Jump to content

ICSI, geen zaadproblemen, Succes Stories gevraagd!

Recommended Posts

Posted

Hallo lieve lotgenootjes,Ik moest even bijkomen van mijn mislukte IVF poging (3 eitjes, geen bevruchting), maar nu, bijna 4 maanden verder, gaan we er weer voor. Dit keer in Gent bij een professor waar ik alle vertrouwen in heb. Het ligt bij ons niet aan het zaad, maar aan mijn eitjes. Ik heb PCOS en omdat het niet lukte om mijn eitjes te bevruchten gaan we nu ICSI doen. Omdat mijn eitjes heel snel rijp worden en ik, ondanks mijn PCOS, niet zoveel eitjes heb, ga ik dit keer het lange schema volgen.

Omdat de schrik van de vorige poging er nog flink in zit, kan ik wel wat positieve verhalen gebruiken. Wie van jullie heeft ook ICSI gedaan, zonder zaadproblemen, en is zwanger geworden? En na hoeveel pogingen?

Alvast dank voor jullie hulp!

Liefs Fee

• 2 weeks later...
Posted

Hi Fee,

Zie mijn handtekening en profiel.

Wij zijn na vele iui's en 3 ivf's overgestapt naar icsi. Ik had tussen de 4-9 eitjes, maar nooit meer dan 3 matige en/of een enkele goeie bevruchtingen en nooit cryo's. Het zaad was altijd top, geen pcos maar men vermoedde een eicelfactor. Ons is toen icsi aangeboden, mede omdat VU niet uitkon staan dat zij maar 3 van de voor het eerst 9 eitjes matig wisten te bevruchten. :) Terwijl de 2x ervoor bij AMC de bevruchtingsgraad hoger lag.

Bij icsi (met voor het eerst korte protocol) hadden we ook maar 3 emmies, echter deze waren alle 3 goed en 1 ontwikkelde zich zelfs tot een topper (pas na de verse tp werd dit duidelijk). Die is de vriezer ingegaan met een ander goeie. De verse tp werd nix, maar de cryo's ontdooide beide goed en van 1 ben ik nu 14 weken zwanger! Je zou kunnen denken dat er toch iets met het zaad was, maar wij hebben deze keer ook prednisolon gebruikt om mijn continu geactiveerde inmuun kalm te leggen (ivm zware allergie).

Wat nu de doorslag gaf, blijft gissen (want een tp in eigen cylcus had ik ook nog nooit gehad, en na de punctie had ik anders altijd zoveel last). Maar het biedt wel hoop! Ik hoop jullie ook.

Ik duim voor jullie, veel succes!

Posted

Hoi

Hier ook geen zaadproblemen (nou ja de ene keer is het wel veel beter dan de andere maar ook dan nog steeds goed genoeg) en ik was ook niet zwanger te krijgen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid slechte eicellen. Uiteindelijk met ICSI lang protocol met menopur, een switch naar een geweldig laboratorium en poepie veel geluk is vorig jaar september onze zoon geboren. Uit ICSI 7, Lucky number Seven kun je wel zeggen!

Houd moed; al is dat soms ontzettend moeilijk. Zo lang je er in je hart nog in gelooft en je kunt het opbrengen (zowel lichamelijk als geestelijk als financieel) gewoon proberen. Een normale zwangerschap lukt ook niet altijd in 3 keer. In Belgie krijgen de vrouwen 6 pogingen vergoed; dat doen ze echt niet als icsi 4 5 en 6 geen zin zouden hebben.

Groetjes

Noor

Posted

Bij ons waren er geen problemen te zien, maar ik werd maar niet zwanger. iui is geprobeerd, maar dat hielp niet. toen ivf, maar van de 21 eicellen was er maar 1 bevrucht.. toen over op icsi en toen van de 18 eitjes 14 bevrucht waarvan 4 toppers. Ik beb twee verse terug laten plaatsen en ben 8 weken geleden bevallen van onze zoon.

dus houdt moed want het kan echt!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use