Ga naar inhoud

DHEA hormonen tegen lage AMH

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

eerste keer vi

a internet maar ik heb nu een recept gekregen en nu gaat t via de apotheek. Ik vind dat als ze t adviseren dan moeten ze ook n recept geven toch! Weet niet of t vergoed wordt maar ga er wel van uit.

Geplaatst

Hoi Noor,

Ik heb inderdaad van dr S ook een recept ontvangen. Mijn apotheek moest het bestellen. Binnen 2 dagen was het er en het wordt vergoed.

Ik had afgelopen keer meer follikels, maar niet meer rijpe eicellen. Dus ik ben weer verder aan het slikken.

Maar wie of wie heeft er meer ervaring mee?

Ook ik hoor het graag.

Liefs,

• 4 weken later...
Geplaatst
Heb je ze uiteindelijk ontvangen?
Tiktak, heb ze uiteindelijk binnen een paar. Dagen binnen gehad. Sorry voor de late reactie.
  • 2 maanden later...
Geplaatst

hi Ladies,

ik ben begonnen met DHEA 75 mg, recept via Gent in Belgie, heb ook daar bij een apotheek de pilletjes gehaald..maar ik zit nu onder de puistjes.

heeft iemand van jullie dat ook gehad en daarnaast...hoe lang blijft dat? is dat alleen in het begin.

Verder heb ik ook last van mijn darmen, weet niet of het er iets mee te maken heeft?

mijn amh is 1.07...is 75 mg dan wel de jusite hoeveelheid? ik ben 33 jaar.

vind het wel eng om het pakken, maar ja het is voor het goede doel

hoeveel weken moeten jullie het pakken voor de juiste uitwerking.

ik heb in November een ICSI..dus ben ruim op tijd.

morgen heb ik inseminatie voor een 10e IUI, dus vraag me af of ik het nu moet blijven pakken,

Geplaatst

Hoi Bloempje, ik had zelf geen ervaring met puistjes na DHEA gebruik. Ik gebruikte ook 75 mg, maar had juist last van andere klachten, nl overmatige haargroei en verstoring in de cyclus.

Mischien dat iemand anders wel soortgelijke ervaringen heeft?

Ik denk trouwens dat 75 mg goed is, hoor. In DD wordt vaak standaar minder (50) voorgeschreven. Ik begreep dat je het eigenlijk zo'n 3 maanden moet slikken, wil het echt resultaat geven. Dus mbt november zit je wel goed, hoor.

Succes!

Geplaatst

hier ook behoorlijke pukkels en dat terwijl ik nooit een pukkel heb gehad in de pubertijd... Heel ergerlijk en heel hardnekkig. en ik heb niet een een lage amh, maar slik het toch omdat het misschien een betere kwaliteit eicellen zou geven. Ik vind de pukkels vreselijk. Bah! haargroei heb ik gelukkig niet. Maar acne vulgaris is echt een van de bekende bijwerkingen.

Geplaatst

HI Noor, bedankt voor de feedback, ja ik heb ook echt het idee dat het hardnekkig is, mag ik vragen hoe hoog,laag jouw AMH is, die van mij is1.07 en ik ben 33 jaar dus hij zou ongeveer 2,5 moeten zijn. Ik had vroeger ook wel eens pukkeltjes en gebruikte benzoyl peroxide, is een crème is verschillende sterktes, en zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek maar goed voor je huid is het niet Pfff geen zin om de komende 3 maanden als puistenkop naar kantoor te gaan grrrr

Geplaatst

HI Wen, die overmatige groei, was dat in het gezicht?

Krijg morgen de inseminatie voor een tiende IUI poging, had helaas maar 1 follikel die was doorgegroeid. Dit was de eerste keer met fostimon, denk dat we nog 1 of 2 keer doen en dan kunnen we eind oktober terecht in Gent, we wilden niet stil zitten en toch nog in ieder geval een poging tussendoor doen.

Heb niet echt vertrouwen erin.

De hysteroscopy was niet standaard, maar is wel verstandig om zeker te weten dat er geen poliepen zitten of iets anders..chromosomaal onderzoek hebben we voor gekozen om alles uit te sluiten. Hysteroscopy en bloedonderzoek komt op 1150 euro, daar komen de kosten voor Icsi nog bij, dus helaas gaan vakantie voor ons dit jaar.

Liefs pukkelbloempje

Geplaatst

Wen, ik las jouw stukje over risico van mamma of ovariumca? Bedoel je daar eierstokkanker mee? Je schreef bij langdurig gebruik, loop ik ook al risico bij 3 maanden..vind het toch wek eng idee om dit te gebruiken.

Hoewel ik elders ook weer lees dat DHEA juist tegen bepaalde kanjers beschermt...weet jij hier meer van?

• 4 weken later...
Geplaatst
Ik heb nog 97 pilletjes DHEA over ( officieel via voorschrift arts, bij apotheek in Belgie, lommelgehaald) .

Aangezien het gelukt is ben nu 6 weken zwanger mag ik het niet meer gebruiken. Mocht iemand ze over willen nemen( voor de helft vd prijs) stuur maar even een prive berichtje

Groetjes

Geplaatst

Bloempje, ik Be momenteel 75 mg aan het gebruiken, geen last van puistjes, wel van haargroei, vooral net onder en aan zijkant kin.

De Amh waarde is echter iets anders dan de dhea waarde en heeft er niets mee te maken, tenminste dat zei dr. S. Tegen mij. Ik zat eerst op 50 mg en m'n waarde is onlangs weer getest en is gestegen van 4.5 naar 11.8, nu zelfs iets boven de referentiekader. M'n lichaam reageert er dus wel op, weet alleen niet hoe erin wat voor mate dit invloed heeft op m'n eicellen en de kwaliteit.

Geplaatst

Bloempje, lees net dat jullie teruggetrapt zijn van IVF naar Iui. Wist niet dat dit kon. Hoe heb je dat geregeld? Via de gyn?

Geplaatst

ik ben ook geen dokter, maar in Belgie schrijven ze dit voor als je bij iedere IVF weinig bevruchtingen hebt.

Volgens mij kun je je AMH niet echt opvijzelen maar de eicellen wel wat kracht bij zetten...ik weet het ook niet precies.

maar wel frapant dat ik na gebruik van slechts 4 weken nu in ene zwanger ben van een IUI :-)

Bloempje, ik Be momenteel 75 mg aan het gebruiken, geen last van puistjes, wel van haargroei, vooral net onder en aan zijkant kin.

De Amh waarde is echter iets anders dan de dhea waarde en heeft er niets mee te maken, tenminste dat zei dr. S. Tegen mij. Ik zat eerst op 50 mg en m'n waarde is onlangs weer getest en is gestegen van 4.5 naar 11.8, nu zelfs iets boven de referentiekader. M'n lichaam reageert er dus wel op, weet alleen niet hoe erin wat voor mate dit invloed heeft op m'n eicellen en de kwaliteit.

Geplaatst

in een normaal ziekenhuis kan het niet , maar in een privekliniek kan dat wel hoor. Zolang je maar betaald ;-)

Bloempje, lees net dat jullie teruggetrapt zijn van IVF naar Iui. Wist niet dat dit kon. Hoe heb je dat geregeld? Via de gyn?
Geplaatst
in een normaal ziekenhuis kan het niet , maar in een privekliniek kan dat wel hoor. Zolang je maar betaald ;-)

Ik bedoel natuurlijk teruggestapt zijn en niet teruggetrapt :laugh:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden