Ga naar inhoud

ICSI en diabetes?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik vroeg me af of er hier nog meer meiden zijn die bezig zijn met ICSI en die ook diabetes hebben?

Ondervinden jullie daar extra hinder van? Met spuiten bijvoorbeeld?

Groetjes Seef

Geplaatst

Hoi Seef,

Wij zijn nu ook bezig met ICSi en ik heb diabetes en reumatoïde artritis. Voor mij zitten de wachtweken er bijna op, mag donderdag testen. Ben super zenuwachtig... Ik heb veel buikpijn en moest vanacht overgeven. Dat vind ik eng, hoe moet dat nu als ik over ga geven net na het eten en mijn lichaam wel vol met insuline zit?

Met spuiten had ik niet veel moeite, ervaring helpt!

Groet dolfijn

Geplaatst

hai dolfijn,

bedankt voor je reactie. toch nog iemand hier met diabetes...begon bijna te denken dat ik de enige ben, terwijl je het tegenwoordig zoveel hoort.

ik heb er gelukkig ook niet heel veel last van, alleen het nog meer bewust zijn en controleren van mn bloedsuikerwaarden vind ik wel eens vervelend.

spannend dat de wachtweken voor jullie bijna over zijn, succes.

ik heb morgen de punctie, ook heel spannend dus!

ik heb ook al een tijdje een verminderde eetlust en af en toe ben ik misselijk. maar ik heb mezelf in de loop der jaren aangeleerd dat je toch moet eten ook al ben je ziek of misselijk e.d.

dan eet ik meestal vla of yoghurt, dat lukt dan meestal wel.

even aan je internist of diabetesverpleegkundige vragen wat je moet doen als je net gespoten hebt en je moet overgeven, dat kunnen zij je vast wel vertellen!

groetjes seef

Geplaatst

Ik controleer me inderdaad ook helemaal gek... Er was ook een flinke discussie tussen internist en biometrist over gewenste hb1ac... Uiteindelijk ben ik met 6,6 begonnen. Hoe zit dat bij jou?

Veel succes met de punctie morgen! Ik vond het een naar gevoel en had een dag een gevoelige buik, maar nu vind ik het wachten belastender.

Ik heb inderdaad over twee weken een afspraak met de diab verpleegkundige, als er goed nieuws is, kan ik haar meteen bestoken met vragen ;)

Groet en succes!

Geplaatst

dat is een mooie waarde, 6.6

mijn internist heeft altijd gezegd dat de waarde onder de 7.0 moest zijn.

echter normaal gesproken zit ik al die jaren al rond de 6.8 of 6.9 en de laatste keer, een week of 6 terug zat ik ineens op 7.1

paniek want ik kon me daarin niet herkennen, had niet het gevoel dat ik ineens gemiddeld hogere suikers had.

de internist vond het geen belemmering om te starten en rond de tijd van de meting zou het in ieder geval nog een paar weken duren voordat we zouden starten.

uiteindelijk is het toch iets sneller gegaan.

eigenlijk had ik vorige week een belafspraak met de internist en had ik mn bloed moeten prikken, maar ik kon het even niet opbrengen, naast alle andere ziekenhuis bezoekjes en al het geprik.

eerst de punctie en hopelijk een terugplaatsing achter de rug, dan ga ik weer bloedprikken en een afspraak met de internist maken.

hoe lang heb jij al diabetes?

en heb jij nog ondervonden dat je bloedsuikers uit evenwicht waren door de hormonen voor de icsi? insuline is tenslotte ook een hormoon...

groetjes

Geplaatst

Hoi Seef,

De internist vond 7 ook prima, maar de biometrist vond 6,5 noodzakelijk. Ik zat altijd rond de 7 en heb erg mijn best moeten doen om het naar beneden te krijgen. Ik ben erg gevoelig voor insuline, een eenheid meer of minder scheelt meteen 3 mmol. Ik heb geen pomp en er was geen tijd meer daar naar over te stappen omdat we haast hebben en het een tijd duurt voordat je weer goed ingesteld bent. Heb jij een pomp?

Ik heb reuma sinds 1999 en diabetes sinds 2003, dus al weer een tijdje. Ik heb met alle reumamedicatie moeten stoppen voordat ik zwanger mocht worden, we zaten dus al voordat we het zelf geprobeerd hadden in de medische molen en zijn na drie maanden met de voorbereidingen van ICSI gestart. Voor mij is er wel de stress dat elke dag de reuma in volle hevigheid terug kan komen.

Ik heb geen schommelingen gehad door de hormonen, alleen voor de punctie zat ik erg hoog, maar dat zal wel stress zijn geweest...

Succes straks!

Geplaatst

hai dolfijn,

wat is een biometrist als ik vragen mag, nog nooit van gehoord namelijk.

nee ik heb geen pomp, ik vind het nog steeds een eng idee om de hele dag met een naald in mn buik rond te lopen. en over het algemeen ben ik goed ingesteld, dus zolang er geen noodzaak is voor een pomp doe ik het niet. ik heb sinds mn 19e diabetes en ben nu 37.

vervelend zeg dat je ook nog reuma hebt. kan me voorstellen dat het t extra zwaar maakt zeker omdat je met die medicijnen hebt moeten stoppen.

ik zelf heb ook een slecht werkende schildklier, waar ik nu sinds eind vorig jaar medicijnen voor heb gekregen. en ik voel me stukken beter...en dat wist ik eerst ook niet, maar het is heel belangrijk dat je schildklier goed is als je zwanger wil worden.

nou de punctie viel me reuze mee, gelukkig maar. heb nu alleen een flink zeurende buikpijn dus heb net nog maar een paracetamol genomen.

jij mag al bijna testen, spannend zeg. heb je niet de neiging om eerder te testen? voel je je nog goed, ik bedoel nog geen tekenen van ongesteld worden?

Geplaatst

Fijn dat de punctie bij je meeviel, terugplaatsing is een eitje daarbij vergeleken, dus dat komt goed! Doe maar lekker rustig aan.

En nou maar hopen dat je een mooie opbrengst hebt!

Bij ons in Eindhoven wordt de hele ISCI procedure begeleid door biometristen en een fertiliteitsarts, dat is dus helemaal gescheiden van de gynaecologie, wel fijn, zit je niet tussen de zwangeren...

Ik denk hetzelfde over een pomp, ik wil niet zo'n kastje aan mijn lijf. Toch zie ik bij een vriend dat het toch wel handig is. Maar dat is een man, die hoeft geen jurkjes en strakkere shirts aan! ;-)

Toch zou een pomp wel beter zijn volgens de internist omdat ik dan van de, minder goed in te stellen, langwerkende insuline af. Maar nu is het even te laat.

Ik ben zeker wel zenuwachtig en heb allerlei klachten, maar niet echt klachten die overeen komen met een menstruatie. Ik ga pas morgenavond meten; dan weet ik zeker dat de utrogestan uit mijn lijf is, dan is manlief er bij en hoef ik niet meteen te gaan werken... Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar dat wordt wel steeds lastiger...

Ik ben trouwens 34.

Groet!

Geplaatst

dolfijn, hoe is het testen afgelopen? ik ben zo benieuwd...

de tp was appeltje eitje en zit nu op wachtdag 2...zucht. wat kan wachten lang duren zeg

Geplaatst

Hoi Seef,

Ik had een lichtblauw streepje, wat dus betekent dat ik zwanger ben... En toch geloof ik het (nog) niet... Maar ook nog steeds geen ongi klachten, dus dat is wel weer positief! Jammer dat na die wachtweken de onzekerheid nog niet voorbij is!

Van mijn darmklachten ben ik weer af, zal dus toch van de utrogestan zijn gekomen....

Binnenkort nog maar eens een test doen, al ben ik bang dat ik het pas ga geloven na de echo van 2 januari.

Ben maar wel alvast begonnen met acht keer per dag bg controleren...

Jij ook heel veel succes met wachten, zorg dat je veel te doen hebt, dan gaat de tijd sneller voorbij!

Geplaatst

oh dolfijn, wat super voor jullie. van harte gefeliciteerd, dat is het allermooiste kerstkado wat jullie konden krijgen!

wat bedoel je met 8x per dag bg controleren?

pfff wachten duurt lang, maar geduld is een schone zaak...dus vandaag maar wachtdag 6 doorkomen en morgen weer verder...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden