Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Seef, fijn zeg, geen vers bloed meer verloren. Ik duim voor je dat alles goed zit meis! Ik had al wel eerder gelezen dat sommige vrouwen ook last hebben van bloedverlies. Probeer een beetje van het weekend te genieten meis, hopelijk is het snel donderdag!

Liefs XXX

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi bikergirl en de andere meisjes,

hier het hele weekend rustig aan gedaan, bijna niks...behalve dan zaterdagavond: een etentje met jeugdvrienden van vriendlief.

iedereen probeerde me gerust te stellen, dat was wel heel lief.

hier vandaag geen bloedverlies meer...dus we hebben goede hoop.

hoe is het met de anderen?

kus

Geplaatst

@ Seef: Het is inmiddels al dinsdag... Nog 2 daagjes en dan mag je voor de echo! Ik had nog een boekje gehad van het ziekenhuis over zwangerschap en ook daarin stond dat bloedverlies in het begin van de zwangerschap heel normaal is. Je hebt geen extreme buikpijn toch? En het bloedverlies stopt ook steeds weer? Zet 'm op meis, het zit vast goed. Ik duim in ieder geval weer voor je...

Liefs

Geplaatst

@bikergirl: ja het is al dinsdag, tijd gaat op zich best snel. misschien ook wel omdat ik me op de een of andere manier niet zenuwachtig maak. het bloeden is minimaal geweest, heeft niet doorgezet en heb totaal geen buikpijn gehad. vriendlief is daarin tegen erg zenuwachtig en telt de uren af. kan me ook wel voorstellen, hij staat erbij en kijkt ernaar natuurlijk...

ik heb alleen donderdagavond helder bloedverlies gehad, vrijdag zaterdag en zondag wat oud bloed wat steeds minder werd. sinds gisteren helemaal niks meer...

lief dat je me probeert gerust te stellen, snap alleen niet waarom ons ziekenhuis ons helemaal niets heeft verteld en niet de tijd heeft genomen om ons in te lichten over dit soort dingen. ga ik donderdag toch wel even zeggen hoor, had een hoop paniek gescheelt...

ik had in het zwanger topic gezien dat je de 24e weer een echo hebt, spannend he...

kus

Geplaatst

Haai Lieve meiden!

ff een zwaai van deze kant.

Het is zooooo superdruk hier dat ik bijna geen tijd meer voor mezelf heb :(

1e week deca zit er bijna op. Viel wel een btje tegen en lijkt alsof het zwaarder is dan de vorige keer.

@ Seef succes morgen!

@ BG wanneer heb je weer een echo? Dacht te lezen dat het de 24e is?

@ NCM hoe gaat het met jou meid?

@ Okaa hoe voel jij je?

xxx

Geplaatst

Hoi meiden!

@ Seef, weer een dagje om meis! Morgen mag je al. Hou ons op de hoogte! Ik duim voor je dat alles goed is met je beebje.

@ goedoe, ja, bedrijfsarts! Goed dat je gepland staat! Doe je wel een beetje rustig aan? Kan me voorstellen dat je het wel toe hebt aan een uurtje minder werken. Heb je een fulltime baan? En die vervelende spuiten wennen nooit denk ik. Zet 'm op meis!

@ okaasan en NCM, lezen jullie nog mee? Hoe gaat ie meiden?

@ all, ja, spannend, dinsdag de 24e is mijn echo. Ik hoop weer 2 kloppende hartjes te zien.

Fijne avond lieverds.

Kus

Geplaatst

Haa BG!

doe je wel een mooi echootje van 4 zwaaiende handjes posten volgende week!!!!

Hoe ziet jullie dagindeling er een beetje uit?

Geplaatst

Hello ladies!

Ja ik lees nog steeds mee :)

Hier alles prima, ik wacht op mijn menstruatie die op zich laat wachten en dan gaan we weer los :) Dus niet zoveel spannends hiero tot nu toe.

Geplaatst

@ NCM, Fijn dat 't goed gaat meis! Succes met spuiten dan maar vast en fijn dat je nog steeds trouw meeleest! Ik begin nu alvast met duimen voor je! Zet 'm op meis!

@ Goedoe, kan me je schuldgevoel voorstellen hoor! Zou ik ook hebben. Drukke weekbezetting zeg! En iedere zondag standaard visite... moest ik niet aan denken. Wel fijn om een grote vriendengroep te hebben, maar iedere zondag, nee bedankt. Ja, hondjes zit ook een hoop werk in. Ik had er een, mijn kindje... Is nu al 4 jaar weg. Ik wilde toen bewust geen nieuwe hond, voelde me schuldig tegenover mijn woeffie alsof ze vervangbaar was. Dan duurt het rouwen iets langer en moet je heel erg wennen aan een leeg huis als je thuis komt maar ik heb er wel vrede mee en vind het stiekum wel fijn dat me een hoop werk en regen-wandelingen bespaard blijft.

Ik werk 40 uur in de week, ma-vr van 7 tot 16 uur. 3 keer per week ga ik hardlopen (mijn blokje van 10 km is inmiddels al gehalveerd). Het even weekend komen de kids. Dan is het kinderweekend, en genieten we zoveel mogelijk van de kinderen. We gaan niet altijd iets leuks met ze doen, want tenslotte zijn ze bij ons thuis, en niet te logeren. Vinden wij heel belangrijk! Maar wel vaak voetbal van de jongste zaterdag en dan vinden we het leuk om samen te gaan. Oneven weekend doen we iets leuks met z'n tweeen of gaan op visite. Zaterdag's doe ik de huishouding, behalve wassen en strijken. Wassen doe is door de week s'avonds en strijken meestal zondagmorgen. Keuken en badkamer doe ik iedere week iets, dinsdagavond heb ik de douchecabine uitgenomen, keukenkasten neem ik meestal per 2 uit als ik zaterdag schoonmaak. Zo heb ik iedere keer een klein extra klusje. Ramen wassen is bij mij een extra dingetje wat ik echt even moet plannen, neemt altijd meer tijd in beslag dan ik wil. En de wc doet manlief nu, want ik mag niet met chloor werken nu ik zwanger ben. (wist je dat Seef?) Ja en in de zomer... Motor rijden! Ga ik wel missen. We hebben beide een eigen motor (Harley) en dat is echt onze hobby! Dan zijn we in ons weekend de hele zondag weg. We zijn geen ruige motorrijders hoor! We zijn niet lid van een motorclub ofzo, maar gewoon verslaafd aan het geluid van een Harley, het lekker rustig rijden, kopje koffie drinken, even lunchen en genieten van het uitzicht. Heerlijk! Pfff, wat doen we eigenlijk veel...

@Seef, Ik duim voor een mooie echo straks! Weet niet hoe laat je moet maar had wel gelezen dat het vanmorgen is. Spannend meis, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

hai meiden, hier een blije seef :-)

vanmorgen echo gehad en volgens de gynaecoloog was er duidelijk "iemand" te zien met een knipperlichtje. het zag er allemaal goed uit en we hebben weer een echo foto mee gekregen.

vriendlief dus helemaal gerustgesteld en op de een of andere manier was ik al heel rustig...

de gynaecoloog heeft nog gekeken of ie kan zien waar het bloedverlies vandaan was gekomen, maar daar was niets van terug te vinden!

nu vanmiddag ff t ziekenhuis in hoorn bellen en me daar aanmelden zodat we de rest van de controles en echo's hier kunnen doen.

ben ook alweer op t werk, reageer later ff op jullie berichtjes over wat jullie allemaal doen gaap gaap wordt er moe van als ik het lees hihi

Geplaatst

Wauw, eindelijk het knipperhartje gezien! Hé lekker meis! Wat fijn dat je er al rustig onder was, maar het is vast een fijne bevestiging om het even te zien.

Van harte meis!

Kus

Geplaatst

hai meisjes, hoe is het met jullie?

hier begint het langzaam door te dringen dat ik toch echt zwanger ben...bijzonder gevoel :-)

ik zou nog even terugkomen op de weekindeling :-)

jeetje wat zijn jullie druk zeg...

ik werk 36 uur, tot een jaar terug werkte ik 3x 8,5 en 1x 10,5 (ivm avondopenstelling gemeentehuis) maar sinds ik geen balie meer doe is de avond vervallen en 4x 9 werken vind ik echt te lang alhoewel ik wel die ene dag vrij in de week erg mis.

ik werk nu 4x 8 en 1x 4 dat bevalt me beter en zelf dan denk ik om 16u pfff nog een half uur. zou zo graag wat minder gaan werken maarja vanwege de finacien kan dat gewoon niet. (heb trouwens al uit laten rekenen wat het me kost als ik straks, als alles goed gaat, mama ben en dan 1 dag minder ga werken pfff...daar wordt je niet blij van, maar ik wil echt niet fulltime blijven werken dus we moeten eens rustig gaan kijken hoe we dat gaan doen. als t goed is gaat vriendlief binnenkort wel iets in salaris omhoog. hij is nu nog leerling kok maar doet volgende maand examen en is dan zelfstandigwerkend kok)

vriendlief werkt van wo (in de winter do) tot zondag dus die heeft ma en di weekend. meestal plan ik mn roostervrije middag dan op dinsdag in en dan gaan we meestal naar den helder, naar vriendlief zn ouders. zn moeder is vorig jaar april ziek geworden en is ongeneeslijk ziek, longkanker met uitzaaiingen...erg heftig dus. na chemo en bestralingen gaat het nu buitengewoon goed met haar en is ze zelfs weer aan t werk. ze is erg positief ingesteld en volgens het ziekenhuis is de kanker nu weg, maar is het een kwestie van tijd tot het zich weer zal openbaren. dan is ze in ieder geval weer klaar voor een nieuwe chemo en eventueel bestralingen. nu er een kleinkind onderweg is, zal niets of niemand haar tegenhouden om dat mee te kunnen maken.

ook probeer ik in ieder geval 1x in de week bij mijn ouders te eten (met of zonder vriendlief). mn ouders hebben een huis in turkije en mijn vader is gemiddeld 6mnd per jaar daar, dus die zie ik dan niet. mn moeder gaat wat minder lang heen en is hoogzomer hier omdat ze het dan daar veel te warm vindt. verder ben ik eigenlijk in de vakantieperiode ook altijd daar te vinden omdat mn zusje al 8 jaar in turkije woont en werkt...

door de week probeer ik verder niet heel veel in te plannen, zeker nu niet want als ik uit mn werk kom ben ik echt bek en bekaf. vrijdag is meestal een televisie avondje met een vriendin of vriendinnen. zaterdag de gebruikelijke week boodschappen en soms nog even een rondje stad. vriendlief werkt meestal tot een uur of 21 en dan blijven we of thuis of verjaardag oid. zondag is meestal mijn opruim, poets en wasdag. vriendlief doet gelukkig ook veel, hij houdt het beneden aan kant en kookt ook meestal (als kok hoort dat natuurlijk :-) ) en ik regel de bovenverdieping. verder sport ik niet, wel gedaan maar heb er de puf niet meer voor. en ben ik al blij als vriendlief en ik een keer samen thuis zijn, dus wat mij betreft prima zo. we hebben 3 katten, waarvan er 1tje sinds kort bij mn ouders is omdat ze gepest werd door die 2 anderen (1 huis-tuin en keuken kat en 1 echte turk haha) dus nu gaat het beter. wel een hondje gehad, die bij mn moeder woonde, maar die is vorig jaar met 16 jaar overleden omdat zn nieren heb opgegeven hadden. hoop verdriet gehad maar mn moeder nog meer natuurlijk...ze weet ook nog niet of ze een ander hondje wil. in turkije bij het huis zijn altijd een paar zwerfhonden die ze de hele zomer door verzorgen en in de winter doet een beveiligingsman van het park het.

vergeleken met jullie heb ik t volgens mij best rustig, al vind ik zelf dat het al druk zat is haha

fijne dag meiden

Geplaatst

@Seef gefeliciteerd met je kloppende hartje echo! Hartstikke fijn meid. Hoop dat je nu kan gaan genieten.

@Goedoe: HEb je weer een beetje goede moed nu je weer begonnen bent? Hoe gaat het dit keer met spuiten?

@NCM: ook al weer begonnen?

@Bikergirl: Jij ook al een tweede mooie echo gehad. Super hoor.

Hier gaat het de goede kant op, mijn hcg is heel erg aan het dalen. Nu is het de hoop de deze daling door blijft zetten. Volgende week dus weer controle. Wel nog steeds dodelijk moe en doe dus niet veel. Dat is wel heel erg vervelend, waar daardoor voel ik me zo nutteloos. Nou ja, zal ook wel weer overgaan. Ik leef echt van zkh-controle naar zkh-controle. Gelukkig ben ik onder behandeling bij een hele lieve arts die ik ook altijd kan bellen als ik vragen heb. Dat is een erg geruststellende gedachte.

Geplaatst

Hé meiden.

@ Okaa: Fijn dat je op de goede weg bent meis. Je hebt heel wat voor de kiezen gehad. Maar je bent er nog niet. Kop op meis! Ik heb mijn 2e echo dinsdag. Het berichtje aan Seef gisteren had ik de 1e zin beter met een vraagteken kunnen sluiten denk ik nu achteraf... Hihihi. Nee, ik moet de knipperhartjes nog voor de 2e keer zien.

Weet iemand trouwens of de 9 week echo nog inwendig is?

@ Seef: Ja, bijzonder gevoel is het zeker. Weet je al wanneer je volgende echo is? Ik zag ook dat je je had aangemeld bij de 'uitgerekend in september' topic. Wanneer ben je uitgerekend? Ik zou op 28 augustus uitgerekend zijn, maar meeste tweeling zwangerschappen duren 37 weken ipv 40 weken dus het kan best zijn dat ik 3 weken eerder ben. Lijkt me wel wat, 7 augustus. Dan vieren we onze 3e trouwdag namelijk... Eerst moet alles nog goed gaan natuurlijk.

Ik begin wel erg moe te worden trouwens. Ik moet er gewoon aan wennen dat ik op mijn werk in een dipje kom en wel een tukkie kan doen...

Fijne dag meiden en succes!

XXX

Geplaatst

WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haai haai damesz,

@Seef gefeliciteerd meid, ben zo blij voor je! Eindelijk dat hartje! Ben blij om te horen dat je schoonmoeder zo positief is ingesteld, geeft je gemoed ook wat meer rust lijkt me. 9 weken echo weet ik niet of dat ook nog inwendig is. Ik dacht dat tot 12 weken inwendig is.

@ Okaa het leven van zh afspraak naar afspraak herken ik heel erg ja. Wel positief dat je hcg nu lekker aan het dalen is! Weet je al wanneer jullie verder gaan of houden jullie een rustpauze?

@ BG blij te horen dat het met jullie 3tjes ook goed gaat. Weten de andere kids het ondertussen ook al?

@ NCM komop we spuiten lekker saampies ;)

@ hier, ben kapotmoe maar zoo blij dat het weekend is!

Mijn stiefvader komt elke zondag rond 12.00 een bakkie doen voor hij naar de voetbal gaat. Hij moet daar meestal rond 12.45/13.00 zijn dus is echt maar 1 of 2 bakkies koffie en iets lekkers erbij. Hij wordt dit jaar 77 en heeft eigen kinderen waar hij niet naartoe gaat maar wel elke zondag naar mij op de scooter. Vind ik heel bijzonder daarom zeg ik er niks van! Hij heeft geen ruzie met zijn kids maar vind het gewoon fijn bij ons thuis :)

Met het prikken gaat het nu beter. In het begin had ik het gevoel dat ik echt door een dikke laag heen moest prikken maar nu floept hij er zo in. Ik merk wel dat het psychisch wat zwaarder is en dan bedoel ik de moodswings.....verder de 31e voor de uitgangsecho.

Ga nu ff snel iets eten maar blijf het hier in de gaten houden!

xxx

Geplaatst

Heej hallo!

Ik ben inderdaad weer begonnen. Deca nr 2 zit er net weer in en morgen naar de eerste echo. Heel benieuwd weer hoe het gesteld is met mijn voorraad klaar liggende eitjes. En dan starten met de menopur erbij en zondag voor het eerst 3 prikken per dag. Wel fijn dat het zondag is, dan kan ik heerlijk rustig aan doen.

Wat een mooie berichten lees ik hier van Seef74 en Bikergirl! Ik hoop zo ook die ervaringen mee te mogen maken. Momenteel zijn we zoveel zwangeren en kindjes om me heen... ik heb het maar als teken opgevat dat als al die dames zwanger kunnen zijn, dat er geen reden is waarom ik het niet zou kunnen zijn. Morgen gaan we vragen hoe de dokter over het terugplaatsen van 2 emmies denkt.

Geniet allemaal van jullie weekend!

Geplaatst

@ NCM, en, hoe reageerde het zh op jullie vraag om twee terug te plaatsen? En had je een mooi aantal eitjes klaar liggen? Hopelijk ging het spuiten goed, of moet je nog? Succes meis!

@ goedoe, lekker van het weekend genieten meis! Heb jij ook al een echo gehad om te kijken hoeveel eitjes je aan het kweken bent? Fijn dat het spuiten beter gaat.

Wij hebben hier nog niets verteld aan de kids, willen nog even afwachten. Sowieso tot de volgende echo van dinsdag, misschien vertellen we het dan volgend weekend.

@ okaasan, hoe gaat ie meis? Ja, gaan jullie een pauze nemen? Of direct door?

@seef, en bij jou? Ben je al een beetje gewend aan het zwanger zijn? En had je inmiddels nog aangemeld voor moeders voor moeders?

Fijne zondag nog meiden! Liefs...

Geplaatst

Goedemiddag!

Er liggen minimaal 27 eitjes klaar om gestimuleerd te worden dus dat is mooi. Helaas wil mijn menstruatie niet doorzetten en is het bm slijmvlies nog te dik om te starten met de menopur. Zal je natuurlijk net zien. Mijn menstruatie is al jaren gelijk (1 heftige dag en 1 prima dag en het is weer klaar) en dan nu gaat mijn lichaam opeens aan andere koers varen. Ook vandaag zet het nog niet echt door. Alleen echt bloedverlies bij toiletbezoek en verder eigenlijk niets... Net het ziekenhuis gesproken en dinsdagochtend gaan we weer even kijken hoe het er dan voor staat (tenzij het opeens losbarst, dan ga ik ze weer bellen).

Ik heb nog niet gevraagd of er twee terug mogen aangezien we eigenlijk nog niet eens gestart zijn. Eerst maar even kijken hoe de stimulatie verloopt.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Wij moeten verplichtte pauze. Na de laatste spuit MTX mag ik in elk geval 3 maanden niet zwanger worden. MIsschien langer omdat ik nu twee spuiten heb gehad, maar dat hoor ik wellicht donderdag. Maar zo ver met kijken ben ik nog lang niet, eerst dit afhandelen. (ik vind je vraag niet vervelend hoor).

Oh NCM, stom he, gaat het weer niet zo als je hoopt en verwacht. Die hele MM is het beste te doen al je geen verwachtingen hebt geloof ik, dan donder je tenminste niet telkens zo'n eind naar beneden. Maar ja zo zit een mens niet in elkaar. Ik in elk geval niet. Vervelend is het in elk geval. Hoop dat je menstruatie snel doorzet en je verder kunt.

Geplaatst

@ Okaasan: Tjee, ik hoop voor je dat je niet nog langer hoeft wachten dan 3 maanden. Het zal natuurlijk niet voor niets zijn dat je 3 maanden niet zwanger mag worden. Kan me voorstellen dat je dit eerst af wilt handelen en dan pas verder kijken... Sterkte meis en hou ons een beetje op de hoogte. Leef met je mee!

@ NCM; Ja, hopen dat je menstruatie doorzet zodat je weer kunt beginnen. Wel een mooi aantal zeg, 27 eitjes maar liefst! Ik duim voor je meis!

@ Goedoe en Seef: Hoe gaat 't dames?

Geplaatst

Morgenochtend om 8.15 uur weer een echo om te zien of mijn baarmoeder schoon is... Krijg er wel een beetje stress van.. Deze menstruatie verloopt bijzonder niet zoals in gewend ben maar misschien dat kleine beetjes ook optellen tot een schone buik en kunnen we verder. Ik laat het jullie morgen weten!

Geplaatst

Haai dameszzz,

@ NCM 27!!!! sjees wat een getal zeg!

hier alles rustig, ben 1,5 wk bezig met de deca en gister og geworden.

Volg wk dinsdag weer uitgangsecho en ik denk dat ik 's avonds de Gonal erbij mag zetten. Dan na een weekje weer kijken en dan punctie...

Hier vanavond draadjesvlees met een aardappel en witlof :)

Geplaatst

Ik zal hier mijn verhaal ook vertellen aangezien iedereen hier ook nog zo lief meeleeft:

Nou net weer terug van de echo. Alles blijkt helemaal goed te zijn! De baarmoeder is netjes schoon en de eierstokken zien er goed uit. Mijn lichaam is zich nog niet gaan focussen op de rijping van 1 specifieke eicel dus we starten vanavond met de Menopur om meerdere eitjes te laten rijpen.

Ik ben zo opgelucht!

De verpleegkundige ging me uitleggen hoe de Menopur werkt. “Nou dan zetten hem ook maar meteen”, zei ze! Dus ik meteen een halve paniekaanval en tranen in mijn ogen. Ik heb haar uitgelegd dat ik verdovende pleisters gebruik en er heel veel moeite mee heb om te prikken, laat staan geprikt worden. “Ow, maar dan kan het ook vanavond zelf thuis”, zei ze gelukkig J Ze heeft alles duidelijk uitgelegd hoe ik het mezelf moet toedienen.

Ik moet vanavond dus 3 ampullen Menopur prikken samen met mijn Decapeptyl en dan vanaf morgenochtend 1 ampul Menopur en s’avonds 2 ampullen Menopur en de Decapeptyl.

Pff we zijn weer in de race! Zondag om 12 uur de volgende echo (lekker in het weekend dus hoef ik niet te liegen op kantoor!)

Geplaatst

Hai meiden, ik ben een beetje druk op t werk momenteel en 's avonds weinig puf om nog wat te schrijven.

Ik voel me verder eigenlijk wel goed, behalve dan erg moe zijn. Volgende week dinsdag, dan zijn we 9 weken, dan krijgen we weer een echo en een gesprek met een gynaecologe in ons eigen ziekenhuis. weer spannend dus. Het begint langzaam te wennen, het zwanger zijn. 's ochtends als ik wakker wordt is er de eerste seconde niks aan de hand om vervolgens te denken: ik ben zwanger...nog steeds gek eigenlijk :-))

@bikergirl: ik ben in principe 4 september uitgerekend, maar hou er rekening mee dat, als alles goed gaat, ze het eerder gaan halen. diabetici krijgen vaak grote kindjes en worden 9 van de 10x met een keizersnede gehaald, dus ik gok eigenlijk op half augustus. volgens mij heb jij vandaag een echo, succes! laat je even horen hoe het gegaan is!

@okaasan: ik had ergens anders al gelezen dat je hcg als flink gedaald was. succes donderdag als je weer voor controle naar t ziekenhuis moet.

@ncm: tja het lijkt altijd wel dat als je juist wil dat iets op de normale manier gaat, dat het dan net niet zo gaat. maar geduld is een schone zaak. ik ben ook zo vaak terug geweest voor echo's voordat ik de punctie uiteindelijk kreeg en achteraf ben ik daar alleen maar blij om. als wat het op dat moment erg vervelend en stressig!

@goedoe: bij jou gaat het alweer de goede kant op toch! gewoon het schema volgen en voordat je het weet heb je de tp gehad...succes meis. en heel goed dat je iets minder gaat werken. wel jammer dat het van je eigen verlof af gaat, maar goed dat neem je dan maar voor lief toch!

nou snel weer verder op t werk, liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden