Ga naar inhoud

Andere hormonen/ methode en nu wel zwanger?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had dit bericht gisteren ook al geplaatst maar het is ineens weg dus bij deze nogmaals.

Na 5 terugplaatsingen van in totaal 10 embryo's ben ik nog steeds niet zwanger. Onze embryo's zijn van goede kwaliteit. We hebben altijd cryo's gehad. En ze kunnen bij mij niks vinden waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden.

We zijn in de mmm terechtgekomen omdat mijn vriend geen zaadcellen had en een tese moest ondergaan.

De arts vertelde ons dan ook dat dit een routine dingetje was en het waarschijnlijk niet lang zou duren voordat het zou lukken. Niets is minder waar helaas.

We hebben al allerlei dingen geprobeerd zoals: embryoscope, asperine, extra vitaminen, acupunctuur, rustig aan doen na de tp, juist normaal leven na de tp, etc etc. Niets lijkt te helpen tot nu toe.

We gaan binnenkort beginnen met de 3de icsi en ik wil er dan ook alles uit de kast halen!

Zo vroeg ik me af of andere hormonen zouden kunnen helpen. Bijvoorbeeld pregnyl spuiten na de tp ipv utrogestan gebruiken.

Maar misschien ook andere hormonen voor de tp. Of zou dat alleen invloed hebben op de eitjes en niet op de innesteling?

We willen in ieder geval assisted Hatching doen dit keer.

Dinsdag heb ik een gesprek met de arts. Omdat je bij hem vaak zelf met dingen moet komen hoop ik hier nog goede tips te vinden.

Ik lees hier ook veel over immunologische onderzoeken. Mijn arts in Dusseldorf vond dit bij ons niet nodig omdat er geen erfelijke ziektes in de familie zitten.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van meiden die ook al meerdere terugplaatsingen gehad hadden en nu toch zwanger zijn geworden.

Wat heb je anders gedaan tov vorige behandelingen?

1. Andere hormonen

2. Andere methode (bijv assisted Hatching, embryo glue etc.)

3. Niks anders gedaan maar nu gewoon meer geluk gehad.

Geplaatst

Ik heb bij zowel icsi 1 als 2 het korte protocol gedaan. Met gonal f, cetrotide, pregnyl en utrogestan.

Bij de cryo pogingen: 1 x in natuurlijke cyclus en 2x in kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan.

Geplaatst

Testr, ja ik had ook nog terug gereageerd maar geen idee of je dat nog gezien had. Nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap. Volgens mij ben ik je ook al wel eerder tegengekomen op 1 van de wachtbankjes.

Geplaatst

Wij hebben gedurende de pogingen van alles veranderd en ik ben inmiddels ook twee keer zwanger geweest...

Icsi 1 t/m 3 in EMC Rotterdam, kort protocol met Gonal-f en cetrotide. Zeer mager resultaat, telkens maar één embryo.

Overgestapt naar Voorburg (= verandering 1)

Icsi 4 t/m 6, kort protocol met Menopur en Decapeptyl (verandering 2). Daarvan twee keer zwanger, helaas beide keren niet goed afgelopen.

Bij de eerstvolgende terugplaatsing gaan we lage dosis prednisolon gebruiken (verandering 3), n.a.v. immuunonderzoek. De aanleiding voor dat onderzoek waren de twee miskramen maar ook de vier vage-streepjes-en-toch-ongesteld-terugplaatsingen.

Kortom: we zijn veranderd van ziekenhuis, van hormonen en doen de eerstvolgende keer nog iets extra's met de prednisolon.

Met name de andere hormonen zorgden voor meer en betere embryo's, waardoor ik zwanger kon worden. De prednisolon gaat er hopelijk voor zorgen dat ik zwanger blijf :-)

Jouw verhaal is een beetje hetzelfde als het onze: zaadprobleem, maar bij de vrouw alles in orde. En dan toch niet zwanger worden. In eerste instantie werd dit op de kwaliteit van eht zaad geschoven. Er zou dan toch dna schade zitten, waardoor de embryo's van buiten wel goed lijken, maar dit van binnen niet zijn. Toen ik echter voor de zoveelste keer wel positief testte en toch ongesteld werd, was dat voor mij geen toeval meer en zijn we ook een 'oorzaak' bij mij gaan zoeken. Zo kwamen we dus bij de immunologische kant van het verhaal uit. Ik blijk niet voldoende regulatoireTcellen te hebben om de embryo's te tolereren en stoot ze dus letterlijk af.

Ik vind het persoonlijk een beetje kort door de bocht van die arts om immunologie alleen op erfelijkheid te betrekken. Het gaat ook (juist!) om zaken als allergieeen, auto-immuunziektes etc. Ik heb zelf chronische vermoeidheid, een stollingsprobleem (MTHFR) en een prikkelbare darm. Drie zaken die invloed hebben op immuun/innesteling/zwangerschap. Als er bij jou ook zoiets speelt, al is het maar klein en als je het geld (er voor over) hebt (het wordt niet altijd vergoed) zou ik zeker die kant van het verhaal eens na laten kijken. In Nederland doen ze het af als onzin, hoewel mijn arts in Vb er dus zeker wel iets in ziet (hoofd van de afdeling daar niet overigens).

Andere hormonen zouden best ook invloed kunnen hebben, je weet het nooit. En natuurlijk moet je ook altijd een beetje geluk hebben. Hoewel ik zelf niet meer zo heel erg in toeval en geluk geloof in dit opzicht.

Erg goed dat jullie je goed orienteren voor je de 3e poging in gaat. Wens je veel succes en hoop dat je iets vindt dat bij jullie werkt!

Henne

Geplaatst

Henne, jeetje jullie hebben ook al een lang traject achter de rug zeg. Wist je dat je een stollingsprobleem had of kwam dat pas ter sprake na het immunologische onderzoek? ik ben heel erg benieuwd of de prednisolon gaat helpen.

Wat ik me afvraag is of prednison niet slecht is voor het embryo? Het is toch best troep. Mijn vriend heeft het heel kort geslikt voor een medische aandoening. Als je de bijwerkingen leest wordt je niet echt vrolijk. Maar goed als het zo slecht zou zijn zouden artsen het niet voorschrijven. Hoe lang moet je het gebruiken?

Lichamelijk gezien ben ik volgens mij gewoon gezond. Het enige waar ik al mijn hele leven last van heb zijn darmklachten. Dus dat zou misschien nog iets kunnen zijn als ik het zo bij jou lees.

Ik wens je heel veel succes bij de volgende poging. Ik ga duimen voor een mooi en blijvend resultaat!

Geplaatst

Hi,

Het stollingsonderzoek is gewoon door het ziekenhuis gedaan na de eerste miskraam. Meestal gebeurt dat pas na drie miskramen, maar zij vonden het zonde om cryo's terug te plaatsen met het risico dat er misschien toch iets niet goed zat. Dit onderzoek werd ook gewoon vergoed, maar wordt zonder aanleiding (miskraam) eigenlijk nooit gedaan.

En die prednisolon, tja.... Ik ond het eerst een enge gedachte maar inmiddels miet meer. Het is een hele lage dosis, 5mg. Niet te vergelijken met wat je krijg als je het voor ontstekingen ed slikt. Het kan geen kwaad voor de baby. Een immuunsysteem dat het embryo aanvalt is veel schadelijker. Letterlijk. En de bijsluiter van al die hormonen is ook geen vrolijk leesvoer, dus wat dat betreft...

Geplaatst

Henne, ja soms kan je die bijsluiters maar beter niet lezen. Wat een troep moeten we ook allemaal nemen hè? Soms vraag ik me wel eens af of er nog nadelige gevolgen aan zitten om zoveel hormonen te nemen op de lange termijn.

Heeft iemand hier ook ervaring met assisted hatching? Zo ja, heeft het bij jullie geholpen?

Geplaatst

Twinklestar,

Bij mij was ook geen aanleiding van verminderde vruchtbaarheid (behalve mijn leeftijd) en was slechte zaadkwaliteit van mijn vriend reden voor IVF.

wij zijn na 4 IVF-pogingen overgestapt naar een ander ziekenhuis: andere medicijnen (gonal ipv puregon). En toen werd het ICSI i.p.v. IVF.

En verder heb ik even het sporten stop gezet (ik deed aan spinning 2x per week) gedurende de behandeling en de wachttijd na tp.

Daar was het meteen raak. Tja, puur geluk?

ik wens je/jullie veel succes met de volgende poging!!

Geplaatst

Hoi diane, allereerst nog gefeliciteerd met je dochtertje. Was het zaad van je man vanaf het begin al slecht? Dan snap ik niet dat ze 4x voor IVF hebben gekozen. Maar gelukkig zijn jullie naar een ander ziekenhuis gegaan en is het toen wel gelukt!

Wat betreft sporten...daar ben ik sinds een aantal maanden mee gestopt. Het liefste zou ik wel weer wat willen doen maar ik vind het zo zonde om iedere keer ruim twee weken niet te gaan. Je betaald er toch voor en bovendien zet het weinig zoden aan de dijk als je zo weinig gaat. Ik geloof zeker dat sporten na de tp niet goed is voor de innesteling.

Geplaatst

Na twee mislukte ICSI-pogingen ben ik acupunctuur gaan doen en mijn acupunturiste gaf mij het advies om mijn schildklier te laten testen (ze zag wat aan mijn ogen). Ik heb mij laten testen en ik bleek een te traagwerkende schildklier te hebben. Dat heeft een negatieve invloed op de innesteling en als het wel tot een innesteling komt, verhoogt het de kans op een miskraam. Bij de start van mijn mmm eind 2008 is daarop wel getest, maar nog niets aan de hand. Mijn schildklier heeft steeds harder moeten werken om goed te werken. Op enig moment in 2009 / 2010 is mijn schildklier uitgeput geraakt. Op een gegeven moment is dat te zien aan de bloedwaardes (TSH, t4, t3).

Na behandeling met thyrax is het met de 3e icsi-poging helemaal goed gekomen. Ik kan je aanraden om je hierop te laten testen. Met thyrax zit ik beter in mijn vel. Daarvoor was ik vaak snel moe, overgewicht, kouwelijk en traanogen.

Succes met het vinden van jullie laatste puzzelstukje. Als ik jouw verhaal zo lees, dan lijkt op het eerste gezicht) niet zoveel mis met je te zijn. Mijn man en ik hadden ook altijd goede emmy's en altijd wat cryo's. Ik begon op enig moment te twijfelen aan mijn lichaam, zeker toen de doktoren in het ziekenhuis telkens nog bleven zeggen dat wij een van de grootste kanshebbers waren. Mijn advies is dan ook om je te laten testen op de schildklier, voor zover dat nog niet recent is gedaan. Succes met het vinden van jullie laatste puzzelstukje. En natuurlijk veel geluk gewenst. Dat hebben we allemaal nodig bij een tp.

Geplaatst

Chrish, gefeliciteerd met de zwangerschap. Een tweeling zie ik. Dat lijkt me extra bijzonder.

Enige tijd geleden ben ik ook getest op mijn schildklier in dusseldorf. Ik had hier zelf om gevraagd omdat ik het ook altijd koud heb, last van obstipatie etc. Uit de test bleek dat mijn schildklier prima in orde was.

Ik lees hier ook verhalen over imsi in combinatie met ah. Imsi kost best veel en ben dan ook benieuwd naar positieve (of negatieve) verhalen.

Geplaatst

hoi Twinklestar,

ja, zaadkwaliteit was van het begin af aan het issue: alleen verschilde ook die kwaliteit bij elke meting: je hebt slecht en slechter.....

Alleen vonden ze in 1e ziekenhuis het zaad goed genoeg voor IVF. In 2e ziekenhuis was bij test vooraf twijfel over IVF: ze wilden de kwaliteit op moment/dag van punctie afwachten (misschien 50% IVF en 50% ICSI). Op dag van punctie werd besloten dat het 100% ICSI zou worden. Ik heb me wel afgevraagd of ieder ziekenhuis zijn eigen normen hanteert, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus volgens mij hangt het af van de dagwaarden van de zaadkwaliteit??

Geplaatst

hallo Henne,

ik heb jou verhaal gelezen ,maar ik snap het nog seeds niet waar voor gebruik jij prednisolon?

groetjes Eva

Wij hebben gedurende de pogingen van alles veranderd en ik ben inmiddels ook twee keer zwanger geweest...

Icsi 1 t/m 3 in EMC Rotterdam, kort protocol met Gonal-f en cetrotide. Zeer mager resultaat, telkens maar één embryo.

Overgestapt naar Voorburg (= verandering 1)

Icsi 4 t/m 6, kort protocol met Menopur en Decapeptyl (verandering 2). Daarvan twee keer zwanger, helaas beide keren niet goed afgelopen.

Bij de eerstvolgende terugplaatsing gaan we lage dosis prednisolon gebruiken (verandering 3), n.a.v. immuunonderzoek. De aanleiding voor dat onderzoek waren de twee miskramen maar ook de vier vage-streepjes-en-toch-ongesteld-terugplaatsingen.

Kortom: we zijn veranderd van ziekenhuis, van hormonen en doen de eerstvolgende keer nog iets extra's met de prednisolon.

Met name de andere hormonen zorgden voor meer en betere embryo's, waardoor ik zwanger kon worden. De prednisolon gaat er hopelijk voor zorgen dat ik zwanger blijf :-)

Jouw verhaal is een beetje hetzelfde als het onze: zaadprobleem, maar bij de vrouw alles in orde. En dan toch niet zwanger worden. In eerste instantie werd dit op de kwaliteit van eht zaad geschoven. Er zou dan toch dna schade zitten, waardoor de embryo's van buiten wel goed lijken, maar dit van binnen niet zijn. Toen ik echter voor de zoveelste keer wel positief testte en toch ongesteld werd, was dat voor mij geen toeval meer en zijn we ook een 'oorzaak' bij mij gaan zoeken. Zo kwamen we dus bij de immunologische kant van het verhaal uit. Ik blijk niet voldoende regulatoireTcellen te hebben om de embryo's te tolereren en stoot ze dus letterlijk af.

Ik vind het persoonlijk een beetje kort door de bocht van die arts om immunologie alleen op erfelijkheid te betrekken. Het gaat ook (juist!) om zaken als allergieeen, auto-immuunziektes etc. Ik heb zelf chronische vermoeidheid, een stollingsprobleem (MTHFR) en een prikkelbare darm. Drie zaken die invloed hebben op immuun/innesteling/zwangerschap. Als er bij jou ook zoiets speelt, al is het maar klein en als je het geld (er voor over) hebt (het wordt niet altijd vergoed) zou ik zeker die kant van het verhaal eens na laten kijken. In Nederland doen ze het af als onzin, hoewel mijn arts in Vb er dus zeker wel iets in ziet (hoofd van de afdeling daar niet overigens).

Andere hormonen zouden best ook invloed kunnen hebben, je weet het nooit. En natuurlijk moet je ook altijd een beetje geluk hebben. Hoewel ik zelf niet meer zo heel erg in toeval en geluk geloof in dit opzicht.

Erg goed dat jullie je goed orienteren voor je de 3e poging in gaat. Wens je veel succes en hoop dat je iets vindt dat bij jullie werkt!

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden