme internet er weer uitligt. Heb al weer heel de dag storing :(

Vanochtend een telefoontje gehad dat de celdeling van eskimo gestopt was en dat er dus geen TP zou zijn :(

Vanmiddag op de poli geweest en we hebben besloten meteen met poging 2 te starten. Circus gaat dus weer van voor af aan beginnen.

Heb net de 1e deca gezet en 31e uitgangsecho, sjees viel wel weer ff tegen hoor die stomme naald *grrrr*

Voor ons allemaal geldt dus weer dat we moeten w8.

De een op weer een mooie echo en de ander op kijkdoossessies ;)

We blijven in ieder geval positief en een kloppend hartje met 6 weken is uitzonderlijk en als het een klein vruchtje is is er soms met 7 wk ook nog niks gezien daarom doen ze ook pas bij een "normale" zwangerschap een echo met 10 weken.

Omdat ik vorig jaar al bij de gyn liep kon ik 2 dagen na de positieve test al een echo laten maken en toen was ik pas 4 wk. Niet leuk om steeds geen hartje te zien maar ben wel blij dat het zo gegaan is anders hadden ze nooit een bbz vermoed. Ik in ieder geval niet omdat ik nergens last van had behalve wat heel erg lichte ongikrampen maar dat kon ook van de zwangerschap komen zeiden ze. Ik neem aan dat jullie ook een inwendige echo gehad hebben dan zien ze ook eerder een kloppend hartje.

Ben trouwens wel weer blij met de deca aan de ene kant want daar werd ik emtioneel wat vlakker van.

Heb trouwens gevraagd of ze dit keer bij een TP 2 emmies terug willen plaatsen als die er zijn ipv 1. Doen ze eigenlijk niet maar ik heb rond 6 feb weer een gesprek met de arts en dan kan ik het aangeven en bespreken. Mochten jullie ook iezen of was er geen keuze? Ik ben nu 35 en als je boven de 35 bent doen ze toch wel eens 2 terugplaatsen?

Ga nu ff me visje roerbakken en ik houdt dit topic in de gaten!

xxx

Geplaatst

Ohhh, balen meis! Wel dapper dat je direct weer een spuit hebt gezet. Denk wel aan je lichaam, die heeft ook net een hele aanslag gehad bij de vorige behandeling gehad.

Bij ons hadden we de keus of we een of twee terug wilden. Hun advies was 1 topemmy terug of 2 gewone emmy's. Wij hebben hun advies opgevolgd, en omdat wij geen topemmy hadden hebben we 2 terug laten zetten.

Succes met spuiten meis!

XXX BG

Geplaatst

hai meiden,

balen goedoe dat eskimootje niet goed was...wel heel stoer dat je meteen weer begonnen bent met prikken. you go girl!

hier vervelend nieuws: ik heb sinds vanavond helderrood bloedverlies... :-( schrok me rot, heb net sinds vandaag geen inlegkruisje meer in, dacht nu hoeft t niet meer, het zit vast goed...stom om te denken kennelijk en vragen om problemen. vriendlief belde terwijl ie nog aan t werk was en normaal belt ie nooit rond die tijd, die hoorde meteen dat er wat was en is naar huis gesjeesd...

1e hulp van t ziekenhuis gebeld, die heeft gynaecoloog gesproken...en we moeten afwachten. als het bloeden erger wordt of als ik heel erge buikpijn krijg, dan moeten we weer bellen. het kan fout gaan nu, maar het hoeft niet. vooralsnog staat de afspraak voor volgende week donderdag nog...,maar ik heb er geen goed gevoel over.

pff wordt gek van het voelen, heb ik nou buikpijn of niet...ja een beetje wel, maar niet heel erg. eigenlijk wat ik al de hele tijd af en toe heb: van die menstruatie-achtige krampen...

zucht :"-((

Geplaatst

ooow Seef wat k** hopen dat er niks aan de hand is.

Als het niet goed voelt vandaag weer bellen hoor en anders beetje extra overdrijven zodat ze je wel een echo moeten geven!

*denkt aan jullie*

Geplaatst

Hè wat een nare berichten van Goedoe en Seef. Bah.

Seef ik weet niet of het je nog lukt om een eerdere echo te krijgen, want je hebt immers al een echo gehad om te zien of het op de juiste plek zat. Sorry, maar volgens mij is dat de reden waarom sommigen weleens toch eerder mogen komen. De buikpijn een beetje overdrijven en dan wordt al snel aan een BBZ gedacht. Maar daar kan je het niet meer opgooien. Maar je kunt natuurlijk altijd proberen.

Hè, ik vind het wel echt heel naar voor je. Je stort gelijk in zo'n diep dal. Bah bah bah. Ik hoop dat het bloeden heel snel stopt en dat het heel snel volgende week is. Hou vol hoor. Gewoon leuke dingen gaan doen dit weekend en dan gaat de tijd misschien iets sneller.

Goedoe, wat een teleurstelling van je cryo. We 'fijn' dat je direct met spuiten kon beginnen. Ga je precies hetzelfde spuiten als vorige keer? Succes er maar weer mee.

Bikergirl: met jou gelukkig nog wel alles goed. Begint het al een klein beetje te wennen, twee van die frummeltjes?

Hier gaat het mwahh, ik dacht vanochtend dat ik me wel oké voelde, maar ik krijg nauwelijks een boterham naar binnen. Zo misselijk ben ik. Inmiddels doet de MTX ook wat ze moet doen, ipv alleen maar bijwerkingen geven, want af en toe (sorry voor alle details) krijg ik wat kramp en verlies ik wat bloed en slijm. Vanochtend had ik zelfs het idee dat er een klein 'vruchtzakje' mee kwam. Dat zou natuurlijk kunnen wat er zaten 4 kleine weefsel-dingetjes. Het lijkt hier dus eindelijk de goede kant op te gaan. Ondanks dat ik me zo belabberd voel daardoor, ben ik daar wel blij mee.

Geplaatst

Oooh Seef, schrikken zeg! Ik heb ook al wat meer bloedverlies verhalen in het zwanger forum gelezen, maar dat betekend daar niet direct dat het mis is hoor. Kan me voorstellen dat je wel heel bang bent dat er iets mis is. En dat je voor jezelf twijfelt of je nou wel of geen pijn hebt. verlies je nog wel steeds bloed of stopt het soms ook? Eigenlijk is het wel belachelijk dat je af moet wachten, als je nu gewoon even een echo mocht doen, nam dat in ieder geval een hoop onzekerheid weg. Pfff, ik leef met je mee meis! Succes en probeer met vriendlief wat afleiding te zoeken dit weekend.

Geplaatst

@ Okaasan, Wat fijn dat het bij jou goed gaat werken zoals het moet, ondanks dat je je hier misselijk bij voelt. Je lichaam is in ieder geval bezig met weer 'normaal' te worden. Eigenlijk is het beste gemeen dat je eigenlijk driedubbel gestraft wordt, alsof het nog niet vreselijk genoeg is dat je zwangerschap niet gelukt is, moet je ook nog een hele straf ondergaan om weer gezond te worden. Ik denk aan je meis! Sterkte.

Ik begin zelf al wel een beetje te wennen aan het idee van 2 ukkies, en ben ook heel dankbaar dat alles zo goed gaat. Als ik dan bedenk wat jullie allemaal doorstaan moeten, voel ik me haast schuldig als ik schrijf dat het zo goed met me gaat. Ik weet, het is hier voor-en tegenspoed, maar toch... Klagen over wat miiselijkheid valt in het niet bij jullie klachten en onzekerheden.

@ Goedoe, hoe gaat het bij jou meis?

XXX

Geplaatst

Yessssssssssss weekend!!!!!!!!!!!

God ik heb maar 2 dagen gewerkt deze week maar lijkt net of ik al maanden aan het rennen en vliegen ben *zucht voel me een oude vrouw*

@ Seef hoest met jou nu vrouwtje, al iets meer bekend?

@ NCM hoest met jou en waar zit je nu ergens qua prikken?

@ BG ik klaag gewoon mee over misselijkheid hoor. Net de 2e deca gezet en voelde die scherpe pijn in me hoofd weer (was ik vergeten of verdrongen)

@ Okaa ik ga gewoon weer de medicatie van vorige keer gebruiken omdat het toen best wel heel goed is gegaan.

En verder voel ik me niet stoer of dapper omdat ik meteen weer door ben gegaan. Ik ben nu van die onzekerheid af. Weet dat het niet gelukt is en dat we voor de 2e poging gaan. Dat neemt een hoop onzekerheid weg en dat voelt prettiger dan het steeds w8 op of een kijkdoossessie, echo of wel of geen tp. Weet nu dat ik in ieder geval weer min 2 weken de deca moet prikken. Weet nu ook een beetje wat ik de komende weken kan gaan verwachten of juist niet. Als ook deze poging mislukt gaan we eerst lekker op vakantie en bijkomen en laatste poging proberen in Gent te doen. Maar dat is allemaal in de toekomst, voor nu is het weer gezond leven (doei doei wijntje). Weer een beetje krediet opbouwen bij werkgever en gewoon moed houden. Ik heb vd week ook een beetje over adoptie gelezen. Daar stonden wij eigenlijk al helemaal niet voor open maar als je leest wat je allemaal aan de bureaucratie moet betalen en hoe lang het duurt heb ik veel liever zin om het bedrag te schenken aan een weeshuis waar ze dan een hoop kindjes gelukkig mee kunnen maken maar dat is persoonlijk. Het is gewoon een rotsituatie waar we nu in zitten. Of we nu zwanger zijn of niet. Voordat dat zo was moesten we eerst door de hel die ze de MMM noemen, dat is pas dapper! Alle veranderingen in je lijf, je hoofd en niet te vergeten in je relatie. Want ook die moet heel stevig en stabiel zijn! Ik ben trots op ons allemaal de schrijvers en de lezers en vind het heel erg fijn dat we elkaar nu alweer een poosje mogen steunen!!!

*gives a big hug 2 everybody*

Geplaatst

hai meisjes, bedankt voor jullie lieve reacties.

het bloeden zet, voor nu in ieder geval, niet door. zoals ik al zei donderdagavond helder bloed, gisteren een klein beetje oud bloed...maar goed dat zegt ook nog niks. als t niet goed zit kan het ook een paar dagen duren voordat het doorzet. mn borsten zijn minder gevoelig en volgens mij ben ik 's avonds ook niet meer misselijk...nou ja ik kan wel 100 dingen zeggen waardoor het wel goed zou moeten zitten of juist niet, maar we weten het niet. nu eerst maar proberen zonder bloeden de donderdag te halen en hopelijk wordt er dan iets meer duidelijk, tijdens de echo. ik heb in ieder geval nu geen buikpijn, in ieder geval niet meer als menstruatie-achtige pijn wat ik eigenlijk al vanaf het begin heb.

ik vind het trouwens ook stom dat je alleen maar een echo krijgt om te kijken of het goed zit, die ene week maakt dan ook niet meer uit. misschien dat ik dat ook nog wel tegen het ziekenhuis ga zeggen hoor.

@okaasan: goed dat je merkt dat die prikken aan t werk zijn, hoe eerder t uit je lichaam is, hoe beter toch. hou je taai he!

@goedoe: wat betreft de hoeveelheid, ik dacht dat er bij het amc in het boekje stond, vanaf 35 dat er dan 2 emmy's teruggeplaatst worden en dan vanaf 39 3 emmy's. het lijkt me dat het bij jullie wel te bespreken moet zijn, zeker als je al 35 bent.

@bikergirl: fijn dat het bij jullie gewoon allemaal goed gaat, zo hoort het ook! geniet gewoon maar lekker van het zwanger zijn van 2 babies!

zo vanavond eten met jeugdvrienden van vriendlief, 1 van die jongens gaat daarna nog draaien dus het zal wel laat worden. vanmiddag nog maar ff relaxen want anders trek ik dat echt niet. maar wel goed voor de afleiding.

fijn weekend meisjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden