Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@ Okaa ik denk dat we dan samen gaan knuffelen met de aankomende beebjes!

Lijkt me erg gezellig, dan kunnen wij jou ook allemaal een hele dikke knuffel geven!

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve schatjes...

Wat heerlijk Chantay, dat je hier bent. En wat een lieve berichtjes allemaal. Ik had de afgelopen 2 dagen ons forum even niet bezocht maar het is allemaal nieuws. De een slecht en de ander goed... Was het allemaal maar goed, want dat wil ik zo graag!

@ okaasan, kop op meissie, ik duim voor je dat je snel weer mag beginnen. Een half jaar is erg lang zeg!

@ Chantay, ik weet ook niet zo goed wat een vleesboom is, kun je ons dat uitleggen? En hoe nu verder?

@ NCM, wow meis, maandag al punctie, fijn! Blijft spannend en ook een beetje eng, maar je weet waar je het voor doet. Heel veel succes morgenvroeg meis! Laat je ons weten hoe het gegaan is?

@ Seef, hoe gaat ie bij jou meis? Beetje rustig op de lijn...

Hier gaat het prima! Sinds gister dan echt in de positiekleding. Zit erg comfortabel! En ik heb nog een paar leuke dingen in de opruiming gekocht. Ik kan even vooruit.

Ik ben helemaal in voor een heerlijke groepsknuffel! Mochten we het ooit gaan doen dan wil ik in ieder geval tegen 3 dikke buiken aan knuffelen en samen met Seef onze ukkie's laten zien... Hele dikke knuffel voor nu... X

Geplaatst

ahhh meisjes, wat zijn jullie toch lief allemaal

@ncm: hoe is het prikken gisterenavond gegaan? viel het mee? vandaag dus een dagje niet prikken en morgen de punctie. spannend...zet em op he...en dr zijn vast nog wat meer goeie follikels die aangeprikt kunnen worden. succes morgen meis en laat ons weten hoe het was!

@okaasan: jeetje, een half jaar wachten klinkt idd wel lang, maar aan de andere kant: als het moet moet het en dan doen ze dat waarschijnlijk niets voor niets. ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het misschien toch iets eerder kan. voor nu is het super dat je lichaam bijna van dat ongewilde hcg hormoon af is. van daaruit weer verder toch!

@chantay: lieverd, welkom hier. een vleesboom? ik weet ook niet wat dat is? en hoe komt ie daar ineens (of zat ie er al)? dikke knuffel voor jou alvast...!

@bikergirl: aaahh dus nu echt al in positiekleding :-)) ik heb al een beetje lopen neuzen op internet enzo en ik vind dat ze best hele leuke dingen hebben. ik pas nog steeds alles maar heb wel al aan mn moeder gevraagd of ze binnenkort met me mee wil om wat dingen te kopen.

hier een beetje rustig ja, heb niet altijd puf om wat te schrijven. lees meestal wel elke dag even de nieuwe berichtjes.

druk geweest op t werk en gisteren de gewone zaterdag-dingen en op verjaardag bij schoonmama. was gezellig maar toch weer laat en we reden vannacht nog weer terug vanuit den helder naar hoorn...zoooww wat was het koud zeg brrr. gelukkig had ik een deken meegenomen en die had ik lekker over me heen. vriendlief reed en ik ben onderweg in slaap gevallen. schoonmama heeft van de week, bij controle van de longarts, te horen gekregen dat ze dachten dat ze wat onrustige cellen (kankercellen) zagen...slik. het gaat zo goed met haar, dat iedereen langzaam een beetje vergeet dat ze ongeneeslijk ziek is en dat ze uiteindelijk zal overlijden. april vorig jaar is het geconstateerd en de meeste mensen halen het niet eens tot nu. het zou ook zomaar kunnen, dat als ze een nieuwe chemo krijgt, dat ie goed aanslaat. ik ben zoooo ontzettend bang, dat ze de geboorte van ons kleintje (als alles natuurlijk goed gaat) niet mag meemaken...zucht. wordt er helemaal een beetje emo van...slik slik :"-(

verder was ik gisteren voor het eerst een beetje misselijk, bah hoop dat het daarmee blijft.

bedankt ook trouwens voor alle lieve priveberichtjes, die we naar elkaar sturen.

enne ik ben het helemaal eens met bikergirl: als we ooit gaan meeten, dan idd met 3 dikke buiken en 3 ukkies :-))

dikke kus voor jullie meisjes

Geplaatst

Vanochtend de punctie gehad. Ik zag erg op tegen de verdovingsprik maar die heb ik niet gevoeld. Na een half uurtje was de punctie. Deze was weer erg pijnlijk en eigenlijk hetzelfde als de vorige keer. Na ongeveer een half uur bijkomen, is mijn husband gaan vragen wat het resultaat is.

EN.... 17 eicellen!! Yay! Morgen kunnen we bellen over hoeveel cellen bruikbaar zijn en hoeveel er bevrucht zijn. Ook horen we wanneer de terugplaatsing is. Deze keer wel veel last van mijn hoofd gehad, erg duizelig en slaperig maar het gaat wel weer wat beter.

Straks de eerste van de 4 pregnylprikken zetten die de innesteling moeten bevorderen. Zo geen zin om weer te prikken...

Geplaatst

Wow, wat een mooie oogst! Van harte met een prachtig aantal eitjes! Moest je vorige keer ook spuiten na de punctie om de innesteling te bevorderen? Hoefde ik niet en kan me ook niet heugen dat iemand dat vorige keer schreef. Maar goed, wie weet helpt het. You go girl! Maar eerst even lekker bijkomen van de punctie. Die heb je maar weer achter de rug. Succes meis en hou ons op de hoogte!

Liefs, BG.

Geplaatst

super ncm, wat een mooi aantal eicellen.

succes met het prikken, nog even doorbijten he...en ik hoop dat er een mooi aantal bevruchtingen ontstaan.

laat je ons weer weten wat het resultaat is!

liefs

Geplaatst

Gebeld naar het laboratorium en de uitslag is:

17 eicellen

9 rijp

8 bevruchtingen

Een net resultaat dus! Morgen om 15.15 uur terugplaatsing van 2 embryootjes en dan begint het lange wachten weer

Geplaatst

Wauw, 8 bevrucht. Ook topemmy's of weet je dat niet? Spannend meis, leef met je mee! Ik krijg er gewoon de kriebels van... En dan weer wachten... Week 1 wil nog, maar week 2, bah... Ja, wij steunen je weer hoor! Gaat het spuiten een beetje? En had je nou vorige keer ook spuiten na de punctie om innesteling te bevorderen?

Had een van de andere dames dat vorige keer ook?

Succes bij de TP morgen meis, ik duim voor je dat je 2 mooie plakkertjes terug krijgt.

Liefs

Geplaatst

Hai Bikergirl

Nee ik weet nog niets over de kwaliteit, dat gaan we morgen horen. Vorige keer heb ik inderdaad ook nog 4x pregnyl gespoten: op de dag van de punctie en dan op de 3e 6e en 9e dag na de punctie. Volgens mij doen ze of dit of die ultrogestanbollen.

Vandaag toch nog wat meer last van mijn buik dan verwacht. Trap lopen is eigenlijk net iets te zwaar, dan voel ik mijn hart in mijn eierstokken kloppen :)

Groeten!

Geplaatst

Oh wat mooi NCM! 8 bevruchtingen uit 9 eicellen is echt heel erg goed! Ons zkh zegt dat gemiddeld de helft bevrucht.

Ik duim voor mooie kwaliteit zodat je ook nog cryo's hebt die je over een jaar of 2 uit de vriezer kan laten komen voor een broertje of zusje.

Toi toi toi morgen!

Geplaatst

Goedemiddag allemaal!

Nou, ze zijn binnen! Twee mooie embryootjes. Van de 8 waren er 7 een kwaliteit 2 en deden ze het goed, weinig fragmentatie. Eentje had het wat moeilijker. Nu dus 2 mooie teruggezet en over een paar dagen weten ze of ze wat kunnen invriezen. Ze zijn er erg voorzichtig over en denken nu er 2 in te kunnen vriezen maar het hangt helemaal af van de ontwikkelingen van de komende dagen.

Het wachten is begonnen!

Oja, ik heb nog even nagevraagd hoe het precies zit met de pregnylspuiten die ik nog moet zetten. Dit is inderdaad voor het baarmoederslijmvlies. Het progresteron zorgt dat het lekker dik is om in te nestelen. Ze adviseren de bollen die je moet inbrengen bij dames die tegen overstimulatie aanzitten.

Groeten weer!

Geplaatst

Nou, wat heerlijk dat ze weer op plek zitten. En het zou mooi zijn als er nog iets in de vriezer kan. Ik hoop dat je daar nu wel over een paar dage uitslag van krijgt, vorige keer duurde dat erg lang. Ze konden mij toe in ieder geval direct vertellen dat er niets in de vriezer ging en een andere meid kwam eerder terug in de wachtkamer waar ze toe nog 8 in konden vriezen. Wat een verschil bij elk ziekenhuis... Bij ons was ook vooraf al bekend dat ik de bolletjes moest gebruiken, ze hebben het niet eens over spuiten gehad. Ondanks dat ik een hekel had aan de spuiten, had ik toch liever spuiten gehad, want die bolletjes vond ik geen pretje. Voornamelijk omdat er veel vocht weer uit kwam, de hele dag. Dus je bleef naar de wc rennen omdat je bang was voor bloed. Ik werd er vreselijk onzeker van.

Broedse dan maar. Jij hebt weer alles gedaan wat je kon.... Succes meis!

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gaat het vandaag met jullie?

@ Chantay: Rustig meis, gaat het wel goed met je?

@ Okaasan: Had je nog iets van je arts vernomen of jullie echt een half jaar moeten wachten of toch misschien iets eerder weer verder mogen? En hoe voel je je verder?

@ NCM: Dag 2 is aangebroken. Heb je al een testdatum? Kunnen we met je aftellen...

@ Seef: Hoe voel jij je meis? Ik zag op je september forum dat jij de 21e al weer een echo mag. Ik pas de 23e. Spannend hé?

Hier gaat 't wel goed. Gisteravond had ik ineens erg last van brandend maagzuur. Had ik nog niet eerder gehad tijdens de zwangerschap maar blijkt wel een echte zwangerschapsklacht te zijn. Verder bijna geen last en daar wordt ik zo langzamerhand best onzeker van. Is alles nog wel goed daar binnen? Hallooooo..... beebjes.... gaat het wel goed met jullie???

Geplaatst
Hoi dames,

Hoe gaat het vandaag met jullie?

@ Chantay: Rustig meis, gaat het wel goed met je?

@ Okaasan: Had je nog iets van je arts vernomen of jullie echt een half jaar moeten wachten of toch misschien iets eerder weer verder mogen? En hoe voel je je verder?

@ NCM: Dag 2 is aangebroken. Heb je al een testdatum? Kunnen we met je aftellen...

@ Seef: Hoe voel jij je meis? Ik zag op je september forum dat jij de 21e al weer een echo mag. Ik pas de 23e. Spannend hé?

Hier gaat 't wel goed. Gisteravond had ik ineens erg last van brandend maagzuur. Had ik nog niet eerder gehad tijdens de zwangerschap maar blijkt wel een echte zwangerschapsklacht te zijn. Verder bijna geen last en daar wordt ik zo langzamerhand best onzeker van. Is alles nog wel goed daar binnen? Hallooooo..... beebjes.... gaat het wel goed met jullie???

Lieve dameszz,

jullie hebben allen een pb :)

@ Okaa wij gaan echt een "lange" periode herstellen van dit alles. Lichamelijk en geestelijk doet het heel erg veel met je maar ik begin nu toch ook echt te merken dat ik echt niet lief ben tegen hubbie en dat hij niet veel snapt van onze gevoelens...eerst dat maar weer op orde krijgen! Ik weet dat onze situatie anders is maar leef wel heel erg met je mee!

@NCM vertel vertel, ik wil ook gaan aftellen!

@ Seef & BG Komop met die mooie leuke zwaaiende handjes!

*wil ff zeggen dat ik heel veel steun aan jullie heb meiden en ons clubje ook diep in mijn hart koester!*

Geplaatst

@ BG mijn vriendin had heel erg veel last van haar maag toen ze zwanger was en een tip vanuit mijn familie was gember in je thee te doen.

Nou daar kon zij helemaal niet tegen dus trok ik elke dag een bouillionnetje van een stukje kip, met laos of gember (klein stukje maar) en dat dronk ze met teugjes heel de dag. daar ging het beter op. Wil je het receppie wel mailen hoor. Je kan een grote pan maken en in ijsblokzakjes invriezen en ontdooien naar gelang!

xxx

Geplaatst

ahh chantay, je bent nog in-the-air...gelukkig, maarre ik heb geen pb? is er iets fout gegaan?

@ncm: dag 2, heb je genoeg afleiding?

@okaasan: bij mij dezelfde vraag als bg, is er al nieuws van het ziekenhuis wat betreft de periode wachten?

@bikergirl: vervelend zeg dat maagzuur, ik heb dat heel af en toe en dan vind ik t al heel vervelend. wij mogen idd de 21e weer voor een echo, dan precies 12 weken en krijgen dan de nekplooimeting en bloedtest...vreselijk spannend! verder heb ik me afgelopen maandag alsnog aangemeld bij mvm en er komt as maandagavond iemand langs. verder heb ik sinds een paar dagen een ontzettend vervelend vol gevoel na de lunch, dat ik er niet lekker van wordt en eigenlijk zou moeten slapen. gisterenmiddag eerder uit t werk gegaan en heb toen 2u liggen slapen...ik ben zoooo moe (gaap gaap)

Geplaatst

Goedemiddag!

Ik mag 2 weken na de TP testen dus dat is 8+14 = 22 februari dan. Net bij een vriendin geweest, lekker theetjes gedronken en nu lekker in huis aan het rommelen.

Jeetje Seef alweer 10 weken onderweg! Wat goed.... *jaloers* :)

En Bikergirl alweer 11 weken. Super!

Ik ben zo benieuwd. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik een kans heb op een positieve test. Uiteraard is die kan er wel maar na zoveel teleurstellingen denk ik dat ik een zelfbeveiliging heb ingebouwd. Stel je eens voor dat ze alletwee blijven plakken... oww wat zou het super zijn als het zou lukken... Nog éven volhouden. Voel me goed. Wel veel last gehad van de eierstokken, meer dan de vorige keer zelfs, maar verder niets spannends. In de vorige poging blies mijn buik helemaal op en had ik hele zere borsten. Nu mijn eigen figuur behouden (wel ietsjes zwaarder maar dat mocht ook van de arts want ik weeg 52 kg bij 1,63) en iets gevoeliger tepels.

Nou ik ga heerlijk op de bank theetje drinken en boekje lezen. Groeten weer!

Chantay, ik ga dadelijk op je bericht reageren.

Geplaatst
ahh chantay, je bent nog in-the-air...gelukkig, maarre ik heb geen pb? is er iets fout gegaan?

@ncm: dag 2, heb je genoeg afleiding?

@okaasan: bij mij dezelfde vraag als bg, is er al nieuws van het ziekenhuis wat betreft de periode wachten?

@bikergirl: vervelend zeg dat maagzuur, ik heb dat heel af en toe en dan vind ik t al heel vervelend. wij mogen idd de 21e weer voor een echo, dan precies 12 weken en krijgen dan de nekplooimeting en bloedtest...vreselijk spannend! verder heb ik me afgelopen maandag alsnog aangemeld bij mvm en er komt as maandagavond iemand langs. verder heb ik sinds een paar dagen een ontzettend vervelend vol gevoel na de lunch, dat ik er niet lekker van wordt en eigenlijk zou moeten slapen. gisterenmiddag eerder uit t werk gegaan en heb toen 2u liggen slapen...ik ben zoooo moe (gaap gaap)

Miss dat NCM het bericht wil doorsturen, kan het niet meer opvragen en had een heel verhaal getypt.

Ik denk dat ik alleen seef ingevoerd heb ipv seef74 :(

ben kapot ga weer naar bed sollie

Geplaatst

Hoi Dames,

Bijna allemaal goede berichten hier (op het PB-tje na :-( ; BG, Seef en NCM aan het broeden, de een weliswaar al veel langer dan de ander, maar zo wordt het nog wat met ons clubje!

NCM weet je ook al of je cryo's hebt (of heb ik daar over heen gelezen)?

Hier gaat het niet zo, lichamelijk gaat het zeker wel de goede kant op, maar geestelijk is het een heel ander verhaal.

Woensdag weer bloed laten prikken en het HcG is inmiddels gezakt naar 10. Dat is dus het goede nieuws. HEt minder goede nieuws is de wachttijd. Die blijft toch 6 maanden. Gelukkig is er morgen al 1 maand voorbij (als ik geen nieuwe injectie meer hoef).

In het zkh zijn ze het niet zo met elkaar eens over de termijn.

Uiteindelijk hebben ze vanwege de MTX besloten om 4 maanden wachttijd in te stellen.

Maar omdat er een verhoogd aantal baarmoederrupturen (scheuringen) worden vastgesteld in een zwangerschap volgend op een BBZ in de baarmoederwand, willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Bij deze vorm van BBZ blijven er bijna altijd heel lang op echobeelden resten te zien. Het zkh vergelijkt deze resten/wond/litteken met de wond van een keizersnee (weliswaar in het klein) of met de wond die ontstaat bij het verwijderen van een bepaald soort poliep. Bij deze twee ingrepen wordt geadviseerd op zijn vroegst pas na 6 maanden zwanger te worden.

Een heel verhaal dus. En rationeel weet ik ook wel dat het het beste is om te wachten, maar dat maakt dat ik me er niet minder ellendig door voel. Op zijn vroegst ben ik dus pas half juli weer in de running. Dus Chantay, ik hoop dat je me voor gaat!

Geplaatst

Hoi meisjes,

Wow, heftige verhalen allemaal.

@Chantay; ik heb je al een pb'tje gestuurd. Overhet maagzuur, ik had al een goed receptje van mijn moedere gekregen, bleek dat mijn oma er vroeger ook erg last van had. Gelukkig heb ik het nog niet weer gehad. Mocht een van jullie er eens last van krijgen, meest simpele oplossing is een koud glas melk of een eetlepel losse witte suiker. (De losse witte zuiker help ook als je last hebt van diaree)

@seef; ik ben morgen 12 weekjes. Op valentijnsdag. En dat is een heerlijke mijlpaal. Heb ik heel erg naar toe geleefd. Uiteraard is de echo nu weer mijn mijlpaal, even weer een check of alles goed is en beide hartjes kloppen. De vermoeidheid valt bij mij wel mee. Ik ben af en toe wel moe, maar niet zo erg dat ik om 7 uur op de bank in slaap val ofzo. Wel kruipen we lekker vroeg op bed, rond 10 uur meestal. Manlief kijkt dan nog even tv en ik val vrij snel in slaap. Je moet je ook maar lekker toegeven aan die vermoeidheid. Ik heb wel geleerd om naar mijn lichaam te luisteren, die weet echt wel wat goed voor me is. Ik heb gelezen dat als je misselijk bent je het eten over de dag moet verdelen. Misschien is het voor jou een optie om je lunch in tweeen te verdelen, en om een uur of 10-half 11 de helft van je lunch te nuttigen en tijdens je lunchpauze de rest. Bijna op week 11! Succes meis!

@Okaasan; Ik was er stiekum al een beetje bang voor dat je wel een half jaar moest wachten. Nu hopen dat je niet nog een injectie hoeft, dan is het nog een dikke 5 maanden. Al met al is het behoorlijk shit! Want 5 maanden is natuurlijk ook vreselijk lang! En wij maar machteloos toekijken... Wou dat ik iets voor je kon doen meis! *knuffel*

@NCM; Ben je het weekend een beetje doorgekomen? Ja, zou wel super zijn, 1 of 2 plakkertjes! 1 is al super, maar 2 is wel heel speciaal hoor! En woensdag is wachtweek 1 al om, gaat best snel. Fijn dat je je goed voelt. Zet 'm op meis, ik duim al weer voor je!

Nog even kort vanaf hier, afgelopen weekend hebben wij de kindertjes van mijn man verteld dat ze grote zus/broer worden (als alles goed gaat) en ze vonden het echt helemaal geweldig. We hebben het er het hele weekend over gehad. Ook fijn dat we nu niet meer zo geheimzinnig hoeven doen. Ook hebben we een aantal vrienden verteld dat we zwanger zijn en die waren helemaal verbaasd. Ze wisten ook niet eens dat we met IVF bezig waren dus het was echt een totale verrassing. Maar gelukkig wel begrip dat we dit niet bekend hadden gemaakt om onszelf te beschermen. En natuurlijk dol enthousiast dat er 2 in mijn buik zitten. Lieve en leuke reacties.

Sterkte meiden en een dikke knuffel!

Geplaatst

Hallo allemaal!

IK heb niet zoveel gereageerd maar lees wel mee. Hier alles wel prima. Alleen sinds vanmiddag kramp/strak gevoel in mijn buik. Niet heel lekker. Geen drama hoor, geen bloed of wat dan ook maar ik ben niet zo lekker, beetje misselijk. Maarja... wie weet spelen er nu wel grote processen af in mijn buik... Of heb ik net iets verkeerds gegeten :p

We weten nog niet of we cryo's hebben. Daar krijgen we een brief over maar heel eerlijk ben ik daar nu niet zo mee bezig. Ik merk dat ik er zo nu en dan helemaal niet met het hele gebeuren bezig ben :S dat verbaasd me wel omdat ik de vorige keer iedere minuut er mee bezig was.

Groeten weer!

Geplaatst

hai meisjes,

@ncm: oh wat is het spannend meis, de eerste week zit er al bijna op...ik heb dat ook gehad, bijna elke dag had ik wel een beetje kramp en zeker een strak gevoel in mn buik...! goed van je dat je er niet de hele mee bezig bent, onbewust natuurlijk wel, maar zo gaat de tijd natuurlijk sneller! succes met wachten.

@okaasan: het is logisch dat je het wel begrijpt dat het lichamelijk beter is, maarja je geest wil meestal wat anders. de tijd gaat zo snel en voordat je het weet, zit je gewoon weer in het hele proces. en misschien is het ook wel goed om er gewoon even niet mee bezig te zijn, zo kan je lichaam optimaal herstellen en dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste voor een mooie gezonde zwangerschap. de tijd zal je geestelijk ook bijstaan en wij allemaal hier natuurlijk ook, dikke kus voor jou!

@chantay: heb je een pb gestuurd!

@bikergirl: vandaag op valentijnsdag precies 12 weken, mooier kan bijna niet toch! en wat fijn dat de kindertjes van je man erg blij zijn dat ze grote broer/zus worden. fijn dat de vrienden er ook leuk op reageren, gewoon fijn dat het allemaal zo goed gaat toch!

@bikergirl: lief de tip over het eten.

ik heb het nu niet alleen met de lunch, maar eigenlijk bij alles wat ik eet...zucht. ik verdeel mn eten zoiezo al en moet regelmatig eten vanwege mn insuline. mn lunch dus in 2-en knippen kan dus niet. ik moet er dus maar gewoon even mee dealen. ik ben allang al blij dat het de eerste 10 weken zo goed is gegaan. en de moeheid ja daar geef ik gewoon aan toe, ik heb volgens mij het hele weekend geslapen haha. gisteren is er iemand van MvM langsgeweest dus de komende 5 weken ga ik urine opsparen. ik doe het wel alleen gewoon thuis, dat is het makkelijkste.

tot snel weer meisjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden